Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke planten zijn niet dood te krijgen?

+17
Jerry
Sam
Lith
Filoria
rapa nui
Coco
Viva
Aziraphale
kwak
*Lookie*
Zora
Amber-
Jasmine
Highway
MissBlunt
Tania
Rovine
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Rovine za 29 dec 2012 - 22:50

Zie titel. smile Ze moeten bestand zijn tegen zo nu en dan weinig water, knagende katten en uit de vensterbank vallen. Ikeaspul is bij mij in no time dood, een ding van het tuincentrum deed het ook maar 2 weken. Heb nog wel een citroengeranium, vetplant en een dinges met witte bloemen. Die heb ik allemaal al 5 jaar, dus er is nog hoop. Welke zou ik nog meer bij kunnen halen?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Gast za 29 dec 2012 - 22:51

Onkruid Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Tania za 29 dec 2012 - 22:53

Alle planten zijn dood te krijgen weet ik uit ervaring Cool

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  MissBlunt za 29 dec 2012 - 22:56

Ik ben er ook slecht in maar wat het bij mij goed doet: lidcactus en orchidee. En iets wat spathyphillium heet ofzo. En palm achtige planten.
MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Highway za 29 dec 2012 - 22:59

Inderdaad de spathiphyllum.. Kon bij mij steeds een maand of langer zonder water en werd dan weer fris na een paar druppels, daarnaast ziet ie er ook bes leuk uit vind ik.
Ik weet alleen niet of hij giftig is voor katten.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Jasmine za 29 dec 2012 - 23:04

Kunstplanten.

Ik heb bij de Intratuin een paar mooie gekocht, waaraan je van afstand niet kunt zien dat ze nep zijn. Echte planten worden hier:
- opgevreten door de katten
- verzopen
- onderworpen aan uitdroging

Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Amber- za 29 dec 2012 - 23:10

Jasmine schreef:Kunstplanten.

Ik heb bij de Intratuin een paar mooie gekocht, waaraan je van afstand niet kunt zien dat ze nep zijn. Echte planten worden hier:
- opgevreten door de katten
- verzopen
- onderworpen aan uitdroging


Hier hetzelfde. Hebben dus ook kunstplanten, wel van een tuincentrum .
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Zora za 29 dec 2012 - 23:25

Ik vind de kunstplantjes van de IKEA superleuk. Heb ik eens echte staan, dan vraagt men of ik nieuwe kunstplantjes heb, en denken ze dat de kunstplantjes de echte zijn Yes
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  *Lookie* za 29 dec 2012 - 23:36

Orchideeen blijven hier al heel lang goed, net als de lepelplant (net geleerd dat het ding zo heet...), vrouwentong en allerlei andere vetplantjes.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Rovine za 29 dec 2012 - 23:46

Kunstplanten groeien niet aan als de katten eraan geknaagd hebben. Welke planten zijn niet dood te krijgen? 1578173417

De rest ga ik even opzoeken, zeker die spathiphyllum klinkt goed. Die witte die ik hier heb is precies zo'n plant uit Theme Hospital. Ziet er hetzelfde uit en als hij slap hangt staat hij zo weer overeind met wat water.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  kwak zo 30 dec 2012 - 0:09

ik krijg zelfs cactussen dood dus ik koop gewoon 1x per 3/4 maand nieuwe planten bij de lelie want die is niet zo duur en dan vraag ik om de meest sterkte planten die het minst verzorging nodig hebben, haha!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Aziraphale zo 30 dec 2012 - 0:48

Rovine schreef:Kunstplanten groeien niet aan als de katten eraan geknaagd hebben. Welke planten zijn niet dood te krijgen? 1578173417

De rest ga ik even opzoeken, zeker die spathiphyllum klinkt goed. Die witte die ik hier heb is precies zo'n plant uit Theme Hospital. Ziet er hetzelfde uit en als hij slap hangt staat hij zo weer overeind met wat water.

De spathiphyllum staat alleen wel op het lijstje van giftige kamerplanten voor katten.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Viva zo 30 dec 2012 - 0:58

Ik heb een hele mooie soort orchidee die het heel goed doet!
Zit veel water onderin de pot, maar blijkbaar vind de plant dat lekker:P
En nog een soort vetplant oid, maar van beiden weet ik niet de precieze naam.

Koop in ieder geval geen cyclaam. Ik dacht leuk, zet ik in een grote pot. Blijkt dat ding via de onderkant water te moeten krijgen en niet van bovenaf. Echt hoor... dus die gaat de kliko in, die wil niet wat ik wil.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Coco zo 30 dec 2012 - 3:28

Ik heb ook spathiphyllum omdat ik verder alles dood laat gaan. Deze zouden bij mij trouwens ook dood gaan als mijn moeder ze niet elke week of om de week water zou geven. Maar met katten zou ik die niet nemen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Tania zo 30 dec 2012 - 3:37

Coco schreef:Ik heb ook spathiphyllum omdat ik verder alles dood laat gaan. Deze zouden bij mij trouwens ook dood gaan als mijn moeder ze niet elke week of om de week water zou geven. Maar met katten zou ik die niet nemen.

Mijn moeder gaf ook mijn planten water als ze kwam oppassen. Toen werd ze geopereerd en is ze 1,5 maand niet geweest en konden de plantjes de vuilnisbak in Embarassed

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Rovine zo 30 dec 2012 - 3:37

Aziraphale schreef:
Rovine schreef:Kunstplanten groeien niet aan als de katten eraan geknaagd hebben. Welke planten zijn niet dood te krijgen? 1578173417

De rest ga ik even opzoeken, zeker die spathiphyllum klinkt goed. Die witte die ik hier heb is precies zo'n plant uit Theme Hospital. Ziet er hetzelfde uit en als hij slap hangt staat hij zo weer overeind met wat water.

De spathiphyllum staat alleen wel op het lijstje van giftige kamerplanten voor katten.

Beh, goed dat je het zegt. Volgens mij eten ze er verder niet van, maar liever het zekere voor het onzekere.

Orchideeën heb ik al dood gekregen en nog vrij snel ook. Terwijl ex ze ook weleens water gaf. Het is behoorlijk hopeloos dus.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  rapa nui zo 30 dec 2012 - 3:46

De Sanseviera (vrouwentong). Tegenwoordig in meerdere soorten te krijgen.

De graslelie, chlorophytum doet het bij mij al jarenlang en heeft ook veel jonkies gekregen. Moet je wel 1x in de week / 2 weken een plens water geven maar voor de rest heb ik er geen omkijken naar.

Crassula Ovata (een vetplant) heb ik ook in 2 soorten en blijven ook al een paar jaar goed.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Gast zo 30 dec 2012 - 3:50

Ik heb de sanseveria friends geloof ik. Die is uitgeroepen tot studentenplant van het jaar. Ik heb er twee, nu 2 maanden denk ik. Ze leven nog steeds, hoera!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Jasmine zo 30 dec 2012 - 3:51

Rovine schreef:Kunstplanten groeien niet aan als de katten eraan geknaagd hebben. Welke planten zijn niet dood te krijgen? 1578173417

De rest ga ik even opzoeken, zeker die spathiphyllum klinkt goed. Die witte die ik hier heb is precies zo'n plant uit Theme Hospital. Ziet er hetzelfde uit en als hij slap hangt staat hij zo weer overeind met wat water.

Gelukkig lusten mijn katten geen stof Very Happy
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Filoria zo 30 dec 2012 - 4:08

Arthurium!
Welke planten zijn niet dood te krijgen? Th?id=H.4903543491526741&pid=15

Als je zo'n plant een half jaar geen water geeft gaan de blaadjes een beetje hangen, maar dan geef je weer een beetje en issie meteen weer blij Very Happy Mijn arthurium gaat al een jaar of 5 mee en krijgt zelden water.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Lith zo 30 dec 2012 - 4:16

Hier staan dus geen planten in huis, bij mij gaan ze allemaal kapot.
Lith
Lith
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 189
Registratiedatum : 23-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Sam zo 30 dec 2012 - 4:27

Wij hebben vetplantjes voor de raam en soort van grote vetplant op de bar. Zijn niet kapot te krijgen.
Terwijl bij ons alles doodgaat.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Gast zo 30 dec 2012 - 5:06

Ooit eens een plant gehaald bij de Ikea. Deze;

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Spathiphyllum-plant__67482_PE181322_S4Spathiphyllum

Als ik hem vergeet water te geven, dan gaan de bladeren hangen. Beetje water erbij, en de bladeren gaan weer omhoog. Het enige jammere is dat ik nog geen witte bloem weer heb gezien.

Ik heb ook een broertje van bovenstaand, gehaald bij de Jumbo, en die blijft wel mooier. Werkt hetzelfde qua water geven, maar wederom, nadat de witte aronskelken bruin werden, heb ik nog geen nieuwe bloem gezien. Welke planten zijn niet dood te krijgen? 394967

En ik heb deze ook nog. Maar die is inmiddels wel op sterven na dood. Maar hij heeft het toch mooi drie jaar volgehouden.

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Livistona-rotundifolia-plant__67466_PE181307_S4LIVISTONA ROTUNDIFOLIA

Ook van de Ikea.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Jerry zo 30 dec 2012 - 5:20

Maura schreef:Ooit eens een plant gehaald bij de Ikea. Deze;

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Spathiphyllum-plant__67482_PE181322_S4[color=black]Spathiphyllum

Als ik hem vergeet water te geven, dan gaan de bladeren hangen. Beetje water erbij, en de bladeren gaan weer omhoog. Het enige jammere is dat ik nog geen witte bloem weer heb gezien.

Deze heb ik ook! En inderdaad, als ie water wil, gaan de blaadjes hangen en weet ik dat 't weer tijd wordt voor een gietertje angel
Bij mij geeft ie bepaalde periodes bloemen... Dus geduld is the magic word Yes
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Rovine zo 30 dec 2012 - 5:40

Oh. Die heb ik dus! Da's die met die witte dingessen. Welke planten zijn niet dood te krijgen? 394967

Zonder witte dingessen trouwens, zodra die zich laat zien maken de katten er korte metten mee.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke planten zijn niet dood te krijgen? Empty Re: Welke planten zijn niet dood te krijgen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum