Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zeg eens héél eerlijk...

+54
Gympie
Lavendel
Dille
-Ieniemienie-
Bluestar
piene1983
Parisienne
Happinaz
Slakje
Printje
Pien
Sea of Trees
studiebol
Happydobby
Susan
Luce
Novalee
tweeling
Jits
Twellie
Jezzie
kwak
M-G
Theeleut
Fiwen
Elodie
*Lookie*
L!ND@
Thunder
Aggi
SDL
Steep
Puggle
chipa
Viva
Happy
Sanne
Flower_L
Aagje!
Aimee
Flip Fluitketel
Floor
Tazz
VeryCherry
koNijntje
Sophiee
Bruintje Beer
yes1984
Ezzer
Liadan
Tania
Petteflet
Manderijn
strawberry
58 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Susan wo 9 jan 2013 - 4:26

Ja, ik vind mijn kinderen ook oprecht knap en mooi.

In de allereerste weken was Yrsa niet heel mooi, dat zag ik toen ook wel, maar nu vind ik haar heel mooi. Ezra was als pasgeborene al mooi en nu nog steeds.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Sea of Trees wo 9 jan 2013 - 4:29

Ik ook ja, ik vond mijn zoon vanaf het moment dat ik hem voor het eerst zag al de allerknapste. En nu nog steeds. Een leuk lief blond mannetje met een 'fijn' gezichtje, ik hoor het van iedereen smile
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Luce wo 9 jan 2013 - 4:32

Lavendel schreef:Misschien ligt het aan de vraagstelling hoor doordat leukste en mooiste in 1 adem genoemd worden maar vinden jullie echt oprecht dat jullie kind veel mooier (puur uiterlijk gezien dan) is dan andere kinderen?

Natuurlijk is het een heel politiek correct antwoord en kun je als moeder bijna niet anders zeggen maar menen jullie dit echt objectief gezien echt? Want ook bij kinderen, net als bij volwassenen kun je toch wel gewoon zeggen dat het ene kind knapper is dan het andere? Niet iedereen groeit uit tot een supermodel toch? Of voelt dat echt heel naar om te doen als moeder ofzo?

Ik vraag me dat gewoon even af hoor omdat iedereen zo overtuigd ja zegt en dit een 'wees eens eerlijk' topic is. smile

Volgens mij is dat natuurlijk gezien wel normaal hoor, dat je je kinderen ook echt oprecht het mooist vindt.

Ik moet wel zeggen dat ik altijd vond dat mijn oudste de allermooiste baby was. Maar nu ik de jongste als baby heb en ik kijk foto's terug van hoe mijn oudste als baby was, vind ik mijn jongste wel overduidelijk een mooiere baby. Het is net alsof ik dat toen niet zag ofzo.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Gympie wo 9 jan 2013 - 5:04

Printje schreef:Jits; ik weet het natuurlijk nog niet zeker maar ik denk dat je eerste altijd net wat specialer blijft. Ik heb met R al drie jaar aan vanalles opgebouwd, dat kan ik niet opeens hetzelfde voelen bij baby 2. Zoiets mot groeien vind ik. Ik kan van haar niet meteen evenveel houden als van R.

Dat je nog niet hetzelfde hebt opgebouwd en die band nog niet hebt, begrijp ik. Alleen dat je er nog niet evenveel van kan houden in het begin, snap ik niet. Kun/wil je dat uitleggen?
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Luce wo 9 jan 2013 - 5:08

Gympie schreef:
Printje schreef:Jits; ik weet het natuurlijk nog niet zeker maar ik denk dat je eerste altijd net wat specialer blijft. Ik heb met R al drie jaar aan vanalles opgebouwd, dat kan ik niet opeens hetzelfde voelen bij baby 2. Zoiets mot groeien vind ik. Ik kan van haar niet meteen evenveel houden als van R.

Dat je nog niet hetzelfde hebt opgebouwd en die band nog niet hebt, begrijp ik. Alleen dat je er nog niet evenveel van kan houden in het begin, snap ik niet. Kun/wil je dat uitleggen?

Dat had ik ook hoor. Het duurde eventjes voordat dat gevoel even sterk was. En nu is het elke dag een stukje meer.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 5:32

Lavendel schreef:Misschien ligt het aan de vraagstelling hoor doordat leukste en mooiste in 1 adem genoemd worden maar vinden jullie echt oprecht dat jullie kind veel mooier (puur uiterlijk gezien dan) is dan andere kinderen?

Natuurlijk is het een heel politiek correct antwoord en kun je als moeder bijna niet anders zeggen maar menen jullie dit echt objectief gezien echt? Want ook bij kinderen, net als bij volwassenen kun je toch wel gewoon zeggen dat het ene kind knapper is dan het andere? Niet iedereen groeit uit tot een supermodel toch? Of voelt dat echt heel naar om te doen als moeder ofzo?

Ik vraag me dat gewoon even af hoor omdat iedereen zo overtuigd ja zegt en dit een 'wees eens eerlijk' topic is. Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 4 561177

Volgens mij is dit ook natuur dat je als ouder je eigen kinderen het mooist vindt. Misschien een beetje een stomme uitleg, maar kinderen moeten er zeker van zijn dat hun ouders er niet vandoor gaan met een ander kindje omdat die liever/mooier is, volgens mij hebben ouders en kinderen een bepaalde aantrekkingskracht op elkaar, wat ervoor zorgt dat je als ouder je eigen kind vrijwel altijd de mooiste vindt.


snappie'mnog? Nee? Dacht ik al.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Susan wo 9 jan 2013 - 5:44

Ik weet niet of het de natuur is, want er zijn ook ouders die het niet vinden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 5:47

ik denk dat het voor de grote meerderheid wel geldt, zeker als ik dit topic even doorlees. Volgens mij heeft zo goed als iedereen die vraag met 'ja' beantwoord. Uitzonderingen zullen er altijd zijn, maar ik denk wel dat de natuur daar ook één of ander trucje voor heeft. Net als dat de vrouw tijdens de ovulatie over het algemeen aantrekkelijker gevonden wordt door mannen en dat het libido dan even hoger is, dat is ook niet voor niks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Susan wo 9 jan 2013 - 5:50

Ik denk dat het ook gewoon een soort menselijke eigenschap is dat je alles wat eigen is het beste vindt. Denk ook aan al die ouders bij die talentenshows die vinden dat hun kind geweldig kan zingen, terwijl het echt nergens op lijkt. Of dat vrijwel alle ouders vinden dat hun kind heel pienter is, allerlei bijzondere dingen kan en een eind voorloopt op de rest, wat bij een aantal wel zal kloppen, maar wel minder dan beweerd wordt. Of is dat ook de natuur?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Dille wo 9 jan 2013 - 5:51

Nee, als je mijn kinderen niet zou kennen en je zou hun foto's tussen foto's van andere (knappe) kinderen leggen dan zijn ze vast niet de mooiste van het rijtje (alhoewel ik oprecht durf te zeggen dat ze hoog in de top eindigen). Maar ik kan alleen maar naar ze kijken en het complete plaatje zien; dus als mijn zoontje op een bepaalde manier kijkt, dan weet ik wat daarachter zit, wat er straks gaat komen en wat er in z'n koppie omgaat. Karakter en looks kan ik niet meer los zien van elkaar, en dát maakt dat ik mijn kinderen de allermooiste vind. Met die gekke oortjes waarvan de bovenkant een beetje van z'n hoofd staat; objectief gezien geen modellenlook, maar het zijn wel zíjn oortjes, in míjn buik gemaakt en ze horen zo bij hem en dat maakt het het allerleukste oor dat ik ooit heb gezien.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Bolleke wo 9 jan 2013 - 5:53

Ik kan niet op alle vragen antwoord geven omdat ik alleen ben maar op sommige wel.

Ik vind C. sowieso het leukste kind, zijn humor en persoonlijkheid vind ik echt heel erg leuk. Ik vind hem ook ontzettend knap, maar hij heeft ook dagen dat hij er minder knap uitziet.

Ik heb wel eens een tijdje minder in mijn vel gezeten en toen dacht ik wel terug aan de tijd voor ik moeder was. Nu heb je nog je kind waar je voor moet zorgen en die je alle aandacht moet geven, ookal heb je andere dingen aan je hoofd, en voor die tijd had ik dat niet.

Ik vraag mij ook wel eens af of je echt van allebei je kinderen evenveel kunt houden. Als ik zie hoeveel ik van C. hou kan ik mij niet voorstellen dat ik van nog een kind zoveel kan houden. Dus ik vind dat gesprek over een lievelingetje hebben wel interessant.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Parisienne wo 9 jan 2013 - 6:41

Susan schreef:Ik denk dat het ook gewoon een soort menselijke eigenschap is dat je alles wat eigen is het beste vindt. Denk ook aan al die ouders bij die talentenshows die vinden dat hun kind geweldig kan zingen, terwijl het echt nergens op lijkt. Of dat vrijwel alle ouders vinden dat hun kind heel pienter is, allerlei bijzondere dingen kan en een eind voorloopt op de rest, wat bij een aantal wel zal kloppen, maar wel minder dan beweerd wordt. Of is dat ook de natuur?
Inderdaad, het 'eigen'. Hoeveel mensen vinden hun eigen moeder/vader ook niet de beste/leukste? Zeker als je hier op 't forum kijkt, naar bijvoorbeeld de opa's en oma's: veel meiden hebben issues met de schoonouders als opa en oma. Hun eigen ouders zijn toch net wat leuker/beter/etc. Ik heb dit ook hoor. Hoeveel schoonmoeder-topics hebben we hier op het forum wel niet Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  diddie wo 9 jan 2013 - 11:09

Ponyo schreef:- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld?
Als ik het objectief bekijk, is hij niet het knapste kind ter wereld en vast ook niet het leukste, maar als we ergens zijn waar er meerdere kinderen zijn, wint hij het toch altijd van de andere kinderen Wink

- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)?
N.v.t.

- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder?
Nee, hij heeft te weinig geduld en ik heb het idee dat ik J. beter begrijp.

- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen?
N.v.t.

- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon?
Nee

- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen?
Weet ik niet, misschien een paar jaar later zodat we ons leven op verschillende gebieden meer op orde hadden. Maar het is allemaal goedgekomen :cheering: !

- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt?
Nee a
diddie
diddie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 188
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  June wo 9 jan 2013 - 11:48

Dille schreef:Nee, als je mijn kinderen niet zou kennen en je zou hun foto's tussen foto's van andere (knappe) kinderen leggen dan zijn ze vast niet de mooiste van het rijtje (alhoewel ik oprecht durf te zeggen dat ze hoog in de top eindigen). Maar ik kan alleen maar naar ze kijken en het complete plaatje zien; dus als mijn zoontje op een bepaalde manier kijkt, dan weet ik wat daarachter zit, wat er straks gaat komen en wat er in z'n koppie omgaat. Karakter en looks kan ik niet meer los zien van elkaar, en dát maakt dat ik mijn kinderen de allermooiste vind. Met die gekke oortjes waarvan de bovenkant een beetje van z'n hoofd staat; objectief gezien geen modellenlook, maar het zijn wel zíjn oortjes, in míjn buik gemaakt en ze horen zo bij hem en dat maakt het het allerleukste oor dat ik ooit heb gezien.

Ah dit klinkt heel liefdevol! Om je laatste zin moest ik ook een beetje lachen, allerleukste oor Very Happy
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Manderijn wo 9 jan 2013 - 12:04

Gympie schreef:
Printje schreef:Jits; ik weet het natuurlijk nog niet zeker maar ik denk dat je eerste altijd net wat specialer blijft. Ik heb met R al drie jaar aan vanalles opgebouwd, dat kan ik niet opeens hetzelfde voelen bij baby 2. Zoiets mot groeien vind ik. Ik kan van haar niet meteen evenveel houden als van R.

Dat je nog niet hetzelfde hebt opgebouwd en die band nog niet hebt, begrijp ik. Alleen dat je er nog niet evenveel van kan houden in het begin, snap ik niet. Kun/wil je dat uitleggen?


Ik heb vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was van de tweede volgens mij net zoveel gehouden als de eerste. Ik heb me nooit afgevraagd ook of ik van een tweede wel net zo veel kon houden. Ik heb mijn kind moeten leren kennen, maar een band hadden we al zeg maar.
Ik vind de eerste ook niet specialer of bijzonderder, ze trekt ook meer naar haar vader. Karakters lijken erg op elkaar, en dat heb ik juist met de jongste!

Maar printje, je baby laat het je wel ervaren hoe het is binnen nu en een paar weken! Wie weet voelt het wel heel anders dan hoe nu je verwachting is.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 23:31

Een topic voor de druilerige, saaie dinsdagavond:

- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld?

Jazeker! Is denk ik echt een gevoelsding smile Ze zijn mijn mooiste en liefste!
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)?

Nee, al moet ik wel zeggen dat ik bij beide andere dingen leuker vind (denk dat ook te maken heeft met de verschillende leeftijden dat ik meer freubel bij de jongste en meer dingen onderneem met de oudste)
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder?

Ja helemaal! Hij is ook vaak en veel alleen met de kinderen omdat ik onregelmatig werk dus brengt hij veel tijd met ze door.
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen?

Ja, mijn ouders doen heel veel met onze kinderen. Mijn schoonouders hebben beide veel minder aandacht voor ze (zijn gescheiden en sindsdien allebei druk met hun eigen leven). Scheelt ook wel dat mijn ouders heel flexibel zijn en de kinderen ook uitnodigen voor een weekendje logeren bijvoorbeeld omdat ze er echt van genieten. En mijn schoonouders zien het meer als een 'last' om op te passen en vragen hier nooit spontaan om.
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon?

Mwah, vind het wel eens jammer dat we niet hebben samen gewoond, reizen hebben gemaakt met zijn 2en. Aan de andere kant weet ik ook niet wat ik mis want waren 18/21 toen D.ylan geboren werd. Dus zijn daarmee samen volwassen geworden.
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen?

Ondanks dat we geen dingen zijn tegengekomen die we niet hebben kunnen doen omdat we kinderen hebben zou ik wel later beginnen aan kinderen. (dit was ook wel de 'planning' maar onze prins kwam er tussendoor Laughing)
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt?

Nee, mijn man is een echte militair en heeft het 'harde' hiervan wel overgenomen (doet het al vanaf zijn 17e en inmiddels al meer dan 10 jaar) en is in mijn ogen soms te hard en zegt te snel Néé! Ik kom echt uit een praat gezin en wil dit ook graag meegeven in mijn eigen opvoeding. Wel ziet mijn man dat vooral mijn aanpak goed werkt bij D.ylan en doet hier dan ook zijn best voor maar dit gaat minder natuurlijk. Daarintegen vind hij dat ik soms minder soft moet zijn Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 4 2474380249 Echte verschillen hebben we buiten dit niet en praten regelmatig s'avonds over hoe we het willen gaan aanpakken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Stuiterbal do 10 jan 2013 - 1:16

Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld?
Ja ik vind mijn zoon echt knap. Vanaf het moment dat hij geboren was en opgedroogd was ik echt verliefd en nog steeds. Hij heeft echt een mooi koppie op. Ik vind hem ook echt de leukste want ik lig echt regelmatig met hem in een deuk van het lachen om zijn eigen stomme humor.


- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)?


- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder?
.....


- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen?
N.v.t.


- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon?
Ja niet per see heimwee want ik wil hem voor geen goud missen. Maar gezien de situatie dat ik alleen ben nu, denk ik wel eens dat het zeker makkelijker was geweest zonder kind.

- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen?
Nee no way. Ik ben echt voor mijn gevoel veel te vroeg mama geworden. Alhowel mijn status toen echt stabiel was maar wat had ik achteraf graag gewacht.

- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt?
Nope
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum