Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe kijk jij terug op je bevalling?

+33
Ayla
Aggi
Stuiterbal
Poisongirl
Aimee
_Lana_
Teddyaapje
Sophiee
Parisienne
piene1983
liesje
Slakje
Happydobby
-Ieniemienie-
Printje
CCC
Linda
Star007
Earane
SarahKey
PapillonRose
Viva
vickie
kwak
Twellie
Liadan
Jasmine
Puggle
studiebol
Parel
Supertalentje
Floor
LDJ
37 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  LDJ wo 25 jul 2012 - 6:09

Vind je het achteraf mee of tegenvallen en waarom en wat vond je dan mee of tegen vallen?
Was je misselijk tijdens je bevalling?
Wat zou je de volgende keer anders doen?
Welke tip zou je aan aanstaande moeders mee willen geven qua bevalling?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 6:15

Vind je het achteraf mee of tegenvallen en waarom en wat vond je dan mee of tegen vallen?
op het moment zelf vond ik het tegen vallen, maar als ik nu terug kijk naar de bevalling van onze dochter is het me eigenlijk 300% mee gevallen. De bevalling verliep heel vlot en zonder complicaties. Wat me wel vies tegen viel, is het 'gedoe' na de bevalling. Mijn placenta wilde niet direct komen, waardoor ik een injectie heb gehad en ze flink hebben gedrukt op mijn buik (auw,auw,auw). Ook het hechten na die tijd heb ik als heel vervelend ervaren. Het gedoe na de bevalling vond ik vervelender dan de hele bevalling zelf.

Was je misselijk tijdens je bevalling?
nee, ook niet over gegeven.

Wat zou je de volgende keer anders doen?
Dit keer hoop ik in het water en hands off te kunnen bevallen. Door de eerste bevalling heb ik heel veel vertrouwen in en respect voor mijn lichaam gekregen. Zolang er geen levensbedreigende situaties ontstaan, wil ik mijn lichaam haar gang laten gaan.

Welke tip zou je aan aanstaande moeders mee willen geven qua bevalling?
ga je bevalling met vertrouwen tegemoet, niet met angst. Verdiep je in de werking van je lichaam en verbaas je erover hoe bijzonder een bevalling is, hoe knap de natuur dit voor elkaar speelt. Hoe hormonen perfect afgestemd worden en ervoor zorgen dat de bevalling begint, je de pijn aan kunt, het kindje geboren wordt, de borstvoeding op gang komt en je ook weer herstelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  Floor wo 25 jul 2012 - 6:37

Vind je het achteraf mee of tegenvallen en waarom en wat vond je dan mee of tegen vallen? Ik vond alles erg tegenvallen (vooral mezelf, hoe rampzalig ik al was in zwanger zijn, nog verschrikkelijker was ik in bevallen)
Was je misselijk tijdens je bevalling? Ik was erg misselijk tijdens de persweeen, ik heb niet overgegeven maar dacht wel een aantal keer dat ik dat moest.
Wat zou je de volgende keer anders doen? Ik weet niet of er een volgende keer komt dus daar denk ik niet over na.
Welke tip zou je aan aanstaande moeders mee willen geven qua bevalling? Probeer vooral rustig te blijven, heb vertrouwen in jezelf en in alles wat er gebeurt.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  Supertalentje wo 25 jul 2012 - 6:38

Bevalling is me alleen maar meegevallen. Ik was bang voor allerlei horrorscenario's, maar dat is allemaal niet gebeurd. Het tegenvallen vond ik de hechting van de knip, ik had begrepen dat je daar niet zoveel van zou voelen door de euforie en de endorfine, maar het deed echt zeer. Ik was ook echt boos dat ik na alle pijn van het bevallen zogenaamd nog een keer op mn tanden moest bijten, gelukkig heb ik de VK overtuigd van een verdoving en daarna mocht ze pas hechten Wink

Ik was niet misselijk, behalve de harde buiken die overgingen in weeen en daarna persweeen had ik nergens last van.

Ik zou ook niks anders doen een volgende keer. Alhoewel, ik perste steeds te kort, was ook erg moe savonds, dus ik had een grote hemotoom van zn hoofdje en precies aan die kant zat ook de knip. Voortaan pers ik langer Wink Verder deed mijn lijf alles zelf, het ziekenhuis was top, de vk echt heel goed dus ik kan niks bedenken waar ik nog invloed op uit had kunnen oefenen...

Meegeven aan moeders in spe; laat het op je afkomen. Ik wilde alles vantevoren plannen, maar dat gaat gewoon niet.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  Parel wo 25 jul 2012 - 6:42

LDJ schreef:Vind je het achteraf mee of tegenvallen en waarom en wat vond je dan mee of tegen vallen?
Het valt me mee dat ik weer zo snel hersteld was en dat ik L. zonder pijnstilling en zo snel heb kunnen 'afleveren'. De pijn kan ik me nog zo voor de geest halen, als ik kriebels krijg denk ik daar aan terug!

Was je misselijk tijdens je bevalling?
Ja! Heb 2x alles ondergespuugd .. Mijn zus & vriendin hadden gezegd dat als je moet overgeven, dat je dan weet dat het bijna zover is .. De vk en gyn hadden voorspeld dat ik er echt heel lang over zou doen, dus ik geloofde dat niet meer! Krap 2 uur later lag ze in onze armen!

Wat zou je de volgende keer anders doen?
Volgende keer wil ik meer van het moment genieten, de gehele bevalling bewuster meemaken. En ik wil foto's en of videomateriaal van de bevalling zelf.

Welke tip zou je aan aanstaande moeders mee willen geven qua bevalling?
Probeer ondanks alle pijn, adrenaline en tranen toch een beetje te genieten, het is zo bijzonder en komt nooit meer terug..
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  studiebol wo 25 jul 2012 - 6:46

[quote="LDJ"]Vind je het achteraf mee of tegenvallen en waarom en wat vond je dan mee of tegen vallen?
ik heb nooit tegen de bevalling opgezien eigenlijk en vond het ook goed te doen. Ik vond de weeen goed te doen, ik had rugweeen. Ik vond het persen heel anders dan ik had verwacht.. een heel ander gevoel. Ik ben op dinsdagavond bevallen, donderdagavond naar huis gegaan en vrijdag was ik boodschappen aan het doen, ik voelde me lichamelijk gewoon goed.
Was je misselijk tijdens je bevalling?
Nee ik had het alleen erg warm.
Wat zou je de volgende keer anders doen?
Geen idee eigenlijk..
Welke tip zou je aan aanstaande moeders mee willen geven qua bevalling?
Misschien heel makkelijk gezegd maar maak je niet te druk.. ik denk dat het makkelijkere verloopt als je ontspannen bent.[/quote]
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 6:49

LDJ schreef:Vind je het achteraf mee of tegenvallen en waarom en wat vond je dan mee of tegen vallen?
De eerste viel mee, de tweede tegen en de derde mee. De tweede viel tegen vanwege de snelheid, niet de pijn want dat had ik nauwelijks. Mijn dochter is geboren een uur na het breken van de vliezen, en een klein half uur na de eerste wee, op de laatste weeen na was het nauwelijks pijnlijk. Dus dat kwam nogal onverwachts.
De eerste viel mee omdat het vlot ging allemaal, het deed wel zeer natuurlijk maar ik vond het goed te doen omdat de ontsluiting snel ging. De derde viel mee omdat ik zo bang was dat het weer zo snel zou gaan als de tweede en er niemand bij zou zijn. Uiteindelijk ging het nog steeds snel, 1,5 uur van eerste wee tot geboorte, maar veel geleidelijker en VK was er vanaf het begin bij dus ik voelde me heel rustig.

Was je misselijk tijdens je bevalling?
Nee, niet echt. Ik heb tijdens de laatste bevalling wel ontzettend getrild, als ik op bed lag kon ik niks stil houden, vooral mijn benen trilden heel erg.

Wat zou je de volgende keer anders doen?
Niks van de laatste bevalling. Ik vond het een hele mooie ervaring, heb het zo bewust beleefd de afgelopen keer. Het enige waar wij niet meer aan hebben gedacht is dat mijn vriend de baby wilde opvangen. Maar ik weet uberhaupt niet of dat wel had gekund, hij bleef steken met een schouder dus dat was even spannend.

Welke tip zou je aan aanstaande moeders mee willen geven qua bevalling?
Laat het allemaal op je afkomen, je kan toch niks plannen. En probeer tijdens de bevalling te bedenken dat het ergens voor is. Dat heeft me de laatste keer ook geholpen, dat ik dacht dat ik zo een kindje op mijn buik zou hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  Puggle wo 25 jul 2012 - 6:55

Vind je het achteraf mee of tegenvallen en waarom en wat vond je dan mee of tegen vallen? 100% meegevallen. Ik had me ingesteld op de verschrikkelijkste pijn ooit en het is me zo mee gevallen ondanks dat ik zo bang was ook. Nu had ik ook een super bevalling van nog geen 3 uur pijn en geen hechtingen of scheurtjes.

Was je misselijk tijdens je bevalling? Nee, totaal niet.

Wat zou je de volgende keer anders doen? Helemaal niks, alles is goed gegaan en fijn. Had ook hele goede begeleiding in het ziekenhuis.

Welke tip zou je aan aanstaande moeders mee willen geven qua bevalling? Wat iedereen ook altijd tegen mij zei, je niet druk maken en het gewoon over je heen laten komen. Ik geloofde dat dan niet maar het is echt zo. Rustig blijven en goed luisteren naar je verloskundige dan komt het echt goed!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 6:55

Vind je het achteraf mee of tegenvallen en waarom en wat vond je dan mee of tegen vallen?
Ik vind het achteraf heel erg meevallen, hoewel ik ook nooit tegen de bevalling heb opgezien. Tijdens de weeën heb ik één moment gehad dat ik dacht dat ik niet meer kon, maar toen had ik ook bijna volledige ontsluiting. Tijdens het persen is er ook een moment dat ik dacht dat het écht niet ging passen, maar toen bedacht ik me dat er me al miljarden vrouwen voor waren gegaan dus dat het mij ook echt wel zou lukken. Een kwartiertje later was ze er. Ik vind bevallen heel bijzonder.

Was je misselijk tijdens je bevalling?
Ja, maar dat was ik mijn hele zwangerschap Wink Tijdens de weeën heb ik ook nog een aantal keer over moeten geven.

Wat zou je de volgende keer anders doen?
Niets. Ik ben heel tevreden met hoe het gegaan is. Een volgende keer zou ik graag weer in het zelfde ziekenhuis willen bevallen.

Welke tip zou je aan aanstaande moeders mee willen geven qua bevalling?
Heb vertrouwen, je kunt het!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  Jasmine wo 25 jul 2012 - 7:14

Vind je het achteraf mee of tegenvallen en waarom en wat vond je dan mee of tegen vallen?
Op het moment zelf vond ik het vreselijk. In het begin had ik er nog wel lol in, ik had regelmatige weeën, maar kon ze goed opvangen. En hé, het was voor het goede doel, dus ik pufte vrolijk door. Totdat ik, na 10 uur weeën, de mededeling kreeg dat ik nog steeds op een krappe centimeter ontsluiting zat. Op dat moment was ik er helemaal klaar mee, al was ik half stoned van alle medicatie en pijnstillers (dat dan weer wel). De volgende ochtend kon ik eindelijk aan de opwekkers, maar dat viel vies tegen. Uiteindelijk (na een ruggenprik) kon ik het allemaal redelijk aan. Toch kan ik niet zeggen dat het me tegen is gevallen. Meegevallen is een ander verhaal, ik kijk er niet negatief op terug.

Was je misselijk tijdens je bevalling?

Ja, nogal. Al kan dat ook komen door de hoeveelheden jus d'orange die in naar binnen heb gewerkt. (En weer naar buiten).

Wat zou je de volgende keer anders doen?
Ik wil niet meer aan de opwekkers zonder ruggenprik. De ellende waar ik toen in kwam, hoop ik nooit weer mee te maken. Hierdoor hoop ik de bevalling bewuster mee te maken. Verder hoop ik na een volgende bevalling mijn kindje eerst minstens 10 minuten op mijn borst te krijgen, alvorens hij/zij mee gaat met de verpleging. Bij J. kon dat niet, zij lag nog geen vijf tellen bij me (alleen tijdens het afnavelen) en moest toen mee. Ze had een zeer slechte start, moest beademd worden en 'deed het gewoon niet'. Alleen haar hartje klopte.

Welke tip zou je aan aanstaande moeders mee willen geven qua bevalling?
Laat het allemaal over je heen komen, heb vertrouwen in jezelf en in je lichaam. Je bent sterker dan je denkt.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  Liadan wo 25 jul 2012 - 7:15

Vind je het achteraf mee of tegenvallen en waarom en wat vond je dan mee of tegen vallen?
De eerste bevalling viel heel erg mee, ik vond de weeen wel heel veel pijn doen maar de bevalling duurde maar 4 uur en ook het persen ging vrij makkelijk in 20 minuten. Ik was ook niet uitgescheurd of ingeknipt en heel snel weer op de been.
De tweede bevalling is me tegen gevallen, ook al duurde ie maar 3,5 uur. Ik heb nauwelijks pijnlijke weeen gehad, maar het persen viel erg tegen. Onze zoon moest nog van ver komen want was niet ingedaald, tijdens het persen schoot hij de hele tijd terug en na ruim een half uur kreeg ik een knip omdat zijn hoofd te groot/schouders te breed waren. De knip zelf heb ik niks van gevoeld maar ik heb de dagen erna veel pijn gehad van de knip en was niet zo snel weer op de been.

Was je misselijk tijdens je bevalling?
De eerste keer even en toen heb ik ook overgegeven, ik denk dat dat door de pijn kwam. De tweede keer ben ik niet misselijk geweest.
Wat zou je de volgende keer anders doen?
Ik zou willen dat de verloskundige wat meer op de achtergrond zou zijn, net zoals bij de eerste bevalling en ik wil bij voorkeur geen knip of voordat ze 'm zetten al weten waarom ik 'm krijg en of het echt nodig is.
Welke tip zou je aan aanstaande moeders mee willen geven qua bevalling?
Laat het over je heenkomen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  Twellie wo 25 jul 2012 - 7:17

Beide bevallingen zijn me tegen gevallen. De tweede keer was ik er niet zo zenuwachtig voor: ik dacht dat het nooit meer zo erg zou kunnen zijn als bij de eerste, maar het bleek nog erger te kunnen (door onkunde en fouten van het ziekenhuispersoneel).

Bij de tweede bevalling heb ik heel erg veel overgegeven, dat gebeurt vaak in het laatste stadium van de bevalling en dat duurde bij mij uren.

De volgende keer ga ik in een ander ziekenhuis bevallen, eentje waar ze wel verstand hebben van bevallingen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  kwak wo 25 jul 2012 - 7:21

Vind je het achteraf mee of tegenvallen en waarom en wat vond je dan mee of tegen vallen?
Ik vond de bevalling heel erg mee vallen. Ik wist goed wat ik kon verwachten maar had me op het ergste voor bereid. De pijn viel me ook heel erg mee, heel prettig is het natuurlijk niet maar niet te houden was het ook niet.
Mijn bevalling duurde maar 4 uur, waar van 1 uur persen, ik vond de persweeen niet zo fijn omdat ik niet wist dat het persweeen waren en omdat ik dacht dat ik nog tot in de ochtend weeen zou hebben ipv tot een uur of 4 in de nacht.
Ik vond dat best wel spannend omdat ik dus echt persweeen had en voor mijn gevoel kon dat dus niet omdat ik mijn bevalling iets langer had voor gesteld Wink.
Ik heb een knip gehad en daarna gehecht, ik heb echt serieus helemaal niks van het hechten gevoeld!
eigenlijk is mij niks tegen gevallen eerlijk gezegd. Zou mijn bevalling zo weer over doen.
Was je misselijk tijdens je bevalling?
nee, Ik ben niet misselijk geweest maar had wel het gevoel dat ik moest overgeven maar dat is niet gebeurt.
Wat zou je de volgende keer anders doen?
Ik wil op de baarkruk, dat was ik bij D. vergeten en de vk had het ook niet meer aangekaart tijdens de bevalling. Ik hoop dat deze vk het wel gaat doen.
Welke tip zou je aan aanstaande moeders mee willen geven qua bevalling?
ontspan en laat alles maar gewoon over je heen komen.


Laatst aangepast door kwak op wo 25 jul 2012 - 7:23; in totaal 1 keer bewerkt
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  vickie wo 25 jul 2012 - 7:22

LDJ schreef:Vind je het achteraf mee of tegenvallen en waarom en wat vond je dan mee of tegen vallen?
Was je misselijk tijdens je bevalling?
Wat zou je de volgende keer anders doen?
Welke tip zou je aan aanstaande moeders mee willen geven qua bevalling?

- Ik vond het reuze meevallen maar had me ook ingesteld op het ergste

- Ik ben het laatste 1,5 uur misselijk geweest maar toen had ik hele heftige rugweeen.

- Ik hoop dat het de volgende keer hetzelfde mag gaan alleen zou ik dan meteen na de bevalling weer naar huis willen ipv 48 uur daarblijven.

- Lees je goed in over de mogelijkheden van pijnstilling dan weet je ook waar je om kan vragen als je graag pijnstilling wilt en maak je niet te druk op voorhand er zijn je al zo veel vrouwen voorgegaan dus waarom zou het jou niet lukken.
vickie
vickie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 67
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 7:25

Vind je het achteraf mee of tegenvallen en waarom en wat vond je dan mee of tegen vallen?
Beide keren is heel erg meegevallen. Het ging beide keren heel snel, de pijn vond ik erg meevallen, bij de tweede heb ik hem zelf aangepakt, een erg mooi moment. Bevallen zou ik nog wel 10x kunnen doen, zwanger zijn niet haha.
Was je misselijk tijdens je bevalling?
Nee
Wat zou je de volgende keer anders doen?
De eerste bevalling was onverwacht, ik ging met wat weeen naar het zkh en bleek toen volledige ontsluiting te hebben. Mijn zoontje werd meteen weggebracht naar de kinderafdeling, ik werd onder de douche gezet en in bed gelegd en mijn man moest maar naar huis om bij te slapen. Bij de tweede heb ik dit aangegeven en hebben we lekker veel tijd gehad met elkaar om te genieten en hem bijv ook goed aan te leggen met de bv.
Welke tip zou je aan aanstaande moeders mee willen geven qua bevalling?
Blijf rustig en vertrouw op je lichaam

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 7:27

Zo! Dit geeft de burger eventjes moed! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  Viva wo 25 jul 2012 - 7:40

Vind je het achteraf mee of tegenvallen en waarom en wat vond je dan mee of tegen vallen?
Het viel me heel erg mee! Ik had net voor mijn bevalling een nicht en een kennis, beiden ongeveer 3 jaar ouder dan ik, die een lange 24h+ bevalling hadden met veel gezeur, daar hou je dan ook rekening mee. Bij mij braken 3h s nachts mijn vliezen, half 4 kreeg ik weeen en iets over half 9 is ze geboren, 20 min geperst maar dit leek veel korter. Bij de 2e perswee zag mijn VK al het hoofdje, maar ik durfde niet hard te persen omdat ik bang was te scheuren. Had slechts een 'schaafwondje' van 1cm van binnen, dus viel me reuze mee!
Alleen de pijn van de weeen nét voor de persweeen vond ik vervelend.

Was je misselijk tijdens je bevalling?
Nee

Wat zou je de volgende keer anders doen?
Mijn vent eerder "actief" hebben Laughing
Die sliep die nacht net niet thuis, maar bij zijn ouders. Ik belde half 5 maar toen zei die dat ik maar terug moest bellen als het heftiger werd.
Half 6 weer gebeld en toen kwam die. Achteraf zegt hij het 1e telefoontje niet meer te kunnen herinneren, nee nee...

Welke tip zou je aan aanstaande moeders mee willen geven qua bevalling?
Rustig blijven? Mijn vliezen braken op de wc, ik heb daar tot ongeveer half 6, dus 2.5h puzzeltjes zitten maken.
Daarna ben ik gaan douchen en werden de weeen wat heftiger.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  PapillonRose wo 25 jul 2012 - 7:55

Vind je het achteraf mee of tegenvallen en waarom en wat vond je dan mee of tegen vallen?
Achteraf gezien viel het me 100% mee. Tijdens de weeën vond ik het wel pittig, maar dat had er deels ook mee te maken dat ik geen idee had hoe lang ik nog met die pijn zou moeten dealen. Was bang voor horrorverhalen van bijvoorbeeld 36 uur weeën zonder vooruitgang. Dit is gelukkig niet gebeurd en ik had een bevalling uit het boekje. Ja, ik heb wel flink pijn gehad, maar het was het (heel cliché) allemaal waard). Wat me ook is meegevallen is de schade die ik er aan over heb gehouden. Had 2 kleine soort haarscheurtjes, hoefde niet eens hechtingen. Geen knip, tang of wat dan ook, gewoon op eigen kracht gelukt!

Was je misselijk tijdens je bevalling?
Eventjes. Toen zat ik zo op ongeveer 5 à 6 cm volgens de VK en haar ervaring was dat veel vrouwen dan misselijk zijn. Gelukkig bleef het bij wat misselijkheid, ik hoefde niet over te geven en even later was het ook weg.

Wat zou je de volgende keer anders doen?
Niet veel eigenlijk. Ik ben tevreden met hoe het gegaan is en zou tekenen voor nog zo'n bevalling.

Welke tip zou je aan aanstaande moeders mee willen geven qua bevalling?
Rustig blijven, niet in paniek raken en vertrouwen hebben in je eigen lichaam. En onthouden waar je het voor doet, dat hielp bij mij ook om door te bijten.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  SarahKey wo 25 jul 2012 - 7:56

Ik vond de bevalling achteraf heel erg mee vallen. Ik had gerekend op een zware en lange bevalling maar S was er na 7 uurtjes vanaf de eerste goede wee geteld. Alleen het hechten viel me tegen, dat vond ik erg zeer doen. Van die gemene steken.

Ik was erg misselijk tijdens de weeen in het ziekenhuis. Bij iedere wee waggelde ik heel snel naar de wc om over te geven. Daarvoor had ik al flinke diarree dus heb alles gehad. Maar vind overgeven echt zo eng en vies. Dit was de tweede keer in 8 jaar dat mijn man me zag en hoorde overgeven.

Wat ik de volgende keer anders zou doen? Eerder beseffen dat de baby er aankomt. Ik was rond 21:00 uur in het ziekenhuis en ze zeiden, we zien morgenvroeg verder wat we gaan doen, slaap lekker. En oh de weeen kwamen toen heel snel. En ik maar tegen mezelf zeggen: Stel je niet zo aan zeg, je moet nog de hele nacht... raakte daardoor in paniek terwijl mijn man al half sliep. (die dacht ik ga nog maar even slapen) vond mezelf echt zo'n aansteller. Zuster gebeld rond middernacht en bleek al 8-9 cm ontsluiting te hebben. Toen ze zei: de baby komt er nu aan raakte ik daardoor weer in paniek. Ging me opeens te snel.

Wat ik andere aan zou raden: je kindje als het kan een uur lang op je buik houden. Dat contact, ik vond het heerlijk! JE kersverse baby besnuffelen en bekijken samen I love you I love you Denkend, dit kindje hoort nu bij ons. Kijken op wie hij lijkt (of zij haha) Vond dat echt een heerlijk uur! Borstvoeding gegeven, gehuild, elkaar aangekeken, opa en oma's en ooms gebeld wegzwijmelen, nog even tussendoor vragen of het wel echt een jochie was, genieten van helder rondkijken kindje I love you I love you
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  Earane wo 25 jul 2012 - 8:04

Vind je het achteraf mee of tegenvallen en waarom en wat vond je dan mee of tegen vallen?
Tijdens de bevalling en net erna kon ik niet geloven dat vrouwen een tweede kind willen. Ik vond de weeën vanaf 4/5 cm ontsluiting erg pijnlijk en het persen vond ik ook geen pretje. Ik zei tegen mijn man dat ik echt geen tweede kindje wilde, haha. Ik ben ingeleid en dan schijnen de weeën wat scherper te zijn en sneller op elkaar te komen. Toch vind ik nu achteraf dat mijn bevalling mee is gevallen. Het duurde vanaf begin inleiding tot bevallen 7,5 uur. Het persen duurde maar 25 minuten. Ik heb er alleen 6 hechtingen aan overgehouden en ben niet uitgescheurd o.i.d. De pijn ben ik allang weer vergeten, dus een tweede kind zal er vast wel komen als het ons gegund is Wink.

Was je misselijk tijdens je bevalling?

Nee. Alleen werd ik misselijk toen mijn man zijn eten naast mij ging opeten toen ik volop bezig was de weeën weg te puffen. De misselijkheid verdween weer toen hij ergens anders ging eten.

Wat zou je de volgende keer anders doen?
Geen idee eigenlijk...

Welke tip zou je aan aanstaande moeders mee willen geven qua bevalling?

Blijf rustig en accepteer dat je pijn hebt. Door het te accepteren en mee te gaan in de pijn wordt het wat draaglijker. Toen het mij even niet lukte om de weeën weg te puffen, vond ik het ook een stuk pijnlijker.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  Star007 wo 25 jul 2012 - 8:09

Vind je het achteraf mee of tegenvallen en waarom en wat vond je dan mee of tegen vallen? Tegenvallen! Ik had op de natuurlijke wijze willen bevallen, maar helaas kreeg ik een spoedkeizersnee en heb zelf nog niet geen eens 1 keer kunnen persen ofzo, want zat pas op de 2 cm. Ik vind het gewoon raar dat ik wel een kindje heb, maar helemaal niet weet hoe het is om weeen te voelen en hoe het is om je kind eruit te moeten persen.
Was je misselijk tijdens je bevalling? Tijdens de keizersnee een beetje, door de spanningen denk ik.
Wat zou je de volgende keer anders doen? Hopelijk 'normaal' bevallen.
Welke tip zou je aan aanstaande moeders mee willen geven qua bevalling? Dat je je goed moet realiseren dat je wel alles mooi kunt 'plannen' en een bevallingsplan enzo kan maken, maar dat het in een seconde helemaal omgegooit kan worden. Niet dat ik te negatief wil doen hoor. Maar ik had nog nooit nagedacht over een eventuele keizersnede, dacht op de 1 of andere manier, dat dat me toch niet zou overkomen ofzo.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  Linda wo 25 jul 2012 - 8:10

LDJ schreef:Vind je het achteraf mee of tegenvallen en waarom en wat vond je dan mee of tegen vallen?
Was je misselijk tijdens je bevalling?
Wat zou je de volgende keer anders doen?
Welke tip zou je aan aanstaande moeders mee willen geven qua bevalling?

- Op het moment vond ik het echt vreselijk tegenvallen. Ik had het echt onderschat. Ik wilde eigenlijk thuis bevallen, maar toen ik 4 cm ontsluiting had zag ik dat echt niet meer zitten. De rit naar het geboortehotel was echt het ergste van alles. In een half uur tijd zat ik op 9 cm. Het persen is me alles meegevallen, ik had gedacht dat dat het ergste zou zijn. Toen dochter geboren was vroeg ik als eerst aan de vk of alles nog heel was. Laughing

- Ja, tijdens de weeën echt heel erg. Ik zat op de wc met een emmer, omdat ik aan de diarree was en aan het overgeven. Ik was echt helemaal leeg, dat was trouwens helemaal aan het begin. Toen dat er uit was, heb ik niks meer hoeven doen.

- Proberen om me meer te ontspannen. Ik was helemaal de kluts kwijt en de vk heeft me daar ook niet bij geholpen. De volgende keer ga ik dat van te voren aangeven dat ik daar hulp bij nodig heb.

- Moeilijk te zeggen, want iedereen ervaart het zo anders.
Sowieso goede ontspanningsoefeningen doen. Stress is echt slecht.
Probeer duidelijk aan anderen aan te geven waar ze je bij kunnen helpen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  CCC wo 25 jul 2012 - 8:10

LDJ schreef:Vind je het achteraf mee of tegenvallen en waarom en wat vond je dan mee of tegen vallen?

Ik ben uitgegaan van het ergste, maar het is me 100% meegevallen. Zou het zo weer overdoen. Ik was bang voor enorm veel pijn, maar dit is me echt heel erg meegevallen. Ik had behoorlijke rugweeën maar kon ze goed opvangen en was ook heel rustig tijdens de bevalling. Ik heb één moment gehad tijdens de bevalling dat ik het echt zwaar vond en dat was de laatste cm ontsluiting, toen werd het echt heftiger daarna met het persen was het even omschakelen dat ik wat mocht doen, maar is me echt heel erg meegevallen.


Was je misselijk tijdens je bevalling?

Ik heb 2x overgegeven tijdens de weeën...


Wat zou je de volgende keer anders doen?

Ik zou niks anders doen, dit is de perfecte bevalling geweest voor mij.


Welke tip zou je aan aanstaande moeders mee willen geven qua bevalling?

Zorg dat je goed voorbereid bent en ga naar een cursus, ik heb zelf yoga gedaan en dit heeft me echt geholpen. Verder wil ik als tip meegeven dat je mee moet gaan in de pijn, accepteren en vooral rustig blijven. Zorg dat je ontspannen blijft, want zo kom je de ontsluitingsperiode makkelijker door (bepaalde spiergroepen zoals je kaken kunnen ervoor zorgen dat het langzamer gaat bijv.).


CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  Printje wo 25 jul 2012 - 8:26

Vind je het achteraf mee of tegenvallen en waarom en wat vond je dan mee of tegen vallen?
Ik vond het ontzettend meegevallen, kan me er vrijwel niets van herinneren qua pijn. Alleen het enigste wat ik echt pijn vond doen was de spuit die ik kreeg voor de hechting...

Was je misselijk tijdens je bevalling?
Nee
Wat zou je de volgende keer anders doen?
Manlief niet doodziek in een bed haha, verder niets.
Welke tip zou je aan aanstaande moeders mee willen geven qua bevalling?
Geen idee eigenlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 8:33

Vind je het achteraf mee of tegenvallen en waarom en wat vond je dan mee of tegen vallen?
Achteraf viel het me vies tegen. Ik heb eerst 30 uur weeen gehad en een uur geperst, waarna ze erachter kwamen dat hij verkeerd lag en het een keizersnede werd.

Was je misselijk tijdens je bevalling?
Alleen vlak voordat ik volledige ontsluiting had.

Wat zou je de volgende keer anders doen?
Ik zou eerder willen dat er ingegrepen wordt. Achteraf hadden ze me nooit zolang moeten laten 'aanmodderen'.

Welke tip zou je aan aanstaande moeders mee willen geven qua bevalling?
Luister niet naar al die horrorverhalen en vertrouw op je eigen lichaam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kijk jij terug op je bevalling? Empty Re: Hoe kijk jij terug op je bevalling?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum