Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoe doen jullie dat als je kindje niet luisterd?

4 plaatsers

Ga naar beneden

hoe doen jullie dat als je kindje niet luisterd? Empty hoe doen jullie dat als je kindje niet luisterd?

Bericht  duckie wo 9 jan 2013 - 3:39

wat doen jullie als je kindje niet wil luisteren?

A. heeft regelmatig dat ze niet wil luisteren en gewoon haar eigen gang gaat en dingen doet die wij niet willen...

alle dvds uit de kast trekken, eten op de grond gooien, speelgoed door de kamer gooien en ga zo maar door.

hoe pakken jullie dat soort dingen aan? vanaf wanneer gaan kinderen echt goed snappen als iets neit mag want we waarschuwen haar continu en halen haar er ook altijd bij weg. prijzen haar ook als het wel goed gaat... dus soms weet ik het even niet meer hoor. nu zit ik soort overspannen thuis dus kan zoieso al wat minder hebben maar we knuffelen wel veel ook als ze boos is dan probeer ik het weer uit te leggen wat ze niet mag enzo

maar hoe pakken jullie dat aan? en hebben jullie een sttrafhoekje oid?

gewoon eens nieuwschierig
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe doen jullie dat als je kindje niet luisterd? Empty Re: hoe doen jullie dat als je kindje niet luisterd?

Bericht  Tania wo 9 jan 2013 - 3:41

J. gaat als hij echt heel klierig is na een paar keer waarschuwen een paar minuten in de kinderstoel aan de andere kant van de kamer.
Van de week ontdekte ik dat als ik zeg "ik tel tot 3!" dat hij dan meteen gaat luisteren, geen idee waarom maar het ziet er heel grappig uit.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

hoe doen jullie dat als je kindje niet luisterd? Empty Re: hoe doen jullie dat als je kindje niet luisterd?

Bericht  Annie24 wo 9 jan 2013 - 3:42

Hier geen strafhoekje. Als Y. iets doet wat niet mag leggen we eerst uit waarom het niet mag en vervolgens geven we bv speelgoed/pakken de kleurtjes oid. zodat hij ergens anders mee bezig is wat wél mag ipv wat niet mag.

Al heeft hij wel vorige week de playstation gesloopt toen mijn vriend op de wc zat laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  duckie wo 9 jan 2013 - 3:43

Annie24 schreef:Hier geen strafhoekje. Als Y. iets doet wat niet mag leggen we eerst uit waarom het niet mag en vervolgens geven we bv speelgoed/pakken de kleurtjes oid. zodat hij ergens anders mee bezig is wat wél mag ipv wat niet mag.

Al heeft hij wel vorige week de playstation gesloopt toen mijn vriend op de wc zat hoe doen jullie dat als je kindje niet luisterd? 394967

hier loopt ze dus vaak de afstandsbedieningen of de ps controlers uit de la te halen wat dus echt neit mag...

hoe is dat afgelopen???
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Parisienne wo 9 jan 2013 - 4:00

Als N. iets van eten op de grond gooit ruimen we het samen op. Ik benoem dat de grond dan vies wordt en we het weer moeten opruimen, anders worden onze sokken vies. Ze heeft een hekel aan opruimen, dus zo legt ze de link uiteindelijk wel dat als je iets vies maakt je ook moet opruimen. Dat dat dus niet fijn is. Hetzelfde geldt voor dingen uit de kast trekken, die ruimen we dan ook samen weer op.

Speelgoed door de kamer gooien: het ligt eraan wat ze gooit. Als iets kapot kan gaan dan zeg ik dat (heel rustig) iets als: "Leg het speelgoed maar gewoon op de grond als je er klaar mee bent, door te gooien kan het kapot gaan. Dat zou jammer zijn, dan kan je er niet meer mee spelen". Ik leg dus de nadruk op wat ze er wél mee kan doen en benoem niet wat ze niet mag. Als ze door blijft gooien pak ik een bal en zeg ik bijvoorbeeld: "Jij wilt graag gooien he? Kom, dan doen we dat met deze bal, die is er om mee te gooien of rollen". Dan speel ik even samen met haar, blijf toch in het 'gooien-verhaal' (dus leidt haar niet altijd af met compleet iets anders) en ondertussen is ze het speelgoed-gooien zat.

Ik zie het niet zozeer als niet luisteren, maar meer als het intens aandacht hebben voor bepaalde dingen en het ontdekken van reacties en oorzaak-gevolg. Natuurlijk zijn ze soms 'moedwillig vervelend' en tegendraads, gewoon omdat ze peuters zijn. Maar daarnaast ontdekken ze door middel van spelen: 'Wat voor geluid maakt dit pannetje als ik het op de grond gooi?' 'Hoe ziet het eruit als ik deze banaan over de grond uitsmeer? En hoe voelt dat?'

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Tania wo 9 jan 2013 - 4:05

Annie24 schreef:Hier geen strafhoekje. Als Y. iets doet wat niet mag leggen we eerst uit waarom het niet mag en vervolgens geven we bv speelgoed/pakken de kleurtjes oid. zodat hij ergens anders mee bezig is wat wél mag ipv wat niet mag.

Al heeft hij wel vorige week de playstation gesloopt toen mijn vriend op de wc zat laughcry

Dit doen wij trouwens ook wel eerst, maar als hij voor de zoveelste keer de hele dvd la leegtrekt gaat hij dus even in de stoel want dan is hij echt niet af te leiden.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 5:39

Van een afstandje op proberen te lossen lukt hier sowieso niet. Meestal begin ik weer op te ruimen, zodat ik ondertussen op haar hoogte zit, zodat ik haar aan kan kijken. Soms helpt ze mee en soms niet (als ze zelf niet te pas is). Belangrijkste vind ik dat ze op dat moment dan stopt.

En soms laat ik haar ook wel gaan met dingen. Hoe erg is het nou dat ze de dvd-hoesjes uit de kast haalt? Heeft zij haar speelmomentje, ik even rust. Zolang ze de dvd's zelf niet sloopt maken dat soort dingetjes mij niet zoveel uit hoor. Is soms ook best fijn, beetje relativeren en laten gaan. Of ik nou speelgoed of dvd-hoesjes op moet ruimen, dat maakt ook niet uit. Dingen waar ze écht, écht niet aan mag zitten liggen hier buiten bereik.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne wo 9 jan 2013 - 6:37

Ik heb dat trouwens ook, wat Rejoy zegt. N. mag hier veel doen en met veel spelen, omdat ik in heel veel dingen het probleem niet zie. Zolang ze niks kapot maakt vind ik het meestal wel prima. De dingen waar ze echt niet mee mag spelen liggen hier ook buiten bereik. Na een dagje spelen is het toch altijd een rommel, dus die dvd's, die omgekiepte bak Duplo of al dat gegooide houten groente en fruit door de kamer kan er ook nog wel bij. Ik had niet van mezelf verwacht dat ik zo zou denken, ben altijd erg opgeruimd en netjes van mezelf, maar ach.. je leert ermee leven Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Tania wo 9 jan 2013 - 6:40

Rejoy. schreef:Van een afstandje op proberen te lossen lukt hier sowieso niet. Meestal begin ik weer op te ruimen, zodat ik ondertussen op haar hoogte zit, zodat ik haar aan kan kijken. Soms helpt ze mee en soms niet (als ze zelf niet te pas is). Belangrijkste vind ik dat ze op dat moment dan stopt.

En soms laat ik haar ook wel gaan met dingen. Hoe erg is het nou dat ze de dvd-hoesjes uit de kast haalt? Heeft zij haar speelmomentje, ik even rust. Zolang ze de dvd's zelf niet sloopt maken dat soort dingetjes mij niet zoveel uit hoor. Is soms ook best fijn, beetje relativeren en laten gaan. Of ik nou speelgoed of dvd-hoesjes op moet ruimen, dat maakt ook niet uit. Dingen waar ze écht, écht niet aan mag zitten liggen hier buiten bereik.

Ik vind het niet nodig dat hij ze allemaal uit de la haalt want het volgende wat hij dan gaat doen is uitkiezen welke hij wil kijken, de kast openmaken, de dvd die erin zit eruit halen, nieuwe erin doen, tv aanzetten, op play drukken en tv kijken laughcry

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 6:40

Zeggen dat ze dat met een 't' moet schrijven of anders in de hoek.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 6:47

Hier eerst 2 waarschuwingen met een uitleg erbij. Daarna de hoek in voor 2 minuten, weer uitleggen waarom het niet mag en daarna een kus en een knuffel en dan is het weer goed.

Gast
Gast

Bericht  duckie wo 9 jan 2013 - 7:10

Tania schreef:
Rejoy. schreef:Van een afstandje op proberen te lossen lukt hier sowieso niet. Meestal begin ik weer op te ruimen, zodat ik ondertussen op haar hoogte zit, zodat ik haar aan kan kijken. Soms helpt ze mee en soms niet (als ze zelf niet te pas is). Belangrijkste vind ik dat ze op dat moment dan stopt.

Ik vind het niet nodig dat hij ze allemaal uit de la haalt want het volgende wat hij dan gaat doen is uitkiezen welke hij wil kijken, de kast openmaken, de dvd die erin zit eruit halen, nieuwe erin doen, tv aanzetten, op play drukken en tv kijken hoe doen jullie dat als je kindje niet luisterd? 394967

hier ook inderdaad, ze liggen gewoon in de kast en daar moet ze gewoon leren dat ze daar niet aan mag komen want ze haalt ze allemaal uit de kast maar ook alle dvds uit de doosjes en dat geeft weer krassen enzo
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: