Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

+3
Minx
Happydobby
Petteflet
7 plaatsers

Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  Tania ma 7 jan 2013 - 7:46

Ik heb in mijn tweede zwangerschap veel bekkenpijn gehad. Vanaf 8 weken heb ik niet meer gewerkt omdat ik nog maar een minuut of tien kon lopen en dan zoveel pijn had dat het niet meer ging. Na de bevalling was het vrij snel beter. Meteen na de bevalling voelde het al veel beter, in de kraamweek misschien iets te druk waardoor het weer een beetje terug kwam maar daarna was het eigenlijk prima te doen. Als ik heel moe was voelde ik het wel een beetje maar verder niet.

Nu heb ik vanaf eind oktober/begin november veel last en dan vooral in m'n onderrug. Volgens mij komt dit gewoon weer van mijn bekken want daar had ik toen ook veel last van. Het wordt steeds erger en ik heb nu voor donderdag weer afspraak gemaakt bij de fysio.

Hebben meer mensen gehad dat het na zo'n tijd weer terug kwam? En is dat wel weer over gegaan of blijft het toch steeds weer terug komen?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Re: Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 8:11

Ja ik had het bij de eerste precies zo! Na wat fysio behandelingen maar vooral wat tijd en sporten (spieren overal wat sterker maken) ging het weer weg.

Nu heb ik er ook nog veel last van maar ik geef ook nog steeds bv dus dan spelen er ook nog steeds hormonen mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Re: Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  Petteflet ma 7 jan 2013 - 8:16

Herkenbaar! Ook ik heb tijdens mijn zwangerschap bekkeninstabiliteit gehad en na de bevalling had ik nergens meer last van.
Helaas kreeg ik ruim een half jaar na de bevalling last van mijn knie. Naar de huisarts geweest en deze stuurde mij door naar een sportarts, omdat deze je hele bewegingslichaam nagaat. Hieruit bleek dat ik gewoon nog bekkenklachten had na de bevalling, maar deze niet heb opgemerkt. Vooral rechts was heel erg. Ik kon ook niet langer dan 10 minuten staan of langer dan 20 minuten zitten of ik kreeg last. In eerste instantie heb ik nooit de link gelegd met mijn bekkeninstabiliteit, maar uiteindelijk erg logisch.
Ik ben door de sportarts doorgestuurd naar een manueel therapeut en deze vertelde mij dat ik met veeeeeel oefenen ongeveer een herstel zou hebben van een jaar tot anderhalf.
Maar wat bleek, doordat ik zo goed aan het oefenen ben geslagen had ik na een paar weken al bijna geen last meer en kon ik ineens langer dan 1 uur staan en had ik nog geen last. Ook met zitten geen last meer.
Nu let ik heel erg op mijn houding. Mag in februari zelfs snowboarden en ben begonnen met hardlopen.

Ik zou dus zeggen hup naar de manueel therapeut!
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Re: Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  Happydobby ma 7 jan 2013 - 11:47

Ik heb het soms ook nog als ik teveel doe.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Re: Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 12:01

Ik heb altijd wel wat last gehouden, maar met de sneeuw en de tweelingbuggy lopend vanaf kdv naar huis heb ik duidelijk iets geforceerd. Als ik langer als 10 a 15 min loop moet ik echt rusten ivm pijn. Ga ook echt maar eens de manueel therapeut bellen (dat roep ik al dagen, nu nog doen)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Re: Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  _Lana_ ma 7 jan 2013 - 21:07

Siep, welke sporten heb je gedaan?
Ik wil ook wel gaan sporten, maar door de klachten kan ik veel dingen niet.
Vraag me af hoe ik dat het beste kan doen.

OT, ik heb ook heel veel last van bekkenklachten en nu ook mijn onderrug.
Gelukkig heb ik nu een doorverwijzing voor een bekkentherapeut. Ik hoop dat het toch nog wel eens beter wordt.

Misschien ook eens langs een bekkentherapeut?
Succes!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Re: Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 21:51

Lana, ik ben begonnen met zwemmen, daarna ben ik bodypump gaan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Re: Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  _Lana_ ma 7 jan 2013 - 21:55

Siep schreef:Lana, ik ben begonnen met zwemmen, daarna ben ik bodypump gaan doen.

Daar zit ik ook aan te denken, zwemmen, dat is ook het minst belastend denk ik.
Gewoon baantjes trekken?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Re: Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 22:06

_Lana_ schreef:
Siep schreef:Lana, ik ben begonnen met zwemmen, daarna ben ik bodypump gaan doen.

Daar zit ik ook aan te denken, zwemmen, dat is ook het minst belastend denk ik.
Gewoon baantjes trekken?

Ik heb idd baantjes gezwommen, maar onderschat het niet want die zwembeweging kan best heel gevoelig zijn, ik werd er wel soepeler door, ik zwom dan wel in het warme water ipv wedstrijdbad, maar pas met de bodypump erbij werden mijn spieren echt steviger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Re: Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  Minx ma 7 jan 2013 - 22:14

Ik zou zelf starten met zwemmen niet aanraden. Zeker niet als je last van je rug hebt. Tenzij je technisch goed zwemt en dus plat in het water ligt. De meeste mensen zwemmen met een behoorlijke buiging in hun rug waardoor die juist heel erg belast word. Ook al is het in het water. Bewegen in het water is prima, alleen echt baantjes zwemmen kan dus zelfs meer klachten geven.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Re: Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 22:20

Ik deedd het wel onder begeleiding dan hoor, en ik zwom alleen op mijn rug.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Re: Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  _Lana_ ma 7 jan 2013 - 22:59

Minx schreef:Ik zou zelf starten met zwemmen niet aanraden. Zeker niet als je last van je rug hebt. Tenzij je technisch goed zwemt en dus plat in het water ligt. De meeste mensen zwemmen met een behoorlijke buiging in hun rug waardoor die juist heel erg belast word. Ook al is het in het water. Bewegen in het water is prima, alleen echt baantjes zwemmen kan dus zelfs meer klachten geven.

Goed dat je het zegt!
Dan zal ik eerst de therapeut wel even afwachten en die heeft vast wat tips wat ik zou kunnen doen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Re: Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  Tania ma 7 jan 2013 - 23:23

Het is dus wel herkenbaar.

Ik heb echt heel veel pijn nu. Vanmorgen moest ik weer werken en op de fiets onderweg naar huis zat ik bij elk hobbeltje met tranen in m'n ogen omdat het zo zeer deed. Ik moet morgenavond weer werken en ben aan het overwegen om me toch maar ziek te melden. Maar eigenlijk wil ik gewoon heel graag werken want ik ben al zo lang weg geweest met m'n zwangerschap (een jaar in totaal) Sad

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Re: Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  Mamsie di 8 jan 2013 - 0:56

Hier is het nooit weggeweest en alleen maar ergers geworden. Ik zit nu op een punt dat er echt wat moet gebeuren want ik trek het niet meer en krijg veel bijkomende klachten. Dat wordt weeeeeer een bezoekje aan de huisarts en toch maar overwegen om mijn stuitje te laten rechtzetten.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Re: Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  Tania di 8 jan 2013 - 1:49

Jeetje Mamsie dat is wel heel heftig. Is dat door de zwangerschappen gekomen dat je stuitje scheef staat?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Re: Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  pippeloentje di 8 jan 2013 - 2:06

In de zwangerschap bijna geen klachten gehad,na een jaar wel veel bekkenpijn.
pippeloentje
pippeloentje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 83
Punten : 95
Registratiedatum : 01-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Re: Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  Mamsie di 8 jan 2013 - 2:35

Tania schreef:Jeetje Mamsie dat is wel heel heftig. Is dat door de zwangerschappen gekomen dat je stuitje scheef staat?

Ja waarschijnlijk door de bevalling. Ja voorheen dacht ik steeds het gaat wel over etc. Maar ik kan bijna niets doen. Ik heb continue pijn en ik ben het zo zat! Het stomme is ook dat het heel duidelijk te voelen is dat mijn stuitje scheef staat en in het ziekenhuis zeggen ze "nee hoor staat prima, er is niest afwijkends te zien op de MRI".
Nu zegt mijn bekkenfysio ook dat hij scheef staat en dat ze hem wel recht kunnen zetten. Alleen is dit best een onprettig gebeuren. Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling 1371890812
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Re: Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 3:00

Mamsie schreef:
Tania schreef:Jeetje Mamsie dat is wel heel heftig. Is dat door de zwangerschappen gekomen dat je stuitje scheef staat?

Ja waarschijnlijk door de bevalling. Ja voorheen dacht ik steeds het gaat wel over etc. Maar ik kan bijna niets doen. Ik heb continue pijn en ik ben het zo zat! Het stomme is ook dat het heel duidelijk te voelen is dat mijn stuitje scheef staat en in het ziekenhuis zeggen ze "nee hoor staat prima, er is niest afwijkends te zien op de MRI".
Nu zegt mijn bekkenfysio ook dat hij scheef staat en dat ze hem wel recht kunnen zetten. Alleen is dit best een onprettig gebeuren. Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling 1371890812

Wat naar! Maar ik denk dat ik het dan wel zou doen, als je daarna van de pijn af bent?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Re: Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 3:02

Ja ik heb ook nog last van de bekken Sad
Ik merk dat als ik een goede balans met bewegen/rusten/sporten heb dat het dan beter gaat. Ik moet ook goed op de houdingen letten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Re: Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  Mamsie di 8 jan 2013 - 3:13

Ponyo schreef:
Mamsie schreef:
Tania schreef:Jeetje Mamsie dat is wel heel heftig. Is dat door de zwangerschappen gekomen dat je stuitje scheef staat?

Ja waarschijnlijk door de bevalling. Ja voorheen dacht ik steeds het gaat wel over etc. Maar ik kan bijna niets doen. Ik heb continue pijn en ik ben het zo zat! Het stomme is ook dat het heel duidelijk te voelen is dat mijn stuitje scheef staat en in het ziekenhuis zeggen ze "nee hoor staat prima, er is niest afwijkends te zien op de MRI".
Nu zegt mijn bekkenfysio ook dat hij scheef staat en dat ze hem wel recht kunnen zetten. Alleen is dit best een onprettig gebeuren. Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling 1371890812

Wat naar! Maar ik denk dat ik het dan wel zou doen, als je daarna van de pijn af bent?

Tja dat weten we dus niet. We zullen het zien.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Re: Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 3:20

Hoop voor je van wel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling Empty Re: Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum