Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed?

+6
Usje
Darius
Tania
Pussycat
meisjesmama
kwak
10 plaatsers

Ga naar beneden

slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed? Empty slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed?

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 0:11

Onze eigenwijze draag is vanaf dag 1 al een slechte slaper. Wij hebben ons daar inmiddels bij neergelegt, maar af en toe komt er weer iets voorbij waarvan we het kunnen proberen. Ik heb wel eens gelezen dat kinderen beter zijn gaan slapen zodra ze in een gewoon (peuter)bedje zijn gaan slapen. Ik vind onze dochter met 16 maanden daar nog wel een beetje voor aan de jonge kant, maar het is het proberen waard toch? Ik ben benieuwd of meer mensen dit geprobeerd hebben en wat het resultaat was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed? Empty Re: slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed?

Bericht  kwak zo 18 dec 2011 - 0:16

baat het niet, schaad het niet toch?!
ik zou het gewoon proberen, evt eerst met een matras op de grond en als dat goed gaat pas in een echt bed.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed? Empty Re: slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed?

Bericht  meisjesmama zo 18 dec 2011 - 0:19

Wij hebben het er toevallig vrijdagavond over gehad. Onze dochter is 20 maanden maar het leek ons nog niet handig. Want ze moeten ook in hun bed blijven liggen en ik denk dat ze dat hier dus niet gaat doen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed? Empty Re: slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed?

Bericht  Pussycat zo 18 dec 2011 - 0:20

Soms heb ik de neiging om dat ook al te proberen haha.
Of om haar kamer gewoon om te toveren tot 1 groot bed met alleen maar matrassen op de grond, want zij draait heel veel en in zo'n ledikantje zit je natuurlijk elke keer tegen die stangen aan waardoor ze wakker wordt....

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed? Empty Re: slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed?

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 0:23

we gaan het sowieso proberen, als onze draak op tijd wakker is halen we vandaag bij de ikea een peuterbedje (1-persoons vind ik voor een 16 maander dan wel weer héééél groot). Haar huidige ledikantje bewaren we gewoon, dus als het niet lukt, dan kan ze daar altijd in terug. Uit bed komen doet ze nu in ieder geval niet. Ze slaapt ook regelmatig bij ons in bed en als wij er dan al uit zijn en zij wordt wakker, blijft ze altijd netjes in bed wachten tot wij er zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed? Empty Re: slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed?

Bericht  Tania zo 18 dec 2011 - 0:35

Geen idee, hier nogsteeds een ledikant. Maar ons kleine draakje slaapt sinds een paar weken ineens een stuk beter. Hij wordt nogsteeds wel zo'n twee keer wakker 'snachts maar als ik dan z'n speentje en knuffel heb gegeven gaat hij gewoon weer slapen :shock: .
Dus er is nog hoop dat ze beter gaat slapen hoor! Hopelijk gaat dat bij jullie ook snel gebeuren.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed? Empty Re: slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed?

Bericht  Darius zo 18 dec 2011 - 1:45

Ik zou het ook gewoon proberen hoor! Het is misschien een tip om het bedje aan 1 kant tegen de muur te zetten, zodat ze aan die kant er al niet uit kunnen vallen. En misschien kun je het ledikantje dan nog tegen de andere kant zetten. Heeft jouw dochter misschien een wat veiliger gevoel, als haar ledikantje dichtbij staat. En mocht het vannacht weer gedoe worden, dan kun je je dochter meteen overtillen in het ledikantje.

Overigens vind ik 16 maanden echt niet vreselijk vroeg om naar een peuterbedje te gaan, ik hoor ook wel verhalen van 14 of 15 maand.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed? Empty Re: slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed?

Bericht  Usje zo 18 dec 2011 - 1:49

Pussycat schreef:Soms heb ik de neiging om dat ook al te proberen haha.
Of om haar kamer gewoon om te toveren tot 1 groot bed met alleen maar matrassen op de grond, want zij draait heel veel en in zo'n ledikantje zit je natuurlijk elke keer tegen die stangen aan waardoor ze wakker wordt....
En als je haar in een campingbedje te slapen legt? Hier werd de oudste ook steeds wakker, doordat hij zichzelf weer eens tegen een spijl aan gewurmd had. Kon er soms wel zes keer per nacht uit. In een campingbedje gelegd (wel met eigen matras uiteraard) en het probleem was over!
Usje
Usje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 37
Registratiedatum : 17-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed? Empty Re: slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed?

Bericht  Niene zo 18 dec 2011 - 2:13

Hier ook een slechte slaper vanaf dag 1.. Ze is met 2 jaar naar een groot bed gegaan,maar het maakte hier geen verschil. Ze slaapt alleen rustiger bij mij in bed... silent
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed? Empty Re: slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed?

Bericht  moepie zo 18 dec 2011 - 7:11

Onze dochter is met 21 maanden naar een peuterbed gegaan omdat we het ook het proberen waard vonden, zij was ook een ontzettende slechte slaper.
Ik heb wel het idee dat het beter gaat in het peuterbed. Nog wordt ze regelmatig wakker maar niet meer zoals daarvoor.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed? Empty Re: slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed?

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 7:19

Helaas vandaag geen tijd meer gehad om een nieuw bedje te komen. Lekker ironisch, slaapt ze nou net vandaag te lang :P M'n man gaat deze week 's avonds een keertje naar de Ikea een nieuw bedje halen. Bedje komt inderdaad langs een muur te staan. Haar ledikantje komt bij ons op de kamer, als het dan helemaal niet wil, kan ze daar in. We hebben nu zo'n gaasbedhekje, dus die kunnen we ook altijd nog gebruiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed? Empty Re: slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed?

Bericht  Coco zo 18 dec 2011 - 8:21

Hier geen peuterbedje maar een omgebouwde ledikant voor beiden. Op dit moment gaat het slapen niet zo lekker, mijn zoontje loopt al een tijdje te rommelen met zijn oren en mijn dochtertje krijgt haar laatste kiezen, dus momenteel weer drama.
Maar sinds we hun bedjes omgebouwd hebben (zo'n 1,5 maand terug), hebben we meestal iig de avonden rust. Voorheen was er minimaal ieder uur wel 1 wakker vanaf dat ze naar bed gingen. Nu, als ze beiden goed in hun vel zitten, begint het meestal pas na 23u en slaapt mijn dochtertje 6 van de 7 nachten door. De eerste nacht heeft mijn zoontje zelfs tot 5 uur doorgeslapen. Dat was een hele prestatie voor hem. De nachten slaapt hij meestal wel bij ons vanaf een uur of 1.
Hij komt er trouwens wel uit, maar dat vind ik alleen maar prettig, zo maakt hij mijn dochtertje niet wakker met huilen, maar komt naar mij toegelopen, als ik hem dan oppak slaapt hij alweer.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed? Empty Re: slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed?

Bericht  Susan zo 18 dec 2011 - 9:44

Ezra sliep veel beter in een campingbed dan in een gewoon bed, dus hebben we op een gegeven moment gewoon een campingbed in zijn kamer gezet. Wel met zijn gewone matras erin. Voor ons was het echt een verademing hoeveel beter hij toen ging slapen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed? Empty Re: slechte slaper -> beter geworden in een gewoon bed?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum