Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aanrakingen van vreemden

+2
SDL
Aimee
6 plaatsers

Ga naar beneden

Aanrakingen van vreemden Empty Aanrakingen van vreemden

Bericht  Aimee di 1 jan 2013 - 8:12

Ik ben nooit zo heel erg moeilijk met andere mensen die even een aai over Luuk zijn bol wil geven of iets dergelijks, maar vandaag maakte ik toch wat raars mee... Ik stond op de bus te wachten met Luuk in de wagen. Luuk zit een beetje om zich heen te kijken, en ook naar een mevrouw die naast ons stond. Die mevrouw begint te praten tegen Luuk en hij blijft naar haar kijken. Zij loopt naar Luuk toe en trekt gewoon zo zijn speen uit zijn mond? Luuk brullen, want hij is op het moment niet zo van vreemden, en die vrouw maar zeggen 'ooh jee, ik dacht echt dat hij even naar mij wilde lachen!'. Luuk heeft de rest van de weg gehuild, en ik wist gewoon even niet wat ik moest zeggen smile

Hoe gaan jullie om met vreemden die aan jullie kind aanraken?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanrakingen van vreemden Empty Re: Aanrakingen van vreemden

Bericht  Gast di 1 jan 2013 - 8:23

Haha, ik moet er stiekem wel een beetje om lachen, ik zie gelijk zo'n tekenfilmscene voor me... Dat doet die mevrouw vast nooit geen tweede keer meer.

Maar brutaal vind ik het wel inderdaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanrakingen van vreemden Empty Re: Aanrakingen van vreemden

Bericht  Gast di 1 jan 2013 - 8:31

ik snap eigenlijk nooit zo goed waarom vreemden kindjes aan moeten raken. Ik vind baby's ook heel schattig en de baby's van bekenden aai ik nog wel eens of laat ik mijn vinger vast pakken door de baby, maar het komt gewoon écht niet in me op om een vreemd kindje aan te raken Aanrakingen van vreemden 1270000679


Wij hebben een tijdje terug ook zo'n incident gehad. Een man bij de hema begon tegen de oudste te kletsen. Zij wordt daar enorm verlegen van, dus ze ging half achter mijn been staan. Die man vroeg op een gegeven moment om haar handje, waarop zij heel onzeker 'mama?' zei en nog verder achter me weg kroop, die man pakte toen haar handje zomaar vast. Compleet tegen haar zin in, zo over haar grenzen heen. Dat vond ik zó raar, en zó respectloos tegenover haar. Ik was te flabbergasted om er wat van te zeggen, maar ik heb me voorgenomen om er de volgende keer echt iets van te zeggen.

Bij de jongste heb ik er niet zoveel moeite mee als ze over haar rug aaien als ze bij mij in de doek zit of een voetje vast pakken. Aanrakingen in het gezicht heb ik wel meer moeite mee, de jongste schrikt er vaak van en ik vind dit toch meer 'comfortzone' dan de rug of een voetje.
Een hand op mijn schouder vind ik zelf ook niet erg, maar een hand op mijn wang komt veel te 'dichtbij' (zowel letterlijk als figuurlijk).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanrakingen van vreemden Empty Re: Aanrakingen van vreemden

Bericht  SDL di 1 jan 2013 - 8:32

Wat een raar mens, dat doe je toch niet....

Ik heb ook een keer zo iets vaags meegemaakt toen mijn dochtertje nog jonger was, ze was zo'n 2,5 jaar. We waren boodschappen aan het doen in het winkelcentrum en ze liep naast me. Komt er opeens een of andere oude vent naar haar toe, gaat met zijn benen wijd staan en roept "kom maar door mijn poortje". Mijn dochter zat hem aan te kijken en keen vervolgens verward mijn kant op. Vervolgens zegt die man tegen zijn vrouw, "nou dat kind is nogal verlegen". Hmmm, oke?!? Maar ik was ook verbaasd en heb niets gezegd en we zijn doorgelopen.

Ik vind het trouwens super irritant, van die mensen die aan je kinderen MOETEN zitten. Even in dat wangetje knijpen, een aai over de bol of aan mijn dochter haar haren zitten, waarom?? Je hebt ook van die wildevreemde die aan je zwangere buik willen zitten, ook die mensen vind ik irritant.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanrakingen van vreemden Empty Re: Aanrakingen van vreemden

Bericht  Rouge di 1 jan 2013 - 8:38

Ik heb met aanraken niet echt iets meegemaakt, maar wel een keer gehad dat er 1 of andere vent was op een feestje die steeds net iets te ver en te lang doorging met grapjes. Wij als volwassenen voelden ons daardoor een beetje geïntimideerd ofzo, maar mijn zoontje is dan zo'n goedzak die er dan om blijft lachen terwijl het niet grappig meer is. Hij maakte bv een grapje dat alle kinderen maar in de vuilniszak moesten, toen hij ging opruimen, en ging net zo lang door tot mijn zoontje bijna in de zak met afval zat. Dan is het niet leuk meer, peuters zijn nog zo goedgelovig en volgzaam naar vreemden (soms dan). Ik heb wel tegen m'n zoontje gezegd, naar die meneer moet je niet luisteren, die doet een beetje raar.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanrakingen van vreemden Empty Re: Aanrakingen van vreemden

Bericht  SDL di 1 jan 2013 - 8:44

OH ja en een tijdje geleden overkwam ons ook zo iets vreemds in de Xenos. Mijn vriend, zoontje, dochter en ik liepen daar en er liep ook een rare man. Mijn dochter liep bij mij en ze riep mijn vriend. Zegt die vent uit de verte "noem je me nu al papa?". Nou, die vent kwamen we in de Xenos nog een paar keer tegen en hij bleef een beetje raar doe bij de kids dus ik negeerde hem al. Staan we bij de kassa, stond ie weer bij ons. Zegt hij tegen mijn dochtertje en zoontje; ik wil jullie iets geven. Dus ik zeg "ze mogen niets aan nemen van vreemden", had ie een tekening voor ze gemaakt en drukte dat in hun handen?! Man man man, wat baalde ik van de situatie, dus wij hebben onze dochter in de auto vertelt dat ze echt niets aan mag nemen met vreemden. De hele situatie voelde zo onnatuurlijk, ik vraag me dan af of zo'n man gewoon kindvriendelijk is of niet goed bij zijn hoofd is.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanrakingen van vreemden Empty Re: Aanrakingen van vreemden

Bericht  Rouge di 1 jan 2013 - 8:48

Klinkt voor mij meer als iemand met een verstandelijke beperking oid. Welke volwassen vent gaat er een tekening maken voor een vreemd kind?
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanrakingen van vreemden Empty Re: Aanrakingen van vreemden

Bericht  Tania di 1 jan 2013 - 8:51

Rouge schreef:Klinkt voor mij meer als iemand met een verstandelijke beperking oid. Welke volwassen vent gaat er een tekening maken voor een vreemd kind?

Ja ik dacht precies hetzelfde. Kan me niet echt voorstellen iemand anders een tekening gaat maken voor je kinderen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanrakingen van vreemden Empty Re: Aanrakingen van vreemden

Bericht  SDL di 1 jan 2013 - 8:56

Tania schreef:
Rouge schreef:Klinkt voor mij meer als iemand met een verstandelijke beperking oid. Welke volwassen vent gaat er een tekening maken voor een vreemd kind?

Ja ik dacht precies hetzelfde. Kan me niet echt voorstellen iemand anders een tekening gaat maken voor je kinderen.

Ja, dat dacht ik ook maar het was echt een creap en ik kon het niet plaatsen, gek dat het je dan zo bezig kan houden. (Hij kon wel mooi tekenen Laughing.)
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanrakingen van vreemden Empty Re: Aanrakingen van vreemden

Bericht  Gast di 1 jan 2013 - 9:06

Een aai over de bol, een handje geven of een kletspraatje kan ik me echt niet aan storen zolang mijn kinderen het leuk vinden. Er is niks mis met een beetje vriendelijkheid.
Laatst was er wel een beetje een vreemde man bij de blokker. Hij stond achter ons en het meisje bij de kassa vroeg of we bij elkaar hoorden. Zegt die man: nog niet maar wat niet is kan nog komen. Of niet jongetje. Een andere papa is ook wel eens leuk. :shock: Vervolgens begon hij wel te lachen maar mijn zoon was helemaal in de war. Hij heeft wel 10x gezegd dat hij zijn eigen papa heel lief vond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanrakingen van vreemden Empty Re: Aanrakingen van vreemden

Bericht  Dora di 1 jan 2013 - 9:25

Op zich niet zo erg, maar als ik merk dat 1 (of beide) het niet leuk vind moeten ze wel ophouden. En als ze dat niet doen zal ik het eerst vriendelijk zeggen dat A. of M. daar niet zo van gediend is.
Helaas heb ik het ook al een paar keer meegemaakt dat het niet hielp en toen ben ik uiteindelijk wel uit mijn slof geschoten. Koppel helemaal gepikeerd want ze deden toch niks fout??!! Echt daar viel het kwartje niet... Gelukkig hadden een paar andere mensen het ook gezien/mee gekregen en die vielen me bij en daar was ik toch wel blij mee....
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanrakingen van vreemden Empty Re: Aanrakingen van vreemden

Bericht  Fiwen di 1 jan 2013 - 10:02

Ik vind het echt niet prettig (zelfs vervelend) als vreemde mensen aan mijn kind zitten. Ik wil ook niet dat mensen mij zomaar aanraken dus waarom moeten ze dan wel mijn dochter zomaar aanraken? Kinderen zijn geen publiekelijk bezit en hebben net zo goed recht op private space (net als zwangere vrouwen!). Ik ken mijn dochter goed genoeg om te weten dat ze het al heel vervelend vind als vreemden tegen haar praten, laat staan dat ze haar aanraken. Ik zal haar dan ook altijd de mogelijkheid bieden om buiten het bereik van mensen te blijven die haar willen aanraken en als mensen er op aandringen zeg ik er wat van want ik vind het dan mijn taak om haar te beschermen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanrakingen van vreemden Empty Re: Aanrakingen van vreemden

Bericht  SDL di 1 jan 2013 - 10:16

Dora schreef:Op zich niet zo erg, maar als ik merk dat 1 (of beide) het niet leuk vind moeten ze wel ophouden. En als ze dat niet doen zal ik het eerst vriendelijk zeggen dat A. of M. daar niet zo van gediend is.
Helaas heb ik het ook al een paar keer meegemaakt dat het niet hielp en toen ben ik uiteindelijk wel uit mijn slof geschoten. Koppel helemaal gepikeerd want ze deden toch niks fout??!! Echt daar viel het kwartje niet... Gelukkig hadden een paar andere mensen het ook gezien/mee gekregen en die vielen me bij en daar was ik toch wel blij mee....

Jij hebt mijn oude avatar :-), toen ik in een ver verleden nog Tilima was Aanrakingen van vreemden 561177.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanrakingen van vreemden Empty Re: Aanrakingen van vreemden

Bericht  Gast di 1 jan 2013 - 10:21

Ik heb het gelukkig maar een enkele keer meegemaakt en ik zeg er dan ook wat van.
Een man, zo;n viezerd met van die gele vingers van het roken, vol met eelt die A. wel even kwam aaien.
Hij lag toen nog in de wiegenbak en die gast had net een teug van zijn sigaret gepakt.
Toen draaide ik de wagen snel de andere kant op.
"Nou zeg, ik wil alleen het mannetje een aai geven".
Ja, dat kan wel zo wezen maar niet met die sigarettenlucht in die bak!
Heb toen wel achterwege gelaten dat ik hem vies vond Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanrakingen van vreemden Empty Re: Aanrakingen van vreemden

Bericht  Dora di 1 jan 2013 - 10:59

SDL schreef:
Dora schreef:Op zich niet zo erg, maar als ik merk dat 1 (of beide) het niet leuk vind moeten ze wel ophouden. En als ze dat niet doen zal ik het eerst vriendelijk zeggen dat A. of M. daar niet zo van gediend is.
Helaas heb ik het ook al een paar keer meegemaakt dat het niet hielp en toen ben ik uiteindelijk wel uit mijn slof geschoten. Koppel helemaal gepikeerd want ze deden toch niks fout??!! Echt daar viel het kwartje niet... Gelukkig hadden een paar andere mensen het ook gezien/mee gekregen en die vielen me bij en daar was ik toch wel blij mee....

Jij hebt mijn oude avatar :-), toen ik in een ver verleden nog Tilima was Aanrakingen van vreemden 561177.



Lang leven google!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanrakingen van vreemden Empty Re: Aanrakingen van vreemden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum