Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

duowagen wel/niet

+12
Tiara
ekjir@M
_Lana_
Sterrin_
shadow
Happinaz
Mom-Of-3
duckie
Tania
Coco
blondje1313
strawberry
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty duowagen wel/niet

Bericht  strawberry vr 4 jan 2013 - 0:46

Ik twijfel een beetje of we wel of geen duowagen gaan aanschaffen. M.as is straks 1,5 als de baby geboren word, misschien kan hij al lopen maar misschien ook niet. Hij is sowieso nog te klein om mee te lopen of om het op een meerijd plankje vol te houden denk ik.

Ik twijfel om de wagen die we nu net nieuw hebben te houden en de baby in een draagdoek te dragen als ik samen met de kinderen op pad ga, of om toch een duowagen aan te schaffen en onze bijna nieuwe wagen te verkopen.
Als we als gezin op pad gaan dan is een duowagen eigenlijk niet nodig, M.as kan in de buggy, de baby in de kinderwagen. Allebei kunnen we dan 1 wagen duwen. Het enige is dat ik dan wel de wagen constant moet ombouwen, van buggyinzet naar reiswieg. Wat ik laatst ook zag was iemand die een extra zitje aan haar kinderwagen had bevestigd. Niet zo mooi, maar waarschijnlijk stukken goedkoper als een nieuwe duowagen aanschaffen. Geen idee of dit op alle kinderwagens kan trouwens. Nog een andere optie is om een extra frame voor de bugaboo te halen zodat ik een losse buggyinzet heb en een aparte reiswieg. Dan is het een kwestie van erop klikken.

Nog meer twijfels heb ik of ik dragen wel zo fijn vind, bij beide kinderen nooit gedaan namelijk. We hebben gelukkig nog een hele tijd de tijd om er over na te denken maar wil me alvast orienteren.

Mama's met duowagen, welke hebben jullie?
Mijn oog valt nu op de bugaboo donkey maar ik vind hem ook wel weer erg duur.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 0:52

Ik lees even mee. Wij zitten met hetzelfde probleem. Mijn moeder had vroeger een stoeltje voor op de kinderwagen, maar die mogen niet meer las ik ergens. Dat was wel handig. Ik zag laatst ook een meerijdplankje met stoeltje erop, daar zijn wij nu over na aan het denken. Het gaat er inderdaad alleen om als een van ons alleen met de kinderen weg gaat, ander hebben we inderdaad de buggy en de kinderwagen.

Ik heb wel een draagdoek en een beco buttrfly, dus baby dragen kan ik inderdaad ook nog doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  strawberry vr 4 jan 2013 - 0:54

Lastig he, inderdaad vroeger had je die stoeltjes voor erop. Maar die kan ik niet vinden op internet.

Ik ben doordeweeks eigenlijk altijd wel alleen met de kinderen. Heb jij je oudste veel gedragen?
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  blondje1313 vr 4 jan 2013 - 0:54

Wij doen het vooralsnog niet. Maar L is net wat ouder dan jullie hummels volgens mij (groter leeftijdsverschil bedoel ik), en ze loopt nu al aardig. Pas als ze 2 is hoeven ze samen naar oma, en dat stukje kan ze wel lopen. Verder verwacht ik niet dat ik veel in mijn eentje met ze ergens heen zal gaan waar we veel moeten lopen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  Coco vr 4 jan 2013 - 0:57

Ik heb de koelstra flexxo twin. Vind hem heel erg fijn in gebruik. Alleen jammer dat je ze niet naar je toe kunt zetten.
Verwacht je veel weg te gaan met beide kindjes alleen? Als je veel met ze naar buiten zult gaan, zou ik wel voor een duowagen gaan. Maar als je maar 1-2 uurtjes p.w. bijv alleen met ze de deur uit gaat, zou ik het eerst proberen met dragen. In principe is een duowagen zo besteld en bezorgd of gekocht in de winkel.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  Tania vr 4 jan 2013 - 0:57

Ik dacht van tevoren dat het niet nodig zou zijn en ik het wel met de kinderwagen en Beco af kon. Dat vielt behoorlijk tegen ook wel omdat mijn zoontje nog niet liep toen M. geboren werd, het plankje om op te staan vond ik ook niet zo'n succes dus wij hebben uiteindelijk toch nog een duowagen aangeschaft. We nemen hem bijna nooit mee met de auto omdat we dan meestal samen zijn en dan is het niet nodig maar voor hier in de buurt vind ik het heel handig, vooral met boodschappen doen dan zitten ze gewoon allebei in de wagen en hoef ik J. niet zo in de gaten te houden. Ook als ik gewoon even op wil schieten is het erg handig.
Wij hebben de Koelstra Flexxo twin en die bevalt heel erg goed.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  duckie vr 4 jan 2013 - 0:58

en als je evt een goedkope 2e handsduowagen voor erbij neemt, is het niets zet je hem zo weer op mp?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  strawberry vr 4 jan 2013 - 0:58

blondje1313 schreef:Wij doen het vooralsnog niet. Maar L is net wat ouder dan jullie hummels volgens mij (groter leeftijdsverschil bedoel ik), en ze loopt nu al aardig. Pas als ze 2 is hoeven ze samen naar oma, en dat stukje kan ze wel lopen. Verder verwacht ik niet dat ik veel in mijn eentje met ze ergens heen zal gaan waar we veel moeten lopen.

Volgens mij valt het leeftijdsverschil wel mee, M.as is nu 11 maanden en 1,5 als de baby geboren word. Volgens mij is die van jou jonger als de baby komt of niet? Het scheelt trouwens ook wel, ik heb geen auto die heeft mijn vriend eigenlijk altijd mee dus ik moet alles lopend doen.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  strawberry vr 4 jan 2013 - 1:04

Coco, ja ik verwacht wel regelmatig even naar buiten te gaan. Niet heel ver, maar dagelijks even een frisse neus halen vind ik eigenlijk toch wel belangrijk. Een duowagen is indd ook wel weer zo gekocht, en ik zie dat de koelstra op marktplaats ook niet zo heel erg duur is.

Tania, dikke kans dat de oudste hier ook nog niet loopt als de baby geboren is. Hij is niet zo heel vlot dus dan lijkt een plankje voor achter de wagen me al helemaal niks. En wat je zegt klopt, het is ideaal als je even snel moet zijn of als je boodschappen gaat doen, hup allebei in de wagen en je hoeft niet constant op te letten.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  blondje1313 vr 4 jan 2013 - 1:08

Hier is lopend niks te doen, als A de auto mee heeft kan ik alleen gaan wandelen, maar niet iets nuttigs zoals boodschappen.
L is straks bijna 20 maanden als de baby er is, en ze loopt sinds ze een jaar is. Maar met haar ben ik ook niet heel veel alleen weg gegaan (vooral ook omdat ze toch altijd huilde in de wagen, dan was gaan wandelen niet echt iets wat je voor je lol gaat doen).
Hier wilde we eerst een duowagen aanschaffen voor mijn moeder, voor haar oppasdag, maar zij gaf zelf aan dat het haar niet echt zinvol leek.

De overbuurvrouw van mijn moeder heeft wel een duowagen voor haar kleinkinderen, de oudste liep daar ook nog niet en dan is het wel handig. Als je veel wilt gaan wandelen zou ik het wel doen als ik jou was.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  Mom-Of-3 vr 4 jan 2013 - 1:09

Wij hebben de koelstra flexxo twin en wat een fijne wagen. Met mooi weer loop ik veel en we hebben begin van deze zwangerschap een reiswiegje erbij gekocht voor de baby. Mijn dochter is dan wel bijna 3 als de baby er is maar de echte grote stukken die ik loop red ze niet en bij de winkels bv kan ze mooi zitten. Ze heeft dan dus wel de mogelijkheid om stukjes te lopen maar als ze moe is of bij drukte en ik alleen op pad met 3 kinderen kan ze mooi in de wagen

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  Happinaz vr 4 jan 2013 - 1:12

Ik heb een duo wagen gehad. De urban jungle. Ik ben nog steeds heel erg fan van die wagen.
Hij is soepel, past overal in en doorheen (alleen de zeeman kan een probleem vormen en heel soms de Xenos). Ik heb nooit een enkel moment gebaald van de praktische kant van de wagen of het gewicht. Ik ben maar een klein mensje; 1.58 en zelfs dat leverde geen probleem op.

Voor mij zou het dus geen twijfel zijn, en direct een duo wagen aanschaffen. Overigens hadden wij daar toentertijd geen geld voor en hebben dit via marktplaats gedaan. Ik geloof dat we 250 euro betaald hebben, hij zag er als nieuw uit en ik heb hem nog ruim 3,5 jaar gebruikt!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  Happinaz vr 4 jan 2013 - 1:14

strawberry schreef:Coco, ja ik verwacht wel regelmatig even naar buiten te gaan. Niet heel ver, maar dagelijks even een frisse neus halen vind ik eigenlijk toch wel belangrijk. Een duowagen is indd ook wel weer zo gekocht, en ik zie dat de koelstra op marktplaats ook niet zo heel erg duur is.

Tania, dikke kans dat de oudste hier ook nog niet loopt als de baby geboren is. Hij is niet zo heel vlot dus dan lijkt een plankje voor achter de wagen me al helemaal niks. En wat je zegt klopt, het is ideaal als je even snel moet zijn of als je boodschappen gaat doen, hup allebei in de wagen en je hoeft niet constant op te letten.

Het blijft een persoonlijke keus, en ik lees dat Coco goede ervaringen heeft, maar ik vond de koelstra heel log duwen en lopen in vergelijking met de urban jungle. Dus proefrijden in een winkel kan nooit kwaad!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  Coco vr 4 jan 2013 - 1:18

Je kunt hem ook prima tweedehands kopen hoor. Onze wagen is echt nog heel stabiel en niks mis mee, ik moet hem alleen weer even wassen laughcry maar dan ziet hij er ook weer als nieuw uit. Ik zou er nog prima voor een tweede tweeling 3 jaar mee kunnen doen, denk ik. Volgens mij kun je hem tegenwoordig ook voor 300 ongeveer nieuw kopen in bepaalde kleuren (zwart en zand dacht ik) al zal daar geen reiswieg en voetenzak bij zitten.

Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 1:18

Ik heb J. Veel gedragen. Vonden we beiden heerlijk. En als ik met ze naar het dorpmmoet (wat lopend te doen is, ongeveer 40 minuten enkel) dan neem ik meestal toch de auto en zal het op draagdoek/beco en buggy neerkoemn, want kinderwagen past niet in mijn auto. Met J. Wandel(de) ik veel, omdat ik elke dag frisse lucht inderdaad belangrijk vind. Ik denk dat we het eerst zo proberen, missen we een duowagen echt dan is die zo aangeschaft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 1:22

Ook ik heb de koelstra flexxo twin, zoooo fijn!
Mijn oudste was net twee toen de jongste kwam, lopen kon hij als de beste maar de fase ik ben twee en ik zeg nee kon hij daarom ook als de beste Yes Daarom extra prettig als hij zo dwars was dat ik ook hem even in de wagen kon zetten!

Ook ik wandel heel veel en grote afstanden En dat loopt een 2 jarige nog niet.

Hij is nu bijna drie jaar en loopt al heel veel zelf, maar als ik haast heb of als hij moe word (denk aan dagjes uit of einden lopen) kan hij er nog makkelijk naast!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  strawberry vr 4 jan 2013 - 1:27

Proefrijden wil ik sowieso eerst doen voor we er een kopen. Ik moet ook even de afmeting van de lift opmeten. Het is nogal een rot lift, met 2 deuren waar je door heen moet. 1 normale lift deur en 1 deur die naar links toe open gaat en wij wonen dan eigenlijk net aan de verkeerde kant van de lift. Mmm het staat er een beetje onduidelijk geloof ik. In ieder geval moet ik kijken of het wel allemaal past in ons smalle portiekje.

Het dorp is gelukkig maar 15 minuutjes lopen, de supermarkt 5 minuutjes dus we wonen gelukkig vrij centraal en alles is lopend te doen.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  shadow vr 4 jan 2013 - 1:27

Ik kon er een lenen van mijn zus. Hij is nauwelijks gebruikt. Ik deed veel meer de jongste in de draagdoek. Dat vond en vind ikzelf het prettigste

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  Sterrin_ vr 4 jan 2013 - 1:31

Ik had bij de oudste 2 een tandemwagen. Is niet zo'n hele dure uitgave, en zo maakte ik ook nog wel gebruik van 1 buggy, en dan de jongste in de draagdoek.

Bij de tweeling heb ik wel een duowagen gekocht, 2e hands, een Urban Jungle Duo, hele fijne wagen. Al gebruik ik tegenwoordig vooral de buggy, omdat ik de UBJ niet alleen in de auto krijg. In het begin zaten de oudste 2 ook veel bij op de UBJ, dus dan reed ik met 4 kinderen op 1 wagen.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  _Lana_ vr 4 jan 2013 - 1:44

Wij hebben de bugaboo donkey en het is echt een geweldige wagen.
Ik ben er echt zo tevreden over, hij is duur, maar echt iedere cent waard.

Alleen zou ik het in jouw geval wel duur vinden, omdat het niet eens voor hele lange tijd is natuurlijk.
Je kan op marktplaats hele mooie tweedehands wagens vinden.
Maar ik denk wel echt dat je ´m nodig hebt, als M nog maar 1,5 is als de baby komt.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  strawberry vr 4 jan 2013 - 1:50

_Lana_ schreef:Wij hebben de bugaboo donkey en het is echt een geweldige wagen.
Ik ben er echt zo tevreden over, hij is duur, maar echt iedere cent waard.

Alleen zou ik het in jouw geval wel duur vinden, omdat het niet eens voor hele lange tijd is natuurlijk.
Je kan op marktplaats hele mooie tweedehands wagens vinden.
Maar ik denk wel echt dat je ´m nodig hebt, als M nog maar 1,5 is als de baby komt.

Ja ik twijfel ook een beetje over de prijs en ook via mp zijn ze nog redelijk duur. Wat ik wel weer fijn vind is dat je hem kan ombouwen toch naar enkel en dan aan de zijkant een soort van bagage ding kan doen? Ik vind het de mooiste duowagen maar hij is ook gewoon het duurst. We hebben zelf nu een bugaboo cameleon 3 dus als ik die voor een goede prijs kan verkopen dan vind ik het nog het overwegen waard. Ze blijven namelijk nog best goed verkoopbaar.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  ekjir@M vr 4 jan 2013 - 2:08

Bij ons zit er ook 1,5 jaar tussen de oudste en de jongste en ik had ook het idee om de ´enkele´wagen die nog bijna nieuw was te blijven gebruiken en de jongste mee te nemen in de draagdoek. Dat werkte niet dus heb ik een kid-sit gekocht... Ook dat was het niet want zoon bleef niet zitten of staan. Zelf lopen wilde hij ook niet.

Na een paar weken ploeteren heb ik via amazon.de een tandemwagen van safety1st gekocht voor € 139,- incl. verzendkosten. Het loopt wel wat zwaar want eigenlijk is het gewoon een buggy maar het loopt zeker niet beroerd.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  ekjir@M vr 4 jan 2013 - 2:11

Wij hebben de enkele wagen trouwens niet verkocht. Die gebruiken we nog steeds vaak als we met z'n tweeen zijn of een ochtend naar sprookjeswonderland zijn of even naar de speeltuin gaan of een weekendje weg. Nu J. ouder wordt wil hij steeds meer zelf lopen dus het is echt tijdelijk dat je hem gebruikt.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 2:12

Ik heb in het begin een tandemwagen van topmark gehad, voor een paar tientjes gekocht op marktplaats en grote afstanden mee gelopen. Toen de oudste te zwaar begon te worden, heb ik hem (met winst) verkocht op marktplaats. Ik heb nu een dubbele buggy, ideaal voor de wat langere afstanden. Mijn zoontje is bijna 3 en loopt al veel zelf, maar ik vind het erg makkelijk dat hij toch nog in de buggy kan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  Mom-Of-3 vr 4 jan 2013 - 2:16

Heel even een klein vraagje ( mag wel hoop ik?) degene die de koelstra flexxo twin hebben met reiswiegje, hoelang paste jullie kindje erin?

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

duowagen wel/niet Empty Re: duowagen wel/niet

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum