Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Duowagen, achter of naast elkaar?

+5
studiebol
meisje
Wennes
Susan
Océane
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Océane vr 4 mei 2012 - 7:48

Aangezien onze oudste nog erg graag in de wagen zit denken we eraan een goedkope duowagen aan te schaffen. Maar wat zijn nou de voor- en nadelen van achter of naast elkaar zitten. En welke wagen raden jullie aan of hebben jullie?

Ik zat zelf te kijken naar de Kees tandem de luxe. Daarin zitten ze achter elkaar en is op marktplaats voor ong. 100 al te verkrijgen...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Susan vr 4 mei 2012 - 7:55

Ik raad je sowieso aan om naar een grote babyzaak te gaan en meerdere wagens uit te proberen.

Ik vind de Urban Jungle Mountain Buggy Duet erg mooi, is wel naast elkaar, maar nauwelijks breder dan een enkele wagen. De Bugaboo Donkey lijkt me ook wel prettig, ook naast elkaar en ook vrij smal.

Verder heb ik goede ervaringen met de wagens van Phil & Teds, vooral de nieuwere modellen zijn heel comfortabel. Die zijn achter/half onder elkaar. Je kunt er ook makkelijk een enkele wagen van maken.

Er is van Urban Jungle ook een wagen met zitjes achter elkaar, die is ook wel erg mooi, daar zou ik ook naar vragen. Dat model heet de +One.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Wennes vr 4 mei 2012 - 7:59

Ik zou zelf eerder naar achter elkaar neigen omdat ik de wagens naast elkaar zo breed vindt. Dit lijkt me niet praktisch in winkels.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  meisje vr 4 mei 2012 - 8:03

Wij hebben er 1 achter elkaar. Naast elkaar paste hier niet ons halletje haha
Ook vond ik die tweedehands nogal prijzig (die ik dan zou willen) en ik kon die makkelijker opvouwen en in de auto leggen.

Wij hebben trouwens die Kees die jij beschrijft.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 8:03

Wennes schreef:Ik zou zelf eerder naar achter elkaar neigen omdat ik de wagens naast elkaar zo breed vindt. Dit lijkt me niet praktisch in winkels.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Susan vr 4 mei 2012 - 8:05

Die goedkopere wagens waarin ze achter elkaar zitten zijn dan vaak weer totaal niet wendbaar, ik zou sowieso liever voor een duurder model gaan via Marktplaats dan voor een goedkoop model nieuw.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  studiebol vr 4 mei 2012 - 8:09

Wennes schreef:Ik zou zelf eerder naar achter elkaar neigen omdat ik de wagens naast elkaar zo breed vindt. Dit lijkt me niet praktisch in winkels.

Alleen de kruidvat is een probleem.. maar ja dat is bij een eenling wagen soms ook begrijp ik van vriendinnen. Ik heb dus een wagen naast elkaar, maar ervaar(na een paar keer oefenen) geen echt grote problemen. Bij een supermarkt hebben ze brede gangpaden bij de kassa's. Onze wagen is niet breeder dan een rolstoel en tja die mensen moet ook overal door heen kunnen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 8:20

Ik heb een topmark duowagen, en hij bevalt goed. Ik wilde er niet te veel geld aan uitgeven omdat mijn oudste vaak ook zelf loopt, maar voor de langere stukken of situaties waarbij ik geen zin heb om achter een opstandige peuter aan te rennen, vind ik deze wagen prima. Ik heb hem tweedehands gekocht voor 50 of 60 euro dacht ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 8:39

studiebol schreef:
Wennes schreef:Ik zou zelf eerder naar achter elkaar neigen omdat ik de wagens naast elkaar zo breed vindt. Dit lijkt me niet praktisch in winkels.

Alleen de kruidvat is een probleem.. maar ja dat is bij een eenling wagen soms ook begrijp ik van vriendinnen. Ik heb dus een wagen naast elkaar, maar ervaar(na een paar keer oefenen) geen echt grote problemen. Bij een supermarkt hebben ze brede gangpaden bij de kassa's. Onze wagen is niet breeder dan een rolstoel en tja die mensen moet ook overal door heen kunnen.

+1

Ik heb voor de oudste 2 destijds een tandemwagen gehad, maar dat vond ik zelf veel minder lopen. Voor even naar de winkel wil het wel, maar om echt mee te gaan wandelen vind ik het niks.

Ik heb zelf een Urban Jungle, en ben er erg blij mee, past ook door iedere deur gewoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 8:56

Wij hebben de easy walker.
Naast elkaar maar ik heb daar geen problemen mee.
Die is net zo breed als een rolstoel (ongeveer) en ik kan in elke winkel komen.
Deze wagen kan ik zelfs met 1 hand sturen, loopt echt heel soepel.

De Kruidvat is inderdaad een probleem maar zoals de Kruidvat bij ons nu is had ik er met de eenling wagen ook niet door gepast.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Océane vr 4 mei 2012 - 9:07

Twijfel alom hier, heb al heel vaak gelezen dat een wagen naast elkaar beter manoeuvreert dan een tandemwagen. Probleem is dan alleen dat de wagen nog enigszins klein opgevouwen moet kunnen worden, omdat wij de ruimte in de auto écht nodig hebben voor boodschappen e.d. van en naar boord toe, en geloof me dat zijn er véél.
Liefst niet een te dure wagen omdat de oudste dan toch al ruim 2 jaar is en ik niet verwacht heel lang gebruik te maken en ik daarna gewoon weer onze bugaboo cameleon tevoorschijn haal.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 9:13

Onze wagen klapt vrij plat in, maar is dus wel heel breed. Die past niet in onze auto, maar dat komt ook doordat we een extra stoel achterin hebben. De tandemwagen paste er wel in, die zette ik gewoon rechtop naast de achterste stoel. (hoge auto)

Dus tja, ik zou dan gewoon eens gaan passen wat het handigste is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 9:16

Een kidsit achter de bugaboo misschien een idee? Kan ze ook lekker zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Mom-Of-3 vr 4 mei 2012 - 9:17

Wij hebben eerst een tandemwagen gehad ( achter elkaar dus) maar daar had ik meer problemen mee in de kruidvat dan nu ik de koelstra flexxo twin heb. Wat een fijne wagen is dat zeg, ik heb echt spijt dat ik deze wagen niet meteen heb aangeschaft.
Er zitten luchtbanden onder, rugleuningen verstelbaar dan, allebei eigen zonnekap, met een hand te besturen. En niet duur!

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Coco vr 4 mei 2012 - 9:31

Naast elkaar, achter elkaar vind ik sowieso ongezellig, tegen de rug van de oudste kijken. En de oudste zit dan voorop wat mij nogal zwaar lijkt met sturen. Daarnaast lijkt een lange wagen mij in een winkel nog lastiger dan een brede wagen.

Ik ben fan van onze koelstra flexxo twin (mits de banden voldoende opgepompt zijn Duowagen, achter of naast elkaar? 394967)
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Océane vr 4 mei 2012 - 9:31

_MamaRosa_ schreef:Een kidsit achter de bugaboo misschien een idee? Kan ze ook lekker zitten.

Ja ook over nagedacht, maar ik heb dat eens bekeken op Koninginnedag bij 3 bevriende stellen met 2 kleine kids zoals wij dat gaan krijgen. De twee stellen met kidsit en meerijdplankje haakten al op tijd af omdat de kids niet lekker konden zitten. Het derde stel, met duowagen, is net als ons de hele tijd gebleven. Kids een koekje/frietje/iets lekkers en wat te drinken en totaal geen last verder omdat ze konden indutten wanneer ze dat wilden/nodig hadden...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 9:36

Wij hadden de X-adventure ook naast elkaar. Nooit problemen gehad in winkels behalve idd Kruidvat. Verder paste ik overal door de deuren. En hij kon makkelijk in onze Peugeot 205 (kleine auto dus).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 9:37

Dat wilde ik ook perse.
Plus dat als ik alleen met de kinderen wegga en het druk is (zoals de stad ofzo) ik niet steeds om hoef te kijken of ze nog wel bij me is.

De wagen die Lau heeft gekocht is een mooie!
Volgens mij een Koelstra.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 9:47

Ja klopt hier ook de koelstra flexxo twin! Geweldig! Ben er heel blij mee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 20:02

Laurientje85 schreef:Ja klopt hier ook de koelstra flexxo twin! Geweldig! Ben er heel blij mee!

Deze hebben wij ook gekocht!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  liesje vr 4 mei 2012 - 23:02

lelie schreef:Ik heb een topmark duowagen, en hij bevalt goed. Ik wilde er niet te veel geld aan uitgeven omdat mijn oudste vaak ook zelf loopt, maar voor de langere stukken of situaties waarbij ik geen zin heb om achter een opstandige peuter aan te rennen, vind ik deze wagen prima. Ik heb hem tweedehands gekocht voor 50 of 60 euro dacht ik.



+1
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  loesje za 5 mei 2012 - 0:35

liesje schreef:
lelie schreef:Ik heb een topmark duowagen, en hij bevalt goed. Ik wilde er niet te veel geld aan uitgeven omdat mijn oudste vaak ook zelf loopt, maar voor de langere stukken of situaties waarbij ik geen zin heb om achter een opstandige peuter aan te rennen, vind ik deze wagen prima. Ik heb hem tweedehands gekocht voor 50 of 60 euro dacht ik.



+1

+1 ook gekocht via marktplaats voor straks.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 1:12

Ik heb de ABC zoom duo, echt geweldige wagen. Rijd lekker, niet zwaar, klein in te klappen etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Océane za 5 mei 2012 - 3:21

Nou kogel is enigszins door de kerk, het wordt een brede duowagen, dus geen tandem... Binnenkort proefrijden in de winkel denk ik (en passen in de auto). We gaan soieso in Duitsland even kijken, daar schijnt het redelijk voordelig te zijn.
Nog tips voor andere voordelige wagens? De Koelstra Flexxo Twin gaan we in ieder geval naar kijken. Iemand ervaring met de Kees K2 Duo?
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 3:53

Ik heb zelf gekeken voor de Kees k2 maar vond m erg smal.. Het babynestje erg donker en klein (net een sport tas) kortom ik vind m tegenvallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagen, achter of naast elkaar? Empty Re: Duowagen, achter of naast elkaar?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum