Gek word ik ervan!
+5
Sun88
Sanne
Paper Crown
Jezzie
Charles
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gek word ik ervan!
Mijn zoontje kan sinds een dikke week van zijn rug op zijn buik rollen. Maar nog niet terug. Gevolg is dat hij op zijn speeldeken binnen 1 sec op zijn buik ligt en dan gaat liggen schreeuwen omdat hij niet meer terug kan, en dan gaat hij ook nog overgeven waardoor hij met zijn gezicht door de smurrie rolt. 'Het probleem' is dat ik een tweeling heb en dus bijv. net zijn zusje aan het voeden ben (de rustigheid zelve, kan nog lang niet rollen ook) en ik dit dus om de 30 sec moet onderbreken om meneer terug te draaien of zijn snoet te poetsen en hem uit zijn kwijl te halen. En giftig dat ie is!
In een wipstoeltje zetten is ook geen optie, daar gaat hij na ca. een minuut in overstrekken met als gevoel dat hij zich uit de riepmjes wurmt. In de box ligt ie ook binnen 1 sec op zijn gezicht. Wat moet ik nou met hem . Gaat dit over? Ik vrees dat wanneer hij leert weer terug te rollen (duurt niet lang meer soms lukt het al) hij binnen no time de hele kamer door rolt of onder de bank ligt (zojuist). Hij is ZO druk niet normaal. We lopen al bij de osteopaat, hij was de onderste tweeling en heeft last van zijn werveltjes maar ik weet gewoon NIKS waar ik 'm lekker ontspannen mee kan krijgen. Draagdoek wil hij ook niet meer. Alleen lopen vind hij leuk, en flauwekullen, vliegen, schudden, kietelen...maar ja...'t mannetje is pas 5 maanden die wil ik niet teveel opdraaien.
Ik wil zo graag iets voor 'm doen om hem te laten relaxen of fijn voelen. Hij is trouwens wel de vrolijkheid zelve, maar alles behalve ontspannen. Ik heb gewoon niet altijd mijn handen vrij om hem al die aandacht te geven.
In een wipstoeltje zetten is ook geen optie, daar gaat hij na ca. een minuut in overstrekken met als gevoel dat hij zich uit de riepmjes wurmt. In de box ligt ie ook binnen 1 sec op zijn gezicht. Wat moet ik nou met hem . Gaat dit over? Ik vrees dat wanneer hij leert weer terug te rollen (duurt niet lang meer soms lukt het al) hij binnen no time de hele kamer door rolt of onder de bank ligt (zojuist). Hij is ZO druk niet normaal. We lopen al bij de osteopaat, hij was de onderste tweeling en heeft last van zijn werveltjes maar ik weet gewoon NIKS waar ik 'm lekker ontspannen mee kan krijgen. Draagdoek wil hij ook niet meer. Alleen lopen vind hij leuk, en flauwekullen, vliegen, schudden, kietelen...maar ja...'t mannetje is pas 5 maanden die wil ik niet teveel opdraaien.
Ik wil zo graag iets voor 'm doen om hem te laten relaxen of fijn voelen. Hij is trouwens wel de vrolijkheid zelve, maar alles behalve ontspannen. Ik heb gewoon niet altijd mijn handen vrij om hem al die aandacht te geven.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Re: Gek word ik ervan!
En als je hem in de wipper bij je neerzet en tegen hem en z'n zusje blijft kletsen?
Gast- Gast
Ik wilde zeggen in de wipstoel zetten, maar dat is dus ook geen optie. Wat lastig. Ik zou het ook even niet weten.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Wil echt niet in de wipper. Is meteen overstrekken en binnen 30 sec. heeft hij zich eruit gewurmd en ligt hij ernaast. En al lukte hem dat niet, ik wil hem niet ergens in dwingen waarin hij zich niet prettig voelt. Ik wil graag iets 'fijns' voor hem kunnen doen, zoals zijn zusje die zielsgelukkig is op schoot.
Charles- Kletskop
Hoe vaak ben je nu bij de osteopaat geweest?
Heb je weleens aan babymassage gedacht?
Verder heb ik niet echt tips. Hier is het gefrustreerde over gegaan zodra ze zich konden voort bewegen, beide rond de 4 maanden.
Ze konden hier dan ook gelukkig allebei zeer snel terug rollen. Ik zou hem, als hij straks ook zelf terug kan rollen, tijdens het voeden van je dochter in de box leggen. Dan kan hij in elk geval nergens onder komen te liggen.
Het spugen zal hopelijk minder worden zodra hij zelf kan zitten. Toen was het bij H. ook zowat over.
Maar ja, dat duurt nog wel eventjes helaas.
Oh en is een domoseat mischien een optie?
Het is hetzelfde idee als een wipper maar dan meer een in de vorm van een zitkussen.
Misschien is dat lekkerder voor hem om in te liggen?
Heb je weleens aan babymassage gedacht?
Verder heb ik niet echt tips. Hier is het gefrustreerde over gegaan zodra ze zich konden voort bewegen, beide rond de 4 maanden.
Ze konden hier dan ook gelukkig allebei zeer snel terug rollen. Ik zou hem, als hij straks ook zelf terug kan rollen, tijdens het voeden van je dochter in de box leggen. Dan kan hij in elk geval nergens onder komen te liggen.
Het spugen zal hopelijk minder worden zodra hij zelf kan zitten. Toen was het bij H. ook zowat over.
Maar ja, dat duurt nog wel eventjes helaas.
Oh en is een domoseat mischien een optie?
Het is hetzelfde idee als een wipper maar dan meer een in de vorm van een zitkussen.
Misschien is dat lekkerder voor hem om in te liggen?
Gast- Gast
De doomooseat was hij nóg sneller uit. We zijn wel pas 1x bij de osteapaat geweest. Ik weet niet, ik heb ergens het gevoel dat hij tandjes krijgt. Hij pakt telkens een kant van zijn hoofdje vast (oortjes zijn het niet) , kwijlt enorm en krijgt een beetje luieruitslag.
Babymassage heb ik al over nagedacht idd...iemand hier ervaring mee?
Charles- Kletskop
oooooh, zó herkenbaar! Inclusief spugen en dan met het hoofd in de spuug rollen. Onze dochter zit nu ook in die fase. Zij kan alleen nog via de rechterkant van de buik op de rug rollen, dus als ik even met de oudste bezig ben, dan leg ik nu gewoon wat aan de rechterkant neer, zodat ze niet op de buik kan komen. Misschien kun je een voedingskussen ofzo om hem heen vouwen, zodat hij niet zo snel op de buik kan rollen? Dan heb jij misschien net even de kans om je dochter te verschonen.
Gast- Gast
Lelie heeft met haar jongste babymassage gedaan.
Zal haar eens vragen hier te reageren.
Hmm, dat is dan dus ook geen optie.
Pas 1x geweest... Dan hoop ik dat het snel beter gaat. Wij merkte met A. na zo'n 2-3x verandering.
En bij H. werd het spugen daarna ook wat minder.
Zal haar eens vragen hier te reageren.
Hmm, dat is dan dus ook geen optie.
Pas 1x geweest... Dan hoop ik dat het snel beter gaat. Wij merkte met A. na zo'n 2-3x verandering.
En bij H. werd het spugen daarna ook wat minder.
Gast- Gast
Heb je een speelkleed met speelboog, iets boven zijn koppie dat hem kan boeien? Hij is gewoon erg actief, spuugt hij omdat je hem eerst voert? Misschien moet je eerst R voeren en dan hem, als zijn maagje zo vol zit en hij kiept zich steeds om is hij misschien gauw misselijk of zijn maagje is te vol waardoor hij spuugt. Klinkt misschien cru maar ik zou hem anders bij je voeten neerzetten en hem gauw omkiepen met je voet als hij zich omdraait. Voorzichtig natuurlijk.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ja een speelboog heeft ie, maar daar is hij al op uitgekeken. Hij wil gewoon draaien, dat is het eerste wat het doet als hij ligt/je hem verschoont/je 1 sec niet op hem let haha.
Charles- Kletskop
Paper Crown schreef:Heb je een speelkleed met speelboog, iets boven zijn koppie dat hem kan boeien? Hij is gewoon erg actief, spuugt hij omdat je hem eerst voert? Misschien moet je eerst R voeren en dan hem, als zijn maagje zo vol zit en hij kiept zich steeds om is hij misschien gauw misselijk of zijn maagje is te vol waardoor hij spuugt. Klinkt misschien cru maar ik zou hem anders bij je voeten neerzetten en hem gauw omkiepen met je voet als hij zich omdraait. Voorzichtig natuurlijk.
Mijn man geeft zusje zo de fles, met zijn voeten broertje tegenhoudend. Rotouders zijn wij he?
Charles- Kletskop
Haha, ik vind het eigenlijk wel schattig. Misschien moet jij het ook maar zo doen.
Of naast hem gaan zitten op de grond en dan R. de fles geven? Dan kun je hem ondertussen een beetje bezighouden of terugrollen als dat nodig is. Of in de wipper voor de tv...
Of naast hem gaan zitten op de grond en dan R. de fles geven? Dan kun je hem ondertussen een beetje bezighouden of terugrollen als dat nodig is. Of in de wipper voor de tv...
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Haha Charles! Als ik dat koppie zie, zo vrolijk, denk ik echt niet dat hij het erg vindt. Sommige babies zijn zo he, die willen echt grof geschud aan hun lijfje tijdens het stoeien en wild doen. Niet dat je ze heen en weer moet schudden tot ze een hersenschudding hebben hoor.
Paper Crown schreef:Haha Charles! Als ik dat koppie zie, zo vrolijk, denk ik echt niet dat hij het erg vindt. Sommige babies zijn zo he, die willen echt grof geschud aan hun lijfje tijdens het stoeien en wild doen. Niet dat je ze heen en weer moet schudden tot ze een hersenschudding hebben hoor.
Ja hij vind dit ook weer een leuk spelletje.
Maar hij is ECHT zo. We nemen ons dan voor ok vandaag doen we eens rustig met m. Geen opgedraai, geen gedoe. Gewoon een rustige tv-loze omgeving. Maar hij wacht gewoon op de flauwekul. Dan draag ik m de trap op en begint ie helemaal wild te worden en te schateren omdat het wiebelt. Of als ik hem gewoon even pak helemaal krom liggen omdat hij denkt dat ik hem kietel.
Charles- Kletskop
Charles schreef:Paper Crown schreef:Haha Charles! Als ik dat koppie zie, zo vrolijk, denk ik echt niet dat hij het erg vindt. Sommige babies zijn zo he, die willen echt grof geschud aan hun lijfje tijdens het stoeien en wild doen. Niet dat je ze heen en weer moet schudden tot ze een hersenschudding hebben hoor.
Ja hij vind dit ook weer een leuk spelletje.
Maar hij is ECHT zo. We nemen ons dan voor ok vandaag doen we eens rustig met m. Geen opgedraai, geen gedoe. Gewoon een rustige tv-loze omgeving. Maar hij wacht gewoon op de flauwekul. Dan draag ik m de trap op en begint ie helemaal wild te worden en te schateren omdat het wiebelt. Of als ik hem gewoon even pak helemaal krom liggen omdat hij denkt dat ik hem kietel.
Hahaha, ah ik vind dat zo lief klinken. Stoer mannetje, gewoon op die manier met hem spelen, hij heeft het nodig denk ik. Pijn zal het hem allemaal niet doen. Het dochtertje van mijn nicht was ook zo, die moest je gewoon kneden, vond ze fantastisch, die schaterde het uit van het lachen als je haar zowat dubbel vouwde en als je dan even stopte, keek ze je echt zo aan, zo afwachten.
Hoe is het met zijn koemelkallergie, Charles? (dat had 'ie toch, of iets wat erop lijkt?) Ik weet van mijn moeder dat mijn broertje ook altijd heel onrustig was, ook daarvan, ondanks dat hij aan de sojamelk zat e.d. Toen heeft ze hem – maar daar heb jij nu niets aan – op voetbal gestuurd. Het was meteen over. Heeft J. misschien een uitdaging nodig? Een moeilijk speeltje bv. waar 'ie mee zoet kan zijn?
Gast- Gast
Ons mannetje is 2 maanden, maar had zoveel onrust in zich. Zijn naar een osteopaat gegaan, 4x in totaal. Na 2 behandelingen merkte we dat hij beter zijn rust kan pakken.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Charles schreef:De doomooseat was hij nóg sneller uit. We zijn wel pas 1x bij de osteapaat geweest. Ik weet niet, ik heb ergens het gevoel dat hij tandjes krijgt. Hij pakt telkens een kant van zijn hoofdje vast (oortjes zijn het niet) , kwijlt enorm en krijgt een beetje luieruitslag.
**
Laatst aangepast door lelie op za 23 feb 2013 - 0:58; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik heb totaal geen verstand van baby's, dus advies kan ik je niet geven, maar Charles wat lijkt jouw ventje al ouder dan 4 maanden en wat kijkt hij guitig! Haha.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Fortissimo schreef:Ik heb totaal geen verstand van baby's, dus advies kan ik je niet geven, maar Charles wat lijkt jouw ventje al ouder dan 4 maanden en wat kijkt hij guitig! Haha.
Ja echt he? Ik heb echt de wildste en ondeugendste baby die je je kan voorstellen.
Charles- Kletskop
Ohw, wat is hij cute!!
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn zoontje was ook zo'n druktemaker (en het goede nieuws is dat hij dat nogsteeds is ). Nou had ik er toen natuurlijk maar een maar ik zette hem wel is 10 minuten voor de tv als ik echt wat moest doen of ik zette hem in de kinderstoel met een speeltje. Voor de tv bleef hij wel redelijk rustig zitten, in de kinderstoel soms ook maar soms ging hij ook huilen. Ja dan was het even niet anders soms moest ik echt even wat doen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Mooie foto, Charles, hij lijkt echt al ouder.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Je mag hem hier wel even brengen hoor
Ik vind het trouwens niet echt slecht hoor dat je man hem zo tegen houdt, dat is vast fijner voor hem dan steeds in z'n eigen spuug te belanden.
Ik vind het trouwens niet echt slecht hoor dat je man hem zo tegen houdt, dat is vast fijner voor hem dan steeds in z'n eigen spuug te belanden.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Soortgelijke onderwerpen
» Ik wil ervan af! (slaap probleem)
» Geneesmiddelenonderzoek: wat vinden jullie ervan?
» Diclofenac, beetje beroerd ervan
» Prestatiemaatschappij, wat vinden jullie ervan?
» Voel me nu gewoon down en weet niet hoe ik ervan af kom.....
» Geneesmiddelenonderzoek: wat vinden jullie ervan?
» Diclofenac, beetje beroerd ervan
» Prestatiemaatschappij, wat vinden jullie ervan?
» Voel me nu gewoon down en weet niet hoe ik ervan af kom.....
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: