Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

waarom...

+16
Jasmine
SDL
Juutjepetuutje
Charles
Slakje
Sanne
Shisha
Mamsie
Viva
Luce
Darius
Paper Crown
Sam
Urban Naked
Annie24
kwak
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

waarom... Empty waarom...

Bericht  kwak di 1 jan 2013 - 2:49

moet je als vrouw/moeder zijnde altijd maar door en door?

Mijn man ligt weer voor de verandering met mirgraine in bed, zijn traditie op nieuwjaarsdag, D. is super moe omdat ze vannacht van 23,15-2.30 wakker is geweest en vanmorgen om 8 uur er al weer stond. Ik ben moe omdat ik vannacht met D. zat, omdat ik vanmorgen met D. zat.
en ik mocht langer blijven liggen vanmorgen maar dat duurt minstens een uur voordat mijn man met D. uit bed gaat waardoor ik allang en breed uit wakker ben en dan zijn ze beneden dan staat D. onder aan de trap te huilen omdat ze naar mama wil!
tussen kerst en oud en nieuw was meneer ook al 3 dagen niet aanspreekbaar want hij had een lan/game party en morgen gaat hij weer aan het werk en ik zit weer 3 dagen thuis met D.
niemand die op d'r kan passen.
ik ben ****** hoogzwanger, ik ben moe, ik slaap snachts amper en ik ben gewoon verplicht om maar door te gaan!
tegen de tijd dat de baby is geboren dan ben ik zo gaar als een kanarie en helemaal opgebrand!
slapen is nu ook geen optie omdat D. allang geen middagslaapjes meer doet.
Ik ben het zat, ik ben op!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom... Empty Re: waarom...

Bericht  Annie24 di 1 jan 2013 - 2:54

Het klinkt misschien hard, maar dan moet je denk ik eens goed met je man gaan praten.

Als ik dat zo lees had er misschien best voorkomen kunnen worden dat hij nu met migraine op bed ligt (komt door de drank en misschien het laat naar bed gaan?) en die lan party had hij misschien ook best een keertje over kunnen slaan, zeker omdat je nu al zo ver zwanger bent.
Als hij zo lang blijft liggen voor hij naar D. gaat gewoon letterlijk het bed uitschoppen Twisted Evil

Als dat gebeurd was had jij misschien al heel anders over die 3 dagen alleen met D. gedacht dan dat je nu denkt.

Heb je geen familie/vrienden die even op kunnen passen? Al is het maar 2 uurtjes zodat jij even bij kan slapen? Of misschien naar een indoorspeeltuin zodat zij kan spelen en jij op je gemak even kan zitten? hug
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Urban Naked di 1 jan 2013 - 2:56

Wat jij moet doen is even heel snel met je man om de tafel gaan zitten en samen op zeer korte termijn een paar oplossingen bedenken. Kan je kind echt niet een weekendje ergens logeren? Als ik zou weten dat een vriendin er doorheen zou zitten en hoogzwanger is, dan zou ik met liefde haar kind opvangen.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Gast di 1 jan 2013 - 2:58

Dan moet je misschien wel iets harder zijn voor je man. Beloofd is beloofd dus als hij er uit moet voor D dan moet hij dat ook gewoon doen en niet wachten tot jij ook wakker bent.gewoon het bed uit sturen lijkt me.

Gast
Gast

Bericht  kwak di 1 jan 2013 - 3:07

man ligt nu op bed met erge migraine, hij heeft zijn medicijnen op en hij durft geen ibriprofen te nemen omdat hij ook super beroerd is door de migraine. Je kan nu ook geen normaal woord met hem voeren nu omdat hij z'n pijn heeft.
die migraine komt waarschijnlijk door alle drank door elkaar en te weinig slaap. Het is echt vaste prik op nieuwjaarsdag dus daar moet ik volgend jaar wat op verzinnen.

We spreken niet af wie D. doet maar hij verzint het ook niet zelf, hij snapt niet dat ik op ben want ik heb toch zondag langer gelegen? wel een half uur! ik heb vandaag toch langer gelegen? dus dan ben ik toch niet moe!

Mijn moeder moet de hele week werken, mijn zusje is vrij en die wil wel oppassen maar dan zou ik D. daar heen moeten brengen want ze heeft geen rijbewijs. Schoonmoeder moet ik nog even vragen maar als puntje bij paaltje komt dan komt er vast weer wat tussen bij haar. Schoonzus die hier tegen over woont die is bij elke scheet die dwars zit "dood" ziek en aangezien ze gister "griep" had duurt het minstens 2 week bij haar voordat ze weer wat kan en wil.
D. mag ook echt wel naar een vriendin maar dan voel ik me weer schuldig naar haar toe omdat ze zelf 2 kindjes heeft lopen, net als een andere vriendin.
beh...
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Bericht  Sam di 1 jan 2013 - 3:17

Misschien moet je man dan gewoon niet zoveel drinken, als het elk jaar hetzelfde is.
Voor jezelf (en je baby) opkomen hoor!
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Paper Crown di 1 jan 2013 - 3:22

Misschien ben jij een beetje zoals ik ook ben.. Ik zeg al gauw: 'Ik doe het wel' of: 'Nee, ga maar, ik doe het wel alleen..' of als mijn man de stofzuiger pakt, en niet doet zoals ik dat wil zeg ik al gauw: 'Nee geef maar, ik doe het wel lief..' Dat moet je echt misschien afleren. Mijn ervaring is, misschien is alleen mijn man zo, kan ook, dat ik dingen MOET vragen. Dan doet hij het vrijwel zonder te mokken.

Bijv net zegt mijn man: 'Zullen WE de boom aftuigen?!' en ik antwoord met goed plan schat, pak jij even de dozen enz van zolder? Hij haalt de dozen van zolder en zet ze keurig neer en wil weer naar boven gaan, dus ik vraag aan hem waar ga je nou naartoe? Hij: 'Jij doet toch altijd de ballen enz, en dan doe ik toch de rest?' Jaaa alle voorgaande jaren hebben we het zo gedaan ja omdat hij altijd minimaal 4 ballen breekt, maar nu zei ik gewoon dat hij me echt moest helpen, ook met de ballen. En ik ben zo'n dwaas die ook de ballen met een klamme doek afdoet voor ze in de doos gaan, anders vind ik ze zo stoffig, bah! Nou dat wilde hij dan niet doen, dan sluiten we een compromis en doen we het voor deze keer gewoon even in de doos.

Zaterdagavond rond een uur of 22:00 smste een vriend van hem, he man kom je fifa spelen? Mijn man stond al bij de deur zeg maar, maar ik heb hem echt verzocht te blijven, keek hij me een beetje aan alsof hij vuur zag branden omdat ik dat nooit zeg, ik geef normaal namelijk hem een kus en wens hem veel plezier en ik pak al ondertussen mijn dvd's van SATC.. ik heb hem gewoon maar uitgelegd dat ik het eng vind om alleen thuis te zijn nu, zo hoogzwanger..

Moraal van het verhaal.. soms moet je het maar gewoon Ă©isen. Ik weet dat er mannen zijn die het al uitzichzelf begrijpen maar die van mij bezit die gave niet. En zo komen wij er ook uit.

Dus vraag gewoon aan je man hulp als je dat nodig hebt.. Als je je ergert aan een Gameparty, zeg dan tegen hem dat je nu hoogzwanger bent en of het niet een jaartje overgeslagen mag worden. Grenzen aangeven. Want hij pikt ze blijkbaar zoals die van mij niet op.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast di 1 jan 2013 - 3:24

Lieve schat, wat doe je jezelf toch aan. Het is je duidelijk geadviseerd om het rustig aan te doen, je niet te overbelasten en de zorg voor je dochter uit handen te geven. Je zusje heeft een OV-kaart toch? Haar kennende wil ze met alle plezier bij jullie komen en je dochter vindt het geweldig om in de bus mee te gaan.

Daarbij ga je nu dingen voor je vriendinnen invullen. JĂ­j voelt je schuldig omdat zij al twee kindjes hebben, maar wie zegt dat jouw dochter erbij (te) veel is? Dat doen ze vast met plezier voor je. Zeker als het aangeboden wordt. Ga gewoon op die aanbiedingen in en zet die trots opzij meid.

Verder vind ik het heel erg om te lezen hoe je man je op dit moment in de steek laat. Ik vind het echt heel wonderlijk (niet in de positieve zin van het woord) om te merken hoe makkelijk en egoistisch (sorry dat ik het zeg) is.

Gast
Gast

Bericht  Darius di 1 jan 2013 - 3:26

Wat is een lan-party?

Maar goed, die van mij ligt ook op bed. bier, wijn, gluhwein en whisky (en niet absurde hoeveelheden hoor) mixen blijkbaar niet goed. Zucht...

Paper Crown: de kerstballen afnemen met een vochtige doek? Jij bent debiel, echt waar....waarom... 561177
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Paper Crown di 1 jan 2013 - 3:30

Darius schreef:Wat is een lan-party?

Maar goed, die van mij ligt ook op bed. bier, wijn, gluhwein en whisky (en niet absurde hoeveelheden hoor) mixen blijkbaar niet goed. Zucht...

Paper Crown: de kerstballen afnemen met een vochtige doek? Jij bent debiel, echt waar....waarom... 561177

Weet ik, maar het MOT schoon weze! Maar ik sta ook rustig midden in de nacht de plee te boenen hoor, boeit me geen biet.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Luce di 1 jan 2013 - 3:31

Eens met Rejoy!

Ik ben morgenmiddag thuis. L vindt het hartstikke leuk hoor, als D komt spelen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Sam di 1 jan 2013 - 3:31

Wat lief van je, Luce!!
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 1 jan 2013 - 3:34

En ik haal D. donderdag op, dat je 't even weet waarom... 3079029344

Gast
Gast

Bericht  Darius di 1 jan 2013 - 3:35

Paper Crown schreef:
Darius schreef:Wat is een lan-party?

Weet ik, maar het MOT schoon weze! Maar ik sta ook rustig midden in de nacht de plee te boenen hoor, boeit me geen biet.

Haha, op het laatst van mijn zwangerschappen deed ik ook mijn hele huishouden snachts, en overdag maar slapen....waarom... 561177
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Viva di 1 jan 2013 - 3:42

He bah kwak. Ik herken dat makkelijke van je man wel ietsje, mijn man heeft mij ook wel eens willen laten liggen 's morgens.
Maar maakt dan zoveel herrie, of wacht dan te lang om met R naar beneden te gaan, waardoor ik ook al lang en breed wakker ben.

Maar ik denk dat je wel met je man eens even moet praten dat hij je meer uit handen neemt. Ik weet wel dat hij vindt/vond dat jij dat wel kon doen omdat hij werkte, maar jij hebt het ook zwaar en nu ben je ook nog eens hoogzwanger. Nu kun je hem moeilijk uit bed trekken, maar ik zou wel aangeven hoe je jezelf eronder voelt.
Dus voor jezelf opkomen, leuk dat hij O&N zo wil vieren, maar volgend jaar met minder drank want jij wil O&N ook vieren.

En ik denk dat je het anders gewoon moet vragen of je vriendinnen of je zusje willen oppassen. Dat is niet zo heel makkelijk, ik durf niet eens goed om hulp te vragen, maar het is voor jezelf wel beter. En als ze allemaal niet kunnen, zou D dan niet een keer extra naar jullie gastouder kunnen als noodoplossing dat je even goed bijslaapt?
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Viva di 1 jan 2013 - 3:44

Oh, en ik ben de hele week thuis, mag je D ook wel brengen. Maar goed.... dat is een eindje weg, en ik kan niet rijden Wink
R vond het vooral aan het einde erg leuk met D
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Luce di 1 jan 2013 - 3:53

Sam schreef:Wat lief van je, Luce!!

Daar ben je toch vriendinnen voor? smile
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Sam di 1 jan 2013 - 4:12

Luce schreef:
Sam schreef:Wat lief van je, Luce!!

Daar ben je toch vriendinnen voor? smile

O dat wist ik niet, wat leuk!
Maar evengoed vind ik het lief!
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Mamsie di 1 jan 2013 - 4:12

Heel herkenbaar. Ik ben net als PC met die dingen. Mijn man doet gelukkig wel veel in huis en ik mag vaak blijen liggen. Maaaar dit komt omdat ik in mijn zwangerschap maar door en door bleef gaan en daarom ben ik nu lichamelijk een wrak. Ik kan nu veel niet meer. Dus luister naar je lichaam en trek je man aan z'n oor.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Shisha di 1 jan 2013 - 4:19

Herkenbaar. Mijn man klinkt zoals die van PC en ik een beetje zoals haar. Wij zijn vrij gemakkelijk naar elkaar en hij gaat regelmatig naar vrienden om te gamen of muziek te maken. Andersom komt het ook wel voor dat een vriendin mij belt of ik zin heb om wat te gaan drinken en dan ga ik ook. Doen we nooit moeilijk over.
Huishouden doe ik eigenlijk voornamelijk. Mijn man doet weinig uit zichzelf en als hij het doet dan doet hij het vaak niet "goed" (zoals ik het zou doen) en doe ik het alsnog. Als ik het hem vraag doet hij het wel altijd zonder te mokken maar het probleem is dat ik het niet zo snel vraag.
Nu met de zwangerschap zal hij ook niet snel dingen bij mij uit handen nemen, alleen wanneer ik er om vraag. Of hij zegt: Schat dat doe ik straks wel. Maar straks duurt mij te lang en dan doe ik het alsnog zelf. waarom... 394967
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Sanne di 1 jan 2013 - 4:28

Hier net zo'n man als de man van PC. Hij ziet het vaak niet en wil gewoon dat ik aangeef wat ik wil, wat hij moet doen en hoe ik het graag wil hebben. Af en toe heb ik daar echt de balen van en dan vind ik dat hij alles zelf moet zien, maar dan komt er geheid ruzie. Misschien kun je nog eens met je man praten en zeggen dat het echt niet gaat? En dat een half uurtje langer liggen 's ochtends niet de oplossing is? Of heb je dat al gedaan en heeft het niet geholpen?

Ik vind het echt sneu voor je. Het is een lastige situatie, maar je moet echt op je strepen gaan staan. Dat is belangrijk voor jezelf en voor het kindje in je buik. En accepteer de hulp van Luce en Rejoy. Zij vinden het echt niet erg om D. even onder hun hoede te nemen. Als ik een vriendin had die ik daar even goed bij kon helpen, zou ik dat ook doen, hartstikke gezellig juist. Je bent niet snel een last, hoor!

Ik hoop dat het gauw wat beter gaat, zodat je uitgerust aan de bevalling kan beginnen waarom... 699888

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Slakje di 1 jan 2013 - 4:37

Hier ook zo'n vriend en ik doe het ook allemaal liever zelf als het niet meteen gebeurd. Enkel als ik echt doodziek ben (lees: bed niet zelfstandig uit kan), zal hij heel de dag voor Louise zorgen, maar het huishouden? Nee, dat laat hij dan wel liggen voor als ik beter ben :')

Breng D. maar even weg en kom even zelf op je plooien. Binnenkort heeft de nieuwe baby al je energie nodig, lijkt me dat het beter is dat je daar vol moed aan begint en niet al helemaal opgebrand. En trek maar flink aan je man zijn oren. Het is NU tijd om aan jezelf te denken en niet aan een ander.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Charles di 1 jan 2013 - 4:38

Ik heb ook een PC man en ben ook een PC vrouw. Ga me dan 'mokkend opofferen'. Schiet niet op. Gewoon afleren en hem om dingen vragen, niet schuldig voelen. Wordt het voor allemaal een stuk gezelliger van.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Juutjepetuutje di 1 jan 2013 - 5:25

ik heb ook een man die je echt moet vertellen wat je van hem verwacht, want anders komt het niet over.
denk, net als wat hier al vaker genoemd wordt, dat je meer eisen moet stellen en 'opdrachten' moet geven.
maar het is in ieder geval wel heel herkenbaar! waarom... 699888
neem de hulp die je aangeboden wordt door Luce en Rejoy aan, dan kun je even bij tanken!
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  kwak di 1 jan 2013 - 5:42

thanks dames, heb net stiekem even zitten huilen.
Mijn man heb ik ondertussen net uit bed getrommeld omdat hij anders blijft liggen en vannacht weer niet moe is en weer tot 3 uur op blijft. Hij moet vanavond maar eerder naar bed als hij nog hoofdpijn heeft hoor.

Ik moet ook de oppas accepteren van Luce en Rejoy, volgens mij heb ik die al vaker afgeslagen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud