Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

+19
Eliesje
Darius
Punk'd
sanne-84
Tiana
mzcharlotte
Snoes
Parisienne
Marie
Pussycat
litllejoy
Sterre
Makamba
woezel
Spring
Verona
Le Chat Noir
Rush
Feline
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Feline do 17 nov 2011 - 2:10

Ik doe dit namelijk nooit maar moet nu echt even weten wat ik waar aan uitgeef. Ik voel me heel dom maar wat is een handige manier daarvoor? Ik wil 't sowieso van de afgelopen 3 maanden nog doen. Vermelden jullie ook data enzo?

Ik weet niet zo goed hoe ik dit handig in excel kan zetten, weet iemand een goed voorbeeld?

Alvast bedankt!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Rush do 17 nov 2011 - 2:17

Ik heb alle inkomsten onder elkaar

Salaris xxx,xx
Zorgtoeslag xxx,xx

En dan heb ik alle vaste uitgaven onder elkaar met een min teken ervoor

Wegenbelasting -xxx,xx
Autoverzekering -xxx,xx
Zorgverzekering -xxx,xx
etcetera

Daaronder heb ik dan alle variabele uitgaven

Boodschappen -xxx,xx
Hobby -xxx,xx
Verzorgingspul -xxx,xx
etcetera

Ik maak dan onderaan TOTAAL en maak daar de soms =SOM(B1:B36) (bijvoorbeeld natuurlijk, ligt eraan hoeveel jij ingevuld hebt wat het laatste cijfer is) en dan komt er automatisch te staan wat ik nog op de rekening heb. Excel trekt automatisch de - dingen (dus wat eraf gaat) van de getallen af die in de plus staan.
Eens per week vul ik alles in en de laatste waar ik op de rekening gebleven ben, dat noteer ik even in het bestand, bijvoorbeeld Jumbo 17-11-2011.

In de eerste kolom zet je dus wat het is, dat is dan kolom A en in de tweede kolom B staan de getallen. Hier staat het dus scheef smile
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Le Chat Noir do 17 nov 2011 - 2:19

Eh nee geen voorbeeld, maar toevallig heb ik me er afgelopen week eens over gebogen.
Heb gewoon onze rekeningen bestudeerd van de afgelopen 3 maanden en gewoon met pen en papier nerd opgeschreven wat en hoeveel overal aan besteed werd. En uiteraard wat er binnenkwam. Dit dan per maand.
Wij pinnen eigenlijk alles, dat is dus gemakkelijker dan dat je wekelijks geld uit de muur haalt en dan alles contant afrekend.

Edit: ja natuurlijk dus eerst een kopje met inkomsten, dan uitgaven en dit van elkaar aftrekken.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Rush do 17 nov 2011 - 2:22

Ik pin ook alles in de winkels, dus dat is erg makkelijk bijhouden.

Als ik bijvoorbeeld eens €20 pin uit de muur en daarvan besteed ik 8 euro in de kroeg, 10 euro aan een cadeautje en 2 euro bij de Mac.

Dan komt er bij uitgaan 8 euro bij, bij overige komt dan 10 euro (en dan zet ik erachter; cadeautje P. ) en bij Uit Eten/Afhaal komt €2.

Ik weet niet altijd waar ik m`n gepinde geld aan uit geef, dus ik heb ook een post met 'pinautomaat'.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Feline do 17 nov 2011 - 2:25

Tnx meiden! Ik heb zojuist ook Afas ontdekt.. das een online boekhouding.. moet je alleen even je rekeningoverzicht downloaden en dan maakt deze site er een schema van. Moet alleen nog even checken hoe veilig dit is.

Wel heel handig. Kan alles heel makkelijk zelf in categorien indelen.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Rush do 17 nov 2011 - 2:26

Feline schreef:Tnx meiden! Ik heb zojuist ook Afas ontdekt.. das een online boekhouding.. moet je alleen even je rekeningoverzicht downloaden en dan maakt deze site er een schema van. Moet alleen nog even checken hoe veilig dit is.

Wel heel handig. Kan alles heel makkelijk zelf in categorien indelen.
Het zal vast veilig zijn, maar dat soort dingen ben ik heel huiverig voor, dan doe ik het liever zelf.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Verona do 17 nov 2011 - 2:30

Ik heb ook altijd een excel blad en die van mij is hetzelfde als bij die van Rush. Ik heb dan bijvoorbeeld voor boodschappen 350 euro gerekend en dan in een apart kopje tel ik alle boodschappen dan op.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 2:30

Ik gebruik nog steeds het excel bestand wat Weetjewel ooit stuurde. Die had dat weet van haar.. boekhouder/notaris (??). Daar staat echt alles in. Je hoeft het alleen nog maar in te vullen. Ik kan het je eventueel wel opsturen als je wil. Moet je je emailadres even dm'en

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 2:39

Jolicious schreef:Ik gebruik nog steeds het excel bestand wat Weetjewel ooit stuurde. Die had dat weet van haar.. boekhouder/notaris (??). Daar staat echt alles in. Je hoeft het alleen nog maar in te vullen. Ik kan het je eventueel wel opsturen als je wil. Moet je je emailadres even dm'en

Die gebruik ik ook nog steeds smile
Erg handig. Al is het de laatste maanden er even bij ingeschoten om alles in te vullen met alle rare kosten die we hebben gehad met de hypotheek erbij enzo.
Maar zodra we verhuisd zijn ga ik een nieuwe berekening maken, want daar klopt straks niks meer van natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Spring do 17 nov 2011 - 2:49

OOOH, ik zou heel graag dat bestandje hebben!

(kan me ineens herinneren dat ik volgens mij daarvan al op de hoogte was..., ooit)
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Feline do 17 nov 2011 - 2:54

Jolicious, je hebt pm smile
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  woezel do 17 nov 2011 - 4:42

Hier nu een bestand met alle vaste lasten van een jaar. Gedeeld door 12, dat geld gaat per maand op een rekening.
Op een andere rekening dus geld voor variabele lasten oa boodschappen, tank.
De variabele uitgaven noteer ik. Pin 120 per week voor boodschappen, maar als er over is worden er ook andere dingentjes van gehaald. Noteer dat dan wel als 120 boodschappen

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 7:27

Nee, ik doe dat niet. Ik weet ongeveer wat er binnen komt en uitgaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 9:04

Ik ben het ook gaan doen, zo meot ik van mijzelf nu al een paar maand VERPLICHT sparen, tot nu toe gaat het goed....en heb er tot nu toe ook (bijna) niet aan gekomen...alleen bij echte nood!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Makamba do 17 nov 2011 - 9:54

Ik hou het bij in een exel bestand!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Sterre do 17 nov 2011 - 10:13

Toen de situatie voor ons veranderde (ik andere baan, koophuis) heb ik in excel een maandbegroting gemaakt. Daar hoort naast de vaste lasten een bepaald bedrag sparen bij, een bedrag voor boodschappen en een bedrag 'vrij te besteden'. Zo lang ik me daaraan houd, komt het goed en hoef ik niet elke uitgave bij te houden gelukkig.

Als ik opeens krap zit dan maak ik overigens wel een overzichtje met de oorzaak daarvan, zodat ik weet waar ik even op moet bezuinigen.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 10:21

Ik hield het nooit bij maar heb het van afgelopen maanden gewoon met poten en papier gedaan. Ik wil het nu wel weer bij gaan houden dus ik wil eigenlijk ook dat bestandje wel hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 10:26

Ik zal het morgen even mailen! Kan nu niet bij mijn laptop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 10:57

Wij houden volgens mij niet echt wat bij laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  litllejoy do 17 nov 2011 - 20:56

Ik doe het nog heel ouderwets, in een schriftje haha.

Ik maak 4 kolomen (inkomsten, vaste lasten, incidentele uitgaven en overig (waar ik bv. de boodschappen inzet).
Dit is dan vanaf de eerste van de maand tot de laatste.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Pussycat do 17 nov 2011 - 21:27

Jolicious schreef:Ik gebruik nog steeds het excel bestand wat Weetjewel ooit stuurde. Die had dat weet van haar.. boekhouder/notaris (??). Daar staat echt alles in. Je hoeft het alleen nog maar in te vullen. Ik kan het je eventueel wel opsturen als je wil. Moet je je emailadres even dm'en

Zou je het misschien ook naar mij willen opsturen? Embarassed Lijkt me wel handig. Ik hou nu alles bij op papier, maar via excel lijkt me wel makkelijk.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Marie do 17 nov 2011 - 21:39

Ik zou het bestandje ook graag willen hebben. Houd nu niks bij (student en alleen), maar wil dat toch wel graag gaan doen. Zodat ik weet waar ik aan toe ben als mijn situatie bijvoorbeeld veranderd..
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Parisienne do 17 nov 2011 - 22:01

Wij houden niks bij.. maar wil daar toch echt wel verandering in brengen! Heb ooit een keer een mooi Excell-bestand gemaakt (inclusief formules en doorberekeningen enzo), dus het zou niet moeilijk moeten zijn.

Maar schrijven jullie dan serieus elk bonnetje op?!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Verona do 17 nov 2011 - 22:19

Zouden jullie dat excel bestand ook naar mij willen mailen? Kijken of het beter is dan mijn excel bestand.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 22:21

Pm me maar even als je het wil, kan vanmiddag weer op mijn laptop

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum