Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat te koken..

+3
Serena
TukTuk
Try
7 plaatsers

Ga naar beneden

Wat te koken.. Empty Wat te koken..

Bericht  Try do 3 feb 2011 - 1:27

.. voor 2 kids, de ouders, and myself?

Iets dat vrij snel klaar is maar wel goed smaakt, en maaltijden die ik van tevoren klaar kan maken en die dan alleen nog even opgewarmd moeten worden. Ik begin maandag ergens met oppassen en ik moet de kids van school halen, boodschappen doen, koken, eten en dan komen de ouders thuis die het eten nog opwarmt. En op dinsdag moet een van de kinderen sporten dus dan moet het eten klaar zijn voor het sporten want daarna heb ik geen tijd meer om te koken..

Alle tips zijn welkom, het gaat dus om maaltijden voor 5 a 6 personen smile Het zou trouwens leuk zijn om sommige dingen samen met de kids te kunnen maken (of iig een van de kids) smile
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te koken.. Empty Re: Wat te koken..

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 1:29

Pasta! En dan lekker vol groente, saus & gehakt, dat kun je van te voren maken & dan hoef je alleen nog maar water op te zetten en de pasta te koken. Je kunt hier de kinderen goed bij betrekken, want ze kunnen de groente snijden (champignons, courgette). Je kunt de pasta door de saus doen op het laatst en dat kunnen de ouders dan gewoon goed opwarmen.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 3 feb 2011 - 1:29

Spaghetti / macaroni
Nasi / Bami

Euhmm stamppot?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 1:29

Lasagne maken, kun je ook van te voren al doen. Vinden die kinderen natuurlijk geweldig met het deeg in de ovenschaal doen, de ovenschaal invetten en die dingen.

Gast
Gast

Bericht  Serena do 3 feb 2011 - 1:31

of ovenschotels.
Die kan je heel makkelijk warm houden in de oven, gewoon op een lage stand, en dan brandt het ook niet aan.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 1:33

Foei toch, dit hoort in de pijler koken! angel

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 1:33

Nasi

Rijst
Diverse groenten (of groentenpakket). Gebruik witte kool, ui, wortel, boontjes, een prei, champignons, tauge en natuurlijk knoflook
Een doosje Conimex voor nasi.
ontbijtspek in stukjes
1 ei
Kipfilet in stukjes gesneden
Pindasaus
Kroepoek

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 1:36

Verse soep
Bouillon / Veel groente / Gehaktballetjes / vermicelli

Eet je gewoon met stokbrood/kruidenboter bv.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 1:40

Wraps! Ook simpel en als je ze van tevoren afhebt hoef je ze alleen nog maar in de oven te stoppen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 1:43

(Afbak)broodjes met knakworstjes en saus, vers gemaakte soep met groenten en evt vlees en grote schaal salade, doet het ook altijd goed.

Broodjes "gezond" zijn ook lekker. En wraps zijn ook makkelijk, die kun je met van alles vullen. Wat vlees en groenten roerbakken, saus erbij maken.. etc. Zo klaar.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 1:44

Princess schreef:Wraps! Ook simpel en als je ze van tevoren afhebt hoef je ze alleen nog maar in de oven te stoppen.

Je kunt ook de wraps 10 min in de oven opwarmen en ondertussen de vulling klaarmaken. Is ook handig en snel!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 1:46

Broodje hamburger, en dan met augurk, ui, champignons, verse hamburger en een beetje saus.

Gast
Gast

Bericht  Eris do 3 feb 2011 - 1:46

Een wokgerecht. Rijst, groente, kip erdoor en klaar. Het is makkelijk op te warmen alleen misschien niet iets waarbij kinderen makkelijk kunnen helpen. Wat je wel zou kunnen doen is de rijst, groente en kip in een wrap serveren. De kinderen kunnen de wraps dan insmeren met bijvoorbeeld zo'n conimex sausje of met smeerkaas o.i.d.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  minoessepoes do 3 feb 2011 - 1:55

Wraps kan je vrij makkelijk zelf maken, ik weet niet hoe oud de kids zijn, maar dat is misschien wel leuk om samen te doen, lekker deeg kneden en aan de gang met de deegroller.

(Vulling: ui/knoflook fruiten, kipfilet erbij en bakken, blikje tomatenblokjes (2 voor zoveel personen) op smaak brengen met komijn, oregano en cayennepeper en dan of verse groenten of wokgroenten erin.) Allemaal schaaltjes op tafel met kaas en sla en zure room en dan kan iedereen zijn eigen wrap vullen, vinden kinderen vaak wel leuk.) De saus en de wraps kan je dan al klaar hebben en hoeven de ouders dan alleen even op te warmen.

Zo bak ik ook weleens een omelet en vul die dan als een wrap met Chinese groenten met wat ketjap/sambal en gember erdoor en met garnalen of kip of biefreepjes. Die kan je ook al vooruit bakken en warm houden in de oven of op een bord boven een pan met warm water, de vulling hoeven ze dan alleen even snel op te warmen. Of pannenkoeken, leuk om met de kinderen te bakken en die kan je ook met van alles vullen, kijk hier eens voor hartige opties :http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=pannenkoek

Zo is pizza maken met kinderen ook heel leuk. Zelf deeg maken, of bijvoorbeeld een turksbrood als bodem gebruiken en dan veel groenten erop, zo kan je elk kind zijn eigen stukje pizza laten beleggen.

Of gewoon de kinderen kleine gehaktballetjes laten draaien, dat in een lekker pasta saus met veel groenten en pasta erbij.

En dingen zoals zelf kipnuggets (uit de koekenpan) maken (dan kunnen ze mooi helpen met paneren ed), dat vinden kinderen vaak ook leuk en lekker en dan oven frietjes erbij en erwten en wortelen bijvoorbeeld of een lekkere salade.

Op de dagen dat mijn moeder moest werken aten wij voornamelijk ovenschotels die ze avond ervoor al maakte.
-Shoarma bakken, prei wokken, in een ovenschaal en afdekken met aardappelpuree met shoarma kruiden erdoor, dan paneermeel en klontjes boter.
- Of gehakt rullen, in een ovenschaal met zuurkool, appel of ananas en dan weer hetzelfde eindigen met de aardappelpuree.
- Of boerenkool met crème fraîche door roeren, spek bakken en door de boerenkool verkruimelen, dan rookworst in plakjes in de ovenschaal, vervolgens het boerenkool mengsel, daarna aardappelschijfjes en dat herhalen tot de schaal vol is en eindigen met wat Hollandse kaas of geraspte komijnenkaas.
- Of rauwe andijvie stamp maken met spekjes erdoor, in een ovenschaal doen en eindigen met verkuimelde geitenkaas, dan hoeft het ook alleen nog de oven in.

En inderdaad lasagne, dat kan je voor de variatie ook een keer maken met gerookte zalm en spinazie a la crème (of roomkaas door de spinazie), of vegetarisch maken met elke laag kaas, veel groenten en een bechamelsaus.

minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Guus do 3 feb 2011 - 2:51

ik weet niet of de kids moeilijk zijn met eten, maar mijn oppaskindjes (en de ouders) vonden de bloemkool-pasta schotel uit de oven die ik vaak maakte erg lekker!

Heel simpel:

pasta (penne) koken
bloemkool in kleine roosjes koken

mix deze samen met hamblokjes en de helft van een pot bechamelsaus in een overschaal, gooi de andere helft saus er nog overheen en afmaken met geraspte kaas, als je wilt nog een lente uitje erdoorheen snijden (en goed op smaak brengen met peper en zout!)

ik maak het ook wel eens hier als ik weinig tijd heb 's avonds, je kan het gewoon in de koelkast zetten en s'avonds pas in de oven.

Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  SoezieQ do 3 feb 2011 - 22:52

Kleine gehaktballetjes in verse tomatensaus, kun je pasta of rijst bij doen ..
De kinderen vinden het vast leuk om de gehaktballetjes te draaien smile
SoezieQ
SoezieQ
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 372
Punten : 414
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud