Aardappels koken
+17
*Lookie*
Ilovethe90s
Bubbelicious
iloverocknroll1984
Inge
Snoes
Linnie1985
Green_Pepper
Highway
Rush
Toet
Coco
Tania
Lonely Goatherd
Linda
Parisienne
Minx
21 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Aardappels koken
Ik zit 24kitchen te kijken en daar had die vrouw het er net over dat ze de aardappels dit keer met koud water op moest zetten. Ik vond dat vrij bijzonder aangezien ik dat altijd doe.
Hoe doen jullie dat gooi je de aardappels in heet water of doe je ze gewoon direct in het water.
Hoe doen jullie dat gooi je de aardappels in heet water of doe je ze gewoon direct in het water.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Aardappels koken
Ik schil ze, gooi ze geschild in een pan met koud water, spoel ze af, vul de pan daarna weer met water en zet de pan zo op het fornuis. Zodra het water kookt zet ik hem lager en kook ik de aardappelen zo gaar.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik vul de waterkoker met water en doe het kokende water bij de aardappels. Gaat een stuk sneller.
Zo doe ik dat overigens ook met rijst en pasta enzo.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik kook water in de waterkoker, doe het vervolgens in de pan op het vuur en als het dan weer aan de kook is doe ik er de aardappels (of rijst of pasta) bij.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Ik zet ze altijd op in koud water.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Linda schreef:Ik vul de waterkoker met water en doe het kokende water bij de aardappels. Gaat een stuk sneller.
Zo doe ik het ook altijd! Eigenlijk met alles wat in water/bouillon gekookt moet worden.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
.
Laatst aangepast door Lonely Goatherd op vr 18 jan 2013 - 2:03; in totaal 1 keer bewerkt
Lonely Goatherd- Prater
Als ik aardappels kook zet ik ze gewoon in koud water op, terwijl ik pasta en rijst pas in het water doe als het aan de kook is.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik gooi de aardappelen altijd in kokend water.
Heb altijd geleerd dat wanneer je een product in koud water opzet, je de smaak er uit trekt (bijvoorbeeld voor een bouillon) dus heb er nooit over nagedacht om ze met koud water op te zetten!
Heb altijd geleerd dat wanneer je een product in koud water opzet, je de smaak er uit trekt (bijvoorbeeld voor een bouillon) dus heb er nooit over nagedacht om ze met koud water op te zetten!
Gast- Gast
Mijn eerste en laatste keer aardappels koken is 9 jaar geleden, dus uhhh geen idee.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik zet ze op in lauwwarm water, doe de aardappelen er meteen bij. Water voor rijst en pasta doe ik goed warm in de pan zodat het sneller kookt.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik heb een geiser in de keuken en dus snel heet water, dit doe ik dus ook bij de aardappelen in de pan en laat ze dan koken (uiteraard zacht zetten als het aan de kook is).
Doen jullie trouwens altijd veel of weinig water in de pan? Want bij rijst en pasta zet ik altijd alles onder water, anders wordt het niet gaar. Bij aardappelen doe ik er maar een klein laagje in (maximaal 5 cm) en doe ik de deksel uiteraard wel op de pan. Zo deed mijn moeder het altijd en worden de aardappels prima gaar.
Doen jullie trouwens altijd veel of weinig water in de pan? Want bij rijst en pasta zet ik altijd alles onder water, anders wordt het niet gaar. Bij aardappelen doe ik er maar een klein laagje in (maximaal 5 cm) en doe ik de deksel uiteraard wel op de pan. Zo deed mijn moeder het altijd en worden de aardappels prima gaar.
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Parisienne schreef:Ik schil ze, gooi ze geschild in een pan met koud water, spoel ze af, vul de pan daarna weer met water en zet de pan zo op het fornuis. Zodra het water kookt zet ik hem lager en kook ik de aardappelen zo gaar.
+1 en doe er ook vloeibare boter bij, van mijn vriend geleerd, en het water kookt dan ook niet over met de deksel op de pan.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Rijst doe ik in de rijstkoker en pasta kook ik in heeeeeeeeeeeeeel ruim water.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Zelfde hier.Toet schreef:Als ik aardappels kook zet ik ze gewoon in koud water op, terwijl ik pasta en rijst pas in het water doe als het aan de kook is.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Altijd in warm water, kook thuis zelden aardappels maar op m'n werk wel vaak!
Rijst en pasta doe ik ook altijd in warm water opzetten
Rijst en pasta doe ik ook altijd in warm water opzetten
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Ik ook! Hoe lang duurt het nog ongeveer dan als je de aardappels direct in kokend water gooit voordat ze gaar zijn?Snoes schreef:Zelfde hier.Toet schreef:Als ik aardappels kook zet ik ze gewoon in koud water op, terwijl ik pasta en rijst pas in het water doe als het aan de kook is.
iloverocknroll1984- Fluisteraar
- Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10
Daar ben ik ook wel benieuwd naar of dat veel verschilt met wanneer je ze in koud water opzet.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Geen idee, ik kijk nooit op de klok.
In ieder geval kookt water sneller in de waterkoker dan in een pan. Dus ik vermoed dat het wel sneller zal zijn.
In ieder geval kookt water sneller in de waterkoker dan in een pan. Dus ik vermoed dat het wel sneller zal zijn.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Rush schreef:Rijst doe ik in de rijstkoker en pasta kook ik in heeeeeeeeeeeeeel ruim water.
Wauw het is tijd voor weekend denk ik Ik las rijst in de waterkoker. Ik kreeg er een heel raar beeld bij
Bubbelicious- Prater
- Aantal berichten : 638
Punten : 766
12-15 minuten (met het deksel op de pan).iloverocknroll1984 schreef:Hoe lang duurt het nog ongeveer dan als je de aardappels direct in kokend water gooit voordat ze gaar zijn?
Lonely Goatherd- Prater
Toet schreef:Als ik aardappels kook zet ik ze gewoon in koud water op, terwijl ik pasta en rijst pas in het water doe als het aan de kook is.
Zo doe ik het ook, al eten we hier zelden gekookte aardappelen.
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Snoes schreef:Zelfde hier.Toet schreef:Als ik aardappels kook zet ik ze gewoon in koud water op, terwijl ik pasta en rijst pas in het water doe als het aan de kook is.
zo doe ik het ook
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Snoes schreef:Zelfde hier.Toet schreef:Als ik aardappels kook zet ik ze gewoon in koud water op, terwijl ik pasta en rijst pas in het water doe als het aan de kook is.
zo doe ik het ook
iloverose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12
Ilovethe90s schreef:Toet schreef:Als ik aardappels kook zet ik ze gewoon in koud water op, terwijl ik pasta en rijst pas in het water doe als het aan de kook is.
Zo doe ik het ook, al eten we hier zelden gekookte aardappelen.
Haha nee ik maak uit mezelf ook nooit gekookte aardappels. Alleen als ik bij m'n ouders eet en zij willen graag gekookte aardappels (en dan kook ik liever zelf, omdat ik beter kan koken dan m'n moeder)
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Kookboek 'Koken met Karin - Koken zonder pakjes en zakjes'
» koken met kruiden
» Wat te koken..
» Koken of uit eten?
» Wat wil jij leren koken?
» koken met kruiden