Voor alle pedagogisch medewerksters KDV/BSO
+5
Joli86
myloon
smurfie
aardbeitje
eigenwijs
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Voor alle pedagogisch medewerksters KDV/BSO
Op mijn werk ben ik momenteel bezig met de a.mbassadeurstraning. Dit houdt in dat ik náást mijn werk op de groep een aantal taken op me ga nemen om de uitstraling naar de klant toe te verbeteren, van zowel mijn vestiging als de volledige stichting. Ik word een soort visitekaartje en ik ga er met mede-a.mbassadeurs voor zorgen dat klanten tevreden zijn, tevreden blijven, we hopen klanten binnen te halen en we hopen ook positieve mond tot mondreclame te creëren. Natuurlijk doe je dit als pm'er ook al, maar het doel is dat ik uiteindelijk ook dingen ga verzinnen om de klanttevredenheid te verbeteren, op beurzen/markten etc ga staan om mijn werk te promoten, her en der presentaties ga geven, etc etc.
Eén van de opdrachten die ik afgelopen week vanuit de training heb meegekregen is om eens rond te gaan snuffelen bij andere dagverblijven om te kijken of ik dingen tegenkom, punten tegenkom waarvan dat kinderdagverblijf of die stichting zich onderscheid van de rest. Denk aan flexibele opvang, denk aan ene oppas-service, denk aan bepaalde activiteiten, denk aan een bepaalde visie of bepaalde werkwijze, kan van alles zijn. Gewoon iets waarvan potentieel klanten denken: Goh, dát is nou interessant en daarom zou ik voor jullie kiezen.
Mijn vraag aan alle pedagigisch medewerkers die op ene kinderdagvebrlijf werken (evt BSO-pm'ers mogen ook best reageren hoor ): Waarin onderscheiden jullie je van de concurrentie?
Eén van de opdrachten die ik afgelopen week vanuit de training heb meegekregen is om eens rond te gaan snuffelen bij andere dagverblijven om te kijken of ik dingen tegenkom, punten tegenkom waarvan dat kinderdagverblijf of die stichting zich onderscheid van de rest. Denk aan flexibele opvang, denk aan ene oppas-service, denk aan bepaalde activiteiten, denk aan een bepaalde visie of bepaalde werkwijze, kan van alles zijn. Gewoon iets waarvan potentieel klanten denken: Goh, dát is nou interessant en daarom zou ik voor jullie kiezen.
Mijn vraag aan alle pedagigisch medewerkers die op ene kinderdagvebrlijf werken (evt BSO-pm'ers mogen ook best reageren hoor ): Waarin onderscheiden jullie je van de concurrentie?
Gast- Gast
Re: Voor alle pedagogisch medewerksters KDV/BSO
Ik werk bij S.k.o.n. en wij zijn heel flexibel!
Denk aan:
-Geen vaste tijden om kinderen te brengen(zijn er wel maar als de ouders hun kind in de middag willen brengen mag dit zonder overleg)
- We werken kindgericht(kijken echt naar wat het kind wilt)hebben een vast dagritme maar wijken daar ook nog wel eens vanaf
-Alles voor de klant,de klant is echt koning bij ons b.v. als een ouder zijn/haar kind wilt brengen mag dit ook bijvoorbeeld voor een uurtje!
-We zijn tot half 7 open als een ouder te laat is zitten hier vaak geen consequenties aan verbonden.
Ik hoor het wel als je nog meer wilt weten
Denk aan:
-Geen vaste tijden om kinderen te brengen(zijn er wel maar als de ouders hun kind in de middag willen brengen mag dit zonder overleg)
- We werken kindgericht(kijken echt naar wat het kind wilt)hebben een vast dagritme maar wijken daar ook nog wel eens vanaf
-Alles voor de klant,de klant is echt koning bij ons b.v. als een ouder zijn/haar kind wilt brengen mag dit ook bijvoorbeeld voor een uurtje!
-We zijn tot half 7 open als een ouder te laat is zitten hier vaak geen consequenties aan verbonden.
Ik hoor het wel als je nog meer wilt weten
eigenwijs- Fluisteraar
- Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11
Wij zijn als enige dagverblijf van de organisatie gekoppeld aan een ziekenhuis. We zijn om 7:00 al open. En wij bieden warme maaltijden aan.
aardbeitje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 140
Punten : 153
Registratiedatum : 23-11-10
Wat moet ik me bij gekoppeld aan een ziekenhuis voorstellen? Vangen jullie kinderen van personeel op, of gaan jullie langs bij patienten in het iekenhuis, of hoe moet ik dat zien?
Verder bedankt allebei, en TD bedankt vr de PM! Kan hier idd wat mee, al hebben wij veel van de genoemd edingen zelf ook al, haha
Verder bedankt allebei, en TD bedankt vr de PM! Kan hier idd wat mee, al hebben wij veel van de genoemd edingen zelf ook al, haha
Gast- Gast
Wij vangen kinderen van het personeel op. Een van de ouders moet in het ziekenhuis werken. Nadeel hiervan is dat er vaker kinderen weggaan voordat ze 4 jaar zijn. Als de ouder(s) niet meer in het ziekenhuis werkt moet het kind van het dagverblijf af. Maar voor alsnog zitten we redelijk in de bezetting. Er is iets terugloop, maar toch ook nog wachtlijsten. Over een paar maanden zouden we weer vol zitten.
aardbeitje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 140
Punten : 153
Registratiedatum : 23-11-10
Als je de organisatie wilt weten moet je even PM'en ;
- wij zijn elke dag open van 7 tot 7
- bieden ook dagdellen aan, 6 uur per dag, en of dit dan van 1 tot 7 of van 12 tot 6 is maakt niet uit
- hebben incidentele opvang en ruildagen
- kleinschalige verticale groepen
- flexibele opvang
- elke dag een warme maaltijd, vers aangeleverd
- beneden in ons gebouw is de verticale groep en boven de bso, dus broers en zussen worden vaak gecombineerd bij ons
- elk jaar worden de kindjes geobserveerd, waaruit een oudergesprek voortkomt
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is!
- wij zijn elke dag open van 7 tot 7
- bieden ook dagdellen aan, 6 uur per dag, en of dit dan van 1 tot 7 of van 12 tot 6 is maakt niet uit
- hebben incidentele opvang en ruildagen
- kleinschalige verticale groepen
- flexibele opvang
- elke dag een warme maaltijd, vers aangeleverd
- beneden in ons gebouw is de verticale groep en boven de bso, dus broers en zussen worden vaak gecombineerd bij ons
- elk jaar worden de kindjes geobserveerd, waaruit een oudergesprek voortkomt
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is!
Gast- Gast
Ik werk bij een particuliere kinderopvang.
-Wij bieden KDV, BSO en PSZ
-Werken volgens S.P.O.R.E.N
-Hebben flexibele opvang.
-Aparte vestiging om personeels kinderen op te vangen
-Bso voor de kinderen van 4-6 jaar in de scholen.
-Een grote groep met 9+ kinderen.
-Op het kvd horizontale groepen huiselijk ingericht.
Mocht je nog iets willen weten kun je pm-en
-Wij bieden KDV, BSO en PSZ
-Werken volgens S.P.O.R.E.N
-Hebben flexibele opvang.
-Aparte vestiging om personeels kinderen op te vangen
-Bso voor de kinderen van 4-6 jaar in de scholen.
-Een grote groep met 9+ kinderen.
-Op het kvd horizontale groepen huiselijk ingericht.
Mocht je nog iets willen weten kun je pm-en
smurfie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10
Ook ik werk bij een particulier kinderdagverblijf.
Wij hebben 3 verticale groepen en 1 Bso groep en zijn open van 7:30 tot 18:30 wanneer er kinderen zijn die om 7.00 uur komen dan is er ook iemand aanwezig, wel tegen extra kosten.
Kinderen kunnen 's morgens tot 9 uur gebracht worden en 's middags voor 16:30 of na 17:00 weer gehaald worden.
Wij hebben een soort huismoeder die huishoudelijke klusjes verzorgd en het fruit schoonmaakt, wel moeten wij zelf de groep onderhouden (vegen, dweilen). Tussen de middag wordt er warm gegeten wat ook in de vestiging zelf gekookt wordt.
Het zijn altijd gezonde maaltijden, enkel op verjaardagen van de juffies worden er pannenkoeken gebakken.
Er wordt rekening gehouden met dieeten.
Om 16:30 eten de kinderen nog brood. Zo zijn ze klaar als ze thuiskomen.
Voor de BSO (dat is mijn groep) Wordt het eten bewaard tot 's avonds de kinderen eten dan om 16:30 warm.
Voor de woensdag en vrijdagmiddag is er tussen de middag een broodmaaltijd.
Wat brood eten betreft, wij hebben de regel dat de kinderen eerst een broodje kaas of worst eten en daarna een broodje zoet mogen. eten ze 4 broodjes bijvoorbeeld dan mogen ze 2 kaas/worst 2 zoet.
Ouders hebben trouwens wel de mogelijkheid om de kinderen warm te laten eten.
Wij hebben inclusief en exclusief pakketten.
Inclusief is dus met luiers en maaltijden / flesvoedingen en exclusief is zonder luiers en enkel fruit en een broodmaaltijd tussen de middag, wanneer de andere kinderen brood eten krijgen deze kinderen een cracker.
Bij de Bso krijgen de kinderen die niet warm eten een bakje fruit.
Drinken wordt uiteraard altijd gegeven!
Wat betreft flexibelheid, het kan maar daarvoor moet wel even gebeld worden.
Dit is zo'n beetje hoe het bij ons gaat.
Wat fijn is bij ons is dat doordat we niet heel groot zijn iedereen elkaar ook kent.
Alle kinderen kennen ook alle juffies en alle juffies kennen ook alle kinderen.
Wij hebben nooit iemand van een uitzendbureau of een onbekende invaller gelukkig.
Wij hebben 3 verticale groepen en 1 Bso groep en zijn open van 7:30 tot 18:30 wanneer er kinderen zijn die om 7.00 uur komen dan is er ook iemand aanwezig, wel tegen extra kosten.
Kinderen kunnen 's morgens tot 9 uur gebracht worden en 's middags voor 16:30 of na 17:00 weer gehaald worden.
Wij hebben een soort huismoeder die huishoudelijke klusjes verzorgd en het fruit schoonmaakt, wel moeten wij zelf de groep onderhouden (vegen, dweilen). Tussen de middag wordt er warm gegeten wat ook in de vestiging zelf gekookt wordt.
Het zijn altijd gezonde maaltijden, enkel op verjaardagen van de juffies worden er pannenkoeken gebakken.
Er wordt rekening gehouden met dieeten.
Om 16:30 eten de kinderen nog brood. Zo zijn ze klaar als ze thuiskomen.
Voor de BSO (dat is mijn groep) Wordt het eten bewaard tot 's avonds de kinderen eten dan om 16:30 warm.
Voor de woensdag en vrijdagmiddag is er tussen de middag een broodmaaltijd.
Wat brood eten betreft, wij hebben de regel dat de kinderen eerst een broodje kaas of worst eten en daarna een broodje zoet mogen. eten ze 4 broodjes bijvoorbeeld dan mogen ze 2 kaas/worst 2 zoet.
Ouders hebben trouwens wel de mogelijkheid om de kinderen warm te laten eten.
Wij hebben inclusief en exclusief pakketten.
Inclusief is dus met luiers en maaltijden / flesvoedingen en exclusief is zonder luiers en enkel fruit en een broodmaaltijd tussen de middag, wanneer de andere kinderen brood eten krijgen deze kinderen een cracker.
Bij de Bso krijgen de kinderen die niet warm eten een bakje fruit.
Drinken wordt uiteraard altijd gegeven!
Wat betreft flexibelheid, het kan maar daarvoor moet wel even gebeld worden.
Dit is zo'n beetje hoe het bij ons gaat.
Wat fijn is bij ons is dat doordat we niet heel groot zijn iedereen elkaar ook kent.
Alle kinderen kennen ook alle juffies en alle juffies kennen ook alle kinderen.
Wij hebben nooit iemand van een uitzendbureau of een onbekende invaller gelukkig.
myloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11
- Ik werk binnen een grote organisatie met ontzettend veel vestigingen, daardoor een eigen klussendienst, ict afdeling, reclameafdeling etc.
- Open van 7.30 tot 18.30 elke dag
- Flexibel in ruildagen, extra opvang aan te vragen per uur.
- Op mijn vestiging (brede school) gaan we met de 3jarige meedraaien in de onderbouw van school.
- Samen met school één team, dus korte communicatielijnen tussen leerkrachten en pm'ers, fijn voor ouders en kinderen.
- Open van 7.30 tot 18.30 elke dag
- Flexibel in ruildagen, extra opvang aan te vragen per uur.
- Op mijn vestiging (brede school) gaan we met de 3jarige meedraaien in de onderbouw van school.
- Samen met school één team, dus korte communicatielijnen tussen leerkrachten en pm'ers, fijn voor ouders en kinderen.
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
De stichting waar ik werk is van 7.00 - 18.30 open.
En ze zijn open tussen kerst en oud en nieuw.
Iedere leidster verzorgt de hele dag de zelfde baby.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Jezzie89 schreef:De stichting waar ik werk is van 7.00 - 18.30 open.
De hele dag dezelfde baby? JE zorgt nooit voor een andere?
En ja wij zijn ook open tussen kerst en oud en nieuw
Gast- Gast
Theedoosje schreef:Jezzie89 schreef:De stichting waar ik werk is van 7.00 - 18.30 open.
De hele dag dezelfde baby? JE zorgt nooit voor een andere?
En ja wij zijn ook open tussen kerst en oud en nieuw
Ja, 's ochtends worden de baby's onderling verdeeld, zo veel mogelijk de contactleidster van die baby. Maar als die er niet is doet iemand anders het. En als die baby de fles moet, is er maar 1 leidster die dat doet. En die schrijft ook het schriftje over hoe de dag is gegaan.
Ik werk als invalkracht...en krijg altijd een makkelijke baby
Maar op de meeste locaties waar ik kom doen ze het op deze manier.
Jezzie- Ratel
Oh ik heb er wel ervaring mee maar zo niet handig vind ik persoonlijk. Aangezien ik de ervaring heb (was toen nog inval) en ik niet aan die baby mocht komen toen het huilde omdat het van de andere leidster was.
Gast- Gast
Ik vind het ook niet heel handig hoor. Want ik vind het leuker met de baby's dan met de grotere kinderen. Maar ze geven mij dan een makkelijke baby, omdat ik de kinderen niet zo goed ken. Op locaties waar ik vaker kom doen ze dat nu gelukkig niet meer!Theedoosje schreef:Oh ik heb er wel ervaring mee maar zo niet handig vind ik persoonlijk. Aangezien ik de ervaring heb (was toen nog inval) en ik niet aan die baby mocht komen toen het huilde omdat het van de andere leidster was.
Jezzie- Ratel
Jezzie89 schreef:Ik vind het ook niet heel handig hoor. Want ik vind het leuker met de baby's dan met de grotere kinderen. Maar ze geven mij dan een makkelijke baby, omdat ik de kinderen niet zo goed ken. Op locaties waar ik vaker kom doen ze dat nu gelukkig niet meer!Theedoosje schreef:Oh ik heb er wel ervaring mee maar zo niet handig vind ik persoonlijk. Aangezien ik de ervaring heb (was toen nog inval) en ik niet aan die baby mocht komen toen het huilde omdat het van de andere leidster was.
aha oke Nee ik vind het juist leuk om voor iedereen te kunnen zorgen als het nodig is
Gast- Gast
wat ook leuk is is de VAK (verenigde agrarische kinderopvang)
bij mijn voormalige werk is er (een supermooi) kinderdagverblijf pas gestart,ik werk vanaf de zijlijn mee. is ook particulier en heeft veel pro´s op andere kdv in de buurt tenminste als hun visie bij je past.
site mag ik denk ik niet plaatsen maar je kan me wel pmen mocht je geinterreseerd zijn
bij mijn voormalige werk is er (een supermooi) kinderdagverblijf pas gestart,ik werk vanaf de zijlijn mee. is ook particulier en heeft veel pro´s op andere kdv in de buurt tenminste als hun visie bij je past.
site mag ik denk ik niet plaatsen maar je kan me wel pmen mocht je geinterreseerd zijn
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik werk bij op een BSO/kinderdagverblijf met een neo-humanistische visie. Daarbij staat creativiteit, spiritualiteit, individueel gerichte aanpak en vooral liefde centraal. Er wordt heel specifiek gekeken naar de ontwikkelingsgebieden van een kind en daar worden ook de activiteiten naar gemaakt. Er wordt veel aandacht besteedt aan het contact met ouders door middel van gespreksavonden, ouderavonden etc. De kinderen eten biologisch (en vegetarisch), er wordt niet gesnoept op af en toe en biologisch koekje na. Het is kleinschalig, er wordt niet gewerkt met invalskrachten waardoor kinderen altijd een veilig gezicht hebben. Ook wordt er veel gedaan voor kinderen in bijvoorbeeld Tanzania waarbij alle kindjes een bijdrage leveren. Dit vinden ze super leuk en ze leren er heel veel van. Ik ben zelf niet een heel spiritueel persoon maar ik merk dat ik de manier hoe er hier met kinderen om wordt gegaan heel goed bij me past. Als je meer wil weten, mag je me pm-en
Liz- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11
@Arubian, wat leuk, ik heb ook 5 jaar lang bij S.kon gewerkt! Goede organisatie, had er nooit weg moeten gaan!
Ik werk nu bij een grote kinderopvangorganisatie die steeds meer kdvs opent in Nederland. We zijn pas een samenwerkingsverband aangegaan met een grote Amerikaanse organisatie, maar wat dat allemaal gaat inhouden en veranderen is nu nog niet duidelijk voor ons.
Wij onderscheiden ons vooral in de kinderdagverblijven zelf. het zijn stuk voor stuk unieke locaties met een hele eigen huisstijl. houten speelgoed, zachte kleuren, klassieke muziek bij de entree, elke week verse bloemen op tafel, allemaal erg huiselijk.
Daarnaast onderscheiden wij ons in de flexxibele openingstijden. We zijn van 7.30 tot 18.30 open, en daarnaast kunnen ouders flexibele kwartieren inkopen, waardoor wij op sommige dagen kinderen opvangen van 7.00 tot 19.00.
Vanaf Januari gaan we warm eten aanbieden aan de kinderen, om ons zo nog verder te onderscheiden van de concurrent.
Daarnaast observeren wij ook 1 maal per jaar, en aan de hand daarvan voeren wij 10 minutengesprekken met de ouders.
We werken met horizontale groepen, iets wat hier in de omgeving op de meeste kdv;s niet zo is, daar zijn veelal verticale groepen.
Maple, mocht je willn weten waar ik werk, kun je me altijd even PMen:)
Ik werk nu bij een grote kinderopvangorganisatie die steeds meer kdvs opent in Nederland. We zijn pas een samenwerkingsverband aangegaan met een grote Amerikaanse organisatie, maar wat dat allemaal gaat inhouden en veranderen is nu nog niet duidelijk voor ons.
Wij onderscheiden ons vooral in de kinderdagverblijven zelf. het zijn stuk voor stuk unieke locaties met een hele eigen huisstijl. houten speelgoed, zachte kleuren, klassieke muziek bij de entree, elke week verse bloemen op tafel, allemaal erg huiselijk.
Daarnaast onderscheiden wij ons in de flexxibele openingstijden. We zijn van 7.30 tot 18.30 open, en daarnaast kunnen ouders flexibele kwartieren inkopen, waardoor wij op sommige dagen kinderen opvangen van 7.00 tot 19.00.
Vanaf Januari gaan we warm eten aanbieden aan de kinderen, om ons zo nog verder te onderscheiden van de concurrent.
Daarnaast observeren wij ook 1 maal per jaar, en aan de hand daarvan voeren wij 10 minutengesprekken met de ouders.
We werken met horizontale groepen, iets wat hier in de omgeving op de meeste kdv;s niet zo is, daar zijn veelal verticale groepen.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
JaneDoe schreef:@Arubian, wat leuk, ik heb ook 5 jaar lang bij S.kon gewerkt! Goede organisatie, had er nooit weg moeten gaan!
Ja ze zijn goed voor hun personeel en bieden heel veel cursussen aan heb er al 5 in 1 jaar gedaan terwijl op mijn er op mijn vorige werk niets aangeboden werd!Zit soms te twijfelen of ik weg moet gaan maar ach heb het er inderdaad wel goed!
eigenwijs- Fluisteraar
- Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11
Soortgelijke onderwerpen
» Voor alle meiden....
» Voor alle blackberry bezitters!
» Voor alle zwangere dames....
» Opleiding Pedagogisch werker, proeve van bekwaamheid
» Voor alle lieve meiden hier :D
» Voor alle blackberry bezitters!
» Voor alle zwangere dames....