Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderen en vuurwerk

+7
Minx
Caro
Evalynn
Eris
Kabouter
Lady Starstruck
Niene
11 plaatsers

Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Kinderen en vuurwerk

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 23:51

Doen ze dat bij jullie ook? Hier is het de gewoonte dat kinderen op oudjaardag vanaf 10 uur de hele dag door het dorp lopen met rugzakjes vol vuurwerk en dat overal afsteken. Net hoorde ik hier een enorme knal (ik woon in een hoekhuis en als er iemand door het steegje naast mijn huis loopt lijkt het al net of hij in mijn huis de trap op gaat, dus zo'n knaller klinkt helemaal hard). En vanochtend kwam er een flinke rookwolk achter mijn auto vandaan.
Nemen jullie dan maatregelen? Ik ben soms wel bang dat ze wat in de brievenbus gooien of in de uitlaat van de auto ofzo, of in de tuin en dat er dan iets in brand vliegt. Gelukkig regent het...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 0:00

Ja hier ook. En ik moet straks nog boodschappen gaan halen met onze zoon. Ik vind het maar niks om met kinderwagen over straat te lopen nu

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Niene za 31 dec 2011 - 0:05

Hier lopen ze al sinds gisteren rond.. Steken vuurwerk af in het steegje achter het huis en voor op straat. Kreeg gister al een iets tegen mijn fiets wat keihard knalde! Gelukkig hoef ik er vandaag verder niet meer uit,alleen ff oliebollen halen bij mijn ouders thuis.
Heb in ieder geval de containers achter het huis gezet dus daar kunnen ze al niks in doen. Ze hebben hier trouwens een lawinepijl afgestoken vanmorgen,dacht dat me de ramen eruit sprongen :affraid:
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 0:19

Kids kennen vaak de gevaren niet en als je een groepje jongen bij elkaar heb jutten ze elkaar nog merk ik. Was net heel in het dorp en toen ik terug liep was een groepje van een stuk of 8 jongens flink met rotjes en dergelijke bezig. Het is niet meer een rotje weggooien, zoiets is blijkbaar te saai voor ze. Een groot rotje in een plastic verfvles doen wat een onzettende knal geeft en alle kanten op schiet...... brrr maakte het net van dichtbij mee en ik was serieus bang Embarassed

Bah moet er niet denken dat door de ontwetendheid van die mannetjes iets gebeurd. Zowel met hun als voorbijgangers.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 0:22

Hier in het park tegenover mijn huis was een vuilnisbak al helemaal open gesprongen, zal ook wel vuurwerk in gegooid zijn. Dat vind ik dan toch vandalisme eigenlijk, dat ding was helemaal krom. En die kinderen zijn gewoon nog maar een jaar of 10! Ik zou doodsbang zijn als ik kinderen had die de hele dag met vuurwerk gingen lopen, stel dat je kind thuis komt met een hand minder...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 0:24

Onze brievenbus is dichtgemaakt, de grote plantenbakken die voor het huis staan zijn versleept naar achteren. Verder zetten we alle auto's bij mijn zus op het terrein neer. Voor de rest kunnen we er weinig aan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 0:30

Bobbie schreef:Hier in het park tegenover mijn huis was een vuilnisbak al helemaal open gesprongen, zal ook wel vuurwerk in gegooid zijn. Dat vind ik dan toch vandalisme eigenlijk, dat ding was helemaal krom. En die kinderen zijn gewoon nog maar een jaar of 10! Ik zou doodsbang zijn als ik kinderen had die de hele dag met vuurwerk gingen lopen, stel dat je kind thuis komt met een hand minder...

Ik vraag me dan ook echt hoe de ouders over vuurwerk denken van deze kids? Ik zou het ook niet goedkeuren. Kinderen verzinnen de gekste gingen want vaak het moet allemaal groter en beter. Brrrrr.....

Ze zijn trouwens nu achterom in het pad bezig. Onze kat zit zielig onder kerstboom. Hopelijk komt ze de dag een beetje door!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Lady Starstruck za 31 dec 2011 - 0:35

De hele straat staat hier blauw, er komen steeds rookpluimen voorbij. Er word vuurwerk voor en achter mijn flat afgestoken. Ik heb echt een hekel aan vuurwerk ben er doodsbang voor dus blijf mooi de hele dag binnen.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Kabouter za 31 dec 2011 - 0:37

Bij ons dat ook traditie. Gelukkig gaat het altijd wel goed, behalve dat een paar geleden bij mijn ouders in de voortuin een boom in de fik stond. Gelukkig brandde die niet heel hard en konden het met een emmer water blussen.
Zo lang ik binnen zit vind ik het niet erg, maar buiten ben ik ineens minder fan. Schijterd die ik ben..
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Eris za 31 dec 2011 - 0:39

Hier doen ze dat ook inderdaad. Ach het is een keer per jaar en zolang ze geen echte vervelende dingen uithalen vind ik het prima.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Evalynn za 31 dec 2011 - 0:50

Ik vind het persoonlijk dit jaar hier wel meevallen. Woon tegen een park aan dus voorgaande jaren was het eigenlijk altijd wel erger...
Als ik een kind in die leeftijd zou hebben zou ik gewoon afspreken dat hij/zij geen vuurwerk af mag steken tot de leeftijd van 16. Daarvoor mag het wel maar onder begeleiding van hun vader. Ik ben daar denk ik enorm streng in, maar ook omdat ik er zelf schijtbenauwd voor ben!
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 1:08

Ik heb mn auto weggezet.
Zometeen nog ff met hond door t bos, meestal lopen ze daar niet.
Verder nog geen extreme dingen gezien, gelukkig. Anders zeg ik er wel wat van.

Edit: maar ook als ze 'netjes' zijn zeg ik er wat van.
Vorig jaar stonden ze bij de bosingang te knallen toen ik terug kwam van mn ronde met de hond. Zeiden die jongens tegen elkaar: 'even wachten met vuurwerk, er komt een hondje met een mevrouw aan laughcry. En dat is zielig'
Toen heb ik gezegd dat ik dat erg fijn vond.


Laatst aangepast door PrinsesBo op za 31 dec 2011 - 1:10; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Caro za 31 dec 2011 - 1:10

Dit jaar is het hier heel erg. En het zijn allemaal complete bommen die afgaan qua geluid. Ik ben er niet bang voor, maar ik heb vanmorgen ze wel even verzocht geen pijlen meer óp de auto's af te vuren...dat ging me echt tever. Ze zullen me wel een zeikwijf hebben gevonden smile.

Mijn hond heeft het zwaarder...
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 1:11

Hier is het de hele dag al een geknal. Er wordt hier verderop zelfs carbid geschoten in de bebouwde kom, levensgevaarlijk. Onze dochter kan hierdoor ook erg moeilijk slapen. Gelukkig is ons buurtjongetje zo fatsoenlijk om even te wachten met vuurwerk afsteken tot een uur of 2/half 3, zodat ons meisje in ieder geval even kan slapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Minx za 31 dec 2011 - 1:19

Rejoy. schreef:Hier is het de hele dag al een geknal. Er wordt hier verderop zelfs carbid geschoten in de bebouwde kom, levensgevaarlijk. Onze dochter kan hierdoor ook erg moeilijk slapen. Gelukkig is ons buurtjongetje zo fatsoenlijk om even te wachten met vuurwerk afsteken tot een uur of 2/half 3, zodat ons meisje in ieder geval even kan slapen.

Hier ook binnen de bebouwde kom carbit. Politie komt ook regelmatig langs. Ze schieten dan wel met ballen en op een veldje bij een school waarbij de ballen de straat niet op kunnen schieten omdat er zo'n hoog voetbalnet hangt. Is wel de veiligste plek hier in de buurt die ik me kan bedenken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 1:20

hier schieten ze gewoon de straat in. Er lopen wel wat mensen met hesjes aan die het verkeer laten stoppen, maar het is gewoon een doorlopende straat in een wijk. Nog geen politie gezien hier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Minx za 31 dec 2011 - 1:24

Ohw dat is wel slecht ja, :s zo is het hier gelukkig niet. Hopelijk is het vanavond wat rustiger als we naar mijn schoonouders en ouders fietsen. Hou niet zo van vuurwerk.

@balloon ik weet niet of je dit leest maar hoe is het vuurwerk in jou buurt??
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Susan za 31 dec 2011 - 1:24

Wij zitten lekker midden in het bos, heerlijk. De enige knallen die we horen zijn heel in de verte.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 1:26

Wonen jullie in t bos dan? Of op vakantie? Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  ThinkPink za 31 dec 2011 - 2:05

Hier zijn ze ook al de hele dag bezig. Ze lopen hier ook met rugzakjes vol.
Hier liepen ze net bij de parkeerplaatsen af te steken. Hoop dat mijn auto een beetje gespaard blijft Neutral Snap trouwens ook niet dat ouders dat zo laten gebeuren. Je laat je kinderen toch geen vuurwerk afsteken op een parkeerplaats? Gelukkig zijn ze nu een stuk verderop gaan staan.

Hier wonen trouwens ook van die luie mensen die hun kliko al vanaf donderdagavond niet hebben opgehaald. Ook fijn met al dat vuurwerk Evil or Very Mad

Zal blij zijn als dat geknal weer klaar is.

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 3:53

Hier in de buurt zijn ze ook al vanaf vanmorgen half 10 aan het knallen. Lijkt wel een oorlogsgebied, ik vind dit echt geen vuurwerk meer. Wij hebben geen maatregelen getroffen zelf, omdat het niet zó dicht bij ons in de buurt is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Mint za 31 dec 2011 - 3:58

Jaya schreef:Hier in de buurt zijn ze ook al vanaf vanmorgen half 10 aan het knallen. Lijkt wel een oorlogsgebied, ik vind dit echt geen vuurwerk meer. Wij hebben geen maatregelen getroffen zelf, omdat het niet zó dicht bij ons in de buurt is.

Volgens mij wonen we in hetzelfde dorp, wat een gedreun zeg! Ik ga vanavond nog met de trein richting een stad, maar ben doodsbang Cry
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 4:09

Mint schreef:
Jaya schreef:Hier in de buurt zijn ze ook al vanaf vanmorgen half 10 aan het knallen. Lijkt wel een oorlogsgebied, ik vind dit echt geen vuurwerk meer. Wij hebben geen maatregelen getroffen zelf, omdat het niet zó dicht bij ons in de buurt is.

Volgens mij wonen we in hetzelfde dorp, wat een gedreun zeg! Ik ga vanavond nog met de trein richting een stad, maar ben doodsbang Cry

Ja het is echt niet normaal! Ik ben blij dat ik er niet meer door hoef vanavond, lekker veilig binnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Monte za 31 dec 2011 - 4:10

Hier ook al de hele dag vuurwerk en ook van hele kleine kinderen(ik heb ze gezien vanaf denk ik 5 jaar). En achter mijn huis is een speelpleintje, daar zijn ze ook al de hele dag bezig. En in de wijk hoor ik soms echt gigantische bommen. En nu maar hopen dat de nacht rustig blijft, vorig jaar moest de ME komen 2 straten achter mij, daar gingen ze met grote groepen expres politie uitdagen en aanvallen. Maar hoewel dat maar 2 straten verder was, zijn er in mijn straat gelukkig niet dit soort ongeregeldheden.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en vuurwerk Empty Re: Kinderen en vuurwerk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum