Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitgaven delen

+15
June
Fortissimo
Rush
Bliss
Urban Naked
Joli86
Elliot
Reeza
TukTuk
Tiana
Lady4
Hoochie
Sam
Tania
Feline
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Uitgaven delen - Pagina 2 Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Gast zo 30 dec 2012 - 7:24

Ik hou er niet van om alle uitgaven op de weegschaal te leggen binnen een relatie. Als er maar enige vorm van evenredigheid in zit dan is het goed, maar ik ga niet alles uitrekenen. Wij deden meestal om en om, maar meestal betaald eik wel wat meer. Nu we samenwonen betaal ik sowieso het meeste, nu mijn vriend in de ww zit. Hij houdt na zijn vaste lasten in de maand 250 euro over en die gaan vaak al op aan boodschappen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen - Pagina 2 Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Bliss zo 30 dec 2012 - 7:29

June! Alles dus goed met jou en je vriend? Leuk! Hoe lang zijn jullie nu samen? (ben stiekem erg benieuwd naar een foto van jullie samen Very Happy PM?)

Sorry, ff offtopic!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen - Pagina 2 Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  June zo 30 dec 2012 - 7:38

Ja, het gaat echt heel goed. Soms ben ik verbaasd dat ik hem al zoveel jaar ken en nooit eerder bedacht heb hoe goed wij elkaar zouden passen Very Happy. Een foto heb ik niet op de computer staan volgens mij, ik ga even zoeken! We hebben allebei een hekel aan foto's, echt zonde eigenlijk.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen - Pagina 2 Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Bliss zo 30 dec 2012 - 7:41

June schreef:Ja, het gaat echt heel goed. Soms ben ik verbaasd dat ik hem al zoveel jaar ken en nooit eerder bedacht heb hoe goed wij elkaar zouden passen Very Happy. Een foto heb ik niet op de computer staan volgens mij, ik ga even zoeken! We hebben allebei een hekel aan foto's, echt zonde eigenlijk.

Ah ik wist niet eens hoe jullie elkaar hebben leren kennen enzo, waar ken je hem eigenlijk van dan? En hoe is het dan toch wat geworden?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen - Pagina 2 Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Lady4 zo 30 dec 2012 - 8:12

June schreef:Ja, het gaat echt heel goed. Soms ben ik verbaasd dat ik hem al zoveel jaar ken en nooit eerder bedacht heb hoe goed wij elkaar zouden passen Very Happy. Een foto heb ik niet op de computer staan volgens mij, ik ga even zoeken! We hebben allebei een hekel aan foto's, echt zonde eigenlijk.

Herkenbaar, haha. smile Hoe lang zijn jullie nu samen?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen - Pagina 2 Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  June zo 30 dec 2012 - 8:22

Nog niet zo lang. Officieel sinds half juni, maar vandaag is het precies een jaar geleden dat we onze eerste officiële date hadden Very Happy.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen - Pagina 2 Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Lady4 zo 30 dec 2012 - 8:27

Wat leuk zeg! Geniet er van. smile
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen - Pagina 2 Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Gast zo 30 dec 2012 - 8:30

Wij deden het een beetje om en om geloof ik in het begin. We deden niet overal alles verrekenen maar wel ongeveer afstemmen. Nu hebben we een gezamenlijke rekening waar we alles wat we samen doen mee betalen. Maar dat zou ik ook later pas doen inderdaad, helemaal als je juist niet op 1 lijn ligt wat uitgaven betreft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen - Pagina 2 Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Marsy28 zo 30 dec 2012 - 14:23

Wij hebben een american express voor de boodschappen, dat is hier vrij normaal. We nemen de bonnetjes mee en storten dan 1 keer per maand het geld van boodschappen gedeeld door 2 op onze gezamenlijke rekening. Verder krijgt hij per 2 weken uitbetaald en ik per week. Dus hij betaalt als hij loon krijgt die week alle leuke dingen die we doen en de huur en ik in de week dat ik betaald krijg. Komt ongeveer op hetzelfde neer.

In Nederland hadden we gezamenlijke rekening waar we elke maand een vast bedrag op storten, voor huur, vaste lasten en boodschappen. Als we einde van de maand iets overhielden dan ging dat op de spaarrekening. Hier sparen we ook elke keer als we loon krijgen op een spaarrekening. Oh en ons kleingeld gaat in een spaarpot die niet open kan. Gaan we romantisch paar dagen van weg met valentijnsdag.

Vind jullie pot idee wel goed idee, volgens mij werkt dat prima als je nog niet zo lang samen bent. Toen wij net bij elkaar waren deden we het ook om en om..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen - Pagina 2 Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Caramba zo 30 dec 2012 - 19:28

Wij betalen nog steeds om en om.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen - Pagina 2 Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  mzcharlotte zo 30 dec 2012 - 20:25

Wij hebben onze rekeningen echt supersnel samengevoegd, dat was achteraf niet nodig. Vooral omdat we de rekeningen tegenwoordig weer uit elkaar hebben gehaald en maandelijks een x bedrag op de gezamelijke rekening storten. Nu doen we nog steeds redelijk om en om, al komt het met vakanties vaak op mij aan omdat ik nu eenmaal meer verdien dan hij. Ik ben zelf ook redelijk zuinig en hij was dat juist niet (al begint dat nu anders te worden; hij heeft er twee jaar overgedaan om de nieuwe playstation te kopen bijvoorbeeld haha).
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen - Pagina 2 Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Atelier Madame ma 31 dec 2012 - 5:48

Ik vind het wel een verschil of je samenwoond of niet. Jullie zijn zo kort samen dan is een gezamenlijke rekening wel erg snel vind ik. Ik zou gewoon om ste beurt doen en ook aangeven bij grotere uitgaven goh ik betaal het volgende ofzo. Mijn vriend trekt bijv uit zichzelf heel snel z'n portemonnee, dat ben je soms amper voor. Dan moet ik echt zeggen nu betaal ik!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen - Pagina 2 Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum