Geef jij fooi aan de bar?
+13
applestar
Jeanette
Toet
aniet
Janelie
Cheesegirl
Joli86
M-G
tralala
Roze Roos
Blond
Saxy
Ringling
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Geef jij fooi aan de bar?
Gisteren bestelde ik 3 drankjes en zei de barman dat het 7,40 was. Ik gaf 8 euro en na even wachten kreeg ik 0,60 cent terug. Is dit sloeberig? Aan de ene kant vind ik van wel want je moet er altijd even op wachten en het is weinig geld maar aan de andere kant krijg je geen service; je moet zelf je drankjes gaan halen, dus vind ik fooi overbodig. Wat doen jullie?
Ringling- Fluisteraar
- Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10
Re: Geef jij fooi aan de bar?
Ah eigenlijk denk ik niet eens 'ik krijg geen service' maar ik vind een fooi idd meer iets als ik uiteten ga.
Gast- Gast
Meestal versta ik er geen bal van, van wat ze zeggen en dan geef ik gewoon iets en dan krijg ik iets terug
En ik vind eigenlijk ook dat je voor een paar drankjes, geen fooi hoeft te geven.
En ik vind eigenlijk ook dat je voor een paar drankjes, geen fooi hoeft te geven.
Saxy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 24-11-10
Nee, ik geef geen fooi aan de bar.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik geef ook geen fooi aan de bar of het moet een klein bedrag zijn waar ik geen zin heb om op te wachten omdat het te gezellig is ofzo
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
Met uitgaan geef ik ook geen fooi. Als ik ergens iets ga drinken en ze komen steeds naar onze tafel voor drankjes dan geef ik vaak wel fooi.
Gast- Gast
Nee, echt nooit.. als je uit eten gaat, vind ik het wat anders. Maar zo aan de bar vind ik het niet nodig.
tralala- Fluisteraar
- Aantal berichten : 85
Punten : 101
Registratiedatum : 19-11-10
Ok, goed om te horen. Had echt t gevoel dat ik de enige was die dat niet deed en voelde me zo'n sloeber toen ik op die 0,60 wachtte...
Ringling- Fluisteraar
- Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10
De ene keer dat ik er heen loop wel, de andere keer niet. Ik rond het meestal af naar boven.
Gast- Gast
Ligt eraan, als ik geen zin heb om te wachten roep ik iets van 'hou maar' ofzo.
Gast- Gast
Vaak rond ik het af naar boven, omdat ik een hekel heb aan allemaal kleingeld in m'n portemonnee. Van die muntjes van 5/10/20 cent die alleen maar opvullend zijn en ik zelden gebruik.
Gast- Gast
Nee ik geef geen fooi.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Ik eigenlijk ook alleen bij het uiteten...
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Ligt er bij mij wel een beetje aan welke kroeg ik ben haha!
Maar over het algemeen geef ik geen fooi aan de bar, alleen bij een kroeg waar kennissen van ons werken (de eigenaar zijn)
Maar over het algemeen geef ik geen fooi aan de bar, alleen bij een kroeg waar kennissen van ons werken (de eigenaar zijn)
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Nee, ik geef geen fooi.
Ik geef weleens wat fooi als we met een groep alles op rekening hebben laten zetten en dat dan in 1x betaald moet worden.
Vaak heeft iedereen het niet gepast of is het lastig om iedereen precies het wisselgeld terug te geven.
Ik geef weleens wat fooi als we met een groep alles op rekening hebben laten zetten en dat dan in 1x betaald moet worden.
Vaak heeft iedereen het niet gepast of is het lastig om iedereen precies het wisselgeld terug te geven.
Gast- Gast
Nee, ik geef ook nooit fooi aan de bar. Daar denk ik ook nooit bij na eigenlijk. Ik vind het niet sloeberig hoor, je kan toch ook niet altijd fooi geven? Ik doe het wel als ik uit eten ga en soms als ik ergens aan een tafeltje wat ga drinken.
Janelie- Ratel
- Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
dit is ook mijn enige reden dat ik fooi geef aan de bar,verder niet eigenlijk!Birgit schreef:Nee, ik geef geen fooi.
aniet- Kletskop
- Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10
Nee dat doe ik niet, ik sta tijdens een avond stappen zo'n 5 tot 10 keer aan de bar om iets te bestellen. Dan zou het wel een duur avondje worden!
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Storm schreef:Ligt eraan, als ik geen zin heb om te wachten roep ik iets van 'hou maar' ofzo.
+1
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Aan de bar eigenlijk nooit. Heel soms als ik dronken ben maar dat kan ik me later dan al niet meer herinneren.
Als ik uit eten ga of ergens op een terrasje zit, dan vaak wel.
Als ik uit eten ga of ergens op een terrasje zit, dan vaak wel.
Ik geef ook nooit fooi aan de bar. Zo ver ik me het kan herinneren tenminste.
Gast- Gast
Het ligt geheel aan het bedrag. Als ik bv 9,90 moet betalen en ik betaal met een tientje, dan komt het wel eens voor dat ik zeg:"Hou maar". Maar verder doe ik niet aan het geven van fooi. Zelfs niet als het wordt gebracht.
Gast- Gast
Als ik drankjes haal aan de bar geef ik nooit fooi. Het voelt inderdaad wel stom om op 30 cent te wachten, maar ik doe het wel
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10
ABE schreef:Het ligt geheel aan het bedrag. Als ik bv 9,90 moet betalen en ik betaal met een tientje, dan komt het wel eens voor dat ik zeg:"Hou maar". Maar verder doe ik niet aan het geven van fooi. Zelfs niet als het wordt gebracht.
Ja maar ja, kun je het dan nog wel fooi noemen? Ik hoor overigens nooit wat de prijs is. Ik geef gewoon geld wat ongeveer genoeg moet zijn en zie vanzelf wat er terug komt haha.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Geef jij fooi als je eten laat thuisbezorgen?
» fooi en pinnen in een restaurant..
» Kerstwensen aan de deur + fooi
» Hoeveel fooi geven voor heel duur etentje?
» Ik geef toe...
» fooi en pinnen in een restaurant..
» Kerstwensen aan de deur + fooi
» Hoeveel fooi geven voor heel duur etentje?
» Ik geef toe...
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: