Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Open huizen route

+2
Zora
TwistedAngel
6 plaatsers

Ga naar beneden

Open huizen route Empty Open huizen route

Bericht  TwistedAngel zo 25 sep 2011 - 9:56

Hallo dames,

A.s. zaterdag zal onze woning mee doen met de open huizen route. Nu weet ik niet wat ik eigenlijk moet doen. Wat verwacht jij als je bij een woning gaat kijken???
Kop koffie aanbieden? Rond leiding, of zelf kijken?
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open huizen route Empty Re: Open huizen route

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 10:51

Ik zou het gewoon vragen aan de kijkers: of ze wat willen drinken en of ze behoefte hebben aan een rondleiding of gewoon even rustig zelf willen rondkijken. Zal per kijker verschillend zijn, denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Open huizen route Empty Re: Open huizen route

Bericht  Zora zo 25 sep 2011 - 18:22

Ik vond een rondleiding wel fijn meestal, maar vond het ook heel fijn als je daarna nog even alleen gelaten werd. Dus eerst gewoon een korte rondleiding en dan je even terugtrekken. Drinken aanbieden vind ik wel netjes, maar wij hebben daar nooit gebruik van gemaakt.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open huizen route Empty Re: Open huizen route

Bericht  Koffieleut zo 25 sep 2011 - 21:43

Wij hebben er ook eens aan meegedaan, en ook mede hierdoor ons huis verkocht. We hebben een grote pot koffie gezet, de meeste mensen vinden het iig lekker ruiken dan. We hebben wel iedereen wat te drinken aangeboden, maar volgens mij maakte niemand daar gebruik van. En we hebben een schaal met soesjes neergezet (die we grotendeels zelf leeg aten...).

Succes met de verkoop!
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open huizen route Empty Re: Open huizen route

Bericht  CCC zo 25 sep 2011 - 21:50

Ik zou het gewoon vragen aan de mensen, verschilt denk ik per persoon. Het belangrijkste is denk ik dat je heel vriendelijk en enthousiast overkomt zodat de mensen zich ook op hun gemak voelen alles rustig te kunnen bekijken. Ik zou inderdaad voor wat kleins zorgen zoals een frisje, koffie, thee en wat kleins wbt koekje/ soesje of iets dergelijks. Mensen pakken het denk ik niet zo snel, maar ze zien wel dat je er werk van hebt gemaakt smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open huizen route Empty Re: Open huizen route

Bericht  TwistedAngel zo 25 sep 2011 - 23:07

Hmmm ik heb zin om de kop tegen de krib te gooien en heel nors en rommelig huis te maken haha, wil mijn huisje niet kwijt!!! Ben de hele morgen al aan het janken en schoonmaken voor de open dag, heb de rest van de week weinig tijd..

Maar goed het zal echt wel moeten, moet van mijn ex af en dit is wat ons nog bind.. Ben blij dat mijn schoonzus er zaterdag bij is, weet niet of het alleen kan. (mijn ex vliegt zaterdag naar Thailand voor vakantie... dus kan er niet bij zijn,..)
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open huizen route Empty Re: Open huizen route

Bericht  Dolphinne ma 26 sep 2011 - 0:07

Ik heb een keer open huis gehouden voor mijn ouders (die waren toen zelf op vakantie). We hebben toen 's ochtends brownies gebakken, zodat het lekker rook in huis en die ook aangeboden aan de kijkers.
We hebben toen geloof ik wel de mensen rondgeleid in huis, maar weet niet meer of we ze ook nog zelf hebben laten kijken.

Er zijn toen 2 stellen wezen kijken en uiteindelijk heeft 1 stel het ook gekocht! (het andere stel woonde in de straat ernaast (huur) en waren benieuwd hoe groot de huizen waren en waren dus ook nog niet van plan meteen iets te kopen)
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open huizen route Empty Re: Open huizen route

Bericht  Vlegel ma 26 sep 2011 - 6:06

Ik heb 2 keer mee gedaan hier mee. Is het bij jullie ook zo duur? Hier kostte het 150 euro om mee te doen.
Eerste keer had ik 1 kijker die vanaf de voordeur mijn huis aan het afkraken was (deze kleur vloer zou ik nooit gekozen hebben, deze indeling niet, andere kleur muur, etc) en die ik vervolgens maar naar de buren heb gestuurd smile Die man heeft uiteindelijk ook niets hier in het gebouw gekocht.

De 2e keer helemaal geen kijkers gehad en 4 uur op de bank gezeten bang om rotzooi te maken....

Helaas is mijn huis nog steeds niet verkocht, maar ik heb er het geld niet meer voor over om mee te doen.
Vlegel
Vlegel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 117
Punten : 159
Registratiedatum : 04-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open huizen route Empty Re: Open huizen route

Bericht  TwistedAngel ma 26 sep 2011 - 6:07

Ik moet 175 euro betalen om mee te doen.. Had beter een A4tje kunnen printen en die op het raam hangen.. Maar goed kijken of dit iets oplevert..
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open huizen route Empty Re: Open huizen route

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 11:05

En kijkers gehad?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Open huizen route Empty Re: Open huizen route

Bericht  Koffieleut zo 2 okt 2011 - 21:51

Razz_ schreef:En kijkers gehad?

Daar ben ik ook heel benieuwd naar.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open huizen route Empty Re: Open huizen route

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum