Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huisdieren en vuurwerk

+17
Inge
Rush
Bolleke
TukTuk
mzcharlotte
Sarah1985
Sam
kwak
Rovine
_Lacey_
Fortissimo
Lady Starstruck
Aziraphale
Jasmine
mo-lola
Raindrop
Hoochie
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Gast ma 31 dec 2012 - 2:30

Poedie schrikt alleen als het een hele hard klap is. Dan kijkt ze wat naar buiten maar verder niet bang gelukkig. Wij zijn vanavond lekker thuis, vind ik toch wel prettig mocht ze wel bang worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Rush ma 31 dec 2012 - 4:33

Onze poes was net nog buiten en toen ik haar net in het weilandje zag zitten heb ik haar snel geroepen om binnen te komen. Ze zit nu lekker naast me op de bank.

Ze schrikt niet echt, maar bij ons hoor je ook niet echt veel. Alleen wat doffe knallen van carbid wat ze overal om ons heen afschieten. Ik was zostraks bij m`n ouders in het dorp en daar gaat het aan 1 stuk door met harde knallen etc. Nooit beseft dat dat altijd zo erg was haha. Dat merk ik nu pas nu ik het zo rustig heb.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Inge ma 31 dec 2012 - 5:39

Het lijkt ze nog niet zo heel veel te doen, komt vannacht wel denk ik. Dan kruipen ze weer onder de bank vermoed ik

Ze gaan alleen niet in de vensterbank zitten en bij harde knallen of knetters gaan de koppies omhoog en de oren gespitst.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Jerry ma 31 dec 2012 - 7:06

Heb onze katten vandaag binnen gehouden. Ze zijn wel alert, maar gaat nog wel prima.
Hoe het om 12 uur gaat weet ik niet, vorig jaar hadden we maar één kat en die zat de hele tijd in n kartonnen doosje met ogen als schoteltjes.
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  myloon ma 31 dec 2012 - 8:25

Ik dacht dat mijn poes niet bang was... op zich valt het ook wel mee maar wij merken wel dat ze wat sneller schikt.
Ook is de vensterbank nu een beetje te eng, terwijl zij daar normaal heel vaak ligt.
Maar niet echt verstoppen ofzo.
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Inge ma 31 dec 2012 - 8:29

Inge schreef:Het lijkt ze nog niet zo heel veel te doen, komt vannacht wel denk ik. Dan kruipen ze weer onder de bank vermoed ik

Ze gaan alleen niet in de vensterbank zitten en bij harde knallen of knetters gaan de koppies omhoog en de oren gespitst.

Zoals ik al vermoedde, kat zit al een paar uur onder de bank vast geplakt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  May ma 31 dec 2012 - 10:32

De ene doet het niks, die doet net alsof er helemaal niks gebeurd buiten. De ander vind het alleen niet echt heel leuk als het heel hard knalt, dan kruipt hij met zijn 8 kilo weg in mijn nek. Dat lukt dus niet zo goed.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Sam ma 31 dec 2012 - 13:47

Mijn hond heeft enkel voor het raam staan kwispelen. Topbeest.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  TukTuk ma 31 dec 2012 - 21:57

Hier was het drama Sad Simba leek in de loop van de avond minder bang te worden, niet meer bij elke onverwachtse knal wegduiken etc.. Tot om 12 uur de ellende los brak, er werd hier echt heel veel vuurwerk afgestoken, toen dook hij gelijk in het hoekje achter de bank, dus heb hem naar boven gelaten, dekens over de zijkanten van het bed zodat hij zo min mogelijk van de knallen zou horen, maar na 5 minuten kwam hij in paniek weer beneden, en dook hij weer achter de bank. Toen wij om half 1 weer binnen kwamen zijn we boven op bed gaan liggen om naar het vuurwerk te kijken en hebben we hem weer mee genomen naar boven, en tussen ons in op het bed ging het wel redelijk.

Ben blij dat het weer voorbij is!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Gast ma 31 dec 2012 - 22:14

Het was het eerste jaar dat de hond van mijn ouders vuurwerk mee heeft gemaakt. Hij had pilletjes gekregen, maar dat hele vuurwerk interesseerde hem op voorhand niet. Hij schrok af en toe wel even, maar ging snel weer bezig met zijn bal of touw.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Gast ma 31 dec 2012 - 22:26

Ik zag gisteravond om 0:10 een kat buiten, in het hol van de leeuw, zo bang rennen, op zoek naar een rustig plekje (wat bij mijn ouders in de wijk absoluut niet te vinden is). Ik krijg dat beeld niet uit m'n hoofd, ik vind dat zo zielig en kan wel janken als ik bedenk hoe bang dat beestje moest zijn.

Mijn ouders hadden een wegkruipplek gemaakt voor de katten, maar die kwamen na half 2 ook weer tevoorschijn en toen was het meteen goed.

Mijn oudste kat reageerde heel schichtig toen we thuiskwamen en wilde zich verstoppen, maar toen ze zag dat wij het waren kwam ze meteen weer tevoorschijn en kwam ze gelijk luid spinnend knuffelen. De jongste werd een blije, hypere terrorist toen we thuiskwamen, was haar eerste keer vuurwerk en blijkbaar was dit haar manier om te laten merken dat ze toch een beetje van de leg was en blij was dat we weer terug waren.

Wij hebben trouwens alle lampen aan gelaten, radio aan en in de huiskamer de gordijnen voor driekwart dicht. Had de jongste het alsnog leuk gevonden had ze dus nog op de vensterbank kunnen kijken, maar het was al minder beangstigend.


Laatst aangepast door Lennox op ma 31 dec 2012 - 22:44; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Sam ma 31 dec 2012 - 22:37

Ah Lennox, dat is echt heel zielig die kat Cry
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Raindrop di 1 jan 2013 - 0:31

Ah wat naar Lennox Cry Het moet toch vreselijk geweest zijn voor al die zwerfdieren...
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Jerry di 1 jan 2013 - 3:01

Maak me nu een beetje zorgen Cry
Katten wilden vanochtend heel graag naar buiten. Kat 1 loopt altijd in en uit, maar is veel buiten. Kat 2 is altijd 5 minuten buiten en komt daarna weer naar binnen om de hele dag lekker uitgebreid te gaan liggen luieren op de bank... Nou was ze na 5 minuten ook weer binnen, maar ik ontdek net dat ze blijkbaar weer naar buiten is gegaan en kan haar nu nergens vinden Rolling Eyes
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Jerry di 1 jan 2013 - 6:01

En waarschijnlijk was het m'n eigen schuld, want ik ging stofzuigen en daar is ze heel erg bang voor en meestal gaat ze dan achter de wasmachine zitten, maar nu konden ze naar buiten...

Maar gelukkig heeft m'n vriend haar net teruggevonden, blijkbaar zat ze de hele tijd in 't steegje achter ons huis Embarassed
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Gast di 1 jan 2013 - 6:42

Onze kat kwam alsof er niks gebeurt was de trap afgehuppelt. Op mijn vriendschap dekbed lag een warm ligplekje, dus ik denk dat hij daar de hele avond geslapen heeft...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Dolphinne di 1 jan 2013 - 12:30

Wij hebben bij de dierenwinkel tabletjes gekocht die kalmerend werken. De ene kat (jongste van 8,5 maand) at het tabletje gewoon op met wat natvoer. Hij was daarna echt een sloom beestje, maar leek in elk geval niet bang voor het vuurwerk. Alleen om 12 uur hebben we hem in de slaapkamer gelaten (zodat hij niet in paniek weg zou kunnen schieten naar buiten per ongeluk)

De ander wilde al niet meer eten, dus ook het tabletje niet. Zij heeft de hele dag onder het bed weggedoken gezeten. Rond 22.00-23.00 uur was ze even in de kamer, maar toen het om 12 uur weer losbarstte schoot ze meteen weer weg. Sinds vanmiddag begint ze weer een beetje zichzelf te worden en eet ze in elk geval ook weer.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum