overstap naar peuterbed / groot bed
+7
Twellie
moepie
Susan
meisjesmama
Darius
PiP
Flower_L
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
overstap naar peuterbed / groot bed
hoe ging dat bij jullie?
Wil L. nog niet overdoen, hij slaapt vooralsnog prima in zijn ledikantje. Maar vraag mij wel af hoe we hem straks in dat grote bed krijgen. Elke ochtend staat hij vrolijk te jumpen in bed. Ben bang dat hij straks ook gaat staan in bed en dan zo het bed uitvalt.
Wat zijn jullie ervaringen?
Wil L. nog niet overdoen, hij slaapt vooralsnog prima in zijn ledikantje. Maar vraag mij wel af hoe we hem straks in dat grote bed krijgen. Elke ochtend staat hij vrolijk te jumpen in bed. Ben bang dat hij straks ook gaat staan in bed en dan zo het bed uitvalt.
Wat zijn jullie ervaringen?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: overstap naar peuterbed / groot bed
Hier ging het echt perfect!
Ze bleef meteen liggen en komt er ook niet uit haar zelf uit.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Mijn L was even oud als jouw L nu is, toen we hem in een peuterbedje legden. Ging prima!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
3 weken voor dat de jongste 2 werd ging ze over naar een peuterbed en het ging meteen goed! Ze slaap er veel beter in dan in haar ledikant.
de oudste ging met 2,5 over naar een groot bed ook dat ging top!
de oudste ging met 2,5 over naar een groot bed ook dat ging top!
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Ezra is een paar weken voor zijn tweede verjaardag overgegaan naar een peuterbed. Ik vond het niet zo'n fijne timing, want het was precies in de kraamtijd van Yrsa, niet echt het ideale moment om een ander bed te krijgen, ik had het eigenlijk later willen doen, maar hij begon uit zijn bed te klimmen en dat vond ik gevaarlijk. Nog ongeveer een half jaar later kreeg hij een eenpersoonsbed.
Yrsa ligt nog prima in haar ledikant. Als ze toe is aan een eenpersoonsbed krijgt ze denk ik de Hemnes bedbank van Ikea, maar als ze nu al over zou gaan, zou ze tijdelijk het peuterbedje van Ezra krijgen. Zolang ze nog lekker in haar ledikantje ligt en niet over de rand klimt, laat ik haar daar nog in slapen.
Yrsa ligt nog prima in haar ledikant. Als ze toe is aan een eenpersoonsbed krijgt ze denk ik de Hemnes bedbank van Ikea, maar als ze nu al over zou gaan, zou ze tijdelijk het peuterbedje van Ezra krijgen. Zolang ze nog lekker in haar ledikantje ligt en niet over de rand klimt, laat ik haar daar nog in slapen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
maar stonden jullie kindjes voorheen niet in het ledikant?
De enkele keer dat L bij ons in bed ligt, gaat hij na het wakker worden ook meteen staan en springen.
Denk dat het straks kwestie is van proberen hier, maar leg er dan wel matras naast denk ik
De enkele keer dat L bij ons in bed ligt, gaat hij na het wakker worden ook meteen staan en springen.
Denk dat het straks kwestie is van proberen hier, maar leg er dan wel matras naast denk ik
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Onze do hter ging met 20 maanden in een peuterbed. Daarvoor stond ze regelmatig te springen in het ledikant. Op dit bed springt ze een enkele keer, alleen overdag. Maar ze weet dat het niet mag. Tot nu toe is ze nog nooit zelf uit bed gegaan totdat we s'ochtends of s'middags op haar kamer komen.
Het gaat dus prima! Ik hoor niet vaak dat de overstap naar een groter bed moeizaam verloopt eigenlijk.
Het gaat dus prima! Ik hoor niet vaak dat de overstap naar een groter bed moeizaam verloopt eigenlijk.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb hier nog een ledikantje, ik wil zo lang mogelijk uitstellen dat ik 's ochtendsvroeg een wakkere peuter naast mijn bed kan hebben staan.
Ze kan zo uit haar bedje klimmen, maar 's nachts heeft ze altijd een slaapzak aan (wil geen deken) en dan kan dat niet.
Ze kan zo uit haar bedje klimmen, maar 's nachts heeft ze altijd een slaapzak aan (wil geen deken) en dan kan dat niet.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Mijn zoontje ligt nu ongeveer 2 maand in zijn peuterbed, ging meteen goed. Hij slaapt nog wel steeds met een slaapzak aan en heeft geen deken. Hij klimt ook niet zelf uit bed. Wij hebben een bed van ikea, die aan 1 kant een opstaande rand heeft. De andere kant staat tegen een muur. Mijn zoontje klimt hier dus niet overheen, maar ik weet niet hoe "klimmerig" jou zoontje is.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Hier ging het wel goed. Alleen heeft mijn zoontje al door hoe hij er uit moet klimmen dus zit hij elke ochtend op de deur te bonzen als hij wakker is.
Gast- Gast
S. die stond ook in haar ledikant. Ze klom er zelfs uit. We hebben haar overgedaan toen ze 22 maanden was omdat ze er uitgedonderd was.
Dit ging gelijk goed. Ze sprong en stond ook niet op haar bedje.
Dit ging gelijk goed. Ze sprong en stond ook niet op haar bedje.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Dat doet hij dan maar 1 keer haha. Hier zijn beide kinderen rond de 2 jaar over gegaan en dat ging prima.Flower_L schreef:hoe ging dat bij jullie?
Gast- Gast
Ik haal dit topic even omhoog, want binnenkort gaat N. waarschijnlijk over naar een peuterbed. Ik zag gisteren al dat ze een poging deed tot klimmen. Ik heb nog geen peuterbed, we bouwen eerst haar ledikant om tot peuterbed, daar kan namelijk een zijkant uit. Ik heb gisteren bij Ikea alvast zo'n hekje gekocht, deze kan namelijk ook bij het omgebouwde ledikant gebruikt worden. Dus bang dat ze eruit gaat vallen ben ik niet.
Ik verwacht wel dat N. uit straks zelf uit haar bed gaat proberen te komen, ik denk niet dat ze wacht als ze wakker is totdat wij eraan komen. Het probleem is dat ze met een slaapzak slaapt. Als ze eruit gaat klimmen gaat het geheid fout. Hoe doen jullie kinderen die in een slaapzak in een peuterbedje slapen dit?
Ik verwacht wel dat N. uit straks zelf uit haar bed gaat proberen te komen, ik denk niet dat ze wacht als ze wakker is totdat wij eraan komen. Het probleem is dat ze met een slaapzak slaapt. Als ze eruit gaat klimmen gaat het geheid fout. Hoe doen jullie kinderen die in een slaapzak in een peuterbedje slapen dit?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
PiP schreef:Hier ging het echt perfect!
+ 1
Ons zoontje was nog net geen 2 jaar. Hij stond ook steeds in de ledikant, maar eenmaal in zijn peuterbed bleef hij wonderbaarlijk genoeg liggen. Een tijdje geleden kwam hij wel steeds zijn bed uit, maar een half uurtje naast zijn deur in de gang staan deed wonderen en nou blijft hij weer netjes liggen
Gast- Gast
Onze zoon ging over toen hij net 2 was, hij klom uit zijn ledikant. In het begin ging het best moeizaam, hij ging in zijn bed staan en zag het als handig opstapje naar de vensterbank.. hij is dan ook verschillende keren flink gevallen, maar hij leerde er niet erg veel van. Wij hadden er best wel spijt van dat we hem over hadden gedaan maar ja we moesten toch wat, uit een ledikant val je toch net ff harder..
Nu gaat het met ups en downs, soms gaat hij snachts zijn bed uit en is dan een paar uur aan het spoken... en soms gaat het weken goed, dit zit denk ik echt in zijn karakter, het is een onwijs druk mannetje met eigen wil en niet iemand die netjes blijft zitten (in dit geval liggen)
Nu gaat het met ups en downs, soms gaat hij snachts zijn bed uit en is dan een paar uur aan het spoken... en soms gaat het weken goed, dit zit denk ik echt in zijn karakter, het is een onwijs druk mannetje met eigen wil en niet iemand die netjes blijft zitten (in dit geval liggen)
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Y. gaat pas over als de zolder af is, onze nieuwe slaapkamer, al had ik haar er nu al graag in gehad om te oefenen nu het mezelf nog redelijk lukt om haar naar bed te brengen.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» van ledikant naar peuterbed/meegroeibed of 'groot' bed?
» Overstap peuterbed, lastige slaper.
» Peuterbed of groot bed?
» Overstap flesvoeding van 1 naar 2
» Peuterbed
» Overstap peuterbed, lastige slaper.
» Peuterbed of groot bed?
» Overstap flesvoeding van 1 naar 2
» Peuterbed
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: