Kat eet gekookt ei met schil
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kat eet gekookt ei met schil
Goeiemorgen,
Gisteravond had ik 2 eitjes gekookt om vandaag mee te nemen naar m'n werk.
Voordat ik naar bed ben gegaan heb ik de eitjes in een boterhamzakje op het aanrecht gelegd om af te koelen (normaal blijven de katten er dan vanaf).
Nu kwam ik vanochtend beneden en zat er 1 van m'n katten heerlijk te smikkelen van een eitje. Dat een kat een (stukje) gekookt ei is, is geen probleem zover ik kan lezen op internet maar hij heeft ook een deel van de schil gegeten en daar kan ik dus niks over vinden.
Wel kan ik vinden dat het voor honden geen probleem als ze een rauw/ gekookt ei met schil eten, dus ik ga er een beetje van uit dat het voor een keertje ook geen probleem is voor een kat.
Weet iemand misschien hoe en wat? Of zou ik even de dierenarts bellen?
Gisteravond had ik 2 eitjes gekookt om vandaag mee te nemen naar m'n werk.
Voordat ik naar bed ben gegaan heb ik de eitjes in een boterhamzakje op het aanrecht gelegd om af te koelen (normaal blijven de katten er dan vanaf).
Nu kwam ik vanochtend beneden en zat er 1 van m'n katten heerlijk te smikkelen van een eitje. Dat een kat een (stukje) gekookt ei is, is geen probleem zover ik kan lezen op internet maar hij heeft ook een deel van de schil gegeten en daar kan ik dus niks over vinden.
Wel kan ik vinden dat het voor honden geen probleem als ze een rauw/ gekookt ei met schil eten, dus ik ga er een beetje van uit dat het voor een keertje ook geen probleem is voor een kat.
Weet iemand misschien hoe en wat? Of zou ik even de dierenarts bellen?
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Re: Kat eet gekookt ei met schil
Onze kat eet alles wat op het aanrecht blijft liggen. Eierschillen is hij heel erg dol op, die vist hij zelfs uit de vuilnisbak. Nu pakken we ze wel altijd af, maar soms merken we het niet op tijd. Hij leeft nog steeds en heeft er volgens mij weinig aan overgehouden.
Als je je echt ongerust maakt zou ik de DA even bellen. Wij hebben het nooit gedaan omdat we er dan elke dag zouden zitten (plastic zakjes gaan er ook in als koek), we houden hem enkel in de gaten of zijn gedrag wellicht verandert.
Als je je echt ongerust maakt zou ik de DA even bellen. Wij hebben het nooit gedaan omdat we er dan elke dag zouden zitten (plastic zakjes gaan er ook in als koek), we houden hem enkel in de gaten of zijn gedrag wellicht verandert.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Schil kan geen kwaad volgens mij is het eitwit nog ongezonder dan de schil
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Dan hoef ik me denk ik geen zorgen te maken.
Vanochtend heb ik 'm nog een uurtje gezien en merkte niks aan zijn gedrag. En het is ook wel een kat die werkelijk alles eet, maar van die schil had ik toch even iets van 'dat kan nooit goed zijn'.
In elk geval bedankt!
Vanochtend heb ik 'm nog een uurtje gezien en merkte niks aan zijn gedrag. En het is ook wel een kat die werkelijk alles eet, maar van die schil had ik toch even iets van 'dat kan nooit goed zijn'.
In elk geval bedankt!
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Ik weet niet of het waar is, maar ik heb altijd gehoord dat een kat niks eet wat slecht voor 'm zou zijn. Al heb ik nu mijn twijfels als ik lees dat de kat van Rovine plastic zakjes eet
Gast- Gast
litllejoy schreef:Dat een kat een gekookt ei is, is geen probleem
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:litllejoy schreef:Dat een kat een gekookt ei is, is geen probleem
Whahaha, scherp
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Jaya schreef:Ik weet niet of het waar is, maar ik heb altijd gehoord dat een kat niks eet wat slecht voor 'm zou zijn. Al heb ik nu mijn twijfels als ik lees dat de kat van Rovine plastic zakjes eet
dit is met planten b.v. een kat voelt aan of een plant giftig is.
en stofzuiger
Gast- Gast
Onlangs hadden we een zakje met voer (wat normaal zonder kijken naar binnen geschrokt wordt) wat een beetje bol stond, dat moesten ze niet. Maar zakjes, netjes stukken plastic en 1 plant worden wel gegeten hier. En draadjes, soms steekt er nog wat uit en trek ik zo een halve meter uit zijn darmkanaal.
Rovine- Ratel
Lily schreef:Jaya schreef:Ik weet niet of het waar is, maar ik heb altijd gehoord dat een kat niks eet wat slecht voor 'm zou zijn. Al heb ik nu mijn twijfels als ik lees dat de kat van Rovine plastic zakjes eet
dit is met planten b.v. een kat voelt aan of een plant giftig is.
Oke, weer wat geleerd!
Gast- Gast
Rovine schreef:Onlangs hadden we een zakje met voer (wat normaal zonder kijken naar binnen geschrokt wordt) wat een beetje bol stond, dat moesten ze niet. Maar zakjes, netjes stukken plastic en 1 plant worden wel gegeten hier. En draadjes, soms steekt er nog wat uit en trek ik zo een halve meter uit zijn darmkanaal.
Je moet echt heel erg oppassen met draadjes hoor! Heb horrorverhalen genoeg gelezen over dat het draad inwendig om organen heen gekruld zit en dan moet je er echt niet aan trekken!
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Alle draadjes zitten achter slot en grendel tegenwoordig.
En hij maar jaloers kijken als ik aan het flossen ben.
En hij maar jaloers kijken als ik aan het flossen ben.
Rovine- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» gekookt ei pellen
» Wanneer is een gekookt ei nog rauw?
» Gekookt ei, hoelang bewaren?
» Hoe lang kun je een hard gekookt ei bewaren?
» voeding klaarmaken met gekookt water
» Wanneer is een gekookt ei nog rauw?
» Gekookt ei, hoelang bewaren?
» Hoe lang kun je een hard gekookt ei bewaren?
» voeding klaarmaken met gekookt water
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: