Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ga jij overlast vuurwerk melden op het vuurwerkmeldpunt?

+26
Caresses
Charles
Tyrael
Fortissimo
Annemoontje
Lady Starstruck
Fayebella
Ella
liesje
Sarah1985
Ayla
Chocoholic
Jerry
Rush
Lilypie
Mari
Exogenesis
Susan
Shisha
Inge
VeryCherry
girli
Blond
studiebol
Printje
rapa nui
30 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ga jij overlast vuurwerk melden op het vuurwerkmeldpunt? - Pagina 2 Empty Re: Ga jij overlast vuurwerk melden op het vuurwerkmeldpunt?

Bericht  Rush do 27 dec 2012 - 3:00

Reva schreef:
Rush schreef:Nee, ik vind het alleen wel vervelend dat ze hier illegaal vuurwerk afsteken in het fietstunneltje. Dat knalt zo hard dat ik van de week m`n telefoon in m`n eten liet vallen. Ga jij overlast vuurwerk melden op het vuurwerkmeldpunt? - Pagina 2 394967

Geen soep hoop ik? Ga jij overlast vuurwerk melden op het vuurwerkmeldpunt? - Pagina 2 394967
Haha nee, gelukkig niet! Wel een witte telefoon in pasta met rode saus. Ga jij overlast vuurwerk melden op het vuurwerkmeldpunt? - Pagina 2 253468018
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij overlast vuurwerk melden op het vuurwerkmeldpunt? - Pagina 2 Empty Re: Ga jij overlast vuurwerk melden op het vuurwerkmeldpunt?

Bericht  Lady Starstruck do 27 dec 2012 - 3:15

Ik ben doodsbang voor vuurwerk. En ik zit iedere keer tegen het plafond als ze hier knal vuurwerk afsteken. Maar ik vind het ook zo flauw om zoiets te melden. Dat gaat weer tegen mijn gevoel in. Het hoort nou eenmaal bij. En het is maar 1 keer per jaar.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Annemoontje do 27 dec 2012 - 3:16

Ik hoor hier al vanaf oktober af en toe flinke knallen. Ik meld het ook niet, ben er wel aan gewend ondertussen. Soms schrik ik me wel kapot ervan en dan irriteer ik me eraan op zulke momenten, maar al snel ben ik het weer vergeten. En het is niet zo dat ik vind dat consumentenvuurwerk verboden zou moeten worden.
Ik erger me meer aan dat onnodig getoeter van auto's en opgevoerde scooters hier in de buurt.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Bericht  Susan do 27 dec 2012 - 3:22

Bij overlast, en dan heb ik het niet over af en toe een knal in de verte maar écht overlast, dan zou ik het wel melden. Dat mensen ervoor gespaard hebben, daar heb ik dan geen boodschap aan. Dat kan voor alles wel opgaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 3:49

Nee, want echt overlast ondervind ik er niet van. Wel schrik ik me meerdere malen op een avond de pleuris van een harde knal en kan me voorstellen dat mensen daar last van hebben, maar persoonlijk kan ik er wel om lachen.

Daarnaast zou ik het jammer vinden als vuurwerk niet meer door consumenten kan worden gekocht. Ik heb mooie herinneringen aan het zelf afsteken van vuurwerk, of mijn vader dit te zien doen, en het zou jammer zijn als de volgende generatie dit niet mee kan maken.

Gast
Gast

Bericht  Fortissimo do 27 dec 2012 - 4:37

Bij mijn ouders in de straat gaat het soms echt veel te raar, dan zou ik wel een melding doen. Hier, waar ik woon, valt het nu wel mee, maar heb alwel een aantal keren rechtop in bed gezeten door die belachelijke bommen die nu helemaal hip zijn.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Tyrael do 27 dec 2012 - 7:03

Ik zou het best willen melden als ik zou weten waar het afgestoken wordt. Af en toe knalt het hier zó ontzettend hard, dat ik bijna een hartverzakking heb. 's Avonds vind ik het nog niet eens zo erg, maar als je midden in de nacht wakker geknald wordt, is echt niet grappig. Zeker als het zo'n 4 à 5 keer per nacht is...

Edit: overigens ben ik niet voor een vuurwerkverbod, dat vind ik weer erg betuttelend. Mensen moeten best vuurwerk af kunnen steken.
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518

Bericht  Charles do 27 dec 2012 - 7:29

Nee.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Caresses do 27 dec 2012 - 7:32

Als ik ze constant bezig zou zien, dan zou ik het wel melden. Helaas zie ik het niet gebeuren maar schrik ik me af en toe rot met door een enorme illegale vuurwerk knal.

Ik ben voor het afschaffen van consumentenvuurwerk en dat de regio zelf voor siervuurwerk zorgt.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  pindaatje do 27 dec 2012 - 7:46

Ik ga het niet melden, maar ik vind het van de zotte dat ze hier al enkele jaren achter mekaar om 3.00 's nachts, midden in een woonwijk, tussen de huizen nog carbid gaan schieten... De ramen trillen dan, de glazen in de kasten rinkelen erover en wij zitten dan zowat tegen het plafond van schrik (en alle buren met ons), en over de schrik van de kinderen zullen we het maar helemaal niet hebben..
Weet wel dat verschillende buren er al een paar jaar melding van gemaakt hebben bij de politie, maar er wordt niets mee gedaan.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 8:41

Nee, tenzij ik ze dat er iets door vuurwerk vernield is. Verder vind ik het er ergens gewoon bij horen. Die harde knallen misschien niet, maar die paar weken per jaar dat ze die harde dingen afsteken overleef ik ook wel.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 27 dec 2012 - 9:52

Ik vind het er dus niet bij horen, in ieder geval niet een paar weken lang. De regel is er niet voor niks dat vuurwerk alleen mag op 31 december en 1 januari tot een bepaald tijdstip. Er zijn ook mensen voor wie vuurwerk meer overlast geeft dan alleen een paar knallen. Ik vind dat mensen het er op die manier wel zelf naar maken dat het een keer helemaal verboden wordt. Juist als je er het hele jaar voor spaart en zo hard naar uitkijkt dan zorg je toch dat je je aan de regels houdt?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania do 27 dec 2012 - 9:55

Ik ga het niet melden (tenzij het echt heel erg wordt misschien) maar ik vind het wel echt heel irritant. Vooral die ontzettend harde knallen als ik mijn dochter net na twee uur in slaap heb. Van mij mogen ze het ook wel wat strenger aanpakken, gewoon echt alleen op 31 december en anders een flinke boete of taakstraf.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Carmen_ do 27 dec 2012 - 10:10

Ja, ik woon achter een tokkiewijk en ik trek dat 's nachts niet als ik de volgende dag moet werken om 7 uur. Het mag gewoon niet dus doe het dan ook niet. Overigens gaat het niet om een sporadische knal want dat kan me niets schelen.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Carmen_ do 27 dec 2012 - 10:13

En het hele jaar lullen over het milieu en hier niet harder tegen optreden? Tegenstrijdig!

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 10:35

Nee, los van het feit dat ik niet eens wist dat dit kon, vind ik het ook een beetje onzinnig. Wat moet ik zeggen dan: "Hoi, ik wil even melden dat ik net een strijker hoorde, maar degenen die zo'n ding af hebben gestoken, zijn in geen velden of wegen meer te bekennen. Toch wilde ik het ff kwijt. laughcry". Denk ook niet dat er door het merendeel het hele jaar voor wordt gespaard, maar dat maakt me ook niet zoveel uit, aangezien ik dit niet voor deze mensen hoef te betalen.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 27 dec 2012 - 10:39

Guattari schreef:Nee, los van het feit dat ik niet eens wist dat dit kon, vind ik het ook een beetje onzinnig. Wat moet ik zeggen dan: "Hoi, ik wil even melden dat ik net een strijker hoorde, maar degenen die zo'n ding af hebben gestoken, zijn in geen velden of wegen meer te bekennen. Toch wilde ik het ff kwijt. Ga jij overlast vuurwerk melden op het vuurwerkmeldpunt? - Pagina 2 394967". Denk ook niet dat er door het merendeel het hele jaar voor wordt gespaard, maar dat maakt me ook niet zoveel uit, aangezien ik dit niet voor deze mensen hoef te betalen.

Dan heeft het inderdaad weinig zin, maar als er bijvoorbeeld de hele dag onder je raam wordt geknald dan kun je het wel melden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 10:44

In 5 dagen 16.000 meldingen vind ik enorm veel en met de beste wil van de wereld, geloof ik niet dat hier concreet iets aan gedaan wordt, bij nog geen 10%. Een extra rondje surveillance vd politie is m.i. het hoogst haalbare, maar verder zou ik het echt niet weten. Het lijkt me wel heel erg schrikken en irritant als iemand dit voor je huis doet. Ik werd er vanochtend ook wakker van, ff schrikken en weer omdraaien.Wink

Gast
Gast

Bericht  sterremaan do 27 dec 2012 - 12:10

Ja ik heb het wel gedaan. Maar nu is mijn situatie iets anders denk ik. Ze beginnen eind september al. En door de spasmes kan ik er niet tegen door stikken aan toe. Zit nu ondergedoken in een.hutje op de hei net als vorig jaar alleen nu een andere plek. Ik zie het ook sla soort van vakantie. Maar het is wel vervelend. Als ik dit niet had gedaan, dan kan ik misschien 2013 niet eens normaal meer meemaken. Ik, snap best dat de jongeren wat af willen steken het geeft een kick. Maar er is zoveel illegaal spul in de omloop dat, het niet alleen gevaarlijk is voor mij maar ook voor de mensen zelf. Ik zou het gewoon fijn vinden als ze zich aan de afgesproken data zouden houden. Dus voor een geheel verbod ben ik niet. Maar wel een beter optreden van de politie, en de dag zelf afsteken. Maar ik snap de mensen die het afsteken ook weer. Maar ik vermeld het wel VIA de site zodat ze weten dat het ook nare overlast kan geven.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675

http://www.sterremaan.tk

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 12:56

Guattari schreef:In 5 dagen 16.000 meldingen vind ik enorm veel en met de beste wil van de wereld, geloof ik niet dat hier concreet iets aan gedaan wordt, bij nog geen 10%. Een extra rondje surveillance vd politie is m.i. het hoogst haalbare, maar verder zou ik het echt niet weten. Het lijkt me wel heel erg schrikken en irritant als iemand dit voor je huis doet. Ik werd er vanochtend ook wakker van, ff schrikken en weer omdraaien.Wink
Eens. Ik weet dat woninginbraken hier momenteel de hoogste prioriteit hebben, van de week letterlijk gelezen uit mond van de wijkagent/politie op Twitter. Qua vuurwerk wordt er eigenlijk maar bar weinig gedaan. Ik volg op Twitter veel lokale autoriteiten en nieuwssites etc, alles is momenteel into de woninginbraken. Ik heb de afgelopen 2 weken misschien 2x iets over oogepakte mensen voor illegaal vuurwerk gelezen.
Eigenlijk liever zo dan andersom. Ik heb liever dat m'n glazen rammelen in de kast en de ruiten trillen in de kozijnen vanwege een paar vuurwerkklappen, dan dat m'n ruiten stuk zijn om naar binnen te komen, glazen uit de kast gemaaid zijn op zoek naar goud en dat ik ban alles mis. Ik ben momenteel eigenlijk doodsbang voor een inbraak omdat het momenteel schering en inslag is hier, dat ik dat vuurwerk wel even op de koop toe neem. Laat de politie maar lekker met die inbraken bezig blijven.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: