Poststuk verkeerd afgeleverd.
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Poststuk verkeerd afgeleverd.
Vandaag lag er een poststuk in mijn brievenbus welke niet voor mij is. Het huisnummer klopt, maar de postcode niet. Normaal zou ik de poststuk gewoon langsbrengen, maar ik heb geen idee waar het complex gevestigd is of waar ik het adres, in mijn dorp, kan vinden. Daarnaast heb ik er ook niet echt tijd voor om het uit te zoeken.
Kan ik het gewoon weer op de bus doen, zodat het wel juist wordt bezorgd? Het zijn belangrijke papieren voor een VvE. Dus iets anders op de envelop zetten, zoals retour afzender, verkeerd bezorgd, vind ik ook weer zoiets. Jullie een idee hoe ik makkelijk van het poststuk af kan komen?
Kan ik het gewoon weer op de bus doen, zodat het wel juist wordt bezorgd? Het zijn belangrijke papieren voor een VvE. Dus iets anders op de envelop zetten, zoals retour afzender, verkeerd bezorgd, vind ik ook weer zoiets. Jullie een idee hoe ik makkelijk van het poststuk af kan komen?
Gast- Gast
Re: Poststuk verkeerd afgeleverd.
Dat is toch een prima oplossing?ABE schreef:Vandaag lag er een poststuk in mijn brievenbus welke niet voor mij is. Het huisnummer klopt, maar de postcode niet. Normaal zou ik de poststuk gewoon langsbrengen, maar ik heb geen idee waar het complex gevestigd is of waar ik het adres, in mijn dorp, kan vinden. Daarnaast heb ik er ook niet echt tijd voor om het uit te zoeken.
Gast- Gast
Ik zou het bij het dichtstbijzijnde postkantoor afleveren. Dan moeten zij maar zien wat ze er mee kunnen.
Gast- Gast
Is dat wel een prima oplossing? Niet te honds?
Niets klopt, behalve het huisnummer. Het zijn verzekeringspapieren voor de VvE van het complex. Ik ken het complex wel, maar hier heten meer hondjes woef en dat maakt het dus onmogelijk om te zien waar ik het daadwerkelijk moet posten. (Met meer hondjes Woef bedoel ik complex I, complex II, complex II en deze liggen ook nog km uit elkaar.)
Niets klopt, behalve het huisnummer. Het zijn verzekeringspapieren voor de VvE van het complex. Ik ken het complex wel, maar hier heten meer hondjes woef en dat maakt het dus onmogelijk om te zien waar ik het daadwerkelijk moet posten. (Met meer hondjes Woef bedoel ik complex I, complex II, complex II en deze liggen ook nog km uit elkaar.)
Gast- Gast
het is de taak van de postbedrijven om de post goed te bezorgen. Dit is wel heel slordig. Je kan het naar het postkantoor brengen als je graag wilt melden dat je het slordig vindt. Je kan het ook retour afzender sturen met een boodschap op de enveloppe. Dat is toch gewoon normaal?ABE schreef:Is dat wel een prima oplossing? Niet te honds?
Niets klopt, behalve het huisnummer. Het zijn verzekeringspapieren voor de VvE van het complex. Maar ik ken het complex wel, maar hier heten meer hondjes woef en dat maakt het dus onmogelijk om te zien waar ik het daadwerkelijk moet posten.
Gast- Gast
Te honds? Nee joh. Dat is gewoon hun taak.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Retour afzender. De post zou moeten weten waar het wel is. En als die het niet weten sturen die het weer terug naar de afzender, die dan maar eens na moet zoeken in zijn systeem of het adres wel klopt.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Er zijn hier alleen nog maar TNT-points. Ik ga morgen nog wel even langs de C1000, daar zit zo'n point, en geef aan dat het verkeerd bezorgd is. Dan moeten zij maar even verder kijken. Het zag er erg belangrijk uit. En voor hetzelfde geld had ik het gewoon opengemaakt. Ik zou ook niet willen dat een ander mijn post maar openmaakt.
Ik vind het en ontzettend slordig. Net alsof er een werknemer zin had in weekend en dacht:"Niemand merkt het dat ik niet meer terug/door wil fietsen en dus drop ik het hier maar". Ik moet er niet aandenken dat mijn post bij een ander terecht komt en eventueel wordt gelezen.
Ik vind het en ontzettend slordig. Net alsof er een werknemer zin had in weekend en dacht:"Niemand merkt het dat ik niet meer terug/door wil fietsen en dus drop ik het hier maar". Ik moet er niet aandenken dat mijn post bij een ander terecht komt en eventueel wordt gelezen.
Gast- Gast
Misschien heeft de postbode alleen maar naar de nummers gekeken. Ik keek zelf altijd ook naar de straatnaam. Vaak zag ik de naam van de bewoners ook en kon ik daar zelfs nog fouten uit halen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Fairytale schreef:Misschien heeft de postbode alleen maar naar de nummers gekeken. Ik keek zelf altijd ook naar de straatnaam. Vaak zag ik de naam van de bewoners ook en kon ik daar zelfs nog fouten uit halen.
Dat heb ik dus ook gehad met een oudere postbode. Ik heb op nummer 48 gewoond en daarna ben ik naar nummer 50 gegaan. Hij gooide steevast mijn post in nummer 48, want 50 kon immers niet kloppen. Vervolgens kreeg ik alle post van nummer 48 en de nieuwe bewoonster van nummer 48 kreeg al mijn post. Op een dag trof ik hem en toen zei hij:"Ik heb me op een gegeven moment maar aan de postadressen gehouden, want ik snapte er niets meer van. Maar jij woont op 50 en *** op 48? Ben je verhuisd?" Ik het hele verhaal uitgelegd en toen zei hij:"Echt, ik was in de war. Maar nu weet ik het en ga ik het goed doen". Op een gegeven moment had ik zelfs post in de briefbus van 50 liggen op mijn naam, maar wat aan 48 was geadresseerd. Zo mooi als mensen zo met je meedenken. Ik heb dan ook diep respect voor die bewuste postbode!
Gast- Gast
Als je dat al honds vindt... Ik stuur regelmatig brieven van Visa en zelfs goede doelen terug..
"Retour afzender, post is niet gewenst"
Gast- Gast
Trisha schreef:Als je dat al honds vindt... Ik stuur regelmatig brieven van Visa en zelfs goede doelen terug..
En weet je dat ik dat weer doodnormaal vind. En knap, want bij zoiets zou het me echt ontbreken aan moeite.
Gast- Gast
Dat vind ik wel een heel grote aanname. Op het kantoor wordt de post gesorteerd en die man krijgt het alleen maar mee. Ik denk dat hij dus alleen naar de huisnummers kijkt. Het blijft slordig en het lijkt me niet fijn dat he post zomaar bij een ander thuis ligt, maar ik denk dat jouw theorie niet helemaal eerlijk is.ABE schreef:Er zijn hier alleen nog maar TNT-points. Ik ga morgen nog wel even langs de C1000, daar zit zo'n point, en geef aan dat het verkeerd bezorgd is. Dan moeten zij maar even verder kijken. Het zag er erg belangrijk uit. En voor hetzelfde geld had ik het gewoon opengemaakt. Ik zou ook niet willen dat een ander mijn post maar openmaakt.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Dat vind ik wel een heel grote aanname. Op het kantoor wordt de post gesorteerd en die man krijgt het alleen maar mee. Ik denk dat hij dus alleen naar de huisnummers kijkt. Het blijft slordig en het lijkt me niet fijn dat he post zomaar bij een ander thuis ligt, maar ik denk dat jouw theorie niet helemaal eerlijk is.ABE schreef:Er zijn hier alleen nog maar TNT-points. Ik ga morgen nog wel even langs de C1000, daar zit zo'n point, en geef aan dat het verkeerd bezorgd is. Dan moeten zij maar even verder kijken. Het zag er erg belangrijk uit. En voor hetzelfde geld had ik het gewoon opengemaakt. Ik zou ook niet willen dat een ander mijn post maar openmaakt.
Dat zal ook wel niet, maar het is een gevoel. Ik ben een buitenstaander, weet niet hoe het werkt, en dit is een gevoel.
Gast- Gast
Ik ben zelfs wel eens illegaal bezig geweest. Mijn sportvereniging stuurt naar de jeugdleden altijd verjaardagskaartjes. Nu was er iemand jarig en die was vlak daarvoor verhuist en had nog geen wijziging door gegeven. Toen was zij jarig en kwam er een kaartje van de vereniging voor haar op het verkeerde adres. Die heb ik toen 's avonds persoonlijk maar aan haar gegeven omdat ik wist dat ik haar zou zien die avond. Anders was die op de bus gegaan met het goede adres er op. Dat had ik van hun ook gekregen. Schreef ik dat er op en stuurde het dan zo terug.
Minx- Lady Post-a-lot
Persoonlijk vind ik dat je erg goed bezig bent met jouw werk, Fairytale.
Gast- Gast
Doe het nu niet meer hoor. Was in de periode tussen mijn twee studies. Maar ik dacht altijd ja ik zadel de bewoners op met verkeerde post en als ik dat toch zie moet ik dat toch voorkomen. Was ook altijd een te trage postbode, liep gewoon nooit zo hard door haha.
Minx- Lady Post-a-lot
Soortgelijke onderwerpen
» Pakket ergens anders afgeleverd
» What the F doe ik verkeerd?!
» Wat lees jij verkeerd?
» Facebook............wat doe ik verkeerd?
» ah shit...een cc-tje verkeerd gestuurd
» What the F doe ik verkeerd?!
» Wat lees jij verkeerd?
» Facebook............wat doe ik verkeerd?
» ah shit...een cc-tje verkeerd gestuurd
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: