gekookt ei pellen
+7
Ella
Toet
Lejow
Penny Blossom
rapa nui
Angela_1986
Sarah1985
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
gekookt ei pellen
Hoe kun je het beste je ei pellen. Ik ging gister gevulde eieren maken, en halve ei ging met de schil mee dus hele grote gaten in het ei. Het zag er niet uit. Hoe krijg je dat nou mooi netjes
heb het ei meteen naar het koken laten schrikken met koud water
heb het ei meteen naar het koken laten schrikken met koud water
Laatst aangepast door Sarah1985 op do 27 dec 2012 - 6:44; in totaal 1 keer bewerkt
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Re: gekookt ei pellen
Door niet al te verse eieren te nemen... Hoe verser de eieren zijn, hoe lastiger je ze 'netjes' af kunt pellen.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
En heb je ze goed laten schrikken? Dus meteen na het koken onder de koude kraan?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Angela_1986 schreef:Door niet al te verse eieren te nemen... Hoe verser de eieren zijn, hoe lastiger je ze 'netjes' af kunt pellen.
vers als in net gekookt of net gekocht
Sarah1985- Ratel
net gekocht
Verse eieren zijn hier ook een crime! Meestal laat ik ze dan een paar minuten in steenkoud water liggen en daarna goed drogen. En nog nog steeds voorzichtig pellen.
Verse eieren zijn hier ook een crime! Meestal laat ik ze dan een paar minuten in steenkoud water liggen en daarna goed drogen. En nog nog steeds voorzichtig pellen.
Penny Blossom- Prater
- Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10
Het ei na het koken en laten schrikken een paar tikken rondom op het aanrecht geven, dan tussen je handen heen en weer rollen. Zo zorg je dat het velletje onder de bast los komt en dan trek je alles er heel makkelijk af!
Gast- Gast
_Jackie schreef:Het ei na het koken en laten schrikken een paar tikken rondom op het aanrecht geven, dan tussen je handen heen en weer rollen. Zo zorg je dat het velletje onder de bast los komt en dan trek je alles er heel makkelijk af!
Dit wilde ik ook typen
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:_Jackie schreef:Het ei na het koken en laten schrikken een paar tikken rondom op het aanrecht geven, dan tussen je handen heen en weer rollen. Zo zorg je dat het velletje onder de bast los komt en dan trek je alles er heel makkelijk af!
Dit wilde ik ook typen
Dat inderdaad. Of een barst maken aan de onderkant (luchtkamer) dan krijg je een makkelijk begin.
Maargoed, als je verse eieren hebt is het heel lastig.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
ah dan ga ik dat proberen. Maar koop morgen nieuwe voor oudjaarsdag die zijn dan wel vers
Sarah1985- Ratel
Als ik ze goed laat schrikken in koud water heb ik nooit problemen met pellen, soms laat ik ze ook nog gewoon liggen in koud water
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik hou ze altijd met de schuimspaan onder de koude kraan, en daarna rol ik hem even als een stressbal door mijn handen.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
_Jackie schreef:Het ei na het koken en laten schrikken een paar tikken rondom op het aanrecht geven, dan tussen je handen heen en weer rollen. Zo zorg je dat het velletje onder de bast los komt en dan trek je alles er heel makkelijk af!
Dit ja en als het dan nog niet goed lukt kun je ook eens proberen om hem op de kop en kont een beetje te pellen, mond erop aan 1 kant en hard blazen. Dan is het velletje ook los. Ik doe dat alleen niet met eieren die ik aan anderen serveer, niet zo fris misschien :p
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
En je eieren niet bewaren in de koelkast, maar op kamertemperatuur op een donkere plaats.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Sarah1985 schreef:ah dan ga ik dat proberen. Maar koop morgen nieuwe voor oudjaarsdag die zijn dan wel vers
Eieren uit de supermarkt zijn vaak wel vanaf het begin goed te pellen omdat die al een paar dagen oud zijn voordat ze in de supermarkt aankomen. Als je verse eieren van een boer haalt zijn ze vaak echt pas een dag oud en dan pellen ze ontzettend rot. Wij hebben zelf kippen en ik gebruik de eieren die net gelegd zijn eigenlijk alleen voor een gebakken eitje ofzo, of door het gehakt. Pas als ze een paar dagen oud zijn kunnen ze normaal gepeld worden.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Soortgelijke onderwerpen
» Kat eet gekookt ei met schil
» Wanneer is een gekookt ei nog rauw?
» Gekookt ei, hoelang bewaren?
» Hoe lang kun je een hard gekookt ei bewaren?
» voeding klaarmaken met gekookt water
» Wanneer is een gekookt ei nog rauw?
» Gekookt ei, hoelang bewaren?
» Hoe lang kun je een hard gekookt ei bewaren?
» voeding klaarmaken met gekookt water
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: