low budget naar londen
+8
Chocolate Cookie
Snoopy
Marin
Blond
TukTuk
rapa nui
Atelier Madame
Poubelle
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
low budget naar londen
Wij gaan eind maart naar londen we komen de vrijdags om 7.40 aan op heatrow en de zondags om 21.00 weer vertrekken. Nu hebben wij momenteel amper geld, en we kunnen de reis niet annuleren Dus we moeten er wel heen. En dat willen we zo goedkoop mogelijk doen. Ook qua dingen bekijken daar ook zo goedkoop mogelijk. Wie heeft er tips
Ons hotel is Leigham Coart Hotel 18Leigham coart road
Hoe komen wij zo goedkoop mogen van het vliegveld naar het hotel. En is er in Londen ook iets voor het openbaar vervoer waar je bijvoorbeeld 3 dagen mee kan reizen.
En hebben jullie tips voor goedkoop eten ergens. Het ontbijt zit bij de reis in.
Ons hotel is Leigham Coart Hotel 18Leigham coart road
Hoe komen wij zo goedkoop mogen van het vliegveld naar het hotel. En is er in Londen ook iets voor het openbaar vervoer waar je bijvoorbeeld 3 dagen mee kan reizen.
En hebben jullie tips voor goedkoop eten ergens. Het ontbijt zit bij de reis in.
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Re: low budget naar londen
IK heb geen tips, maar kun je de reis niet doorverkopen aan iemand?
Dan hoeft er niets geannuleerd te worden en hebben jullie wat 'extra' geld.
Dan hoeft er niets geannuleerd te worden en hebben jullie wat 'extra' geld.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
nee kan niet, want staat op naam. De vliegtickets
Sarah1985- Ratel
Heb je zelf geboekt of via een reisorganisatie?
De reis die ik geboekt had via Sunweb kon wel worden overgenomen. Het zijn e-tickets die je hebt, neem ik aan. Daar kan makkelijk een naam op worden aangepast.
De reis die ik geboekt had via Sunweb kon wel worden overgenomen. Het zijn e-tickets die je hebt, neem ik aan. Daar kan makkelijk een naam op worden aangepast.
Poubelle- Ratel
nee via oad. We zouden eert met kerst gaan, en kon alleen maar uitgesteld worden en niet verandert worden op een andere naam
Sarah1985- Ratel
Dat is wel erg balen!
Poubelle- Ratel
Je kunt er ook voor kiezen om niet te gaan toch? Ik bedoel je bent niet verplicht om een reis te maken, Als je geen geld hebt om daar uit te geven kun je beter in Nederland blijven.
Maar goed zo goedkoop mogelijk Londen zou ik inderdaad de metro pakken vanaf het vliegveld, jullie hebben prima vliegtijden dus dat moet geen probleem zijn. Hoe komen jullie 's ochtends op schiphol? Want zo vroeg rijden er waarschijnlijk nog geen treinen? Je zou kunnen overwegen om een nachtje op schiphol door te brengen door de laatste trein te pakken. Scheelt weer taxikosten (tenzij je weggebracht wordt oid). Je hebt in de metro van Londen trouwens dagkaarten die na spitstijd veel goedkoper zijn. Scheelt meerdere ponden volgens mij. Zou daar even goed naar kijken.
Voor de rest zijn alle musea in Londen zo'n beetje gratis, zitten echt een paar hele mooie bij! Die zou ik sowieso doen.
En qua eten is de pub altijd heel goedkoop, voor 5 pond heb je meestal een grote burger met friet. Maar ja als je het echt goedkoop wilt houden kun je altijd nog naar de Mac :p. En als je geen ontbijt erbij hebt gewoon broodjes in de supermarkt halen. Kan je voor op de kamer soms nog een klein waterkokertje meenemen in je koffer? (meestal heb je die trouwens al wel op de kamer staan in Engelse hotels). Scheelt ook weer, even in het hotel een kopje thee zetten ipv ergens gaan zitten.
Maar goed zo goedkoop mogelijk Londen zou ik inderdaad de metro pakken vanaf het vliegveld, jullie hebben prima vliegtijden dus dat moet geen probleem zijn. Hoe komen jullie 's ochtends op schiphol? Want zo vroeg rijden er waarschijnlijk nog geen treinen? Je zou kunnen overwegen om een nachtje op schiphol door te brengen door de laatste trein te pakken. Scheelt weer taxikosten (tenzij je weggebracht wordt oid). Je hebt in de metro van Londen trouwens dagkaarten die na spitstijd veel goedkoper zijn. Scheelt meerdere ponden volgens mij. Zou daar even goed naar kijken.
Voor de rest zijn alle musea in Londen zo'n beetje gratis, zitten echt een paar hele mooie bij! Die zou ik sowieso doen.
En qua eten is de pub altijd heel goedkoop, voor 5 pond heb je meestal een grote burger met friet. Maar ja als je het echt goedkoop wilt houden kun je altijd nog naar de Mac :p. En als je geen ontbijt erbij hebt gewoon broodjes in de supermarkt halen. Kan je voor op de kamer soms nog een klein waterkokertje meenemen in je koffer? (meestal heb je die trouwens al wel op de kamer staan in Engelse hotels). Scheelt ook weer, even in het hotel een kopje thee zetten ipv ergens gaan zitten.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
als ik niet ga ben ik mijn geld kwijt want de reis zelf is al betaald (450euro ) dus dat vind ik helemaal zonde
We gaan met de auto naar schiphol en de auto parkeren we daar bij een garage en die brengen je dan naar schiphol. Is al betaald
Ik vond op deze site http://www.visitbritainshop.com/Nederland/reizen-in-groot-brittannie/openbaar-vervoer-londen/product/london-travelcard.html al ov passen alleen snap die zones en peak en off peak niet zo. En is het handig om vooraf te kopen ?
We gaan met de auto naar schiphol en de auto parkeren we daar bij een garage en die brengen je dan naar schiphol. Is al betaald
Ik vond op deze site http://www.visitbritainshop.com/Nederland/reizen-in-groot-brittannie/openbaar-vervoer-londen/product/london-travelcard.html al ov passen alleen snap die zones en peak en off peak niet zo. En is het handig om vooraf te kopen ?
Sarah1985- Ratel
oh en kan ik met die pas van die link, van heatrow bij het hotel komen?
Sarah1985- Ratel
Ja het is idd zonde als je al dat geld kwijt bent maar als je helemaal geen geld hebt om daar uit te geven en je daarvoor bij wijze van schulden moet maken is het helemaal stom.. maar goed dat is een eigen keuze snap dat je graag wilt hoor.
Die off peak is wat ik bedoelde. Ik zou ze lekker daar in de automaat kopen, je weet namelijk niet hoe laat je precies de metro pakt en stel je wil wel in de peak reizen heb je mss een dalkaart gekocht.
Oh nog een handige tip, let op waar je je ponden pint. Ik heb afgelopen week in Schotland 2x 100 pond gepind, bij de ene automaat was dit 132 euro bij de andere 122 euro. Die dure was echt na de gate op het vliegveld, dus beter pin je achter de douane denk ik :p
Die off peak is wat ik bedoelde. Ik zou ze lekker daar in de automaat kopen, je weet namelijk niet hoe laat je precies de metro pakt en stel je wil wel in de peak reizen heb je mss een dalkaart gekocht.
Oh nog een handige tip, let op waar je je ponden pint. Ik heb afgelopen week in Schotland 2x 100 pond gepind, bij de ene automaat was dit 132 euro bij de andere 122 euro. Die dure was echt na de gate op het vliegveld, dus beter pin je achter de douane denk ik :p
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik krijg straks op mijn weg een nieuwjaarsbonus en die wil ik ervoor gebruiken. Op zich hoeft het niet extreem duur te worden. denk dat ov duurste word.
Dus peak en peak off betekent gewoon spit en geen spits ofzo? En die kun je daar in een automaat kopen met contant geld of pin?
Ik ben nooit een fan van pinnen in het buitenland 1 keer nare ervaring mee gehad. Dus wil gewoon wisselen bij een kantoor hier in de stad
Dus peak en peak off betekent gewoon spit en geen spits ofzo? En die kun je daar in een automaat kopen met contant geld of pin?
Ik ben nooit een fan van pinnen in het buitenland 1 keer nare ervaring mee gehad. Dus wil gewoon wisselen bij een kantoor hier in de stad
Sarah1985- Ratel
http://www.londontoolkit.com/travel/heathrow_bus.htm
Eventueel is dit misschien een optie vanaf het vliegveld naar het centrum.
Eventueel is dit misschien een optie vanaf het vliegveld naar het centrum.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
http://www.afternoontea.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=179&Itemid=28
http://www.visitlondon.com/nl/budget/
http://www.londonforfree.net/outdoors/index.shtml
Zone 1-2 is wel voldoende om te stad te bekijken. Volgens mij kun je hier bv ook nog mee naar Greenwich. Als je de kaart ook wilt gebruiken voor het vliegveld moet je denk ik zone 1-6 hebben. Moet je even het prijsverschil bekijken of dit dan goedkoper is of dat je bv met de bus vanaf het vliegveld gaat en dan een zone 1-2 kaart kopt. Ik heb de kaart voor het gemak wel eerder besteld via dat buro. Een gewone Oystercard hoor ik ook wel goede reacties op.
Veel museums zijn inderdaad gratis en hebben ook mooie en leuke collecties ook al hou je normaal niet zo van museums. Omdat ze gratis zijn kun je er ook snel even doorheenkijken want je hebt er toch niet voor betaald. Het V&A museum heeft ook een goed restaurant met volgens mij ook leuke prijzen. Een afternoon tea lijkt misschien duur maar met de 1e link heb je leuke aanbiedingen en je kunt het natuurlijk in plaats van een maaltijd gebruiken.
http://www.visitlondon.com/nl/budget/
http://www.londonforfree.net/outdoors/index.shtml
Zone 1-2 is wel voldoende om te stad te bekijken. Volgens mij kun je hier bv ook nog mee naar Greenwich. Als je de kaart ook wilt gebruiken voor het vliegveld moet je denk ik zone 1-6 hebben. Moet je even het prijsverschil bekijken of dit dan goedkoper is of dat je bv met de bus vanaf het vliegveld gaat en dan een zone 1-2 kaart kopt. Ik heb de kaart voor het gemak wel eerder besteld via dat buro. Een gewone Oystercard hoor ik ook wel goede reacties op.
Veel museums zijn inderdaad gratis en hebben ook mooie en leuke collecties ook al hou je normaal niet zo van museums. Omdat ze gratis zijn kun je er ook snel even doorheenkijken want je hebt er toch niet voor betaald. Het V&A museum heeft ook een goed restaurant met volgens mij ook leuke prijzen. Een afternoon tea lijkt misschien duur maar met de 1e link heb je leuke aanbiedingen en je kunt het natuurlijk in plaats van een maaltijd gebruiken.
rapa nui- Kletskop
Westminster Abby betaal je normaal voor. Als je toch naar binnen wilt om een kleine indruk te krijgen dan kun je om 5 pm naar een evensong gaan. Dit is een korte zangdienst en gratis. Je kunt dan natuurlijk niet rondlopen maar ik vond het wel wat hebben. Het is ook op zo'n tijdstip dat je wel even wilt zitten en het heeft wel wat.
Greenwich vond ik ook wel leuk en met mooi uitzicht op Londen om de zonsondergang mee te maken. Is ook gratis. Je kunt er per boot (kost wel geld) naar toe maar ook met de DLR, dat laatste is ook leuk om helemaal voorin te zitten, er is nl. geen bestuurder en dan heb je een heel apart uitzicht.
Greenwich vond ik ook wel leuk en met mooi uitzicht op Londen om de zonsondergang mee te maken. Is ook gratis. Je kunt er per boot (kost wel geld) naar toe maar ook met de DLR, dat laatste is ook leuk om helemaal voorin te zitten, er is nl. geen bestuurder en dan heb je een heel apart uitzicht.
rapa nui- Kletskop
Camden Market is ook wel heel leuk, kan je je sowieso wel ffies vermaken en kost je ook niks.
Overigs kan je gewoon pinnen hoor, is bij mij nog nooit mis gegaan. Ik zou alleen dan wel bij je bank even nakijken of je gratis in het buitenland kan pinnen.
Overigs kan je gewoon pinnen hoor, is bij mij nog nooit mis gegaan. Ik zou alleen dan wel bij je bank even nakijken of je gratis in het buitenland kan pinnen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Sarah1985 schreef:Ik krijg straks op mijn weg een nieuwjaarsbonus en die wil ik ervoor gebruiken. Op zich hoeft het niet extreem duur te worden. denk dat ov duurste word.
Dat is in de meeste gevallen duurder dan gewoon pinnen. Zij berekenen weer koerswaardes o.i.d. waardoor je altijd negatief uit bent. Helemaal met terugwisselen. Volgens mij is bij de meeste banken pinnen in het buitenland trouwens 'gratis'.
Gast- Gast
Punk'd schreef:Sarah1985 schreef:Ik krijg straks op mijn weg een nieuwjaarsbonus en die wil ik ervoor gebruiken. Op zich hoeft het niet extreem duur te worden. denk dat ov duurste word.
Dat is in de meeste gevallen duurder dan gewoon pinnen. Zij berekenen weer koerswaardes o.i.d. waardoor je altijd negatief uit bent. Helemaal met terugwisselen. Volgens mij is bij de meeste banken pinnen in het buitenland trouwens 'gratis'.
Bij de ING is het iig alleen bij eurolanden, tenzij je een bepaald betaalpakket hebt, dan betaal je iets meer voor je betaalpakket, maar kan je gratis pinnen. Geen idee hoe dit bij andere banken is.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik heb nog nooit ergens problemen gehad met pinnen, behalve in Londen. Ik, en mijn 2 vrienden, hadden een ING pas en konden alleen op Victoria Station pinnen. Verder werden de passen overal geweigerd. Ook al stond overal een MC logo. Dat was zomer 2010, ik weet niet of het inmiddels anders is.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Die discussie hebben we al eens vaker gehad geloof ik, maar ik ben ook van mening dat je beter gewoon kan pinnen daar. Al is het alleen al om het gevaar voor tasjesdieven. Stel dat je portemonnee wordt gejat met al dat geld er in! Ik zou echt nooit in een grote stad met honderden euros (of pond) lopen. Zo zonde als dat gejat wordt!
In veel Engelse winkels kan je tegenwoordig ook gewoon pinnen net zoals in Nederland, dus dan heb je al helemaal geen problemen meer. En voor de rest gewoon beetje cash in je portemonnee.
In veel Engelse winkels kan je tegenwoordig ook gewoon pinnen net zoals in Nederland, dus dan heb je al helemaal geen problemen meer. En voor de rest gewoon beetje cash in je portemonnee.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik heb ook ING maar nog nooit problemen gehad met pinnen in Londen. Bij grote ketens waar ik ging shoppen betaalde ik trouwens wel met CC.
Gast- Gast
Oh ja en tip: Alle musea in Engeland zijn gratis. Da's dus lekker budget!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
misschien moeten we de gok maar weer eens wagen om weer te pinnen in het buitenland. Is wel zo handig
Wel handig dat alle museums gratis zijn. Moeten binnenkort maar eens een dagindeling maken wat we willen zien en doen op 1 dag. Ben echt totaal onbekend met londen.
Wel handig dat alle museums gratis zijn. Moeten binnenkort maar eens een dagindeling maken wat we willen zien en doen op 1 dag. Ben echt totaal onbekend met londen.
Sarah1985- Ratel
Het is natuurlijk per persoon verschillend, maar ik zou zeker niet beide dagen een ov pas kopen. Een hoop is prima lopend te doen. Hangt er wl vanaf waar je hotel is, maar ik hou er van de hele dag lekker rond te lopen.
Pinnen gaat prima. Meestal betaal je als je gld opneemt, maar met pin betalen in de winkel is geen probleem.
Tesco is een bekende supermarkt, met ook genoeg budget producten (tesco value).
Weet niet wat voor prijzen je al hebt gevonden, maar kijk een op natioalexpress.co.uk. Daar heb je al voor 9pond voor twee personen een bus reis van heatrow naar victoria station.
Pinnen gaat prima. Meestal betaal je als je gld opneemt, maar met pin betalen in de winkel is geen probleem.
Tesco is een bekende supermarkt, met ook genoeg budget producten (tesco value).
Weet niet wat voor prijzen je al hebt gevonden, maar kijk een op natioalexpress.co.uk. Daar heb je al voor 9pond voor twee personen een bus reis van heatrow naar victoria station.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Met deze transfer ben ik naar de buurt van mijn hotel gereisd, twee jaar terug. Dat ging erg goed! http://www.terravision.eu/london.html
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Ik ben vorige maand in Londen geweest, op zaterdag en zondag. Op Heathrow kochten wij een Travelcard voor één dag voor de zones 1-6. Hiermee gingen we met de metro naar de stad. De volgende dag kochten we weer dezelfde kaart. Zaterdag en zondag is off peak en de kaart kostte 8.50 pond. Dit hebben we er echt makkelijk uitgehaald. Voor de zaterdag zou je een kaart voor zones 1-2 kunnen kopen. Voor de vrijdag zou je even moeten kijken wat de peakhours zijn en wat de kosten van losse kaartjes dan zijn en dan een berekening maken.
Kiara- Fluisteraar
- Aantal berichten : 73
Punten : 76
Registratiedatum : 13-01-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Cheap Ass naar Londen?
» Eind mei/begin juni met peuter naar de zon, waar naar toe??
» Verblijf in Londen?
» Londen!
» Londen
» Eind mei/begin juni met peuter naar de zon, waar naar toe??
» Verblijf in Londen?
» Londen!
» Londen
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: