Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huisdieren en vuurwerk

+17
Inge
Rush
Bolleke
TukTuk
mzcharlotte
Sarah1985
Sam
kwak
Rovine
_Lacey_
Fortissimo
Lady Starstruck
Aziraphale
Jasmine
mo-lola
Raindrop
Hoochie
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Hoochie ma 31 dec 2012 - 0:49

Zijn jullie huisdieren ook zo blij vandaag? Hier wordt al aardig wat afgeschoten en hij sluipt echt rond in het huis. Hij heeft nu een veilig onderkomen gevonden onder het dekbed. Ik laat hem maar gaan, maar voor hem hoop ik dat het snel voorbij is.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Raindrop ma 31 dec 2012 - 0:51

Ik heb hier nog geen vuurwerk gehoord en eigenlijk is mijn kat er ook niet bang voor. Meestal gaat hij gewoon slapen of spelen en trekt zich er niks van aan.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  mo-lola ma 31 dec 2012 - 0:52

Gelukkig hebben de dieren hier geen last van.

Kat lig languit op de bank te slapen en hond op het kleed en konijn is ook rustig terwijl ze aardig af steken hierzo.

Onze hond vind het allemaal wel intteresant wil er ook bij kijken.
mo-lola
mo-lola
Prater
Prater

Aantal berichten : 781
Punten : 1117
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Jasmine ma 31 dec 2012 - 0:55

De twee katten die nu binnen zijn geven er niks om, lopen gewoon rond in huis.

Maar er is dus ook één katten buiten (bedankt man) en die komt maar niet terug. Normaal gesproken is zij niet echt bang aangelegd, maar ze zijn hier nu achter in de speeltuin met vuurwerk bezig, dus denk niet dat ze daar nu graag langsloopt.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Gast ma 31 dec 2012 - 1:00

De katten hebben nergens last van en de hond is stokdoof. Het zal vanavond wel anders worden als mijn ouders komen met hun twee honden. Dan krijgen we een gezellig hondenkoor angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Aziraphale ma 31 dec 2012 - 1:02

Onze katten mogen vandaag niet in de tuin en blijven binnen. De poes ligt lekker te slapen op een handdoekje op bed, kleine kater van 1,5 loopt gezellig rond en grote kater van 2,5 is panisch. Gelukkig heeft hij vanochtend wat brokjes gegeten want naar mate de dag vordert wordt hij echt heel apathisch. Ik vind het zo zielig voor hem maar probeer het maar te negeren. Hij kan onder het bed, we hebben overal de radio aan (hopelijk spelen die geen vuurwerk af om 0:00 u) en ze hebben speeltjes en washandjes met valeriaan erop.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Lady Starstruck ma 31 dec 2012 - 1:03

Mijn kater loopt al 2 dagen onrustig door het huis. Hij is zichzelf niet. Komt echt door die knallen. Ik vind het altijd zo sneu.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Gast ma 31 dec 2012 - 1:03

Net was ik even met de kat buiten (aan een tuigje) maar toen wilde hij wel weer naar binnen. Binnengekomen zit hij steeds naar buiten te kijken... Raar beest.

We zijn niet thuis vanavond en dit is zijn eerste oud en nieuw (4,5mnd). We doen alle ramen en voor zo ver mogelijk de gordijnen dicht. En bij hoge uitzondering laten we de slaapkamer open (daar mag hij normaal alleen in de ochtend als we uitslapen), zodat hij zich onder het bed of dekbed kan verstoppen.

Moet ik nog meer maatregelen treffen?

Mijn schoonmoeder gaf als tip een theelepeltje advocaat...Hmm...ik wil mijn kat toch niet dronken voeren?!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Fortissimo ma 31 dec 2012 - 1:04

Onze kat reageert wel wat schrikkerig, maar duikt niet weg of iets dergelijks. Ik zit alleen nog even te twijfelen wat ik met haar doe vanavond, aangezien wij niet thuis zijn. Ik dacht zelf dat het het verstandigst is, als ze in de hal zit want daar krijgt ze het minste mee van de klappen en flitsen. Alleen ligt ze in huis altijd gewoon onder de tafel, zou ik haar dan daar ook gewoon kunnen laten liggen? Dus alles laten zoals het nu ook is? Ze is hier nog niet zo lang, vandaar dat ik het beste wil doen..
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Aziraphale ma 31 dec 2012 - 1:07

Jip83 schreef:Net was ik even met de kat buiten (aan een tuigje) maar toen wilde hij wel weer naar binnen. Binnengekomen zit hij steeds naar buiten te kijken... Raar beest.

We zijn niet thuis vanavond en dit is zijn eerste oud en nieuw (4,5mnd). We doen alle ramen en voor zo ver mogelijk de gordijnen dicht. En bij hoge uitzondering laten we de slaapkamer open (daar mag hij normaal alleen in de ochtend als we uitslapen), zodat hij zich onder het bed of dekbed kan verstoppen.

Moet ik nog meer maatregelen treffen?

Mijn schoonmoeder gaf als tip een theelepeltje advocaat...Hmm...ik wil mijn kat toch niet dronken voeren?!

Ik zou je kat echt geen advocaat geven hoor. Lijkt me echt niet goed voor dat beestje en voor hetzelfde geld is hij niet eens bang vannacht Huisdieren en vuurwerk 561177
Je kunt een flesje valeriaan kopen (vloeibaar dus), is een homeopatisch middel. Maar je moet dit niet oraal aan je kat geven Wink Je druppelt een klein beetje op een oud washandje of een speeltje en de geur werkt voor veel katten óf rustgevend, óf ze worden er juist heel speels van (of hij reageert er niet op). In beide gevallen onderdrukt het de angst omdat het rustige of speelse gevoel dan overheerst.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Gast ma 31 dec 2012 - 1:08

Neeeee, dat was ik ook zeker niet van plan. Heb haar meteen voor gek verklaard.

Hij schrikt normaal nergens van... Heel handig met in je handen klappen als iets niet mag en water vind hij leuk (stapt onder de douche)... Alleen nu buiten wel, maar hij is nog niet zo vaak buiten geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Gast ma 31 dec 2012 - 1:09

Ons monster ligt in bed onder de dekens en vindt het vuurwerk helemaal niks. Hij mag daar ook lekker blijven liggen vandaag! Hier wordt er namelijk al enorm veel vuurwerk afgeknald, niet normaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  _Lacey_ ma 31 dec 2012 - 1:09

Mijn kat lijkt het allemaal niet zo heel veel te doen (ik heb haar nog niet zo heel lang, dus nooit O&N met haar meegemaakt). Ze ligt gewoon rustig op haar krabpaal.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Lady Starstruck ma 31 dec 2012 - 1:09

Dat is een goede tip Azi! Ik heb nogal een gevoelige kat haha Laughing Hij schrikt nogal snel van dingen. In dat geval lijkt hij wel op zijn baasje.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Aziraphale ma 31 dec 2012 - 1:09

Fortissiomo, is er een mogelijkheid dat je haar kan laten kiezen? Dus dat de hal toegankelijk is en ook haar favoriete plekje onder de tafel? Want als zij op het moment zelf bang is, zal ze zelf een plekje kunnen kiezen waar ze zich veilig voelt. Onze kater ligt nu bijv. onder bed omdat hij heel erg bang is, daar ligt hij normaal nooit.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Gast ma 31 dec 2012 - 1:10

Ons konijn en onze hond vinden het maar niks. Ze duiken steeds weg. De hond wil niet eens wandelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Rovine ma 31 dec 2012 - 1:22

De dag dat Henkie ooit nog eens ergens van onder de indruk raakt moet nog komen. Lola vindt de vuurpijlen wel interessant, dan gaat ze kijken.

Vanavond laat ik wel de lichten aan en gordijnen dicht, voor de zekerheid. Denk niet dat ze zwaar onder de indruk raken, maar voor de zekerheid.

Op het moment dat ik dit typ gaat Henkie toch even overeind zitten vanwege wat knallen dichtbij. Maar nu kruipt hij alweer lekker tegen me aan. I love you
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Hoochie ma 31 dec 2012 - 1:24

Vorig jaar leek die van mij er minder last van te hebben. Normaal mag die niet in de slaapkamer als we er niet zijn maar ik moet zo even weg en hij mag lekker blijven liggen onder het dekbed, als hij zich daar het prettigst voelt.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  kwak ma 31 dec 2012 - 1:30

onze kat heb ik vanmorgen naar de binnen gedaan en meestal gaat hij weer naar buiten als het donker word maar nu doen we hem in de schuur.
Geen idee of hij bang is, hij slaapt overdag maar ik vind dood door vuurwerk wel zielig.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Sam ma 31 dec 2012 - 1:32

Mijn hond is niet bang, gelukkig.
Was ze dat wel geweest, dan had ik haar advocaat met slagroom gegeven.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Sarah1985 ma 31 dec 2012 - 1:55

Onze oude kat is echt bang. En kan niet slapen. Onze andere kat die overal bang Voor is is nu niet. Bang. . Als het donker is gaan ze naar boven op onze slaapkamer met de gordijnen dicht. En hun eten erbij. En een radio aan. Dan hebben ze er geen last van
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  mzcharlotte ma 31 dec 2012 - 2:04

We hebben momenteel een logeerkat. Over het algemeen gaat het wel, maar toen vanmorgen de dag werd ingeluid met een 100.000 klapper waren ze ineens op één vierkante centimeter te vinden... dat terwijl mijn eigen kat niet zoveel van de logeerkat moet hebben. Nood breekt wet, zeg maar. We hebben alle kamers open gezet zodat ze kunnen kiezen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Gast ma 31 dec 2012 - 2:05

Jul is zoals altijd de hort op.
Als ik haar roep is ze er wel snel dus ik gok dat ze bij de buren of bijna-buren zit.
Jut gaat naar buiten om meteen weer om te draaien en terug naar binnen te komen.
Ze gaat ook steeds onder de deken of achter de kussens zitten. Die is echt heel bang.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  TukTuk ma 31 dec 2012 - 2:09

Ik hou mijn katten vandaag binnen, vooral Simba, de grootste is enorm bang. Heel de week al schrikkerig en hij was vanmorgen even buiten, tot er ineens achter onze tuin weer een rotje af werd gestoken, hij wist niet hoe snel hij naar binnen moest.
En net ging er een mat ofzo af, dus behoorlijk wat knallen achter elkaar, grote paniek, helemaal in elkaar gedoken kroop hij achter de bank, dus heb hem toen maar naar boven gelaten. Hij gaat altijd onder ons bed liggen, en denk dat hij daar het minste van de klappen mee krijgt. Hang straks nog een dekbed aan de raamkant over het bed tot de grond, zodat hij echt een beschut plekje heeft.
Nala vindt het verder allemaal wel best, die is niet zo bang.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Bolleke ma 31 dec 2012 - 2:26

Hier is het echt een ramp, ik heb mijn kat al 2 dagen binnen omdat ze eergisteren maar niet thuis kwam, ze is echt enorm bang. En mijn honden vinden het ook niks, Tobias springt iedere knal overeind en Quin kruipt het liefst op schoot (Labrador).. Wandelen is ook een ramp vandaag, kan hooguit snel een blokje om te poepen en plassen maar ze vinden het echt niks buiten.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en vuurwerk Empty Re: Huisdieren en vuurwerk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum