Zeg eens héél eerlijk...
+54
Gympie
Lavendel
Dille
-Ieniemienie-
Bluestar
piene1983
Parisienne
Happinaz
Slakje
Printje
Pien
Sea of Trees
studiebol
Happydobby
Susan
Luce
Novalee
tweeling
Jits
Twellie
Jezzie
kwak
M-G
Theeleut
Fiwen
Elodie
*Lookie*
L!ND@
Thunder
Aggi
SDL
Steep
Puggle
chipa
Viva
Happy
Sanne
Flower_L
Aagje!
Aimee
Flip Fluitketel
Floor
Tazz
VeryCherry
koNijntje
Sophiee
Bruintje Beer
yes1984
Ezzer
Liadan
Tania
Petteflet
Manderijn
strawberry
58 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Zeg eens héél eerlijk...
[b]Minneke schreef:Een topic voor de druilerige, saaie dinsdagavond:
- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Ja
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? Nvt
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Moet zeggen dat mijn man wel enorm is gegroeid in zijn rol als vader. Vind wel dat ik meer tijd besteed aan onze zoon en meer rekening met hem hou. Eerlijk antw is dus eigenlijk dat ik mezelf als moeder bet vind dan mijn man als vader.
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Ja, ik ga vaker en liever bij mijn ouders langs dan bij mijn schoonmoeder. Z'n ziet f overigens wel iedere week.
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Nee
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen?
Ja
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Tot nog toe wel.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Ja absoluut
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Ja
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Ja
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Nee totaal niet.
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Ja
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Eigelijk altijd wel
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Minneke schreef:Een topic voor de druilerige, saaie dinsdagavond:
- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld?
ja
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)?
n.v.t
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder?
nee
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen?
nee maar mijn schoonouders zien we niet heel regelmatig dus ik gun ze zoveel tijd met R als maar kan.
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon?
ja
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen?
nee
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt?
ja
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Jazeker!
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? Nee, gelukkig niet. Lijkt me erg lastig en ook wel een beetje zielig voor het kind wat niet de lieveling is.
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Ja.
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Nee.
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Wel met betrekking het zorgeloze en het niet hoeven rekening houden met de kids. Ik kon gaan en staan waar ik wilde en had weinig "om het voor te doen" en leefde dus zonder zorgen.De toekomst van toen is mijn leven van nu. Nu maak ik keuzes in het belang van de kinderen in plaats van in het belang van mijn eigen levensgenot.
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Ja.
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Meestal wel.
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? Nee, gelukkig niet. Lijkt me erg lastig en ook wel een beetje zielig voor het kind wat niet de lieveling is.
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Ja.
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Nee.
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Wel met betrekking het zorgeloze en het niet hoeven rekening houden met de kids. Ik kon gaan en staan waar ik wilde en had weinig "om het voor te doen" en leefde dus zonder zorgen.De toekomst van toen is mijn leven van nu. Nu maak ik keuzes in het belang van de kinderen in plaats van in het belang van mijn eigen levensgenot.
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Ja.
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Meestal wel.
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Een topic voor de druilerige, saaie dinsdagavond:
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? N.v.t.
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Ik vind mijn vriend een goede vader, zowel hij als ik doen ons best.
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Nee, opa`s en oma`s zijn allemaal belangrijk. R heeft zelfs nog een overgroot oma En vind dat hij van al zijn opa`s en oma`s evenveel mag genieten, en aangezien wij allemaal goed met elkaar kunnen gaat dit prima zo. Mijn moeder heeft alleen wel de woensdag als vaste oppasdag maar dit gaat goed zo.
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Soms wel ja.
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Ja denk het wel.
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Ja
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? N.v.t.
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Ik vind mijn vriend een goede vader, zowel hij als ik doen ons best.
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Nee, opa`s en oma`s zijn allemaal belangrijk. R heeft zelfs nog een overgroot oma En vind dat hij van al zijn opa`s en oma`s evenveel mag genieten, en aangezien wij allemaal goed met elkaar kunnen gaat dit prima zo. Mijn moeder heeft alleen wel de woensdag als vaste oppasdag maar dit gaat goed zo.
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Soms wel ja.
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Ja denk het wel.
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Ja
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Ja.
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? Ja, al zou ik het geen lievelingetje willen noemen. Mijn jongste krijgt meer aandacht, maar dat is gezien zijn syndroom ook logisch in mijn ogen.
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Nee, beter.
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Nee, totaal niet. We zien alle opa's en oma's, ook mijn eigen opa en oma, even vaak.
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Ik denk er wel eens aan terug, maar niet met heimwee.
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Nee, dan zou ik geen kinderen hebben.
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? 9 van de 10 keer wel ja.
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? Ja, al zou ik het geen lievelingetje willen noemen. Mijn jongste krijgt meer aandacht, maar dat is gezien zijn syndroom ook logisch in mijn ogen.
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Nee, beter.
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Nee, totaal niet. We zien alle opa's en oma's, ook mijn eigen opa en oma, even vaak.
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Ik denk er wel eens aan terug, maar niet met heimwee.
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Nee, dan zou ik geen kinderen hebben.
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? 9 van de 10 keer wel ja.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? Nee, niet echt. Wisselt nogal.
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Niet altijd.
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Ik probeer het niet, maar mijn ouders wonen op loopafstand en zien ze vaker. Mijn moeder past ook op 1x p.w. en mijn schoonmoeder maar af en toe.
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Ja. Het onbezorgde en lekker uitslapen.
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Ja
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Meestal wel, mijn man is wat strenger.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Ja!
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Ja. Alhoewel we het niet altijd eens zijn over de aanpak (meestal wel), heeft hij ook het beste voor met onze zoon
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Nee
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Ja, of iets eerder
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Nee. Over de meeste dingen wel, maar mijn vriend wil bijvoorbeeld onze zoon langer laten huilen dan dat ik dat wil.
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Ja. Alhoewel we het niet altijd eens zijn over de aanpak (meestal wel), heeft hij ook het beste voor met onze zoon
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Nee
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Ja, of iets eerder
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Nee. Over de meeste dingen wel, maar mijn vriend wil bijvoorbeeld onze zoon langer laten huilen dan dat ik dat wil.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ja.
Nvt
Nvt
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen?
Nvt
Soms.
Nee, absoluut later.
Nvt
Interessant lijstje, maar schiet bij mij eigenlijk niet op met al dat 'nvt'
Elodie- Prater
- Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? nvt
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Nee, en daar is hij het zelf ook mee eens.
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Ja, mijn ouders (moeder vooral)
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Mijn gevoel zegt van wel, maar mijn verstand zegt dat ik dan toch beter eerst mijn studie had kunnen afmaken
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Meestal wel, maar als het niet zo is doen we het meestal toch op 'mijn manier' omdat ik mijn mening kan onderbouwen en ik veel meer met J ben waardoor hij ziet dat mijn manier meestal goed uitpakt.
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Nee, en daar is hij het zelf ook mee eens.
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Ja, mijn ouders (moeder vooral)
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Mijn gevoel zegt van wel, maar mijn verstand zegt dat ik dan toch beter eerst mijn studie had kunnen afmaken
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Meestal wel, maar als het niet zo is doen we het meestal toch op 'mijn manier' omdat ik mijn mening kan onderbouwen en ik veel meer met J ben waardoor hij ziet dat mijn manier meestal goed uitpakt.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Een topic voor de druilerige, saaie dinsdagavond:
- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Nee, mijn kinderen zijn soms ook de meest vervelende van de wereld en er zijn zat mooiere kinderen dan de mijne. Maar natuurlijk vind ik ze mooi, lief en zou ik Geen andere kinderen willen hebben!
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? Nee. Er zijn van die dagen dat het minder botert tussen de oudste en mij of dat de jongste niet de leukste is, dan is het andere kind net even leuker dan die vervelende
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Niet altijd, maar ik ben ook niet de beste moeder of beter dan mijn man.
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Nee, mijn ouders willen niet oppassen en zijn net echt visite mensen, dus dan komen de andere opa en oma vanzelf al op nr 1, zij doen dat wel.
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Soms, maar steeds minder nu iedereen om me heen kinderen krijgt/heeft. Toen wij de enige met kinderen waren had ik het meer.
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Ik denk dat we dan wat jaartjes gewacht hadden, maar nu zoveel jaar later en ik blij dat wij al klaar zijn.
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Niet altijd, maar dat bespreken we gewoon, geen probleem.
- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Nee, mijn kinderen zijn soms ook de meest vervelende van de wereld en er zijn zat mooiere kinderen dan de mijne. Maar natuurlijk vind ik ze mooi, lief en zou ik Geen andere kinderen willen hebben!
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? Nee. Er zijn van die dagen dat het minder botert tussen de oudste en mij of dat de jongste niet de leukste is, dan is het andere kind net even leuker dan die vervelende
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Niet altijd, maar ik ben ook niet de beste moeder of beter dan mijn man.
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Nee, mijn ouders willen niet oppassen en zijn net echt visite mensen, dus dan komen de andere opa en oma vanzelf al op nr 1, zij doen dat wel.
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Soms, maar steeds minder nu iedereen om me heen kinderen krijgt/heeft. Toen wij de enige met kinderen waren had ik het meer.
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Ik denk dat we dan wat jaartjes gewacht hadden, maar nu zoveel jaar later en ik blij dat wij al klaar zijn.
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Niet altijd, maar dat bespreken we gewoon, geen probleem.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Ja, tot nu toe vind ik wel dat we het getroffen hebben, soms zie ik baby's waarvan ik blij ben dat die van ons er niet zo uit ziet. Maar halfbloedjes vind ik meestal ook erg knap
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)?n.v.t.
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Ja, in het begin vond ik hem zelfs veel beter maar nu vind ik het gelijk: ik ben rustiger en geduldiger maar hij doet echt ontzettend veel
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Nee, nou ja... de ene 2 grootouders wonen aan het andere kant van het land, mijn vader woont hier aan het eind van de straat dus daar gaan we veel vaker heen
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Nee (nog niet)
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Ik denk het wel of misschien toch een jaartje (of 2) eerder
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Over het algemeen (nog) wel. Onze zoon is nu nog maar 4 weken dus het zal nog moeten blijken.
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)?n.v.t.
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Ja, in het begin vond ik hem zelfs veel beter maar nu vind ik het gelijk: ik ben rustiger en geduldiger maar hij doet echt ontzettend veel
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Nee, nou ja... de ene 2 grootouders wonen aan het andere kant van het land, mijn vader woont hier aan het eind van de straat dus daar gaan we veel vaker heen
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Nee (nog niet)
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Ik denk het wel of misschien toch een jaartje (of 2) eerder
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Over het algemeen (nog) wel. Onze zoon is nu nog maar 4 weken dus het zal nog moeten blijken.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
ja.
nog niet van toepassing
neesorry man!
jep
nee. Tuurlijk baal ik af en toe als ze chagarijnig is of 100x uit bed komt maar terug draaien zou ik het absoluut niet willen.
ja. heerlijk om jong moeder te zijn!
nee
ja.
nog niet van toepassing
nee
jep
nee. Tuurlijk baal ik af en toe als ze chagarijnig is of 100x uit bed komt maar terug draaien zou ik het absoluut niet willen.
ja. heerlijk om jong moeder te zijn!
nee
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Ik vind 'm leuk en mooi maar er zijn nog genoeg andere kinderen die ik mooi en leuk vind
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Ik vind hem net zo goede ouder dan als ik ben, we hebben een goede balans. Wat ik weer tekort heb vult hij aan en andersom
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Qua oppassen niet, maar qua bezoekjes zijn we vaker bij mijn ouders
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Soms wel
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Dan had ik het eerder gewild, met 23 jaar ofzo en met natuurlijk mijn huidige vriend
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Meestal wel maar ik ben toch iets strenger
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Ik vind hem net zo goede ouder dan als ik ben, we hebben een goede balans. Wat ik weer tekort heb vult hij aan en andersom
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Qua oppassen niet, maar qua bezoekjes zijn we vaker bij mijn ouders
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Soms wel
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Dan had ik het eerder gewild, met 23 jaar ofzo en met natuurlijk mijn huidige vriend
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Meestal wel maar ik ben toch iets strenger
Gast- Gast
Ja behalve wanneer hij me snachts weer wakker maakt, dan vind ik hem minder leuk
Ik kan het nog niet echt zeggen maar ik kan me niet voorstellen dat baby 2 net zo speciaal wordt als R. Met hem heb ik al zoveel opgebouwd, hij is mijn eerste.
Nee
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Ja soms wel.
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Ja eigenlijk altijd. Man is wat makkelijker
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? n.v.t.
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Soms, Hij vind het vooral lastig dat L nu nog klein is, maar hij begint het steeds leuker te vinden en hij doet het ontzettend leuk en goed als vader!
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Nee, mijn ouders wonen ver weg, maar we proberen elkaar ook vaak te zien
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt?Ja
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? n.v.t.
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Soms, Hij vind het vooral lastig dat L nu nog klein is, maar hij begint het steeds leuker te vinden en hij doet het ontzettend leuk en goed als vader!
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Nee, mijn ouders wonen ver weg, maar we proberen elkaar ook vaak te zien
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt?Ja
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Ja.
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? Nee, soms kan ik één van de twee wel eens achter het behang plakken maar ik vind niet structureel één kind leuker, ik houd echt precies evenveel van allebei.
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Nee, mijn vriend geeft teveel negatieve aandacht en dat werkt toch niet bij onze oudste.
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Niet van toepassing.
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Jawel .
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Nee, niet altijd.
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? Nee, soms kan ik één van de twee wel eens achter het behang plakken maar ik vind niet structureel één kind leuker, ik houd echt precies evenveel van allebei.
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Nee, mijn vriend geeft teveel negatieve aandacht en dat werkt toch niet bij onze oudste.
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Niet van toepassing.
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Jawel .
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Nee, niet altijd.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik vraag me af als moeders aangeven dat ze een lievelingetje hebben, hoe denken jullie dat dat komt? Geen aanval hoor, ik zie bijv Rejoy en Bruintje Beer daarop ja zeggen, ben benieuwd waarom.
Jits- Fluisteraar
- Aantal berichten : 87
Punten : 96
Registratiedatum : 29-09-12
Ja, echt wel!
Nvt
Ja, alleen doet mijn man wel dingetjes op een andere manier.
Ja, ik breng haar alleen bij mijn ouders tot nu toe.
Nee, vind het heerlijk om moeder te zijn
Ja
Dat is een beetje vroeg om te zeggen natuurlijk maar tot nu toe zijn we het wel met elkaar eens
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Jits; ik weet het natuurlijk nog niet zeker maar ik denk dat je eerste altijd net wat specialer blijft. Ik heb met R al drie jaar aan vanalles opgebouwd, dat kan ik niet opeens hetzelfde voelen bij baby 2. Zoiets mot groeien vind ik. Ik kan van haar niet meteen evenveel houden als van R.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ja, en ik ben ook benieuwd hoe 'lievelingetje' geinterpreteerd wordt. Ik zie het als dat ik meer van de één dan van de ander zou houden, maar ik kan me niet voorstellen dat het door anderen ook zo gelezen wordt.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Ja, eigenlijk wel. Ik weet wel dat ze objectief gezien misschien niet de mooiste is maar ze komt in mijn ogen verdacht dicht in de buurt
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? Nog niet van toepassing
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Qua gevoel en overtuiging wel, qua handigheid en inschatten van situaties iets minder maar dat is logisch omdat ik veel meer alleen met N. ben en haar in dat opzicht beter ken
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Nee, ik denk het niet. In elk geval niet bewust. We gaan wel vaker op bezoek bij mijn schoonouders maar mijn moeder komt vaker hier dus uiteindelijk zien ze haar ongeveer even vaak
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Ja, soms wel. Gewoon eens een vrijdagavond samen met bord op schoot voor de tv ploffen, 's ochtends op je eigen tempo uit bed enzo. Dat soort dingen, Maar het cliche is wel waar, je krijgt er meer voor terug dan je opgeeft
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Ja, zoals het nu is gegaan is het goed
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Ja, vrijwel altijd. En als we het oneens zijn maken we een compromis. Al moet het echte opvoeden nog komen natuurlijk
- Heb je een lievelingetje (in het geval van meer dan 1 kind uiteraard)? Nog niet van toepassing
- Vind je je partner net zo goed als vader (of moeder) als jezelf als moeder? Qua gevoel en overtuiging wel, qua handigheid en inschatten van situaties iets minder maar dat is logisch omdat ik veel meer alleen met N. ben en haar in dat opzicht beter ken
- Trek je één van de grootouders voor als het gaat om oppassen en langsgaan met de kinderen? Nee, ik denk het niet. In elk geval niet bewust. We gaan wel vaker op bezoek bij mijn schoonouders maar mijn moeder komt vaker hier dus uiteindelijk zien ze haar ongeveer even vaak
- Denk je weleens met heimwee terug aan de tijd voor je moederschap begon? Ja, soms wel. Gewoon eens een vrijdagavond samen met bord op schoot voor de tv ploffen, 's ochtends op je eigen tempo uit bed enzo. Dat soort dingen, Maar het cliche is wel waar, je krijgt er meer voor terug dan je opgeeft
- Als je het over kon doen, zou je dan op dezelfde leeftijd aan kinderen zijn begonnen? Ja, zoals het nu is gegaan is het goed
- Zijn je partner en jij het altijd eens als het op de opvoeding aankomt? Ja, vrijwel altijd. En als we het oneens zijn maken we een compromis. Al moet het echte opvoeden nog komen natuurlijk
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
- Vind je eigen kinderen de leukste en mooiste kinderen van de wereld? Jep.
Ja, ik heb een grotere klik met de jongste dan met de oudste. Maar de oudste is ook echt een papa's kindje. Vanaf het begin was die klik er echt al heel erg tussen papa en oudste. Toen zei ik ook altijd al tegen mijn man:'' Hij is écht een papa's kindje hoor". Vond hij onzin. Totdat de jongste geboren werd en overduidelijk een voorkeur had voor mij. Nu zie je dat echt heel goed.
Op dit moment beter. Ik zit al een tijdje heel slecht in mijn vel, een beetje tegen een depressie aan. Al moet ik wel zeggen dat ik mezelf wel stipter vind. Hij vergeet vaak dingen, zoals tanden poetsen enzo. Of dan komt mijn oudste beneden, heeft hij gewoon vieze kleding aan van de dag daarvoor.
Dat doe ik zelf niet, dan doen ze zelf. Mijn schoonouders zijn veel meer begaan met de kinderen. Willen ook veel oppassen enzo. Mijn ouders willen dat veel minder. Het komt eigenlijk zelden voor dat ze oppassen. Vind ik wel eens jammer, maar goed begrijp het ook wel. Ze hebben allebei een drukke baan dus.
Ja, af en toe wel ja. Soms besef ik me hoeveel tijd ik toen voor mezelf had. En nu nauwelijks heb. Maar ik zou ze voor geen goud willen missen hoor.
Ja.
Nee. Hij vindt mij vaak te mild en snapt niet waarom ik de oudste dingen vaak probeer uit te leggen. Hij zet hem dan het liefste gewoon op de gang. Maar daar ben ik dan weer niet zo van.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Lievelingetje bedoel ik niet in als meer houden van, maar we hebben hier wel een overduidelijk mama'sjongetje een een papa'smeisje!
Als wij dus beide thuis zijn, merk je ook dat we op deze manier naar elkaar toe trekken.
Houden van is voor beide gelijk.
Als wij dus beide thuis zijn, merk je ook dat we op deze manier naar elkaar toe trekken.
Houden van is voor beide gelijk.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Lievelingetje is voor mij niet het juiste woord. Mijn jongste krijgt meer aandacht dan de oudste, omdat hij dat nodig heeft ivm zijn syndroom. Het is niet dat ik een voorkeur heb, ik hou van allebei evenveel. Maar qua persoonlijke aandacht krijgt de jongste (veel) meer. En ja, dat doet pijn. Maar ik weet ook dat het niet anders kan.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Zeg eens heel eerlijk..
» ik baal er heel eerlijk gezegd van..
» Zeg eens eerlijk
» nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant
» Zeg eens eerlijk...
» ik baal er heel eerlijk gezegd van..