Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opleiding Pedagogisch werker, proeve van bekwaamheid

4 plaatsers

Ga naar beneden

Opleiding Pedagogisch werker, proeve van bekwaamheid Empty Opleiding Pedagogisch werker, proeve van bekwaamheid

Bericht  Jilke ma 7 jan 2013 - 0:09

Heeft iemand hier die opleiding gedaan (vast wel!) en daar de proeve van bekwaamheid voor gemaakt. Ik moet deze maken, maar heb geen idee hoe? Alle dingen die ik moet doen zijn exact hetzelfde als in de opdrachten? Moet ik het dan ook zo weer uitwerken? Dan is het toch zowat helemaal hetzelfde?

Help!
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opleiding Pedagogisch werker, proeve van bekwaamheid Empty Re: Opleiding Pedagogisch werker, proeve van bekwaamheid

Bericht  Krullebol ma 7 jan 2013 - 5:17

Ik heb de opleiding niet gedaan. Maar ik ga er vanuit dat je alles hebt uitgeschreven? Waarschijnlijk gaat het dan nog om de praktijk en moet je deze uitvoeren op je werk/stage?
Anders vragen hoe je studiegenoten dit aanpakken?
Succes!
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10

Opleiding Pedagogisch werker, proeve van bekwaamheid Empty Re: Opleiding Pedagogisch werker, proeve van bekwaamheid

Bericht  applestar ma 7 jan 2013 - 5:25

Ik heb deze opleiding gedaan en je kerntaken moet je indd weer bewijzen door opdrachten te maken.
Ik weet niet of het mag, dezelfde opdrachten maken maar ik zou dat persoonlijk niet doen.

Heb er zelf voor gekozen om 2 grote opdrachten te doen waarin alle kerntaken en competenties in konden. ( een themaweek en een begeleidingsplan voor een kind ) Uiteraard wel helemaal uitgewerkt uitgevoerd en geevalueerd. Dat was bij toen goed.

Je kan er ook voor kiezen om per kerntaak of per compentie een opdracht te maken maar daar gaa zo veel tijd inzitten. Wat ik heb gedaan gaan ook veel tijd in zitten maar ik uiteindelijk het makkelijkst. Je kan namelijk verschillende competenties aan dezelfde bewijstukken koppelen.

Mocht je nog meer vragen hebben, mag je altijd pm-en
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Bericht  Happinaz ma 7 jan 2013 - 5:32

Ik begeleid PWA, SPW,MMZ en MZ studenten in hun proeve en je geeft het inderdaad juist weer.
Met je proeve bewijs je dat je alle stof, praktijk en theorie goed in de vingers hebt.
Je maakt per proeve een voorbereiding (wie/wat en waarom daarvoor gekozen), een uitvoering (beschrijving proces,liefst Smart of star) en een evaluatie/reflectie (van zowel de proeve uitvoering als je eigen handelen en leerproces). Daarmee, met dat pakketje, bewijs je dat je klaar bent voor je diploma.
Het klopt ook wel dat het een herhaling is, het verschil zit hem in het kunnen herkansen en bijschaven door feedback.
Je proeve moet in 1x goed zijn en doe je zonder tussentijds ingrijpen van een docent of begeleider.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jilke ma 7 jan 2013 - 6:08

Fijn jullie antwoorden! Mag ik je er af en toe een vraag over stellen happinaz? Je legt het duidelijk uit.
Bij de opdracht staat dat ik een intake moet bijwonen, een inventarisatoe van wensen en behoefte, activiteitenprogramma en een plan van aanpak moet maken. Exact hetzelfde. Xals de individuele opdrachten van de kerntaak.

Vandaar dat ik me afvroeg of ik alles hetzelfde moest maar dan met een andere situatie.

Doe de opleiding via het nti, maar de mentor die me toegeezen is kan niet duidelijk uitleggen. Geeft geen correct antwoord op mijn vragen, maar iets heel anders. Vandaar dat ik het niet meer wist.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Happinaz ma 7 jan 2013 - 6:35

Jilke schreef:Fijn jullie antwoorden! Mag ik je er af en toe een vraag over stellen happinaz? Je legt het duidelijk uit.
Bij de opdracht staat dat ik een intake moet bijwonen, een inventarisatoe van wensen en behoefte, activiteitenprogramma en een plan van aanpak moet maken. Exact hetzelfde. Xals de individuele opdrachten van de kerntaak.

Vandaar dat ik me afvroeg of ik alles hetzelfde moest maar dan met een andere situatie.

Doe de opleiding via het nti, maar de mentor die me toegeezen is kan niet duidelijk uitleggen. Geeft geen correct antwoord op mijn vragen, maar iets heel anders. Vandaar dat ik het niet meer wist.

Dat klopt, en ik zou wel nieuwe situaties nemen! Dan laat je in meerdere situaties zien dat je kundig bent.
Ik volg overigens de procedure en reglementen van het ROC ik weet niet of die verschillen van particuliere onderwijs instellingen!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: