Welke planten zijn niet dood te krijgen?
+17
Jerry
Sam
Lith
Filoria
rapa nui
Coco
Viva
Aziraphale
kwak
*Lookie*
Zora
Amber-
Jasmine
Highway
MissBlunt
Tania
Rovine
21 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?
Haha! Wees blij dat de katten ze opvreten, want het is nogal frustrerend om ze binnen no time bruin te zien worden. En om ze daarna nooit meer te zien aangroeien.
Las op een site ook dat ik geduld moest hebben. Maar drie jaar geduld hebben is wel aardig veel, of niet dan?
Las op een site ook dat ik geduld moest hebben. Maar drie jaar geduld hebben is wel aardig veel, of niet dan?
Gast- Gast
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Rovine schreef:Aziraphale schreef:Rovine schreef:Kunstplanten groeien niet aan als de katten eraan geknaagd hebben.
De rest ga ik even opzoeken, zeker die spathiphyllum klinkt goed. Die witte die ik hier heb is precies zo'n plant uit Theme Hospital. Ziet er hetzelfde uit en als hij slap hangt staat hij zo weer overeind met wat water.
De spathiphyllum staat alleen wel op het lijstje van giftige kamerplanten voor katten.
Beh, goed dat je het zegt. Volgens mij eten ze er verder niet van, maar liever het zekere voor het onzekere.
Orchideeën heb ik al dood gekregen en nog vrij snel ook. Terwijl ex ze ook weleens water gaf. Het is behoorlijk hopeloos dus.
Wel logisch, ze houden van een vochtige omgeving, maar juist niet van water Ze verzuipen dus snel
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Jerry schreef:Maura schreef:Ooit eens een plant gehaald bij de Ikea. Deze;
[color=black]Spathiphyllum
Als ik hem vergeet water te geven, dan gaan de bladeren hangen. Beetje water erbij, en de bladeren gaan weer omhoog. Het enige jammere is dat ik nog geen witte bloem weer heb gezien.
Deze heb ik ook! En inderdaad, als ie water wil, gaan de blaadjes hangen en weet ik dat 't weer tijd wordt voor een gietertje
Bij mij geeft ie bepaalde periodes bloemen... Dus geduld is the magic word
Die heb ik ook! Ik ben 2 weken op vakantie geweest, plant heeft 2 weken geen water gehad. Toen ik thuis kwam was hij halfdood, maar ik gooide er water bij en hij is weer opgeknapt Alke keer als hij slap hangt besef ik weer dat hij water nodig heeft Het is echt mijn plantje haha. De rest is allemaal al dood gegaan
Gast- Gast
Kun je niet van die keep off-spray op planten spuiten? Mijn kat bleef er dan wel uit de buurt!
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Zamioculcas zijn sterke planten, amper dood te krijgen.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Pluto schreef:Jerry schreef:Maura schreef:Ooit eens een plant gehaald bij de Ikea. Deze;
[color=black]Spathiphyllum
Als ik hem vergeet water te geven, dan gaan de bladeren hangen. Beetje water erbij, en de bladeren gaan weer omhoog. Het enige jammere is dat ik nog geen witte bloem weer heb gezien.
Deze heb ik ook! En inderdaad, als ie water wil, gaan de blaadjes hangen en weet ik dat 't weer tijd wordt voor een gietertje
Bij mij geeft ie bepaalde periodes bloemen... Dus geduld is the magic word
Die heb ik ook! Ik ben 2 weken op vakantie geweest, plant heeft 2 weken geen water gehad. Toen ik thuis kwam was hij halfdood, maar ik gooide er water bij en hij is weer opgeknapt Alke keer als hij slap hangt besef ik weer dat hij water nodig heeft Het is echt mijn plantje haha. De rest is allemaal al dood gegaan
Dit is ook mijn lievelingsplant maar als ik die neerzet zijn de witte bloemen binnen 10 seconden opgevreten door de katten en zijn ze al begonnen aan de bladeren Dus kunstplantjes van IKEA it is!
Laatst aangepast door Siamsa op zo 30 dec 2012 - 8:59; in totaal 1 keer bewerkt
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
De roos van jericho. De 'plant' heeft max 8 dagen water nodig. Dan moet hij helemaal droog staan en dan mag je hem weer water geven.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
8 dagen achter elkaar? Wat een gedoe
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Jerry schreef:8 dagen achter elkaar? Wat een gedoe
Mijn gedachte, haha.
Ik kan heel goed zijn voor planten, maar kan ze ook zo tijden vergeten.
Neem de kerstster, ik gaf hem vier dagen achtereen een plens. Ben hem daarna een week vergeten.
En ja, hij staat stervende achterop de tafel... En ik weiger hem nu ook nog water te geven, want de kerst is toch echt wel voorbij.
Gast- Gast
Bedoelde meer, dat hij maar 8 dagen achter elkaar in het water mag staan. Dus vaak geef ik die plant water en laat hem daarna met rust. Kan hij weer opdrogen.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Help.. Mijn schoenen zijn niet in NL te krijgen..
» wanneer een kindje krijgen niet mogelijk blijkt te zijn..
» n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?
» NAV. zijn er ook ouders die niet gezond zijn?
» Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?
» wanneer een kindje krijgen niet mogelijk blijkt te zijn..
» n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?
» NAV. zijn er ook ouders die niet gezond zijn?
» Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: