Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

overstap naar peuterbed / groot bed

+7
Twellie
moepie
Susan
meisjesmama
Darius
PiP
Flower_L
11 plaatsers

Ga naar beneden

overstap naar peuterbed / groot bed Empty overstap naar peuterbed / groot bed

Bericht  Flower_L vr 20 apr 2012 - 9:30

hoe ging dat bij jullie?

Wil L. nog niet overdoen, hij slaapt vooralsnog prima in zijn ledikantje. Maar vraag mij wel af hoe we hem straks in dat grote bed krijgen. Elke ochtend staat hij vrolijk te jumpen in bed. Ben bang dat hij straks ook gaat staan in bed en dan zo het bed uitvalt.

Wat zijn jullie ervaringen?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

overstap naar peuterbed / groot bed Empty Re: overstap naar peuterbed / groot bed

Bericht  PiP vr 20 apr 2012 - 9:45

Hier ging het echt perfect!
Ze bleef meteen liggen en komt er ook niet uit haar zelf uit.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

overstap naar peuterbed / groot bed Empty Re: overstap naar peuterbed / groot bed

Bericht  Darius vr 20 apr 2012 - 9:49

Mijn L was even oud als jouw L nu is, toen we hem in een peuterbedje legden. Ging prima!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  meisjesmama vr 20 apr 2012 - 9:49

3 weken voor dat de jongste 2 werd ging ze over naar een peuterbed en het ging meteen goed! Ze slaap er veel beter in dan in haar ledikant.
de oudste ging met 2,5 over naar een groot bed ook dat ging top!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan vr 20 apr 2012 - 9:52

Ezra is een paar weken voor zijn tweede verjaardag overgegaan naar een peuterbed. Ik vond het niet zo'n fijne timing, want het was precies in de kraamtijd van Yrsa, niet echt het ideale moment om een ander bed te krijgen, ik had het eigenlijk later willen doen, maar hij begon uit zijn bed te klimmen en dat vond ik gevaarlijk. Nog ongeveer een half jaar later kreeg hij een eenpersoonsbed.

Yrsa ligt nog prima in haar ledikant. Als ze toe is aan een eenpersoonsbed krijgt ze denk ik de Hemnes bedbank van Ikea, maar als ze nu al over zou gaan, zou ze tijdelijk het peuterbedje van Ezra krijgen. Zolang ze nog lekker in haar ledikantje ligt en niet over de rand klimt, laat ik haar daar nog in slapen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Flower_L vr 20 apr 2012 - 9:52

maar stonden jullie kindjes voorheen niet in het ledikant?

De enkele keer dat L bij ons in bed ligt, gaat hij na het wakker worden ook meteen staan en springen.

Denk dat het straks kwestie is van proberen hier, maar leg er dan wel matras naast denk ik Very Happy

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  moepie vr 20 apr 2012 - 10:07

Onze do hter ging met 20 maanden in een peuterbed. Daarvoor stond ze regelmatig te springen in het ledikant. Op dit bed springt ze een enkele keer, alleen overdag. Maar ze weet dat het niet mag. Tot nu toe is ze nog nooit zelf uit bed gegaan totdat we s'ochtends of s'middags op haar kamer komen.
Het gaat dus prima! Ik hoor niet vaak dat de overstap naar een groter bed moeizaam verloopt eigenlijk.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Twellie vr 20 apr 2012 - 10:13

Ik heb hier nog een ledikantje, ik wil zo lang mogelijk uitstellen dat ik 's ochtendsvroeg een wakkere peuter naast mijn bed kan hebben staan.

Ze kan zo uit haar bedje klimmen, maar 's nachts heeft ze altijd een slaapzak aan (wil geen deken) en dan kan dat niet.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Monnie vr 20 apr 2012 - 10:30

Mijn zoontje ligt nu ongeveer 2 maand in zijn peuterbed, ging meteen goed. Hij slaapt nog wel steeds met een slaapzak aan en heeft geen deken. Hij klimt ook niet zelf uit bed. Wij hebben een bed van ikea, die aan 1 kant een opstaande rand heeft. De andere kant staat tegen een muur. Mijn zoontje klimt hier dus niet overheen, maar ik weet niet hoe "klimmerig" jou zoontje is.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 18:16

Hier ging het wel goed. Alleen heeft mijn zoontje al door hoe hij er uit moet klimmen dus zit hij elke ochtend op de deur te bonzen als hij wakker is.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer vr 20 apr 2012 - 20:41

S. die stond ook in haar ledikant. Ze klom er zelfs uit. We hebben haar overgedaan toen ze 22 maanden was omdat ze er uitgedonderd was.
Dit ging gelijk goed. Ze sprong en stond ook niet op haar bedje.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 3:47

Flower_L schreef:hoe ging dat bij jullie?

Wil L. nog niet overdoen, hij slaapt vooralsnog prima in zijn ledikantje. Maar vraag mij wel af hoe we hem straks in dat grote bed krijgen. Elke ochtend staat hij vrolijk te jumpen in bed. Ben bang dat hij straks ook gaat staan in bed en dan zo het bed uitvalt.

Dat doet hij dan maar 1 keer haha. Hier zijn beide kinderen rond de 2 jaar over gegaan en dat ging prima.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne ma 11 jun 2012 - 23:30

Ik haal dit topic even omhoog, want binnenkort gaat N. waarschijnlijk over naar een peuterbed. Ik zag gisteren al dat ze een poging deed tot klimmen. Ik heb nog geen peuterbed, we bouwen eerst haar ledikant om tot peuterbed, daar kan namelijk een zijkant uit. Ik heb gisteren bij Ikea alvast zo'n hekje gekocht, deze kan namelijk ook bij het omgebouwde ledikant gebruikt worden. Dus bang dat ze eruit gaat vallen ben ik niet.

Ik verwacht wel dat N. uit straks zelf uit haar bed gaat proberen te komen, ik denk niet dat ze wacht als ze wakker is totdat wij eraan komen. Het probleem is dat ze met een slaapzak slaapt. Als ze eruit gaat klimmen gaat het geheid fout. Hoe doen jullie kinderen die in een slaapzak in een peuterbedje slapen dit?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 23:57

PiP schreef:Hier ging het echt perfect!
Ze bleef meteen liggen en komt er ook niet uit haar zelf uit.

+ 1

Ons zoontje was nog net geen 2 jaar. Hij stond ook steeds in de ledikant, maar eenmaal in zijn peuterbed bleef hij wonderbaarlijk genoeg liggen. Een tijdje geleden kwam hij wel steeds zijn bed uit, maar een half uurtje naast zijn deur in de gang staan deed wonderen en nou blijft hij weer netjes liggen Laughing

Gast
Gast

Bericht  Juutjepetuutje di 12 jun 2012 - 3:18

Onze zoon ging over toen hij net 2 was, hij klom uit zijn ledikant. In het begin ging het best moeizaam, hij ging in zijn bed staan en zag het als handig opstapje naar de vensterbank.. hij is dan ook verschillende keren flink gevallen, maar hij leerde er niet erg veel van. Wij hadden er best wel spijt van dat we hem over hadden gedaan maar ja we moesten toch wat, uit een ledikant val je toch net ff harder..
Nu gaat het met ups en downs, soms gaat hij snachts zijn bed uit en is dan een paar uur aan het spoken... Rolling Eyes en soms gaat het weken goed, dit zit denk ik echt in zijn karakter, het is een onwijs druk mannetje met eigen wil en niet iemand die netjes blijft zitten (in dit geval liggen)
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 5:57

Y. gaat pas over als de zolder af is, onze nieuwe slaapkamer, al had ik haar er nu al graag in gehad om te oefenen nu het mezelf nog redelijk lukt om haar naar bed te brengen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: