Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk

+5
Minx
Rovine
Monte
Sneeuwvlok
SoGood
9 plaatsers

Ga naar beneden

Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk Empty Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk

Bericht  SoGood di 8 jan 2013 - 5:23

Nu ik een week vakantie heb gehad merk ik nu weer heel sterk dat ik na mijn werk een drukkend gevoel in mijn hoofd voel en een zeurende hoofdpijn ervaar. Hebben jullie dat ook? Is dat normaal en hoe kan je dit eventueel voorkomen?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk Empty Re: Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk

Bericht  Sneeuwvlok di 8 jan 2013 - 5:40

Drink en eet je genoeg?
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk Empty Re: Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk

Bericht  Monte di 8 jan 2013 - 5:47

Ik heb dat ook als ik niet genoeg drink of rust. Bij ons op de afdeling kan het erg benauwd zijn en dat plus het werken achter de comp zorg nog weleens vooe hoofdpijn. Maar even weg van de afdeling en wat drinken helpt wel.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk Empty Re: Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 5:49

Ja, heb ik ook. Slechts wanneer ik goed en lang heb geslapen en geen stress aan m'n hoofd heb, is het er niet. Maar ik heb vaak hoofdpijn ja.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk Empty Re: Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk

Bericht  Rovine di 8 jan 2013 - 6:51

Soms, meestal ligt het aan gebrek frisse lucht en hebben collega's er ook last van. Oplossing is een raampje open. Als dat niet kan (zoals nu, te koud) wil een wandelingetje in de lunchpauze nog wel eens helpen. Ik fiets naar mijn werk, dus als ik er last van heb is het vaak weer weggetrokken als ik thuisben.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk Empty Re: Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk

Bericht  Minx di 8 jan 2013 - 7:06

Hoofdpijn alsof er een band om je hoofd zit? Dat is typerend voor spanningshoofdpijn. Hoe is je houding en hoe voelt je nek na het werk?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk Empty Re: Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk

Bericht  Gympie di 8 jan 2013 - 7:52

Ik herken het wel (alleen ik zit dan op school). Vaak heb ik dan te weinig gedronken. Kan het daar aan liggen bij jou?
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk Empty Re: Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk

Bericht  Antibes di 8 jan 2013 - 7:55

Drukkende hoofdpijn aan beide zijden van je hoofd klinkt inderdaad als spanningshoofdpijn. Waar je op zou kunnen letten is wat oefeningen doen voor je nek/schouders. Met je schouders rollen, je hoofd draaien (kin naar borst, rechteroor naar rechterschouder, hoofd in je nek, zo rond zeg maar), goed rechtop een beetje rekken met je oor richting schouder.

Verder dingen die sowieso hoofdpijn kunnen veroorzaken ook in de gaten houden, dus een frisse neus halen tussendoor en goed eten en drinken. smile
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk Empty Re: Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk

Bericht  Kaboutertje di 8 jan 2013 - 10:13

Ik heb sinds kort een kantoorbaan en merk dat ik er aan het eind van de dag ook last van heb. De laatste paar uur komt hoofdpijn opzetten, erg vervelend! Drinken doe ik wel genoeg..
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk Empty Re: Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk

Bericht  Pommes di 8 jan 2013 - 21:37

Ik denk dan misschien toch een gebrek aan frisse lucht/afleiding. Kan het ook meespelen dat je een hele dag achter de computer zit? Dat is namelijk ook erg vermoeiend/intensief voor je hersenen.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk Empty Re: Hoofdpijn/drukkend gevoel na je werk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum