Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

voeding klaarmaken met gekookt water

+9
Flower_L
Lejow
SarahKey
Wennes
Papillio
Nijntje
Ayla
PapillonRose
Bloem86
13 plaatsers

Ga naar beneden

voeding klaarmaken met gekookt water Empty voeding klaarmaken met gekookt water

Bericht  Bloem86 ma 2 jul 2012 - 7:40

Nav wat ik las in een ander topic, heb ik de volgende vraag:

Het schijnt dat het aanmaken van voeding met vooraf gekookt water nog weleens wilt helpen tegen krampjes. Aangezien N. hier nog steeds veel last van heeft wil ik dit maar eens gaan proberen..
Maar hoe doe ik dit dan?!
Ik heb nu het water vanmorgen gekookt, dit in een thermoskan gedaan zodat het heet blijft. Doe dan zo'n 70cc in de fles, vul het bij met koud kraanwater tot 120cc, omneo-voeding erbij en klaar!

Maar vraag me nu sterk af of dit wel de manier is?!!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voeding klaarmaken met gekookt water Empty Re: voeding klaarmaken met gekookt water

Bericht  PapillonRose ma 2 jul 2012 - 7:43

Ligt dat niet ook aan het soort voeding? In het begin kreeg ze hier Friso standaard en de kraamverzorgster kookte dan vooraf water, en deed dit in flesjes in de koelkast zetten.
Ging onder andere om kalk in het water dacht ik. Maar na een paar weken kreeg ze Friso Comfort en dat moest deels met kokendheet water, dat mocht dus niet eerst afkoelen en had iets met de samenstelling van de voeding te maken.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

voeding klaarmaken met gekookt water Empty Re: voeding klaarmaken met gekookt water

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 7:44

Hoe deed je dat eerder dan? En wanneer je het aanvult met kraanwater valt dat hele gekookte water idee toch weg?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voeding klaarmaken met gekookt water Empty Re: voeding klaarmaken met gekookt water

Bericht  Bloem86 ma 2 jul 2012 - 7:47

Smikkell schreef:Hoe deed je dat eerder dan? En wanneer je het aanvult met kraanwater valt dat hele gekookte water idee toch weg?

Eerder warmde ik koud kraanwater gewoon op in de magnetron!
En wat je zegt.. ik las ergens op internet dat je 't aan kon vullen met kraanwater, maar daardoor begon ik dus ook te twijfelen! Want lijkt me ook dat het effect dan weg is..
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voeding klaarmaken met gekookt water Empty Re: voeding klaarmaken met gekookt water

Bericht  Ayla ma 2 jul 2012 - 7:50

Ik kookte 's avonds na de een na laatste fles gewoon water, flesjes vullen met hoeveelheid cc en dat in de koelkast. Meestal was het tegen de tijd dat ze de laatste fles kreeg wel goed afgekoeld.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

voeding klaarmaken met gekookt water Empty Re: voeding klaarmaken met gekookt water

Bericht  Nijntje ma 2 jul 2012 - 7:50

gewoon smorgens water koken, deze apart zetten en wanneer je het nodig hebt in de fles doen, in de magnetron opwarmen en voeding erbij



wat je ook nog kunt proberen is de voeding om te roeren met een vork ipv schudden, of de fles tussen je handen door laten rollen



succes met je kleine meid
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

voeding klaarmaken met gekookt water Empty Re: voeding klaarmaken met gekookt water

Bericht  Papillio ma 2 jul 2012 - 7:50

Op het werk doen we altijd water koken, en dat af laten koelen. Als je een fles maakt, dan gebruiken we dat afgekoelde water en warmen we het op in de magnetron.
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voeding klaarmaken met gekookt water Empty Re: voeding klaarmaken met gekookt water

Bericht  Wennes ma 2 jul 2012 - 7:51

Bloem, als je gekookt water en kraanwater door elkaar gaat gebruiken is idd het effect weg.
Ik gebruikte bij B ook altijd gekookt water omdat hij hier veel beter op reageerde dan kraanwater. Wij zijn pas kraanwater gaan gebruiken toen hij 1 1/2 jaar was. (dus ook voor sap en hij kreeg toen nog veel voeding steeds met gekookt water)
Ik Kookte s'morgens een grote kan water en dit bewaarde ik dan in de koelkast. Als ik een fles moest maken pakte ik dit water en warmde het op in de magnetron.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voeding klaarmaken met gekookt water Empty Re: voeding klaarmaken met gekookt water

Bericht  PapillonRose ma 2 jul 2012 - 7:54

Het gaat bij gekookt water trouwens ook niet om de temperatuur toch, maar om het feit dat het gekookt geweest moet zijn? Dus als het is afgekoeld geeft dat niet, en kan het gewoon weer worden opgewarmd in de magnetron. Met water uit de kraan erbij lijkt me ook dat het effect dan weg is.

Bij de Friso Comfort die ik had was het een ander verhaal, daar ging het erom dat er water gebruikt moest worden dat dusdanig heet was dat er bepaalde vezels in de voeding geactiveerd zouden worden, wat met kouder water niet zou gaan. Vandaar dat het èn gekookt moest zijn, en heet. Verder vulde ik het dan bij met kraanwater, omdat het leidingwater hier prima is volgens de overheid. Al kun je bij krampjes wel het zekere voor het onzekere nemen en gewoon al je water vooraf koken.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

voeding klaarmaken met gekookt water Empty Re: voeding klaarmaken met gekookt water

Bericht  SarahKey ma 2 jul 2012 - 7:57

ik kookte water, liet het afkoelen en tegen de tijd dat de fles warm moest maakte ik gewoon de fles en warmde dit op in de flessenwarmer.

En de voeding roeren kan ook helpen.

Succes met de krampjes, vervelend!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

voeding klaarmaken met gekookt water Empty Re: voeding klaarmaken met gekookt water

Bericht  Lejow ma 2 jul 2012 - 8:26

Ik kook 's morgens water met de waterkoker, en als ze dan een flesje krijgt laat ik het water even opwarmen door de waterkoker kort aan te zetten.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

voeding klaarmaken met gekookt water Empty Re: voeding klaarmaken met gekookt water

Bericht  Flower_L ma 2 jul 2012 - 8:46

ik was daar heel precies in, en kookte altijd op het moment zelf het water. Wanneer we ergens naartoe gingen, ging de thermoskan mee. Met koud gekookt water, en heet gekookt water. Dat kon ik dan naar gewenste temp. mixen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voeding klaarmaken met gekookt water Empty Re: voeding klaarmaken met gekookt water

Bericht  piertje ma 2 jul 2012 - 9:06

Nijntje schreef:gewoon smorgens water koken, deze apart zetten en wanneer je het nodig hebt in de fles doen, in de magnetron opwarmen en voeding erbij



wat je ook nog kunt proberen is de voeding om te roeren met een vork ipv schudden, of de fles tussen je handen door laten rollen



succes met je kleine meid

+1 zo deden wij het ook altijd.
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voeding klaarmaken met gekookt water Empty Re: voeding klaarmaken met gekookt water

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 9:12

Nijntje schreef:gewoon smorgens water koken, deze apart zetten en wanneer je het nodig hebt in de fles doen, in de magnetron opwarmen en voeding erbij

Zo deed ik dat ook altijd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voeding klaarmaken met gekookt water Empty Re: voeding klaarmaken met gekookt water

Bericht  Slakje ma 2 jul 2012 - 10:43

Razz_ schreef:
Nijntje schreef:gewoon smorgens water koken, deze apart zetten en wanneer je het nodig hebt in de fles doen, in de magnetron opwarmen en voeding erbij

Zo deed ik dat ook altijd
En ik ook.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

voeding klaarmaken met gekookt water Empty Re: voeding klaarmaken met gekookt water

Bericht  Twellie ma 2 jul 2012 - 11:57

Ik zie eigenlijk niet in waarom dit zou helpen tegen krampjes? Het is precies hetzelfde water alleen dan met wat minder kalk. We hebben hier enorm hard water, maar nog steeds valt de hoeveelheid kalk daarin in het niet bij de hoeveelheid calcium die in de poedervoeding zelf zit. Ik zou zeggen: bespaar je de moeite van het koken voeding klaarmaken met gekookt water 1578173417 .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

voeding klaarmaken met gekookt water Empty Re: voeding klaarmaken met gekookt water

Bericht  SparklingEyes ma 2 jul 2012 - 17:39

Grappig om al dieverschillen te lezen. Ik kook niet meer, om de simpele reden dat je water kookt, vervolgens laat je het afkoelen, waar vervolgens weer bacterien in vormen.

Warmde ik het voorheen altijd in de magnetron, blijkt dat je nu ook gewoon heet water uit de kraanmag gebruiken.

Ik denk dat het is waar je je het prettigste bij voelt.

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

voeding klaarmaken met gekookt water Empty Re: voeding klaarmaken met gekookt water

Bericht  SarahKey ma 2 jul 2012 - 18:42

SparklingEyes schreef:Grappig om al dieverschillen te lezen. Ik kook niet meer, om de simpele reden dat je water kookt, vervolgens laat je het afkoelen, waar vervolgens weer bacterien in vormen.

Warmde ik het voorheen altijd in de magnetron, blijkt dat je nu ook gewoon heet water uit de kraanmag gebruiken.

Ik denk dat het is waar je je het prettigste bij voelt.




Onze kraamhulp zei dat je echt geen water uit de warme kraan mag halen ivm de bacterien. En dat is krap 5 maand terug dat ze dat zei.

Normaal gesproken pak ik gewoon koud water, doe er poeder bij, schud het en warm het op in de flessenwarmer. Ben geen voorstander van een magnetron, doe ik alleen als ik bij iemand anders de fles moet geven.

MAar tijdens de krampjes periode was er zeker wel te merken als ik gekookt water gebruikte en de poeder roerde. Toen de krampjes over waren ben ik daar snel mee gestopt.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

voeding klaarmaken met gekookt water Empty Re: voeding klaarmaken met gekookt water

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum