ben jij naast mama ook nog jezelf?
+22
Mamsie
Coco
xxjojootjexx
*Lookie*
Sterrin_
PapillonRose
Jade
Printje
SarahKey
Tamagotchi
Luce
tweeling
Twellie
Fiwen
Petteflet
Happinaz
Aimee
Clapperdie
Slakje
Susan
Shopaholic
duckie
26 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: ben jij naast mama ook nog jezelf?
Jade ik heb dat ook gehad, moest enorm wennen aan ons nieuwe leven. Het was vooral in het begin ook helemaal niet zo leuk als dat ik gedacht had. Het is ook heel dubbel, aan de ene kant heb ik het liefste R de hele dag bij mij maar als we dan een dagje samen weg zijn vind ik het ook weer wat jammer om naar huis te gaan omdat je dan meteen weer aan het zorgen moet etc.
We doen nog wel steeds impulsief dingen maar wel vrijwel altijd met R erbij.
Ik zou hem nooit meer willen missen maar mis soms mijn oude onbezorgde leven ,wel.
Ik zou hem nooit meer willen missen maar mis soms mijn oude onbezorgde leven ,wel.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Printje schreef:Jade ik heb dat ook gehad, moest enorm wennen aan ons nieuwe leven. Het was vooral in het begin ook helemaal niet zo leuk als dat ik gedacht had. Het is ook heel dubbel, aan de ene kant heb ik het liefste R de hele dag bij mij maar als we dan een dagje samen weg zijn vind ik het ook weer wat jammer om naar huis te gaan omdat je dan meteen weer aan het zorgen moet etc.
ja, ik kan me echt voorstellen dat je dat mist. En inderdaad niet dat je R wilt missen.
Wij hebben bewust voor een kindje gekozen, maar mijn rammelende eierstokken zagen alles positief . Nu ik een minder rooskleurige zwangerschap heb, komt het besef dat niet alles gaat zoals je dat wenst (al wist ik dat stiekem al wel ).
Toch kijk ik er enorm naar uit om ons kleine meisje vast te houden. Het lijkt me ook heel bijzonder om mijn vriend als papa te zien .
En zo af- en toe gaat onze kleine meid gewoon uit logeren bij opa en oma's.
Laatst aangepast door Jade op ma 7 jan 2013 - 23:26; in totaal 1 keer bewerkt
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Jade: ik heb ook alles bij R veel te rooskleurig gezien vooraf, daardoor viel alles nog eens extra tegen voor mijn gevoel. Ik had er niet bij stil gestaan dat er ook baby's zijn die alleen maar blijven huilen, niet slapen etc. Daarnaast vind ik het sowieso leuker wanneer ze groter zijn en wat ik in het begin minder genoot geniet ik nu veel en veel meer. Ik vind deze leeftijd, al veel eerder trouwens, zo geweldig leuk.
Nu wil ik niet meer in deze valkuil stappen voor mezelf en zie ik het liever te negatief in en dat het meevalt als andersom. Misschien niet te begrijpen voor anderen maar de vorige keer heb ik alles echt te mooi mijn gedachten gezien en werd het dat dus verre van.
Nu wil ik niet meer in deze valkuil stappen voor mezelf en zie ik het liever te negatief in en dat het meevalt als andersom. Misschien niet te begrijpen voor anderen maar de vorige keer heb ik alles echt te mooi mijn gedachten gezien en werd het dat dus verre van.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ah joh over 1,5 jaar gaat hij naar de basisschool en dan geef ik hem als het ware ook uit handen en krijg ik wat meer tijd voor mezelf. Dan zal ik wel moeten
Gast- Gast
Mijn gedachte Ik breng veel tijd met A. door en geef haar maar weinig uit handen. Heb er ook niet zoveel behoefte aan. Ok, ik zou wel iets meer tijd voor mezelf kunnen gebruiken soms, met name wanneer ze de avonden weer eens loopt te spoken. Maar dat komt vanzelf wel weer.Elixer schreef:Ah joh over 1,5 jaar gaat hij naar de basisschool en dan geef ik hem als het ware ook uit handen en krijg ik wat meer tijd voor mezelf. Dan zal ik wel moeten
Ik ben verder trouwens nog steeds mezelf, alleen ben ik wel veranderd sinds ik moeder ben. Zo zijn mijn interesses deels veranderd (maar ook nog deels hetzelfde), mijn prioriteiten liggen anders en het leven is wat minder spontaan soms (als in, meer plannen en meer rekening met dingen houden). Maar als persoon ben ik nog steeds dezelfde, al heb ik wel een ontwikkeling doorgemaakt, maar dat kan ook wanneer je geen kinderen hebt.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
De 2 oudste waren hier afgelopen week 2 dagen uit logeren, wat was dat heerlijk rustig een keer zeg! De jongste 2 lagen op tijd op bed, en slapen natuurlijk 's middags ook nog, dus dat was echt even niks doen!
Zag er best wel een beetje tegenop om ze weer op te halen, voelde me bijna schuldig!
Maar ik heb er echt van genoten! Ik ga zelf ook niet zomaar eens weg, en dus de kinderen ergens brengen. Dat komt hier zelden voor, wel als mijn man gewoon thuis is, maar zomaar even bij een oppas brengen doe ik niet. Maar dat doe je sowieso niet makkelijk met 4.
Wij zijn in september wel voor het eerst samen een nachtje weggeweest zonder de kinderen, dat was zeker voor herhaling vatbaar, alleen is dat ook niet makkelijk met 4 kinderen. Mijn schoonmoeder komt dan hier slapen, maar die werkt ook gewoon, en andere opties hebben we niet echt.
Maar gelukkig geniet ik ook wel van een dag weg met het hele gezin, al is het dan nooit echt heel ontspannend voor me, ik ben echt constant aan het opletten. Vermoeiend dus.
Zag er best wel een beetje tegenop om ze weer op te halen, voelde me bijna schuldig!
Maar ik heb er echt van genoten! Ik ga zelf ook niet zomaar eens weg, en dus de kinderen ergens brengen. Dat komt hier zelden voor, wel als mijn man gewoon thuis is, maar zomaar even bij een oppas brengen doe ik niet. Maar dat doe je sowieso niet makkelijk met 4.
Wij zijn in september wel voor het eerst samen een nachtje weggeweest zonder de kinderen, dat was zeker voor herhaling vatbaar, alleen is dat ook niet makkelijk met 4 kinderen. Mijn schoonmoeder komt dan hier slapen, maar die werkt ook gewoon, en andere opties hebben we niet echt.
Maar gelukkig geniet ik ook wel van een dag weg met het hele gezin, al is het dan nooit echt heel ontspannend voor me, ik ben echt constant aan het opletten. Vermoeiend dus.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Stofzuiger schreef:Zo herkenbaar! Als ik mijn ochtendkoffie maar gehad heb red ik het wel.Elixer schreef:Ik vergeet mezelf ook heel vaak. Dan ben ik heel de ochtend druk bezig geweest met het huishouden en ons kind. Boterham smeren, douchen, omkleden enz en om een uur of 2 denk ik 'goh ik zal zelf ook maar eens iets eten'
Gewoon samen ontbijten en lunchen dan toch? Doe ik hier wel, vind dat ook wel belangrijk, anders loop je jezelf idd behoorlijk voorbij!
Ik ga 's morgens eerst douchen, en pas daarna maak ik ze allemaal wakker, allemaal eerst in de kleren en dan pas naar beneden om te eten. Nu zijn het hier ook geen hongerige wolfjes, 's morgens eten ze nauwelijks, de jongste 2 dan. De oudste 2 eten tegenwoordig wel een broodje op. Helaas willen ze geen pap oid, anders deed ik dat direct!
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Doen wij ook, gewoon gezellig samen fruit en later een boterham eten.
Ik ben nog wel gewoon mezelf trouwens, alleen dan ook moeder. Ik denk niet dat het ooit weer zo zal zijn als voordat ik moeder werd, mijn zoon is toch altijd wel in mijn gedachten. Ik ben ook wel een beetje veranderd door hem, maar nog steeds mezelf. Je veranderd toch sowieso je hele leven door wel wat, helemaal bij grote gebeurtenissen. Ik probeer wel af en toe wat voor mezelf te doen: een dagje winkelen met zusjes, een dagje naar een vriendin. Daar geniet ik van, maar ik vind he tnu ook extra leuk om weer thuis te komen. Samen met mijn vriend iets doen komt er nog niet zoveel van, door zijn werk + studie is hij erg druk. We zijn in de zomer alleen een keer samen een dagje weg geweest, en een keer uit eten en naar de bios. Dat mis ik soms wel, en het heeft helaas ook niet zo'n goed effect op onze relatie. Maar hopelijk is hij dit jaar klaar met zijn studie en hebben we weer wat meer tijd voor ons drieen en ons samen.
Ik ben nog wel gewoon mezelf trouwens, alleen dan ook moeder. Ik denk niet dat het ooit weer zo zal zijn als voordat ik moeder werd, mijn zoon is toch altijd wel in mijn gedachten. Ik ben ook wel een beetje veranderd door hem, maar nog steeds mezelf. Je veranderd toch sowieso je hele leven door wel wat, helemaal bij grote gebeurtenissen. Ik probeer wel af en toe wat voor mezelf te doen: een dagje winkelen met zusjes, een dagje naar een vriendin. Daar geniet ik van, maar ik vind he tnu ook extra leuk om weer thuis te komen. Samen met mijn vriend iets doen komt er nog niet zoveel van, door zijn werk + studie is hij erg druk. We zijn in de zomer alleen een keer samen een dagje weg geweest, en een keer uit eten en naar de bios. Dat mis ik soms wel, en het heeft helaas ook niet zo'n goed effect op onze relatie. Maar hopelijk is hij dit jaar klaar met zijn studie en hebben we weer wat meer tijd voor ons drieen en ons samen.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb het echt wel naast het werken en naast het moederschap nodig om dingen te doen die ik leuk vind, zonder daarbij rekening te moeten houden met een ander, gewoon even alleen voor mijzelf.
Zo ga ik 2-3x per jaar een dagje naar de sauna met een vriendin, heb ik vorig jaar mijn motorrijbewijs gehaald en een motor gekocht, ga ik naar een kroegje zo 2-3x per maand en elke woensdagavond sport ik.
Ik vind mijn werk leuk, ben dol op mijn kinderen en man, maar mijn hobby's horen ook bij mijn leven. Zonder 1 van deze stel ik weinig voor...
Zo ga ik 2-3x per jaar een dagje naar de sauna met een vriendin, heb ik vorig jaar mijn motorrijbewijs gehaald en een motor gekocht, ga ik naar een kroegje zo 2-3x per maand en elke woensdagavond sport ik.
Ik vind mijn werk leuk, ben dol op mijn kinderen en man, maar mijn hobby's horen ook bij mijn leven. Zonder 1 van deze stel ik weinig voor...
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Luce schreef:Maar vinden jullie het dan niet fijn om de zorg gewoon een keer uit handen te geven? Even niet die verantwoordelijkheid en even gewoon even niks doen oid? Dat heb ik dus echt wel even nodig. Mijn man werkt vaak savonds dus dan zit ik van s' ochtends vroeg tot 's avonds laat met de kinderen. Ik vind het dan heerlijk om even een moment te hebben dat ik niet hoef te zorgen
Ik neem wel eens een dag vrij en breng de kinderen dan wel naar de gastouder. Die dag is dan echt een cadeautje voor mezelf. 9 van de 10 keer blijf ik dan gewoon thuis en ga ik de hele dag lezen/internetten/series kijken etc.
Ik voel me daar niet schuldig over, want als ik zo'n dag neem, heb ik het ook echt nodig enben ik daarna weer opgeladen en dus veel gezelliger.
Het enige wat ik echt heel erg mis, zeker nu de tweede er is, is samen met mijn man dingen doen. Er zijn niet veel mensen in onze omgeving die op onze kinderen kunnen passen en dat is wel echt jammer!
Gast- Gast
Luce schreef:Maar vinden jullie het dan niet fijn om de zorg gewoon een keer uit handen te geven? Even niet die verantwoordelijkheid en even gewoon even niks doen oid? Dat heb ik dus echt wel even nodig. Mijn man werkt vaak savonds dus dan zit ik van s' ochtends vroeg tot 's avonds laat met de kinderen. Ik vind het dan heerlijk om even een moment te hebben dat ik niet hoef te zorgen
Nee eigenlijk niet, want ik vind dat niemand zo goed voor mijn kind kan zorgen als ik (en dat gevoel wordt elke week bevestigd als ze huilend aan mijn been hangt als ik weg wil gaan en zij bij papa moet blijven waardoor ik met een vreselijk schuldgevoel de deur uit stap). Niet dat ik hem niet vertrouw en dat ik twijfel aan hem als vader maar ik zie gewoon beter en sneller wat J nodig heeft en kan mede daardoor ook adequater en sensitiever reageren als er iets aan de hand is. Papa vind ze helemaal geweldig als ze lekker met hem kan spelen en gek doen maar voor het troosten, knuffelen, verzorgen en slapen wil ze het liefst mij (eigenlijk alleen maar mij want ze blijft huilen en roepen tot ze uiteindelijk van vermoeidheid in slaap valt ). En ik vind dat ook echt heerlijk om te doen. Natuurlijk heb ik ook wel eens momenten dat ik haar achter het behang kan plakken maar ik heb nog nooit een "kon ik haar maar even wegbrengen" gevoel gehad. En dat uurtje 's avonds dat ik haar naar bed breng en we samen in bed een verhaaltje lezen en ze daarna eerst nog 100 keer wil knuffelen en kussen voordat ze tegen me aan kruipt en lekker in slaap sukkelt... Ook al is dat dagelijks, dat wil ik echt voor niks missen, daar kan geen avondje met vriendinnen oid tegenop.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Nee, ik denk niet dat ik echt mijzelf ben momenteel. Ben mezelf wel weer meer aan het opzoeken en denk dat mij dat wel heel goed zal doen. Ik heb vrijwel alles opgegeven de afgelopen jaren studie, sport, vanalles ondernemen, sociale leven. Ik heb gewoon een beetje de pech gehad met slechte slapers en geen oppassers in de buurt.
Ik ben eigenlijk een heel actief persoon maar daar is sinds de zwangerschap weinig meer van te merken. Dat is sinds een maand/2 maand gelukkig wel verbeterd door niet meer op de bank maar aan de eettafel te zitten overdag. Ik slaap ook weer wat beter, dat scheelt ook veel. Voor mijn zwangerschap sporte ik minimaal 4 dagen per week van minimaal 1,5 uur tot 4 uur per keer en nu heb ik in tijden niet gesport. Dat mis ik nog het meest. Ik wordt echt gelukkig van sporten, ik ben een slaapkamer nu aan het ombouwen tot sportkamer want op zolder tussen de was vind ik toch niet relaxt, dan leegt mijn hoofd nog niet. Ik ga niet meer elke dag boodschappen doen maar eens per maand de houdbare producten groot via appie laten bezorgen en dan 1-2 keer p.w. nog voor vers en dan dus lekker sporten zodra mijn man thuis is. En nu de kinderen sinds gisteren na de psz gaan heb ik ook weer een ochtend om echt alleen aan mijzelf te besteden. Dan ga ik weer naar de zonnebank, stukje mountainbiken of thuis sporten en daarna even een serie kijken o.i.d.
Ik zal uiteraard niet weer mezelf worden zoals ik voor de zwangerschap was, dat past ook niet meer in mijn leven, maar ik kan nu ook echt niet zeggen dat ik ondanks dat ik moeder ben, ik ook mijzelf ben.
Ik ben eigenlijk een heel actief persoon maar daar is sinds de zwangerschap weinig meer van te merken. Dat is sinds een maand/2 maand gelukkig wel verbeterd door niet meer op de bank maar aan de eettafel te zitten overdag. Ik slaap ook weer wat beter, dat scheelt ook veel. Voor mijn zwangerschap sporte ik minimaal 4 dagen per week van minimaal 1,5 uur tot 4 uur per keer en nu heb ik in tijden niet gesport. Dat mis ik nog het meest. Ik wordt echt gelukkig van sporten, ik ben een slaapkamer nu aan het ombouwen tot sportkamer want op zolder tussen de was vind ik toch niet relaxt, dan leegt mijn hoofd nog niet. Ik ga niet meer elke dag boodschappen doen maar eens per maand de houdbare producten groot via appie laten bezorgen en dan 1-2 keer p.w. nog voor vers en dan dus lekker sporten zodra mijn man thuis is. En nu de kinderen sinds gisteren na de psz gaan heb ik ook weer een ochtend om echt alleen aan mijzelf te besteden. Dan ga ik weer naar de zonnebank, stukje mountainbiken of thuis sporten en daarna even een serie kijken o.i.d.
Ik zal uiteraard niet weer mezelf worden zoals ik voor de zwangerschap was, dat past ook niet meer in mijn leven, maar ik kan nu ook echt niet zeggen dat ik ondanks dat ik moeder ben, ik ook mijzelf ben.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Coco, is een sportschool met een kinderopvang niet wat voor jou? Hier hebben wij een heerlijk luxe sportcentrum met ook een sauna, stoombad, zwembad, etc etc. Gewoon er heen rijden, kids "dumpen" en even lekker sporten of een zonnebank en sauna pakken. Zoiets is echt een aanrader.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Mamsie schreef:Coco, is een sportschool met een kinderopvang niet wat voor jou? Hier hebben wij een heerlijk luxe sportcentrum met ook een sauna, stoombad, zwembad, etc etc. Gewoon er heen rijden, kids "dumpen" en even lekker sporten of een zonnebank en sauna pakken. Zoiets is echt een aanrader.
Dat klinkt idd goed
Gast- Gast
Ja dat ben ik wel. ik heb echt af en toe tijd voor mezelf nodig, en dat neem ik dan ook. Dan gaat mijn dochter een dagje naar een van de oma's, of ik neem een dag vrij van mijn werk als ze op de opvang zit.
de eerste 3 maanden had ik dit niet, toen voelde ik me echt opgesloten, en dat heeft ook geresulteerd in huilbuien als mijn man dan weg ging, en ik bleef thuis om voor D te zorgen . Nu is het veel beter verdeeld en hebben we allebei van die uitjes.
Ik vind het niet moeilijk om zorg uit handen te geven, als ik weet dat ze bij opa/oma, oma, tante, of kdv is. D vind het ook overal leuk, en huilt nooit als ik weg ga. Dat maakt het misschien ook wel makkelijker.
de eerste 3 maanden had ik dit niet, toen voelde ik me echt opgesloten, en dat heeft ook geresulteerd in huilbuien als mijn man dan weg ging, en ik bleef thuis om voor D te zorgen . Nu is het veel beter verdeeld en hebben we allebei van die uitjes.
Ik vind het niet moeilijk om zorg uit handen te geven, als ik weet dat ze bij opa/oma, oma, tante, of kdv is. D vind het ook overal leuk, en huilt nooit als ik weg ga. Dat maakt het misschien ook wel makkelijker.
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Siep schreef:Mamsie schreef:Coco, is een sportschool met een kinderopvang niet wat voor jou? Hier hebben wij een heerlijk luxe sportcentrum met ook een sauna, stoombad, zwembad, etc etc. Gewoon er heen rijden, kids "dumpen" en even lekker sporten of een zonnebank en sauna pakken. Zoiets is echt een aanrader.
Dat klinkt idd goed
Klinkt goed, maar ik zou het niet doen. Zijn vreemde mensen waar je je kind brengt en het is net te kort om te wennen. Dan nog liever naar opa/oma of een ander bekend gezicht voor het kind.
SarahKey schreef:Siep schreef:Mamsie schreef:Coco, is een sportschool met een kinderopvang niet wat voor jou? Hier hebben wij een heerlijk luxe sportcentrum met ook een sauna, stoombad, zwembad, etc etc. Gewoon er heen rijden, kids "dumpen" en even lekker sporten of een zonnebank en sauna pakken. Zoiets is echt een aanrader.
Dat klinkt idd goed
Klinkt goed, maar ik zou het niet doen. Zijn vreemde mensen waar je je kind brengt en het is net te kort om te wennen. Dan nog liever naar opa/oma of een ander bekend gezicht voor het kind.
Tja dat ligt misschien ook aan de leeftijd van een kind. Ik vind het ideaal en die kleine gaat lekker even spelen daar met andere kindjes en iets leuks plakken of tekenen etc met de meiden die daar werken die overigens allemaal hun diploma's hebben.
Mamsie- Ratel
Dat is idd heel fijn Mamsie. Dat was bij mijn laatste sportschool ook zo. Helaas zit er hier niet echt een in de buurt. Er is er wel 1 in aanbouw nu.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Coco schreef:Dat is idd heel fijn Mamsie. Dat was bij mijn laatste sportschool ook zo. Helaas zit er hier niet echt een in de buurt. Er is er wel 1 in aanbouw nu.
Jawel toch, bij healthcity volgens mij?
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Haha Mamsie zit jij bij die sportschool? M'n stiefmoeder ook! Zag er echt super uit, doe mij ook zo'n sportschool. En m'n vader begon ook te twijfelen toen ie die bar zag
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Als er een zwembad zou zijn met zo'n kinderopvang erbij dan zou ik wel overwegen om lid te worden. Bij ons is er wel een sportschool met kinderopvang, maar dat is alleen fitness en sauna en daar vind ik niks aan, ik wil juist lekker baantjes trekken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Marin schreef:Haha Mamsie zit jij bij die sportschool? M'n stiefmoeder ook! Zag er echt super uit, doe mij ook zo'n sportschool. En m'n vader begon ook te twijfelen toen ie die bar zag
Jep! Ideaal!
Mamsie- Ratel
Ik ben nog wel mezelf sinds ik mama ben, maar heb nu wel andere dingen die me bezig houden dan toen ik nog geen mama was.
Ik heb hele lieve ouders die als ze kunnen graag willen oppassen zodat ik een momentje voor mezelf heb, en als mijn vriend thuis is neem ik die momenten ook. Ik vind het heerlijk om gewoon nog dingen met mijn vriendinnen te ondernemen, het is absoluut een stuk minder vaak dan voor ik kids had.
Ik heb hele lieve ouders die als ze kunnen graag willen oppassen zodat ik een momentje voor mezelf heb, en als mijn vriend thuis is neem ik die momenten ook. Ik vind het heerlijk om gewoon nog dingen met mijn vriendinnen te ondernemen, het is absoluut een stuk minder vaak dan voor ik kids had.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Als mama nog tijd voor jezelf?
» Mama's met niet-mama vriendinnen
» Naast de gastouder ook naar de PSZ?
» Bezigheden naast de kinderen
» Wat doe jij naast je werk/ school?
» Mama's met niet-mama vriendinnen