Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

+25
Reeza
Droopy28
sawasdee
myloon
Floor
Joontjuh
Mizz_S
CarpeDiem
Phileine
Bazinga
rapa nui
Susan
Jezzie
silly-one
Ilovethe90s
TukTuk
Blond
Lith
May
Mari
Japie
Mees
Kruidkoek
Rush
love
29 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 2:10

Net ging de deurbel, was het de meneer van de wijkkrant. Hij drukt een papiertje in mijn handen, zonder iets te zeggen en ik zie dat hij me een gelukkig Nieuwjaar wenst. Ik zeg, sorry meneer, ik heb geen contant geld in huis. En voordat ik mijn zin kan afmaken en voorstel dat hij volgende week nog een keer aanbelt, en ik geld klaar leg, rukt die het kaartje uit mijn handen, zegt tsss, en zucht heel diep & loopt weg. Nou, dan niet hoor!

Sorry hoor? laughcry


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  love di 8 jan 2013 - 2:13

Wij hebben dit jaar voor het eerst geen bezorgers aan de deur gehad , normaal komen ze hier voor de feestdagen.
Maar als het zn gast was had hij er naar kunnen fluiten Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? 3079029344
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 2:15

Hij was niet helemaal 100 zag ik wel, maar dan nog, hij zei helemaal niks, maar rukt zo het kaartje uit mijn handen. In de ruim 2 jaar dat ik hier woon heb ik nog nooit iemand aan de deur gehad, dus was sowieso verbaasd dat er op 8 januari nog iemand langs kwam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  Rush di 8 jan 2013 - 2:15

Hahaha wat een dude!

Bezorgers vinden het vaak al teveel moeite om bij ons te bezorgen omdat ze voor 3 huizen nogal een end moeten omfietsen. Aanbellen doen ze dus al helemaal niet!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  Kruidkoek di 8 jan 2013 - 2:17

Ik woon nu in een buitengebied en hier bellen ze niet aan (vreemd want juist voor buitengebied bezorgen zou ik wat (meer) geven maar goed.
Toen ik nog in de stad woonden belden ze aan met kerst én met nieuwjaar, dat vond ik wel wat veel van t goede en gaf ze dus alleen met kerst 2 euro.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  Mees di 8 jan 2013 - 2:40

Toen we nog in ons oude huis woonden, kwam er wel eens iemand, maar dit jaar helemaal niemand aan de deur geweest.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 2:49

Hier kwamen ze rond de kerst met de nieuwjaars/fijne feestdagen wens en waren dit jaar 4 mensen. Bezorgen altijd netjes en vriendelijke jongelui (ahum zeg ik die 24 is... hehe)

Geef ze 2 euro allemaal. Dit ligt altijd in een potje opgespaard voor bijvoorbeeld collecte ect. dan grijp ik ook niet mis wanneer ik geen kleingeld in mijn tas heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  Japie di 8 jan 2013 - 2:52

Hier is 1 meisje aan de deur geweest voor de kerst. Ze bezorgt de folders en ik heb haar 2 euro gegeven.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  Mari di 8 jan 2013 - 3:00

Bij ons is een keer of 4 aangebeld (buurtkrant 1, buurtkrant 2, folders 1, folders 2......) terwijl we een Nee-Nee sticker op de deur hebben.... Laughing

Ik heb niks gegeven, ik vind het ook niet nodig, maak er geen gebruik van.

Als ik nou nog de postbode die elke dag komt aan de deur zou hebben gehad, dan had ik wel iets gegeven uit blijk van waardering.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 3:01

Ja de postbode of de AD bezorger (nu niet meer) zou ik ook leuk bedrag geven, alleen ik heb echt nooit contant geld in huis, ja wat 10 en 5 centen, maar dat is ook sneu om te geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  May di 8 jan 2013 - 3:07

Bij mij zijn ze ook langs geweest, ten eerste heb ik bijna nooit kleingeld in huis, en ten tweede vind ik het nogal schooierig staan. Ik heb dus niks gegeven, werd door sommige wel raar aangekeken.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 3:21

Nee, ik doe dat nooit eigenlijk. Als ze me prettige feestdagen wensen, wens ik dat terug, zeg ze gedag en doe de deur weer dicht.. Of is dat te bot Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? 827601

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  Lith di 8 jan 2013 - 3:24

Ik geef daar nooit wat voor, het hele jaar zie je ze haast nooit en gooien ze de krantjes liever in de struiken als dat ze het bezorgen. En als ze het bezorgen dan hangt het meestal nog aan de buitenkant uit de brievenbus. Nou daar ga ik geen fooi voor geven.

Als ik nou een abonnement op een krant had, dan zou ik het misschien doen. Maar bij die gratis krantjes die we de ene keer wel krijgen en de andere keer weer niet, nee daar geef ik niks voor.
Lith
Lith
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 189
Registratiedatum : 23-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  Blond di 8 jan 2013 - 3:40

Break of Day & May: Ik vind het wel bot om niets te geven, terwijl je wel een krant of folders ontvangt. Ik zorg dat ik een klein bakje met kleingeld heb voor dat soort dingen (en collectes en zo). Oke, als je de krant vaker niet dan wel ontvangt vind ik het een ander verhaal. En als je die krant niet hoeft moet je een Ja/Nee of Nee/Nee sticker plakken.

In het geval van Pippa snap ik trouwens, die mensen komen normaal toch ook gewoon voor de feestdagen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  TukTuk di 8 jan 2013 - 3:42

Toevallig laatst voor de eerste keer, bij ons oude huis kwamen ze nooit langs, en nu was het het zusje van een kennis van mijn vriend. Normaal geef ik niet zo snel, omdat ik het nooit echt vertrouw en we krijgen sowieso alleen de stadskrantjes, en geen folders, maar omdat we haar kenden vonden we het sneu om niks te geven Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? 253468018 Maar we hadden alleen nog maar 1 euro (hebben nooit kleingeld in huis), dus die gegeven samen met een zakje mini marsjes (Mijn vriend bezorgde de post bij de Mars dus kreeg dagelijks zo'n zakje mee) Laughing Was ze ook erg blij mee Laughing
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  Ilovethe90s di 8 jan 2013 - 5:23

Ze hebben hier net voor kerst aan de deur gestaan maar ik zat lag in mijn pyjama in bed en mijn man zat beneden in zijn pyjama tv te kijken. Ik liet ze staan, mijn man liep de gang in en wenste de persoon ook fijne feestdagen en riep er achteraan dat ze beter weg konden gaan omdat we niks in huis hadden en hij in zijn pyjama stond Laughing.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  silly-one di 8 jan 2013 - 5:27

Ik heb ze hier niet, maar ik weet wel dat mijn ouders altijd geven.
Mij broer en zussen hebben een ochtend-krantenwijk en een gidsenwijk gehad ( laatste was toen lost van de post). Die gingen ieder jaar langs de deur en haalde daar nog een hoop geld mee op. Juist in de buitenwijken merkte ze dat er in verhouding meer werd gegeven. Ook ging meestal mijn zus op pad, want die kreeg meer dan mijn broer ( hadden de krantenwijk samen).
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  Jezzie di 8 jan 2013 - 5:41

Hier is helemaal niemand langs geweest.
Of misschien was ik niet thuis, maar ik heb niemand gezien.
Ik vind het eerlijk gezegt wel een beetje laat dat er nu nog iemand komt. Zoiets is toch meestal tussen kerst en oud en nieuw? Ik ging altijd met mijn broertje mee.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  May di 8 jan 2013 - 5:55

Blond schreef:Break of Day & May: Ik vind het wel bot om niets te geven, terwijl je wel een krant of folders ontvangt. Ik zorg dat ik een klein bakje met kleingeld heb voor dat soort dingen (en collectes en zo). Oke, als je de krant vaker niet dan wel ontvangt vind ik het een ander verhaal. En als je die krant niet hoeft moet je een Ja/Nee of Nee/Nee sticker plakken.

In het geval van Pippa snap ik trouwens, die mensen komen normaal toch ook gewoon voor de feestdagen.

Dat mag, maar ik heb zoiets ze krijgen er gewoon voor betaald, ze krijgen ook gewoon iets van een kerstpakket, dus het is gewoon hun werk. Ik ga ook niet bij de ouders van mijn cliënten langs om ze gelukkig nieuwjaar te wensen om zodoende geld van hun te krijgen omdat ik zo goed voor hun kinderen heb gezorgd. Maar zo heeft iedereen zijn eigen mening smile
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  Susan di 8 jan 2013 - 6:23

De krantenbezorger vind ik wel anders dan de bezorger van folders. Het bezorgen van de krant is een dienst waar je om vraagt, die folders vind ik alleen maar vervelend. Ik zou aan allebei wel iets geven, maar ik vind het niet helemaal hetzelfde.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  rapa nui di 8 jan 2013 - 7:10

Ik had wel verschillende kaarjes in de brievenbus dat ze geweest waren maar zal wel nooit thuis zijn geweest. Ik vind folders best wel leuk en een paar meiden die ze bezorgen zou ik best iets gunnen, maar ik had bv een paar proefabonnementen op kranten en die zou ik dus niets gegeven hebben omdat het maar een proefabonnement van een paar weken was.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  Bazinga di 8 jan 2013 - 7:58

Wij geven wel altijd wat. Aan de folder en de flutkrantjes die meestal aan de late kant zijn 50ct en de krantjes die op tijd komen een euro. Zou ook niet meer geven; ik woon in een flat, ze kieperen 48 kranten onder een afdakje in de brievenbussen en fietsen er weer vandoor..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  Phileine di 8 jan 2013 - 8:19

Toen ik vroeger een krantenwijk had vond ik dat altijd erg leuk om te doen, langs de deuren met kaartjes. Ik haalde altijd behoorlijk wat geld op en er waren maar weinig mensen die niks gaven. Ik bezorgde daarentegen ook een huis-aan-huis blad, daar haalde ik weinig op (heb ik ook maar een keer gedaan). De jaren erna en bij de folders die ik bezorgde deed ik het kaartje gewoon bij de folders in de bus.

Zelf zou ik sowieso wat geven aan de bezorger van betaalde kranten of de post (maar die gaan niet langs de deuren met kaartjes) en aan folder-of huis-aan-huis bladen bezorgers zou ik alleen een kleinigheidje geven als ze netjes bezorgen, dus volledig in de brievenbus.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  CarpeDiem di 8 jan 2013 - 8:50

Heb vroeger ook krantjes gebracht en vond het zelf ook leuk als ik iets kreeg. Zelf geef ik dus 1 of 2 euro (ligt eraan wat het voor een krantje is). Degene die de dagelijkse krant brengt 2 euro.
CarpeDiem
CarpeDiem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  Mizz_S di 8 jan 2013 - 9:03

Wij geven wel wat maar niet zo veel. Maar meestal komt hier niemand aan de deur, of ze komen als wij niet thuis zijn.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat? Empty Re: Krantenbezorgers/nieuwjaarsfooitje, geef jij dat?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum