Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat wil jij leren koken?

+7
Lejow
Sam
Coccinelle
Parisienne
Lady Starstruck
girli
Highway
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wat wil jij leren koken? Empty Wat wil jij leren koken?

Bericht  Gast za 5 jan 2013 - 4:46

Wat zou jij graag willen leren koken maar heb je nog nooit gedaan of kan je niet? Misschien heeft iemand een goed recept voor je!

Ik wil graag amandelpasta maken. Ik lees dat dat hip en gezond is om op brood te doen, dus wie heeft het perfecte recept voor mij?

En ik wil graag zelf brood bakken in de oven. Ik heb al meerdere recepten uitgeprobeerd, maar mijn brood is na 1-2 dagen altijd al droog. Wie heeft een lekker brood recept (mag met verschillende soorten bloem, met noten of andere vulling) voor in de oven?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij leren koken? Empty Re: Wat wil jij leren koken?

Bericht  Highway za 5 jan 2013 - 5:29

Ik wil macarons leren maken, heb het 1x gedaan maar toen mislukten ze, tot op heden nog niet weer toe kunnen zetten.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  girli za 5 jan 2013 - 5:32

Ik wil graag leren hoe je kruiden/specerijen moet gebruiken en een soort van eigen inzicht ontwikkelen. Ik kan een recept tot op het kleinste detail volgen, maar ik kan het zelf niet bedenken. Ook weet ik nooit hoeveel zout/peper er in eten moet. Ik doe vaak te weinig, omdat ik niet te veel wil doen. Daardoor proef je het vaak niet. Schiet niet op!
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Lady Starstruck za 5 jan 2013 - 5:52

Ik wil echt graag Indisch leren koken. Ik vind dat zulk lekker eten!
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Parisienne za 5 jan 2013 - 6:00

Een lekkere, volle, verse tomatensoep. Ik zal het vast wel kunnen als ik een goed recept heb, maar heb me er nog nooit in verdiept. Ik ben gek op tomatensoep!

En sushi (met name het leren rollen). I I love you sushi!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Coccinelle za 5 jan 2013 - 8:40

Jente schreef:
En ik wil graag zelf brood bakken in de oven. Ik heb al meerdere recepten uitgeprobeerd, maar mijn brood is na 1-2 dagen altijd al droog. Wie heeft een lekker brood recept (mag met verschillende soorten bloem, met noten of andere vulling) voor in de oven?

Ik bak mijn brood zelf met een broodbakmachine maar op deze website staan meerdere recepten: www.molendearend.nl Ze hebben ook een webshop met heel veel verschillende meelsoorten.

Edit: Zie nu dat je in het buitenland woont. Dan heb je misschien niet veel aan de webshop..

Laatst aangepast door Coccinelle op za 5 jan 2013 - 8:42; in totaal 1 keer bewerkt

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sam za 5 jan 2013 - 8:41

Koken met smaak.
Mijn eten is smakeloos.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Lejow za 5 jan 2013 - 9:02

Echte roti!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SarahKey za 5 jan 2013 - 10:37

Ik denk meteen aan surinaams koken. Ooit wou ik pasta leren maken en dat heb ik inmiddels gedaan.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Sanne za 5 jan 2013 - 11:22

Parisienne schreef:Een lekkere, volle, verse tomatensoep. Ik zal het vast wel kunnen als ik een goed recept heb, maar heb me er nog nooit in verdiept. Ik ben gek op tomatensoep!

En sushi (met name het leren rollen). I I love you sushi!

http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/704218/chinese-tomatensoep/?rq=tomatensoep

Deze is heel erg lekker, zeker als hij een dagje staat. Maak hem regelmatig.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 5 jan 2013 - 13:11

Ik zou graag perfecte taarten en cupcakes bakken, maar ik moet nog heel veel oefenen :P
En geld hebben om de goede spullen te kopen, dat zou ook al veel schelen Wink

Gast
Gast

Bericht  girli za 5 jan 2013 - 13:21

_Jackie schreef:Ik zou graag perfecte taarten en cupcakes bakken, maar ik moet nog heel veel oefenen Wat wil jij leren koken? 253468018
Jij werkt als chef toch? Maakt het nou oprecht uit wat voor spullen je hebt? Niet zozeer qua taarten en cupcakes, maar ook 'gewoon' koken.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Minx za 5 jan 2013 - 14:01

Ja dat maakt wel degelijk uit. Ik ben niet eens kok en kan het verschil al goed merken. Mijn ouders en opa hebben een duurdere inductie kookplaat. Ik heb daar nooit dat het eten niet warm word of aanbrand. Op mijn werk hebben we goedkope platen. Wat een drama is dat de temperatuur valt niet te regelen en het is gewoon niet in te schatten. En zo met wel meer dingen dat je duidelijk verschil merkt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast za 5 jan 2013 - 15:22

Coccinelle schreef:
Jente schreef:

Ik bak mijn brood zelf met een broodbakmachine maar op deze website staan meerdere recepten: www.molendearend.nl Ze hebben ook een webshop met heel veel verschillende meelsoorten.

Edit: Zie nu dat je in het buitenland woont. Dan heb je misschien niet veel aan de webshop..
Dank je! Aan de webshop heb ik misschien niks, maar de recepten kan ik wel proberen. Misschien waag ik me morgen wel aan het volkorenbrood!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 jan 2013 - 22:05

girli schreef:
_Jackie schreef:Ik zou graag perfecte taarten en cupcakes bakken, maar ik moet nog heel veel oefenen Wat wil jij leren koken? 253468018
Jij werkt als chef toch? Maakt het nou oprecht uit wat voor spullen je hebt? Niet zozeer qua taarten en cupcakes, maar ook 'gewoon' koken.

Niet als chef maar als kok :P
Ja en nee..
Ik heb een oude combimagnetron staan waarvan de oven amper heet wil worden en erg klein is. Doordat ik de ovens in een professionele keuken gewend ben, is dat altijd een hele omschakeling. Mijn pannen zijn allemaal best oud en en het waren geen dure pannen, maar daar heb ik dan weer geen last van. Het belangrijkste in de keuken vind ik mijn messen, dit zijn wel goede en professionele messen en ik kan daar echt niet zonder!

Voor de rest leer je je wel aanpassen vind ik. In ons vorige huis hadden wij een electrische kookplaat, wat een klote ding was dat! Die werd super snel heet en bleef ook erg lang heet. De eerste week is dat aankloten en daarna gaat het wel vind ik.
Dan wist ik bijvoorbeeld dat als ik eieren wilde koken, ik de plaat uit kon zetten zodra het water kookte, want daarna bleef de plaat nog zo heet dat het water gewoon door kookte :P

Voor met het taarten maken heb je gewoon een heleboel handige hulpmiddelen waarmee ja alles net wat mooier af kunt werken enzo, dus dat zou ik allemaal wel graag willen hebben!

Gast
Gast

Bericht  Lenthe za 5 jan 2013 - 23:59

Ik wil lekker leren koken. Ik kan wat standaard dingen maken, maar ik wil gewoon goed en lekker kunnen koken. Bijvoorbeeld hoe Herman den Blijker met kleine dingetjes iets lekker mals en sappig maakt, dat wil ik ook kunnen, in plaats van een droog stukje vlees Wink
Het liefst zou ik een kookcursus voor basiskoken doen, maar dat is best duur.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Parisienne zo 6 jan 2013 - 2:05

Lenthe schreef:Ik wil lekker leren koken. Ik kan wat standaard dingen maken, maar ik wil gewoon goed en lekker kunnen koken. Bijvoorbeeld hoe Herman den Blijker met kleine dingetjes iets lekker mals en sappig maakt, dat wil ik ook kunnen, in plaats van een droog stukje vlees Wink
Het liefst zou ik een kookcursus voor basiskoken doen, maar dat is best duur.

Ik had dit ook altijd, totdat mijn vriend ingreep. Vlees op laag vuur bakken. Het vergt wat meer tijd en geduld, maar zo kan het vlees zacht garen en blijft het mals en sappig. Vooral met kip werkt dit erg goed (wel opletten dat 'ie uiteindelijk helemaal gaar is vanbinnen!).
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Parisienne zo 6 jan 2013 - 2:10

_Jackie schreef:
girli schreef:

Niet als chef maar als kok :P
Ja en nee..
Ik heb een oude combimagnetron staan waarvan de oven amper heet wil worden en erg klein is. Doordat ik de ovens in een professionele keuken gewend ben, is dat altijd een hele omschakeling. Mijn pannen zijn allemaal best oud en en het waren geen dure pannen, maar daar heb ik dan weer geen last van. Het belangrijkste in de keuken vind ik mijn messen, dit zijn wel goede en professionele messen en ik kan daar echt niet zonder!

Voor de rest leer je je wel aanpassen vind ik. In ons vorige huis hadden wij een electrische kookplaat, wat een klote ding was dat! Die werd super snel heet en bleef ook erg lang heet. De eerste week is dat aankloten en daarna gaat het wel vind ik.
Dan wist ik bijvoorbeeld dat als ik eieren wilde koken, ik de plaat uit kon zetten zodra het water kookte, want daarna bleef de plaat nog zo heet dat het water gewoon door kookte :P

Voor met het taarten maken heb je gewoon een heleboel handige hulpmiddelen waarmee ja alles net wat mooier af kunt werken enzo, dus dat zou ik allemaal wel graag willen hebben!
Mijn vriend mist ook vooral zijn messen. Hij heeft zijn eigen messenset op z'n werk en zou thuis ook ontzettend goede/dure messen willen hebben. Hij mist het al bij een stukje kip snijden en kan zich dan echt ergeren. Het 'gevaar' is alleen dat ik (en anderen die ze hier een keer gebruiken) er waarschijnlijk niet goed mee om kan gaan omdat ze zo ontzetten goed (lees: scherp) zijn.

Hij kookt niet veel thuis, maar toch mist 'ie wel bepaalde 'luxe' die hij gewend is (aan apparatuur en spullen).
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Lenthe zo 6 jan 2013 - 2:15

Dank je, Ik ga het eens proberen!
Iemand nog een goede tip voor gebakken aardappels, dat ze niet zo droog zijn?
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 3:02

Parisienne schreef:
_Jackie schreef:
girli schreef:

Niet als chef maar als kok Wat wil jij leren koken? 253468018
Ja en nee..

Dan wist ik bijvoorbeeld dat als ik eieren wilde koken, ik de plaat uit kon zetten zodra het water kookte, want daarna bleef de plaat nog zo heet dat het water gewoon door kookte Wat wil jij leren koken? 253468018

Mijn vriend mist ook vooral zijn messen. Hij heeft zijn eigen messenset op z'n werk en zou thuis ook ontzettend goede/dure messen willen hebben. Hij mist het al bij een stukje kip snijden en kan zich dan echt ergeren. Het 'gevaar' is alleen dat ik (en anderen die ze hier een keer gebruiken) er waarschijnlijk niet goed mee om kan gaan omdat ze zo ontzetten goed (lees: scherp) zijn.

Hij kookt niet veel thuis, maar toch mist 'ie wel bepaalde 'luxe' die hij gewend is (aan apparatuur en spullen).

Ik heb nu dan mijn messen thuis omdat ik zonder werk zit, maar evengoed nam ik ze vaak mee naar huis, vooral als ik een paar dagen vrij was ofzo!

En ik mis inderdaad ook vaak apparatuur inderdaad :P

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: