low budget naar londen
+8
Chocolate Cookie
Snoopy
Marin
Blond
TukTuk
rapa nui
Atelier Madame
Poubelle
12 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: low budget naar londen
Ik ben 12 december een paar dagen in Londen geweest en heb toen een oyster card gekocht, beetje het idee als onze ov chip kaart. Hij kostte 5 pond en dan kon je er nog tegoed opzetten, voor zone 1 en 2 ben je max 7 pond per dag kwijt, zie http://www.tfl.gov.uk/tickets/14416.aspx voor tarieven.
Ik kon de kaart weer inleveren en had dan mijn resterende tegoed en kosten van de kaart terug gekregen maar het was te druk in de rij en had geen tijd meer om te wachten. Als je interesse hebt; voor 5 euro wil ik hem wel naar je opsturen. Dan ben ik er mee geholpen dat ik hem kwijt ben, en jij kan hem daar weer inleveren en het bedrag terug krijgen. Ik weet niet zeker of er nog tegoed op staat, misschien 1 of 2 pond. Mocht je interesse hebben en er nog 1 willen kan ik vragen of de vriendin met wie ik ben geweest hem ook kwijt wil.
Wij hebben het ook vrij low budget gedaan, ontbijt en middag eten meestal in de supermarkt of bij een bakkertje gehaald.
Ik kon de kaart weer inleveren en had dan mijn resterende tegoed en kosten van de kaart terug gekregen maar het was te druk in de rij en had geen tijd meer om te wachten. Als je interesse hebt; voor 5 euro wil ik hem wel naar je opsturen. Dan ben ik er mee geholpen dat ik hem kwijt ben, en jij kan hem daar weer inleveren en het bedrag terug krijgen. Ik weet niet zeker of er nog tegoed op staat, misschien 1 of 2 pond. Mocht je interesse hebben en er nog 1 willen kan ik vragen of de vriendin met wie ik ben geweest hem ook kwijt wil.
Wij hebben het ook vrij low budget gedaan, ontbijt en middag eten meestal in de supermarkt of bij een bakkertje gehaald.
*Noosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11
Kiara schreef:Ik ben vorige maand in Londen geweest, op zaterdag en zondag. Op Heathrow kochten wij een Travelcard voor één dag voor de zones 1-6. Hiermee gingen we met de metro naar de stad. De volgende dag kochten we weer dezelfde kaart. Zaterdag en zondag is off peak en de kaart kostte 8.50 pond. Dit hebben we er echt makkelijk uitgehaald. Voor de zaterdag zou je een kaart voor zones 1-2 kunnen kopen. Voor de vrijdag zou je even moeten kijken wat de peakhours zijn en wat de kosten van losse kaartjes dan zijn en dan een berekening maken.
Ik zit nog te kijken naar die kaartjes als ik 4 tickets voor of peak koop zone 1-2 voor de vrijdag en zaterdag
En voor zondag of peak zone 1-6
en 2 tickets voor de bus
Heb ik het dan goed ?
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Je kan die kaartjes gewoon aan het loket kopen als je aankomt. Leg de persoon achter het loket uit wat je wilt (dagkaart off peak zone 1-2) en hoe lang je er bent en dan heeft ie zo voor je uitgezocht wat het makkelijkste en goedkoopste is. Ik zou een coach-service (bus) nemen van heathrow naar het centrum, die zijn het goedkoopste. Ik ben zelf nog nooit op heathrow gevlogen, dus ik weet niet welke dan de beste is. Maar dit is waarschijnlijk goedkoper dan de metro. Omdat het vaak wat langer duurt die bus brengt je waarschijnlijk naar een groot station waar zowel treinen, bussen en metro's vertrekken en daar kun je dus je ov kaart kopen voor je hele verblijf.
Aanraders voor low budget: science museum! Absoluut niet zo saai als het klinkt Covent Garden, heerlijk om rond te neuzen en de parken zijn altijd heerlijk om doorheen te wandelen. Hyde Park of Regents Park.
Aanraders voor low budget: science museum! Absoluut niet zo saai als het klinkt Covent Garden, heerlijk om rond te neuzen en de parken zijn altijd heerlijk om doorheen te wandelen. Hyde Park of Regents Park.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zie trouwens dat jullie hotel wel een eindje buiten het centrum ligt... het dichtbijzijnste metro station dat nog in zone 2 ligt is zo'n drie kwartier lopen er rijden bussen zie ik en er is ook een treinverbinding, maar dat zijn dan wel extra kosten en dan heb je niet genoeg aan een dagkaart voor zone 1 en 2. Dit is de 9292ov site voor London: http://www.tfl.gov.uk/ rechts zie je de journey planner, daar kun je ook gewoon een reis van adres naar adres opvragen.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
He shit dat is balen. En zijn er geen andere opties voor goedkoop openbaar vervoer
Sarah1985- Ratel
Sarah1985 schreef:He shit dat is balen. En zijn er geen andere opties voor goedkoop openbaar vervoer
Als je jullie hotel op bv tripadvisor zoekt of gewoon via google dan kom je wel op tripadvisor terecht dan staan daar recensies op van mensen die vanaf jullie hotel met de de bus of trein naar Londen centrum gaan en dan met een Oyster card. Het dagkaart tarief is dan ca. 8,90 pond/dag. Op zich is dat niet al te veel. Ik zou de voorwaarden van de Oyster card eens gaan bekijken.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Misschien ook wel leuk om te doen: http://www.bbc.co.uk/showsandtours/shows/tickets/date Maart staat er nog niet bij, en misschien kost het wel veel tijd maar anders misschien wel leuk als ze bv 's avonds iets opnemen.
Of anders dit: http://www.rugzaktrips.nl/europa/londen_budget/londen_gratis_concerten_theater.htm
Of anders dit: http://www.rugzaktrips.nl/europa/londen_budget/londen_gratis_concerten_theater.htm
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
inmiddels zijn er een aantal dingen verandert een ander hotel en andere periode
we zitten nu in dit hotel Hotel Seymour En Annexes
volgens mij hebben we dan niet het probleem met ov
we zitten nu in dit hotel Hotel Seymour En Annexes
volgens mij hebben we dan niet het probleem met ov
Sarah1985- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Cheap Ass naar Londen?
» Eind mei/begin juni met peuter naar de zon, waar naar toe??
» Verblijf in Londen?
» Londen
» OV in Londen
» Eind mei/begin juni met peuter naar de zon, waar naar toe??
» Verblijf in Londen?
» Londen
» OV in Londen
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: