Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

+15
Pommes
Charles
Stokstaartje
Printje
Mom-Of-3
Parel
M-G
Happydobby
PapillonRose
Steep
tweeling
Annie24
Tania
Luce
LDJ
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? - Pagina 2 Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Luce wo 9 jan 2013 - 6:10

Welke opleiding doe je Annie? Ik doe ook een thuisstudie (OU). Ik merk wel dat het met 2 kinderen en een man met een drukke baan kneitergoed plannen is. Gelukkig heb ik mijn schoonmoeder achter de hand die vaak op wil/kan passen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? - Pagina 2 Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  LDJ wo 9 jan 2013 - 6:23

Knap hoor Annie, zou erg leuk zijn als over 7 weken de vlag uit kan!!
En dan in september er weer voor gaan :cheering: .

Luce, dat lijkt melk dat je goed moet plannen, zeker met 2 kids.

Plannen is nog niet mijn sterkste kant Rolling Eyes .
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? - Pagina 2 Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  LDJ wo 9 jan 2013 - 6:25

Pommes schreef:Ik denk ook dat dit wel te doen moet zijn. Maar jij zelf weet het beste wat je aankan. En kan je ook niet solliciteren en proberen om intern een bijpassende opleiding te volgen?
Bbl bedoel je?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? - Pagina 2 Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Parel wo 9 jan 2013 - 7:09

LDJ schreef:
Parel schreef:Ik doe bbl verzorgende ig, werk 25 uur pw en 1 dag school en dan nog huiswerk. Ik vind het vooralsnog prima te doen.
Leuk Parel.
De opleiding start in februari toch?
Vind je 25 uur + school + huiswerk niet veel?

Omdat je onregelmatig werkt (dus weekenden, avonden en doordeweeks) en vaak langere diensten draait, zoals 8 uur pd, dan is het maar 3 dagen per week max werken en een dag school, kom dan in totaal op 4 dagen. De vakanties werk ik gewoon 28 uur, en het valt me alles mee. Als ik in het weekend werk is mijn vriend thuis en doordeweeks gaat ze naar de crèche. Zie niet op tegen het huiswerk, ze slaapt heel goed, het enige wezenlijke verschil is dat ik ipv op het forum vaker wat meer huiswerk doe.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? - Pagina 2 Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  LDJ wo 9 jan 2013 - 7:11

Parel schreef:
LDJ schreef:
Parel schreef:Ik doe bbl verzorgende ig, werk 25 uur pw en 1 dag school en dan nog huiswerk. Ik vind het vooralsnog prima te doen.
Leuk Parel.
De opleiding start in februari toch?
Vind je 25 uur + school + huiswerk niet veel?

Omdat je onregelmatig werkt (dus weekenden, avonden en doordeweeks) en vaak langere diensten draait, zoals 8 uur pd, dan is het maar 3 dagen per week max werken en een dag school, kom dan in totaal op 4 dagen. De vakanties werk ik gewoon 28 uur, en het valt me alles mee. Als ik in het weekend werk is mijn vriend thuis en doordeweeks gaat ze naar de crèche. Zie niet op tegen het huiswerk, ze slaapt heel goed, het enige wezenlijke verschil is dat ik ipv op het forum vaker wat meer huiswerk doe.
Welke opleiding volg je dan? De 3 jarige?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? - Pagina 2 Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Annie24 wo 9 jan 2013 - 7:36

@Luce; ik ben nu bezig met mijn praktijkdiploma boekhouden. Ben daarmee begonnen voordat ik zwanger was, toen even er tussenuit geweest vanaf 8 maanden zwangerschap (heb toen nog 1 examen gedaan met 8 maanden) en weer begonnen toen Y. 9 maanden was. Ik doe het wel op mijn eigen tempo hoor Wink Er is 2x per jaar een mogelijkheid om examen te doen (tegenwoordig 4x) en ik doe gewoon 1 examen per keer. Kan er ook meteen 2,3,4 enz. doen, maar ik vind het fijner me te richten op 1 examen zodat ik de stof goed beheers ipv dat ik van alles een beetje weet en daardoor voor alles zak.

Hierna is er nog een opleiding, genaamd MBA en daarna SPD op HBO niveau, maar omdat ik mijn havo diploma heb mag ik MBA overslaan en direct naar het HBO. Ik ben niet van plan die hele opleiding te gaan doen omdat het 25 examens zijn ofzo, maar een stuk of 2 (zoek diegene uit die mij het best liggen wbt de inhoud van de stof) vind ik genoeg. Staat in ieder geval leuk op mijn cv, zo'n HBO deel-diploma. Ik heb dan wel een vast contract, maar tegenwoordig ben je dan ook niet meer zeker van je baan.

Ik volg de opleiding trouwens via het LOI. Eigenlijk is het geen volgen wat ik doe, want ik gebruik alleen de boeken en heb zelfs nog nooit ingelogd in hun digitale leeromgeving. laughcry Als ik vragen heb ga ik naar mijn collega's of mijn leidinggevende en die weten het ook smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? - Pagina 2 Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Parel wo 9 jan 2013 - 7:59

LDJ schreef:
Parel schreef:
LDJ schreef:
Parel schreef:Ik doe bbl verzorgende ig, werk 25 uur pw en 1 dag school en dan nog huiswerk. Ik vind het vooralsnog prima te doen.
Leuk Parel.
De opleiding start in februari toch?
Vind je 25 uur + school + huiswerk niet veel?

Omdat je onregelmatig werkt (dus weekenden, avonden en doordeweeks) en vaak langere diensten draait, zoals 8 uur pd, dan is het maar 3 dagen per week max werken en een dag school, kom dan in totaal op 4 dagen. De vakanties werk ik gewoon 28 uur, en het valt me alles mee. Als ik in het weekend werk is mijn vriend thuis en doordeweeks gaat ze naar de crèche. Zie niet op tegen het huiswerk, ze slaapt heel goed, het enige wezenlijke verschil is dat ik ipv op het forum vaker wat meer huiswerk doe.
Welke opleiding volg je dan? De 3 jarige?

Ja, precies dat.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? - Pagina 2 Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Darius do 10 jan 2013 - 1:39

Ik doe een studie aan de OU, en het valt mij wel wat tegen. Ik had gedacht dat ik er sneller doorheen ging. Komt ook wellicht dat ik savonds behoorlijk moe ben en Elise wil savonds de hele avond bij me zijn. En ik ben zelf ook veel te laks.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? - Pagina 2 Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Parel do 10 jan 2013 - 1:52

Darius schreef:Ik doe een studie aan de OU, en het valt mij wel wat tegen. Ik had gedacht dat ik er sneller doorheen ging. Komt ook wellicht dat ik savonds behoorlijk moe ben en Elise wil savonds de hele avond bij me zijn. En ik ben zelf ook veel te laks.

De OU, welke universiteit is dat?

Verzorgende IG is wel een stuk makkelijker dan een universitaire of HBO studie natuurlijk, veel is competentiegericht studeren in die functie, èn het is MBO. Ondertussen werk je in dat vakgebied, dus je kan veel dingen terugkoppelen of overleggen met collega`s.

En Darius, jij hebt 3 kinderen, waarvan 2 onder de 2 jaar, dat is natuurlijk veel pittiger (denk ik tenminste) dan 1 kindje.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? - Pagina 2 Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Supertalentje do 10 jan 2013 - 1:56

Ik denk dat je ook over discipline moet beschikken. Ik zou me er niet toe kunnen zetten, ik ben ook kapot savonds en als ik tijd/energie over had dan heb ik thuis nog wel een stapel klussen liggen Wink

Edit; OU is denk ik Open Universiteit? Welke studie volg je Darius?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? - Pagina 2 Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum