Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke planten zijn niet dood te krijgen?

+17
Jerry
Sam
Lith
Filoria
rapa nui
Coco
Viva
Aziraphale
kwak
*Lookie*
Zora
Amber-
Jasmine
Highway
MissBlunt
Tania
Rovine
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? - Pagina 2 Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Gast zo 30 dec 2012 - 5:56

Haha! Wees blij dat de katten ze opvreten, want het is nogal frustrerend om ze binnen no time bruin te zien worden. En om ze daarna nooit meer te zien aangroeien. Welke planten zijn niet dood te krijgen? - Pagina 2 394967

Las op een site ook dat ik geduld moest hebben. Maar drie jaar geduld hebben is wel aardig veel, of niet dan? :P

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? - Pagina 2 Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Manderijn zo 30 dec 2012 - 6:19

Anthurium!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Manderijn zo 30 dec 2012 - 6:21

Rovine schreef:
Aziraphale schreef:
Rovine schreef:Kunstplanten groeien niet aan als de katten eraan geknaagd hebben. Welke planten zijn niet dood te krijgen? - Pagina 2 1578173417

De rest ga ik even opzoeken, zeker die spathiphyllum klinkt goed. Die witte die ik hier heb is precies zo'n plant uit Theme Hospital. Ziet er hetzelfde uit en als hij slap hangt staat hij zo weer overeind met wat water.

De spathiphyllum staat alleen wel op het lijstje van giftige kamerplanten voor katten.

Beh, goed dat je het zegt. Volgens mij eten ze er verder niet van, maar liever het zekere voor het onzekere.

Orchideeën heb ik al dood gekregen en nog vrij snel ook. Terwijl ex ze ook weleens water gaf. Het is behoorlijk hopeloos dus.

Wel logisch, ze houden van een vochtige omgeving, maar juist niet van water smile Ze verzuipen dus snel smile

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Gast zo 30 dec 2012 - 6:38

Jerry schreef:
Maura schreef:Ooit eens een plant gehaald bij de Ikea. Deze;

Welke planten zijn niet dood te krijgen? - Pagina 2 Spathiphyllum-plant__67482_PE181322_S4[color=black]Spathiphyllum

Als ik hem vergeet water te geven, dan gaan de bladeren hangen. Beetje water erbij, en de bladeren gaan weer omhoog. Het enige jammere is dat ik nog geen witte bloem weer heb gezien.

Deze heb ik ook! En inderdaad, als ie water wil, gaan de blaadjes hangen en weet ik dat 't weer tijd wordt voor een gietertje Welke planten zijn niet dood te krijgen? - Pagina 2 2474380249
Bij mij geeft ie bepaalde periodes bloemen... Dus geduld is the magic word Welke planten zijn niet dood te krijgen? - Pagina 2 3079029344

Die heb ik ook! Ik ben 2 weken op vakantie geweest, plant heeft 2 weken geen water gehad. Toen ik thuis kwam was hij halfdood, maar ik gooide er water bij en hij is weer opgeknapt Very Happy Alke keer als hij slap hangt besef ik weer dat hij water nodig heeft Welke planten zijn niet dood te krijgen? - Pagina 2 394967 Het is echt mijn plantjeWelke planten zijn niet dood te krijgen? - Pagina 2 281626781 haha. De rest is allemaal al dood gegaan Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Jerry zo 30 dec 2012 - 6:39

Kun je niet van die keep off-spray op planten spuiten? Mijn kat bleef er dan wel uit de buurt!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Thunder zo 30 dec 2012 - 6:45

Zamioculcas zijn sterke planten, amper dood te krijgen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Siamsa zo 30 dec 2012 - 8:53

Pluto schreef:
Jerry schreef:
Maura schreef:Ooit eens een plant gehaald bij de Ikea. Deze;

Welke planten zijn niet dood te krijgen? - Pagina 2 Spathiphyllum-plant__67482_PE181322_S4[color=black]Spathiphyllum

Als ik hem vergeet water te geven, dan gaan de bladeren hangen. Beetje water erbij, en de bladeren gaan weer omhoog. Het enige jammere is dat ik nog geen witte bloem weer heb gezien.

Deze heb ik ook! En inderdaad, als ie water wil, gaan de blaadjes hangen en weet ik dat 't weer tijd wordt voor een gietertje Welke planten zijn niet dood te krijgen? - Pagina 2 2474380249
Bij mij geeft ie bepaalde periodes bloemen... Dus geduld is the magic word Welke planten zijn niet dood te krijgen? - Pagina 2 3079029344

Die heb ik ook! Ik ben 2 weken op vakantie geweest, plant heeft 2 weken geen water gehad. Toen ik thuis kwam was hij halfdood, maar ik gooide er water bij en hij is weer opgeknapt Very Happy Alke keer als hij slap hangt besef ik weer dat hij water nodig heeft Welke planten zijn niet dood te krijgen? - Pagina 2 394967 Het is echt mijn plantjeWelke planten zijn niet dood te krijgen? - Pagina 2 281626781 haha. De rest is allemaal al dood gegaan Rolling Eyes

Dit is ook mijn lievelingsplant maar als ik die neerzet zijn de witte bloemen binnen 10 seconden opgevreten door de katten en zijn ze al begonnen aan de bladeren :nopompom: Dus kunstplantjes van IKEA it is!

Laatst aangepast door Siamsa op zo 30 dec 2012 - 8:59; in totaal 1 keer bewerkt
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  silly-one zo 30 dec 2012 - 8:57

De roos van jericho. De 'plant' heeft max 8 dagen water nodig. Dan moet hij helemaal droog staan en dan mag je hem weer water geven.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Jerry zo 30 dec 2012 - 9:24

8 dagen achter elkaar? Wat een gedoe :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast zo 30 dec 2012 - 9:31

Jerry schreef:8 dagen achter elkaar? Wat een gedoe Welke planten zijn niet dood te krijgen? - Pagina 2 253468018

Mijn gedachte, haha.

Ik kan heel goed zijn voor planten, maar kan ze ook zo tijden vergeten.

Neem de kerstster, ik gaf hem vier dagen achtereen een plens. Ben hem daarna een week vergeten. Welke planten zijn niet dood te krijgen? - Pagina 2 2474380249

En ja, hij staat stervende achterop de tafel... En ik weiger hem nu ook nog water te geven, want de kerst is toch echt wel voorbij.

Gast
Gast

Bericht  silly-one zo 30 dec 2012 - 9:34

Bedoelde meer, dat hij maar 8 dagen achter elkaar in het water mag staan. Dus vaak geef ik die plant water en laat hem daarna met rust. Kan hij weer opdrogen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: