Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Flesvoeding vraag

4 plaatsers

Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Flesvoeding vraag

Bericht  SparklingEyes di 6 maa 2012 - 20:23

Hallo allemaal..

Ik weet het, ben niet veel hier op het moment maar op aanraden van lejow post ik deze vraag toch hier ..

T. Is nu 7,5 week oud en weegt ruim 5,5 kg.. Bij n. Gaf ik hem wat er op de verpakking stond, maar bij t. Kreeg ik te horen van de kraamhulp en het cb dat ik max 150cc per kilo lichaamsgewicht mag geven. Bij het cb was dat de verpleegkundige, bij 4 weken controle kreeg ik van de arts te hiren dat fv ook op verzoek mag?!?! Met dat laatste ben ik het dan niet eens, dan eet hij zich helemaal tonnetje rond!

Maar ik heb echt het idee dat hij honger heeft! Hij krijgt nu, tegen 'de richtlijn in' 870 (zou 825 mogen hebben). In het boekje over fv van de kraamvogel staat dat je eerst even water er bij moet doen, ook al mee bezig..

We hebben al een keer moeten wisselen van voeding ( ha naar comfort ) dus snel overstappennaar forte wil ik ook vermijden, hij doet het qua krampen en harde poep hier nu zo goed mee...

Maaar wat zouden jullie doen? Toch voeding geven volgens de verpakking?

Ik las net een post van iemand die wel 1000 cc geeft... Ik snap er is ff niks meer van...

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  Ayla di 6 maa 2012 - 20:30

Volgens mij zat E. met 10 weken ook al op 5x 200 cc... En nee dat was niet volgens de verpakking. Ze heeft ook een tijdje weer wat minder gedronken, die 200 cc ging pas alle keren op toen ze een week of 13 was. En met 19-20 weken liet ze ineens een voeding vallen. Kortom, doe waar je je goed bij voelt en geef hem meer, en je kan ook 2 of 3 flessen 200 geven en 2 of 3 165.

Edit op de verpakking staat toch dat ie al 200 mag? En ze mogen max. een liter per dag, dus dan mag hij wel wat meer! En mocht hij het dan over een tijdje weer niet redden kun je altijd nog forte proberen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  SparklingEyes di 6 maa 2012 - 20:40

Je zou zeggen dat je na nr 1 zekerder bent van alles.. Niets is minder waar..

Ik wil mijn gevoel wel volgen, maar ik ben bang dat ik hem overvoer of zo :s
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  Floor di 6 maa 2012 - 20:43

Wij hebben altijd flesvoeding op verzoek gegeven en dat doen we nog steeds, inmiddels heeft hij een beetje een schema erin (de eerste fles komt hij tussen 6.30/8.30 en dan zo steeds ongeveer 4 uur later).
In het begin was het hier ook een heel geklooi omdat onze zoon altijd honger had en hij zat standaard op 7 flessen per dag (150+5) van comfort voeding. Omdat hij 's nachts ook voor voeding kwam 2x zaten wij op 7 flessen.
De avondfles van +/-23 uur zijn we toen 180+6 gaan geven maar dat hielp ook niks. Dus uiteindelijk toch weer overgestapt naar forte(friso extra) en binnen 2 dagen zat hij op 6 flessen en binnen 2 weken op 5 en slaapt hij 's nachts door.
Weer overstappen zag ik eigenlijk ook niet zitten maar omdat hij altijd honger had hebben we het toch gedaan (we zijn begonnen met borstvoeding, toen HA, toen standaard, toen comfort en dan weer forte).

Ik heb alles opgeschreven per dag, hoeveel voedingen en de hoeveelheid voeding, ik kan wel terug kijken wanneer hij precies wat kreeg maar dan moet ik even zoeken in de papieren.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  SparklingEyes di 6 maa 2012 - 20:45

Floor schreef:Wij hebben altijd flesvoeding op verzoek gegeven en dat doen we nog steeds, inmiddels heeft hij een beetje een schema erin (de eerste fles komt hij tussen 6.30/8.30 en dan zo steeds ongeveer 4 uur later).
In het begin was het hier ook een heel geklooi omdat onze zoon altijd honger had en hij zat standaard op 7 flessen per dag (150+5) van comfort voeding. Omdat hij 's nachts ook voor voeding kwam 2x zaten wij op 7 flessen.
De avondfles van +/-23 uur zijn we toen 180+6 gaan geven maar dat hielp ook niks. Dus uiteindelijk toch weer overgestapt naar forte(friso extra) en binnen 2 dagen zat hij op 6 flessen en binnen 2 weken op 5 en slaapt hij 's nachts door.
Weer overstappen zag ik eigenlijk ook niet zitten maar omdat hij altijd honger had hebben we het toch gedaan (we zijn begonnen met borstvoeding, toen HA, toen standaard, toen comfort en dan weer forte).

Ik heb alles opgeschreven per dag, hoeveel voedingen en de hoeveelheid voeding, ik kan wel terug kijken wanneer hij precies wat kreeg maar dan moet ik even zoeken in de papieren.

Hai thanks voor je reactie. Heb je overstap gedaan in overleg met cb of op eigen initiatief?
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  Floor di 6 maa 2012 - 20:53

naar comfort was hun advies toen ivm het vele spugen. Friso extra had ik zelf al bedacht en toen moest ik een paar dagen later toch bij het cb zijn dus kon ik meteen vragen over nutriton toevoegen, zij vonden het ook het beste om naar extra/forte over te stappen omdat hij altijd zo hongerig bleef. Je kunt even bellen met het cb en voorleggen dat hij altijd honger heeft en hoeveel voedingen hij krijgt en dat je eigenlijk wilt overstappen naar forte.
Onze zoon zat boven 1000ml op 1 dag(24 uur) en dat is te veel, kunnen de nieren niet aan.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  SparklingEyes di 6 maa 2012 - 20:54

Floor schreef:naar comfort was hun advies toen ivm het vele spugen. Friso extra had ik zelf al bedacht en toen moest ik een paar dagen later toch bij het cb zijn dus kon ik meteen vragen over nutriton toevoegen, zij vonden het ook het beste om naar extra/forte over te stappen omdat hij altijd zo hongerig bleef. Je kunt even bellen met het cb en voorleggen dat hij altijd honger heeft en hoeveel voedingen hij krijgt en dat je eigenlijk wilt overstappen naar forte.
Onze zoon zat boven 1000ml op 1 dag(24 uur) en dat is te veel, kunnen de nieren niet aan.

Ik ga idd zo even bellen. Moet maandag naar cb, maar ik zie wachten niet zitten.. Dagen zijn zo giga onrustig op deze manier en 's nachts wordt hij nu ook weer steeds vaker vroeg wakker.... En ik word er zo onzeker van!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  Floor di 6 maa 2012 - 20:57

overigens, zo is het mij uitgelegd, extra water (10cc) is bijv. bij harde poep, dan komt er meer vocht bij. maar als je het verdunt omdat je kindje honger heeft bereik je het tegenovergestelde, je verdunt voeding dus de honger wordt er juist niet minder van.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  Floor di 6 maa 2012 - 21:01

SparklingEyes schreef:
Floor schreef:naar comfort was hun advies toen ivm het vele spugen. Friso extra had ik zelf al bedacht en toen moest ik een paar dagen later toch bij het cb zijn dus kon ik meteen vragen over nutriton toevoegen, zij vonden het ook het beste om naar extra/forte over te stappen omdat hij altijd zo hongerig bleef. Je kunt even bellen met het cb en voorleggen dat hij altijd honger heeft en hoeveel voedingen hij krijgt en dat je eigenlijk wilt overstappen naar forte.
Onze zoon zat boven 1000ml op 1 dag(24 uur) en dat is te veel, kunnen de nieren niet aan.

Ik ga idd zo even bellen. Moet maandag naar cb, maar ik zie wachten niet zitten.. Dagen zijn zo giga onrustig op deze manier en 's nachts wordt hij nu ook weer steeds vaker vroeg wakker.... En ik word er zo onzeker van!

klinkt hetzelfde als bij ons, ik vond het zo erg dat hij nooit tevreden was, hij had zowat altijd honger.
Overstappen naar forte mag in 1x, mengen is niet nodig omdat je dan nog geen effect hebt van de forte.

(wij geven friso extra die is wat goedkoper dan forte, maar we geven wel nutriton erbij ivm het vele spugen)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  SparklingEyes di 6 maa 2012 - 21:02

Floor schreef:overigens, zo is het mij uitgelegd, extra water (10cc) is bijv. bij harde poep, dan komt er meer vocht bij. maar als je het verdunt omdat je kindje honger heeft bereik je het tegenovergestelde, je verdunt voeding dus de honger wordt er juist niet minder van.

Stom gedoe allemaal.. Waarom zeggen ze toch overal wat anders..?

Hang aan de telefoon met het cb, maar hang heerlijk in de wacht...
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  Floor di 6 maa 2012 - 21:03

succes, ik moet me nu echt gaan aankleden.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  SparklingEyes di 6 maa 2012 - 21:05

Floor schreef:succes, ik moet me nu echt gaan aankleden.

Thanks voor je hulp!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  Ayla di 6 maa 2012 - 21:09

Maar SE, hij mag toch al 200 cc? Waarom doe je dat niet? Denk dat het cb dat ook wel zal zeggen. Ik vond het bij E. ook zo moeilijk, ze dronk zo snel zoveel. Maar ze is nooit meer als 200 cc per voeding gaan drinken, toen ze meer nodig had was ze 4 maanden en mochten we beginnen met bijvoeding.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  SparklingEyes di 6 maa 2012 - 21:12

Ayla schreef:Maar SE, hij mag toch al 200 cc? Waarom doe je dat niet? Denk dat het cb dat ook wel zal zeggen. Ik vond het bij E. ook zo moeilijk, ze dronk zo snel zoveel. Maar ze is nooit meer als 200 cc per voeding gaan drinken, toen ze meer nodig had was ze 4 maanden en mochten we beginnen met bijvoeding.

Dat is het juist! Volgens het cb mag hij maar 825 hebben en hij zit nu nog op 6 flessen.. Geef nu zelf al drie flessen per dag 160 en drie flessen 130.. Volgens cb dus la 'te veel'
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  SparklingEyes di 6 maa 2012 - 21:13

Grrr hang al kwartier in de wacht, zo irritant!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  Floor di 6 maa 2012 - 21:23

hoop dat je snel wordt geholpen, ik vond het ook niks om weer over te stappen met voeding maar het heeft hier echt geholpen, hij is niet meer zo gefrustreerd en heeft niet constant honger.
nu moet ik echt even weg, dus ik lees straks weer.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  SparklingEyes di 6 maa 2012 - 21:26

Floor schreef:hoop dat je snel wordt geholpen, ik vond het ook niks om weer over te stappen met voeding maar het heeft hier echt geholpen, hij is niet meer zo gefrustreerd en heeft niet constant honger.
nu moet ik echt even weg, dus ik lees straks weer.

Ruim 20 minuten in de wacht gestaan en het nu maar gemaild. Ik moet zo ook weg ... Ik merk aan mezelf dat ik er gewoon boos van word! Dat heeft natuurlijk geen nut, maar zo voelt het wel! Ik hoop dat ik snel antwoord krijg...

Se
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  Tania wo 7 maa 2012 - 3:23

Voor zover ik weet is 150 niet de max hoor. Er wordt uitgegaan van 150-180 ml. per kilo. Dus voor jouw kindje zou dat max 990 ml. per dag zijn.

Flesvoeding op verzoek kan trouwens vaak prima. De meeste kindjes drinken dan over een dag wat ze nodig hebben en zullen misschien het ene moment meer en vaker drinken en het andere moment weer meer tijd tussen de flessen laten of wat laten staan. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen maar de meeste kindjes weten prima wat ze nodig hebben, ook met flesvoeding.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  SparklingEyes wo 7 maa 2012 - 3:30

In het boekje over flesvoedig van de kraamzorg staat het volgende:

..voor de benodigde hoeveelheid kun je aanhouden circa 150ml per kilo lichaamsgewicht per etmaal.

150cc is dan ook het enige wat ik gehoord heb hier.. Zo stom dat iedereen weer wat anders hoort of aangeeft...

Maar goed. Nog steeds geen reactie van cb per mail, telefonisch zijn ze ook niet te bereiken, ga zo een andere regio bellen.. En ondertussen geef ik hem de komende dagen ( of in ieder geval tot ik geneg duidelijkheid heb meer. Gevoel volgen dus..

Se
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 3:41

A. was ook zéér ontevreden en die zat met 5 weken al op 180cc.
Wij zijn uiteindelijk met 7 weken overgestapt op de Forte en wat een een verschil.
Hij stopte met huilen, was tevreden en trok eindelijk 4 uur door!
(Daarvoor melde hij zich vaak al om de 2 / 2½ uur)

Nu krijgt hij 5x 180cc en 1x 210cc (210cc is voor de nacht).

Ik heb zowel in het ZH als op het CB nog niet gehoord dat dat teveel zou zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  SparklingEyes wo 7 maa 2012 - 3:52

TBIB schreef:A. was ook zéér ontevreden en die zat met 5 weken al op 180cc.
Wij zijn uiteindelijk met 7 weken overgestapt op de Forte en wat een een verschil.
Hij stopte met huilen, was tevreden en trok eindelijk 4 uur door!
(Daarvoor melde hij zich vaak al om de 2 / 2½ uur)

Nu krijgt hij 5x 180cc en 1x 210cc (210cc is voor de nacht).

Ik heb zowel in het ZH als op het CB nog niet gehoord dat dat teveel zou zijn.

Moet je nagaan... smile

Je hoort overal weer wat anders en hier in de regio houden Ze hier blijkbaar erg aan vast..

Heb net via afsprakenplanning een verpleegkundige aan de telefoon gehad van de cjg.. Die gaf aan dat we het eerst eens moeten proberen met 6x 150 water.. Dat doen we dan ook maar...

Dit had ik hem net ook gegeven, ik ben benieuwd wat dit gaat doen... Ik ga dit even aankijken tot maandag en dan ga ik op het cb nog wel even in overleg hoe nu verder als dit ook niet lijkt te werken ( na een dag of 4 zal dit wel duidelijk zijn)..

Ik hoop echt dat hij nu wat rustiger wordt...

Maar blijf erbij.. Erg verwarrend dat iedereen wat anders zegt!

Bedankt voor al jullie reacties!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  Floor wo 7 maa 2012 - 6:30

Ik vind het nogal gek om een schep meer voeding erbij te doen maar geen 30cc water. Maar je kunt het inderdaad proberen. En anders zou ik gewoon flessen maken van 180+6 en aanbieden als hij wil drinkt hij het op, zo niet niet. En dan bij het cb zelf maar even overleggen om over te stappen op voeding voor hongerige baby's. Het is uiteindelijk wel het proberen waard denk ik.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  SparklingEyes wo 7 maa 2012 - 6:38

Floor schreef:Ik vind het nogal gek om een schep meer voeding erbij te doen maar geen 30cc water. Maar je kunt het inderdaad proberen. En anders zou ik gewoon flessen maken van 180+6 en aanbieden als hij wil drinkt hij het op, zo niet niet. En dan bij het cb zelf maar even overleggen om over te stappen op voeding voor hongerige baby's. Het is uiteindelijk wel het proberen waard denk ik.

ik bedoelde ook 150 + 5 ...
Dus niet alleen30cc water erbij!
Sorry voor de verwarring!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  Floor wo 7 maa 2012 - 6:41

ik dacht al scratch
Hopelijk vind je snel de juiste hoeveelheid die hij wil drinken of toch andere voeding. succes!
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding vraag Empty Re: Flesvoeding vraag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum