Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?
+25
Reeza
Droopy28
sawasdee
myloon
Floor
Joontjuh
Mizz_S
CarpeDiem
Phileine
Bazinga
rapa nui
Susan
Jezzie
silly-one
Ilovethe90s
TukTuk
Blond
Lith
May
Mari
Japie
Mees
Kruidkoek
Rush
love
29 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?
Ik heb zoiets ze krijgen er gewoon voor betaald, ze krijgen ook gewoon iets van een kerstpakket, dus het is gewoon hun werk. Maar zo heeft iedereen zijn eigen mening.kortom, van mij krijgen ze niks...
Wij krijgen er elk jaar meerdere aan de deur (bij mijn ouders nooit dus ik kende het niet) mijn man pissig het eerste jaar dat ik ze niks had gegeven. Nu krijgen ze wel elk jaar een fooi.
De laatste bezorger die hier aan de bel kwam kreeg van alles mee naar huis mijn zoontje bracht hem een schoen en een bal
De laatste bezorger die hier aan de bel kwam kreeg van alles mee naar huis mijn zoontje bracht hem een schoen en een bal
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Phileine schreef:Toen ik vroeger een krantenwijk had vond ik dat altijd erg leuk om te doen, langs de deuren met kaartjes. Ik haalde altijd behoorlijk wat geld op en er waren maar weinig mensen die niks gaven. Ik bezorgde daarentegen ook een huis-aan-huis blad, daar haalde ik weinig op (heb ik ook maar een keer gedaan). De jaren erna en bij de folders die ik bezorgde deed ik het kaartje gewoon bij de folders in de bus.
Zelf zou ik sowieso wat geven aan de bezorger van betaalde kranten of de post (maar die gaan niet langs de deuren met kaartjes) en aan folder-of huis-aan-huis bladen bezorgers zou ik alleen een kleinigheidje geven als ze netjes bezorgen, dus volledig in de brievenbus.
Mijn vader is dit jaar naar buiten gegaan met fooi voor het meisje wat elke ochtend om 6 uur de krant in de bus doet bij hem
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Wij hebben een nee/nee sticker maar toch stond er een folderbezoger aan de deur!
Wij hebben maar vriendelijk gewezen naar de sticker maar toch bedankt voor de nieuwjaarswens (zonder geld)
Wij hebben maar vriendelijk gewezen naar de sticker maar toch bedankt voor de nieuwjaarswens (zonder geld)
myloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11
Phileine schreef:Toen ik vroeger een krantenwijk had vond ik dat altijd erg leuk om te doen, langs de deuren met kaartjes. Ik haalde altijd behoorlijk wat geld op en er waren maar weinig mensen die niks gaven. Ik bezorgde daarentegen ook een huis-aan-huis blad, daar haalde ik weinig op (heb ik ook maar een keer gedaan). De jaren erna en bij de folders die ik bezorgde deed ik het kaartje gewoon bij de folders in de bus.
Zelf zou ik sowieso wat geven aan de bezorger van betaalde kranten of de post (maar die gaan niet langs de deuren met kaartjes) en aan folder-of huis-aan-huis bladen bezorgers zou ik alleen een kleinigheidje geven als ze netjes bezorgen, dus volledig in de brievenbus.
Ik had een hele grote folderwijk en een huis aan huis blad en vond het geweldig om langs de deuren te gaan!
Ik bezorgde altijd heel netjes en nog voordat de folders ingingen.. Geloof dat dat erg gewaardeerd werd! Weet dat ik met gemak 100 gulden ophaalde met 1 wijk..
En dan heb ik het nog niet over alle oudjes die je tas vulde met koekjes haha
Ik zou zelf ook geven, maar hier is nog niemand aan de deur geweest.
sawasdee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10
Toen ik pas bij mijn ouders was kwam er een schattig ventje (denk een jaar of 15) Die ging zich helemaal voorstellen en een praatje maken. Ik heb zelf een krantenwijk gehad dus ik weet hoe leuk het is om wat te krijgen.
Bij mij thuis in de brievenbus lag een kaartje van mijn folder bezorger met een briefje eraan geniet met zn rekeningnummer en dat ik daarnaartoe de fooi over kon maken!
Bij mij thuis in de brievenbus lag een kaartje van mijn folder bezorger met een briefje eraan geniet met zn rekeningnummer en dat ik daarnaartoe de fooi over kon maken!
Droopy28- Fluisteraar
- Aantal berichten : 214
Punten : 407
Registratiedatum : 07-01-11
Ik geef altijd 1 of 2 euro. Ik heb vroeger ook jaren folders bezorgd en je verdient echt zoooo weinig! Moest het echt hebben van de kaartjes rondbrengen. Ik vind het ook wel gierig als mensen niks geven, wat is nou 1 euro?!
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Hier zijn ze gelukkig niet langsgeweest. Maar hier is iemand voor de reclamefolders, en dan nog 3 personen voor verschillende krantjes. Het briefje was er gewoon bijgedaan in de brievenbus terwijl ik thuis was. Maar mochten ze aangebeld hebben denk ik wel dat ik iets had gegeven.
Bij mij op het werk hebben we ook een Nee-Nee sticker maar hier worden gewoon alle kranten e.d. in de bus gedaan m.u.v. de reclamefolder. Als iemand hier een bedrag had gevraagd had ik toch vriendelijk bedankt, we vragen er tenslotte niet om.
edit Reeza, maar ik durf moeilijk nee te zeggen en dus geef ik bijna altijd wel iets aan iemand die aan de deur komt. Collectanten, als je van een lokale club iets komen verkopen/ophalen kijk ik ook altijd. Maar als je dit dus doet ben je jaarlijk best wel wat kwijt. Ook al geef je maar een euro.
Bij mij op het werk hebben we ook een Nee-Nee sticker maar hier worden gewoon alle kranten e.d. in de bus gedaan m.u.v. de reclamefolder. Als iemand hier een bedrag had gevraagd had ik toch vriendelijk bedankt, we vragen er tenslotte niet om.
edit Reeza, maar ik durf moeilijk nee te zeggen en dus geef ik bijna altijd wel iets aan iemand die aan de deur komt. Collectanten, als je van een lokale club iets komen verkopen/ophalen kijk ik ook altijd. Maar als je dit dus doet ben je jaarlijk best wel wat kwijt. Ook al geef je maar een euro.
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Er is er hier maar eentje geweest. Hij had geluk dat ik 2 euro op zak had, anders kreeg hij niks.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:De krantenbezorger vind ik wel anders dan de bezorger van folders. Het bezorgen van de krant is een dienst waar je om vraagt, die folders vind ik alleen maar vervelend. Ik zou aan allebei wel iets geven, maar ik vind het niet helemaal hetzelfde.
Als je je folders toch niet leest, waarom neem je dan geen Ja/Nee sticker??
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Ik geef niks, omdat wij maandenlang geen folders kregen (pas nadat ik gemaild had) en omdat wij ze nooit op tijd krijgen. Altijd pas op woensdag.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Parisienne schreef:Ik geef niks, omdat wij maandenlang geen folders kregen (pas nadat ik gemaild had) en omdat wij ze nooit op tijd krijgen. Altijd pas op woensdag.
+1 en met kerst weten ze je opeens wel te vinden.
peach- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11
Ik heb ze de afgelopen weken helemaal niet gezien.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat geef je...
» Ik geef toe...
» Geef jij fooi aan de bar?
» Geef mij een doel!
» Geef jij altijd een reden?
» Ik geef toe...
» Geef jij fooi aan de bar?
» Geef mij een doel!
» Geef jij altijd een reden?