Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zeg eens héél eerlijk...

+54
Gympie
Lavendel
Dille
-Ieniemienie-
Bluestar
piene1983
Parisienne
Happinaz
Slakje
Printje
Pien
Sea of Trees
studiebol
Happydobby
Susan
Luce
Novalee
tweeling
Jits
Twellie
Jezzie
kwak
M-G
Theeleut
Fiwen
Elodie
*Lookie*
L!ND@
Thunder
Aggi
SDL
Steep
Puggle
chipa
Viva
Happy
Sanne
Flower_L
Aagje!
Aimee
Flip Fluitketel
Floor
Tazz
VeryCherry
koNijntje
Sophiee
Bruintje Beer
yes1984
Ezzer
Liadan
Tania
Petteflet
Manderijn
strawberry
58 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 10:56

Onze kinderen zijn allebei ontzettende mama's-kindjes. En eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo fijn. Nou ja, ik ben natuurlijk heel blij dat ze zo gek op me zijn maar ik zou het nog veel fijner vinden als ze ook zo gek op hun vader waren.

Maar ik vraag me af hoe het voelt als je niet de favoriete ouder bent om zo maar te zeggen. Voelt dat niet pijnlijk?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Luce di 8 jan 2013 - 10:58

Minneke schreef:Onze kinderen zijn allebei ontzettende mama's-kindjes. En eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo fijn. Nou ja, ik ben natuurlijk heel blij dat ze zo gek op me zijn maar ik zou het nog veel fijner vinden als ze ook zo gek op hun vader waren.

Maar ik vraag me af hoe het voelt als je niet de favoriete ouder bent om zo maar te zeggen. Voelt dat niet pijnlijk?

Vond ik altijd wel. Het voelde altijd alsof ik geen goede moeder was ofzo. Maar nu de jongste er ook is, snap ik het wel.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Tania di 8 jan 2013 - 10:59

Minneke schreef:Onze kinderen zijn allebei ontzettende mama's-kindjes. En eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo fijn. Nou ja, ik ben natuurlijk heel blij dat ze zo gek op me zijn maar ik zou het nog veel fijner vinden als ze ook zo gek op hun vader waren.

Maar ik vraag me af hoe het voelt als je niet de favoriete ouder bent om zo maar te zeggen. Voelt dat niet pijnlijk?

Vind ik niet, maar bij ons is M. dan ook het papa's kindje dus ik heb J. al die heel erg aan mij hangt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Susan di 8 jan 2013 - 11:34

- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Ja.
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? Nee, dat niet, maar ik herken wel wat Rataplan zegt. Ik denk niet eens dat Ezra zozeer meer aandacht krijgt, want ik breng heel veel tijd alleen met Yrsa door en doe ook veel met/voor haar, maar we zijn wel veel meer bezig met de ontwikkeling van Ezra omdat die nou eenmaal anders verloopt.
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Ik doe wel meer met de kinderen en ik verdiep me ook veel meer in alles, lees heel veel boeken en zo, dat doet hij allemaal niet.
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Mijn ouders zien de kinderen veel meer, maar ik weet niet of dat zozeer een kwestie van voortrekken is.
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Soms, niet dat ik zou willen dat ik geen kinderen had, maar ik denk wel eens dat ik toen meer had moeten genieten van de vrijheid die ik toen had.
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Ik denk het wel, ik had alleen vóór die tijd een aantal dingen heel anders willen aanpakken die ik nu niet meer zo makkelijk kan veranderen.
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Vaak wel, maar niet altijd. Hij vindt bijvoorbeeld dat ik ze teveel verwen, ik vind hem soms te makkelijk over dingen denken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Happydobby di 8 jan 2013 - 12:09

- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Yes
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? NVT, mijn zoon is wel een echt mamakindje, ik hoop dat een tweede een papakindje is.
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder?Ja
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen?Nee maar schoonouders wonen dichterbij en mijn vader verweg
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon?Jewel ik denk er wel aan terug
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen?Liever iets eerder maar dat kon niet.
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt?Nee ikmerk dat hij een andere opvoeding heeft gehad dus we zijn het niet altijd eens.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  studiebol di 8 jan 2013 - 20:47

Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Ja, al zie ik ook wel dat andere kinderen ook heel leuk zijn.
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? Nee, vind ze allebei op hun eigen manier leuk.
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Nee, maar dat komt puur omdat ik ongeveer alles regel hier in huis, hij denkt gewoon heel vaak niet aan praktische dingen zoals even fruit geven of drinken.
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Ja, voortrekken is het eigenlijk niet meer want er is geen contact met de andere grootouders.
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Ja
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Ja
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Hij is het vaak met mij eens :-) We liggen wel op een lijn.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Sea of Trees di 8 jan 2013 - 20:49

- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Ja
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)?
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Nee
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Ja
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Ja
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Nee
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Niet altijd
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Pien di 8 jan 2013 - 21:01

Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Ja
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)?
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? ja
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Ja, mijn eigen ouders zijn veel makkelijker. Daar kunnen we e ook wel eens onverwachts brengen, mijn schoonouders daarentegen willen alles plannen want o wee dat ze een keer 's ochtends geen huishouden kan doen.
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? nee!
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? ja
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? nee, we hebben wel eens discussies. Ik vind consequent bijvoorbeeld heel belangrijk, wat ze van mij niet mag moet hij ook niet goe d keuren en doordat hij dan te druk met zijn eigen ding is let hij niet goed op en zit ze toch bijv met de afstandsbediening te spelen.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Printje di 8 jan 2013 - 21:25

R is trouwens een enorm mama's kindje, altijd al geweest. Ben benieuwd of baby ook zo is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Slakje di 8 jan 2013 - 21:37

- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Ja
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? Nee
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Nee, hij is een beetje lui (geen pyjama aantrekken om te slapen, soms niet eens haar kleren uit, daar kan ik echt boos om worden)
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Ja, maar dat heeft een heel goede reden vind ik.
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Nee
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Nee
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Meestal wel
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Happinaz di 8 jan 2013 - 21:40

Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld?
Ja, wel de leukste. Niet de mooiste! Zeker niet toen ze baby waren...

Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)?
Ja!

Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder?
Ja. Ik ben heel erg trots op mijn vriend als vader voor mijn kinderen. In sommige situaties zelfs beter dan ikzelf.

Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen?
Ja. Mijn ouders gaan daarin zeker voor.

Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon?
Zeker.

Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen?
Nee, dan zou dit nu pas de tijd voor mij zijn geweest. Ik ben dan ook per ongeluk zwanger geraakt.

Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt?
We komen altijd tot een gezamenlijke conclusie of aanpak.We kunenn erg goed met elkaar praten en sparren waar het dit onderwerp betreft!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Happinaz di 8 jan 2013 - 21:43

Ik lees nu pas terug en nog even terugkomend op het lievelings verhaal. Ik hou van allebei even veel. Maar ik merk het wel in de omgang met de 2. Ik heb met 1 meer problemen om dingen voor elkaar te krijgen en vaker 'ruzie' en discussie.


Nu is het ook wel zo dat er 1 qua karakter erg veel op mij lijkt en de ander qua karakter erg op zijn vader.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Parisienne di 8 jan 2013 - 21:44

- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Ja
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? N.v.t.
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Ik vind zelf dat ik een bewustere moeder ben en anders/beter met bepaalde situaties omga.
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Ja, ik denk het wel. N. is veel meer bij mijn (stief)ouders dan bij mijn schoonmoeder. Ik vind mijn (stief)ouders ook leukere opa's en oma's voor N. Hun omgeving vind ik ook een prettigere omgeving voor N. dan bij mijn schoonmoeder. Daarnaast woont mijn schoonmoeder 200 km hier vandaan, dus daar zijn we niet vaak.
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Met heimwee niet. Soms denk ik weleens dat het wel even heerlijk zou zijn een paar dagen geen rekening te hoeven houden met het feit dat je een kind hebt. Uitgaan wanneer en zolang je wil, uitslapen, een hele dag in bed/op de bank series kijken, etc.
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Ik raakte ongepland zwanger. Anders had ik misschien zo'n nog twee jaar willen wachten. Ik had in ieder geval willen wachten tot ik afgestudeerd was.
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Nee, er zijn veel dingen waarin onze meningen verschillen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 22:48

- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld?
Wel de leukste maar niet de mooiste hoor, haha..

- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)?
Nee

- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder?
Ja

- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen?
Wat betreft t oppassen van mij dochter wel, omdat ze mijn moeder beter kent laat ik die nu wel eens oppassen maar mijn schoonouders nog niet, daar gaan we binnenkort wel mee beginnen smile

- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon?
Als ik weken lang weer weinig geslapen heb dan denk ik wel eens terug aan een nachtje doorslapen.

- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen?
Ja

- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt?
Ja

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  piene1983 di 8 jan 2013 - 22:49

Minneke schreef:Een topic voor de druilerige, saaie dinsdagavond:

- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Ja
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? ja
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Nee
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Ja
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Ja
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Ja
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Nee
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Bluestar di 8 jan 2013 - 22:50

- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Ja!
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? nvt
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Hij is super goed en leuk in de omgang met Y. Hij weet ook echt alles.
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Nee, we doen dit bewust om en om. Al ziet hij mijn vader wel minder, maar hij woont verder weg.
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Ja, soms mis de de momenten dat je onverwachts zo met zijn 2en een avondje uit kon ofzo. En het uitslapen of gewoon langer op bed liggen mis ik soms ook wel.
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Ja zeker. Als we eerder een huis hadden kunnen kopen ook nog wel eerder.
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Ja we zijn het er over eens. Wel vraagt hij dingen aan mij, en neem ik een beetje het voortouw, omdat ik een studie pedagogisch werk heb..
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  -Ieniemienie- wo 9 jan 2013 - 1:24

- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld?
Ja... al zijn er een hoop kindjes die ik echt knapper vind als mn eigen kindjes haha

- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)?
Nee

- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder?
Meestal wel

- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen?
Ja

- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon?
Heel soms

- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen?
Ja zeker weten. Heerlijk om een jonge mama te zijn

- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt?
Ja
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  VeryCherry wo 9 jan 2013 - 1:31

Wat grappig Viva, dat jij bij die vraag over de leeftijd wanneer je aan kinderen bent begonnen ongeveer hetzelfde beschrijft als ik smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Dille wo 9 jan 2013 - 1:31

- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld?
Ja.

- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)?
Mmm, lievelingetje is niet het goeie woord, maar mijn zoon is altijd heel makkelijk en mijn dochter is dat de afgelopen maanden niet geweest, dus dan is het wel makkelijker om de oudste de 'leukste' te vinden. Maar de jongste zit sinds kort een stuk beter in d'r vel, dus ik zou nu niet meer kunnen 'kiezen' wie ik de leukste vind (gelukkig).

- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder?
Qua geduld en aandacht (bijv samen spelen) voor de kinderen vind ik hem beter, als het gaat om aanvoelen wat ze nodig hebben, nadenken over opvoeding en verzorging ben ik beter. We vullen elkaar dus goed aan smile

- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen?
Ja, maar dat komt ook doordat mijn ouders de helft van het jaar in het buitenland wonen. Mijn schoonmoeder past om de twee weken een dag op, dus de kids zijn ook gewoon 'hechter' met haar (en opa). Daarnaast is mijn band met mijn schoonouders vele malen beter dan die met mijn eigen ouders, dus ik kom daar zelf ook liever en vaker. Mijn ouders vinden dit trouwens wel oké; ze hebben bewust de keuze gemaakt om niet te willen oppassen en veel in het buitenland te zijn, dus ze nemen het me niet kwalijk.

- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon?
Ja, als het gaat om spontaan dingen kunnen doen, makkelijk met vrienden af te kunnen spreken, maar dat weegt niet op tegen de gaafheid van mijn kinderen. Ook ben ik veel blijer met de manier waarop ik naar de wereld kijk en daarmee omga dan toen ik nog geen moeder was. Ik vind het heel overzichtelijk, rustgevend en bevredigend dat mijn kinderen mijn eerste prioriteit zijn. Dus ik zou niet meer terug willen.

- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen?
Ja

- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt?
Ja, eigenlijk wel. En als dat eens niet het geval is praten we erover en dan komen we er altijd uit.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 3:48

- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld?
Ik vind ze wel leuk, mooi en lief, maar niet de aller... van de wereld haha.
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)?
Nee, ondanks de heftige tijd die we met de jongste hebben gehad, heb ik geen lievelingetje
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder?
Niet altijd
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen?
Ja, mijn schoonouders zien de kinderen amper ivm de afstand.
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon?
Ja
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen?
Ja, het liefst eerder, maar dat lukte niet.
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt?
Nee

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Lavendel wo 9 jan 2013 - 3:50

Misschien ligt het aan de vraagstelling hoor doordat leukste en mooiste in 1 adem genoemd worden maar vinden jullie echt oprecht dat jullie kind veel mooier (puur uiterlijk gezien dan) is dan andere kinderen?

Natuurlijk is het een heel politiek correct antwoord en kun je als moeder bijna niet anders zeggen maar menen jullie dit echt objectief gezien echt? Want ook bij kinderen, net als bij volwassenen kun je toch wel gewoon zeggen dat het ene kind knapper is dan het andere? Niet iedereen groeit uit tot een supermodel toch? Of voelt dat echt heel naar om te doen als moeder ofzo?

Ik vraag me dat gewoon even af hoor omdat iedereen zo overtuigd ja zegt en dit een 'wees eens eerlijk' topic is. smile
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Liadan wo 9 jan 2013 - 3:57

Ik vind mijn kinderen echt het allermooist. Ik weet wel dat andere mensen andere kinderen knapper zullen vinden, maar voor mij zijn mijn kinderen het knapst. En dat komt omdat ze van mij zijn en ze op ons lijken en ik blij van ze wordt als ze naar me lachen en omdat ik gewoon heel veel van ze houd.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Flower_L wo 9 jan 2013 - 4:01

Esthetisch, ja, die zijn er wel. Maar ik zou dat dan eerder 'knap' noemen. Mijns inziens verschillen die termen. Modellen zijn niet over het algemeen ook lang niet altijd knap, maar op een bepaalde manier mooi.

Wanneer wij naar e.g. Een speeltuin gaan, kijk ik alleen naar mijn kind. Ik vind mijn kinderen het mooist in hun totaliteit, maar ik vind l niet de knapste peuter nee. Hij heeft vreselijk dun pluchehaar...kan er iets mee. Maar het past zo bij hem....dat ik hem gewoon echt mooi vind met dat haar.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 4:03



- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Ik vind ze beide wel erg mooi!! En de leukste ook vaak maar niet altijd hoor, haha

- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? Nee

- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Ja

- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Ja

- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Als het om het slapen gaat absoluut..

- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Ja
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Ja

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Parisienne wo 9 jan 2013 - 4:05

Ja, ik zeg eerlijk dat ik mijn dochter wel echt knap vind.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens héél eerlijk... - Pagina 3 Empty Re: Zeg eens héél eerlijk...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum