Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel of geen duowagen?

+8
maiadebij
Bruintje Beer
Susan
Liadan
Tania
LotteK
Famke
Coco
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Wel of geen duowagen?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 7:53

Hebben jullie wel of niet voor een duowagen gekozen?
Hoe oud was je oudste toen de jongste kwam?
En hoe lang heb je de duowagen nog gebruikt?
En welke had/heb je?

Onze dochter zal bijna 2jaar zijn als de baby geboren is.
Ze kan al een paar maanden erg goed lopen en op zich ook al best wat langere afstanden.
Maar ik wil wel dat ze als ze wil zitten of slapen dat die mogelijkheid er is.
(Met name als ik met beide kinderen een dag weg wil)

Een plankje is geen optie.
Ik heb er nu eens goed op gelet en ik zie de ouders er altijd naast lopen, i.p.v. erachter.
Wij zijn beide mensen met veel rug problemen en scheef achter de wandelwagen lopen vind ik dus niet echt geweldig.
Daar komt bij dat er nog steeds geen mogelijkheid voor de oudste is om te slapen of lekker te zitten/uit te rusten.

Een draagdoek is vanwege mijn rugproblemen ook geen optie.

De Phil en Teds vind ik mooi maar ik vind de baby dan erg dicht bij de grond liggen.
Ik heb nu de ABC Zoom op het oog. Maar dan moet ik mijn man eerst nog zien over te halen met één of andere imposante versiertruc vrees ik.
En dan heb je de wagens die naast elkaar zitten.
Kom je dan uberhaupt wel een winkel binnen? Zoals een Zeeman of een Kruidvat?
Nu met een normale wagen heb ik daar soms al moeite mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  Coco do 4 aug 2011 - 8:05

Ik kom eigenlijk elke winkel wel binnen.

Maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt met naast de wagen lopen? Ik loop er altijd achter en zie ook eigenlijk nooit iemand ernaast lopen?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  Famke do 4 aug 2011 - 8:08

Wij zaten ook met dit dillema. Bij ons zat er 2 jaar (en 3 weken) tussen. Wij hebben besloten om het eerst niet te doen, als je er een wil aanschaffen kan dat ook wel wanneer de kleine al geboren is. Ik heb gewoon geprobeerd om te wandelen met de kleine in de kinderwagen en de oudste gewoon er naast te laten lopen.
Dat beviel hier goed, en dus hebben we geen duowagen aangeschaft. Mis het nu ook niet. En loop eigenlijk wel dagelijks met die twee, alleen kan de oudste natuurlijk niet uren en uren lopen.
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 8:10

Nois: Als er zo'n plankje achter de wagen hangt waar de oudste op kan staan.
Dan lopen de ouders naast de wandelwagen i.p.v. erachter.

Famke: Nou, dat is dus mijn probleem. Als ik met beide een dag weg wil, wat nog weleens voor wil komen, dan kan dat dus al bijna niet. Als mijn man mee gaat, zou ze in de buggy kunnen natuurlijk maar niet als ik alleen ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  Famke do 4 aug 2011 - 8:17

Sassa: Ik ga niet heel vaak lang weg met beide kinderen in mijn eentje. Meestal ben ik dan met mijn man of vriendinnen, mocht het wel voorkomen dan gaat de oudste in de buggy en de jongste in de draagdoek. Maar dat kan bij jou dus niet...
Dan is een duowagen natuurlijk makkelijk. Maar als je nog twijfelt kun je toch ook wachten met de aanschaf?

Er staan ook veel op marktplaats trouwens. Al ben ik daar zelf nooit zo'n fan van Embarassed
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  LotteK do 4 aug 2011 - 8:20

Wij hebben een duowagen gekocht, een urban jungle. Er zit 22 maanden tussen de oudste en de jongste. S. kon ook al een hele tijd goed lopen, maar het leek me toch handig om ze allebei te kunnen laten zitten, als we langer van huis zijn. S. kan soms nogal treuzelen en is erg nieuwsgierig, dus als ze zelf loopt gaat dat niet altijd even snel.

Ik gebruik nu alles door elkaar. Soms neem ik de duowagen, soms de enkele kinderwagen en dan loopt S. en soms doe ik J. in de draagdoek en dan neem ik de buggy mee voor S.

De urban jungle is een wagen waar ze naast elkaar zitten en ik vind dat erg fijn en gezellig. Ik kom overal binnen, heb nog nooit echt problemen gehad met de breedte. Volgens mij heb je in de duowagens waar ze achter elkaar zitten, meestal geen echte bak en dat leek mij niks.

LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  Tania do 4 aug 2011 - 8:30

Wij gaan geen duo wagen kopen. Ik ben eigenlijk nooit alleen de hele dag onderweg met beide kindjes waarschijnlijk. En voor de kleine stukjes zal 1 van de 2 dan in de draagzak gaan, de oudste lopend ( als hij dat kan tegen die tijd :P ) en misschien dat we nog een kidsit aanschaffen.
Als het echt tegenvalt kunnen we er altijd nog eentje kopen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  Liadan do 4 aug 2011 - 8:30

Wij hebben niet gekozen voor een duowagen. Onze oudste was 2 jaar en 5 maanden toen de jongste werd geboren.
Ik heb via marktplaats een plankje gekocht voor achter de kinderwagen, maar ik liep dan inderdaad helemaal scheef achter de kinderwagen.
Onze jongste gaat altijd in de draagdoek en de oudste in de buggy (of zelf lopen).
Ik hoor trouwens vaak dat mensen met rugklachten juist geen klachten hebben als ze een draagdoek gebruiken, dat zou je na kunnen vragen op het dragen en voeden forum.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  Susan do 4 aug 2011 - 8:33

Wij hebben in eerste instantie een Firstwheels Citytwin gehad, maar die vond ik echt niet prettig, veel te breed en te lomp, dus die hebben we weer verkocht via Marktplaats. Daarna hebben we van de buren een Phil & Teds overgenomen en die vond ik echt perfect, lekker wendbaar en klein, helaas was dat al een vrij oude wagen waardoor er het een en ander stukging. Ik heb toen voor 100 euro een tandembuggy van X-Adventure gekocht, die hebben we nog steeds. Ook heb ik pasgeleden een Zigo bakfiets aangeschaft waarvan de bak als losse buggy te gebruiken is, maar dat heb ik nog niet zo vaak gedaan.

Als ik nu een tip zou mogen geven zou ik zeggen: ga voor een nieuwe Phil & Teds.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 8:34

Sassa ben je een oude bekende? Je schrijfstijl komt me zo bekend voor...

Wij hebben wel een duowagen. Onze oudste liep pas met 16 maanden en de jongste werd geboren toen hij 18 maanden was, toen kon hij echt nog geen lange stukken lopen. We gebruiken m nu nog wel eens, ik eigenlijk nauwelijks meer maar mijn moeder past op en die wandelt graag lange stukken dus dan neemt ze m wel mee, de oudste loopt dan een deel en als hij het zat is mag hij nog zitten. Hij is nu bijna 3,5.

Wij hebben een X-adventure, naast elkaar, en ik heb eigenlijk nergens problemen, kom overal wel binnen. Heel af en toe in een kruidvat bijv dat ik even iets aan de kant moet zetten. Bij de AH hier moeten ze dan ook de speciale brede kassa openmaken maar goed, daar is die voor.

Wij gaan de onze over een paar maanden op MP zetten, incl babynestje. Mocht je interesse hebben Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 9:06

Ik heb de ABC zoom, ideaal. Onderstel is heel klein op te vouwen, en relatief lichtgewicht. Hij is wel lang, maar wel smal waardoor je overal door kan.
Hij is niet zwaar om te duwen en komt goed de kleinere bochtjes door in winkels.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  Coco do 4 aug 2011 - 9:35

ProudMama schreef:Ik heb de ABC zoom, ideaal. Onderstel is heel klein op te vouwen, en relatief lichtgewicht. Hij is wel lang, maar wel smal waardoor je overal door kan.
Hij is niet zwaar om te duwen en komt goed de kleinere bochtjes door in winkels.

Wacht maar tot ze een jaar zijn Laughing
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 9:37

Nois schreef:
ProudMama schreef:Ik heb de ABC zoom, ideaal. Onderstel is heel klein op te vouwen, en relatief lichtgewicht. Hij is wel lang, maar wel smal waardoor je overal door kan.
Hij is niet zwaar om te duwen en komt goed de kleinere bochtjes door in winkels.

Wacht maar tot ze een jaar zijn Laughing
Sssttttt... :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 9:56

Nee, ik ga het niet doen. Ik heb D. tot ruim een half jaar zo goed als alleen in de draagdoek gehad bij het naar buiten gaan. Als deze baby rond de uitgerekende datum wordt geboren en ik ook weer ga dragen is D. 2,5 a 3 en dan vind ik het niet meer nodig een duowagen aan te schaffen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  Bruintje Beer do 4 aug 2011 - 10:03

]Hebben jullie wel of niet voor een duowagen gekozen?nee hebben wij niet voor gekozen
Hoe oud was je oudste toen de jongste kwam?22maanden
En hoe lang heb je de duowagen nog gebruikt?nvt
En welke had/heb je?nvt

Ik gebruik voor als ik alleen wegga de kinderwagen met Kidstit.Bevalt erg goed en kan er gewoon achter lopen. Als we met z'n 4tjes weggaan zit de oudste in de buggy
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  maiadebij do 4 aug 2011 - 10:17

Ik had er 1 maar heb hem vrijwel nooit gebruikt. N was 20 maanden toen J geboren werd. J vond de krappe bak (Xadventure) vreselijk en huilde alleen maar. Ik heb J vanaf 11 dagen oud alleen maar gedragen in eerst de Bondolino en nu een mei tai. Soms gaat J nu in de buggy en N op z'n loopfiets.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 3:59

@ Arden: Welke X Adventure hebben jullie?
Heb je foto's? En hoe is de staat?
En niet onbelangrijk... Waar woon je?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 9:16

Sassa schreef:@ Arden: Welke X Adventure hebben jullie?
Heb je foto's? En hoe is de staat?
En niet onbelangrijk... Waar woon je?

Het is zo een als in deze advertentie http://www.babyboet.nl/product/view/id/2691
alleen dan in het groen.
Wij hebben er dus ook 1 babynestje (zwart) bij. Hij is in goede staat, zou nog goed meekunnen voor een paar jaar. Bekleding zou wel even gewassen moeten worden maar dat kan er bijna allemaal af. En je zou nog wel even geduld moeten hebben, we verkopen m niet acuut Wink wij wonen in N.O.Brabant.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 9:22

Ah ok.
En hoe lang zou dat wachten dan zijn? Very Happy
Ongeveer...

Klopt het dat in deze wagen de baby altijd van je af ligt?
Dat je dus niet direct in de bak kunt kijken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  xxjojootjexx ma 8 aug 2011 - 10:01

Tristan werd geboren toen Kirsten 2 jaar en 1 maand was. Wij hebben geen duowagen gekocht. Wel een plankje voor achter de wagen. Dit heb ik 1x gebruikt, toen kwam ik gesloopt weer thuis. Zere rug van het scheef lopen en kwaad omdat ik met de kinderwagen niet de speeltuin in kon door het handige draaihekje. Moest dus wagenbak van het onderstel tillen, wagenbak meenemen speeltuin in en onderstel buiten de speeltuin laten staan.. Rolling Eyes
Ik heb veel en snel last van mijn rug. Ik draag Tristan nu altijd in de draagdoek als ik met hem naar buiten ga, en heb dan geen last. Terwijl die ene keer per maand dat ik hem eens in de buggy zet, dan heb ik meteen last.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  sheila123 ma 8 aug 2011 - 10:17

Wij hebben wel gekozen voor een duowagen en ik gebruik hem echt veel. Kan er nu al niet meer zonder. Onze dochter was 21 maanden toen dochterlief 2 geboren werd smile het is ook maar net hoe je oudste kindje is. J. Is een wegloper die blijft echt niet naast de wagen lopen nog dat is een boeffie en rent gewoon weg. Ze zit nog erg graag in de wagen dus perfect dus! Geen stress in de supermarkt. Als mijn man er is gaat F. In de bugaboo en J. In de buggy.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  Parisienne ma 8 aug 2011 - 10:26

Als ik voor een duowagen zou moeten kiezen (en ik er genoeg geld voor zou hebben) zou ik 100% zeker gaan voor de Bugaboo Donkey! I love you Die is ook te 'verschuiven' naar een 1,5 of 1 persoons wagen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 20:26

Parisienne schreef:Als ik voor een duowagen zou moeten kiezen (en ik er genoeg geld voor zou hebben) zou ik 100% zeker gaan voor de Bugaboo Donkey! I love you Die is ook te 'verschuiven' naar een 1,5 of 1 persoons wagen.

Die zou ik ook wel willen, wat een mooie wagen is dat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 21:45

_MamaRosa_ schreef:
Parisienne schreef:Als ik voor een duowagen zou moeten kiezen (en ik er genoeg geld voor zou hebben) zou ik 100% zeker gaan voor de Bugaboo Donkey! I love you Die is ook te 'verschuiven' naar een 1,5 of 1 persoons wagen.

Die zou ik ook wel willen, wat een mooie wagen is dat!

Ja, prachtige wagen maar belachelijk veel geld :P
Dat is leuk als je een tweeling krijgt waardoor je er nog wel een jaar of 2 of 3 gebruik van maakt.
Maar dat zal hier niet het geval zijn.

Ik heb nu deze gezien:
Wel of geen duowagen? Babies_inc._Twin_4e2a9af1efe72_120x120

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 0:17

Ik wilde ook de Donkey, maar het is een onwijs smal ding! Toen wij gingen kijken voor die wagen heb ik Mas erin gezet en die zat toen al klem! Hij was toen nog geen 1,5 en onwijs fijn. Dus dat werd hem gewoon niet.
Daarom hebben wij nu gekozen voor een ABC Zoom, fijne wagen en ze hebben de ruimte, dat is wat ik wel heel erg prettig vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen duowagen? Empty Re: Wel of geen duowagen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum