Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overlast

+4
Dolphinne
PluDan
Rebecca
Sushi
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Overlast Empty Overlast

Bericht  Sushi zo 23 okt 2011 - 3:30

Ik heb regelmatig geluidsoverlast van mijn bovenbuurman. Overdag muziek, is niet altijd even erg, maar soms staat het erg hard en hoor ik de hele tijd gedreun. Soms ook 's avonds na tienen of nog later en ook is er regelmatig een kind bij hem op bezoek dat dan zijn hele woning rondstampt en hard gilt. 's Middags niet zo storend, maar zondagochtend om acht uur wel.

Op dit moment heb ik geen last van mijn bovenbuurman, maar van mijn overbuurman. Ik hoorde net gewoon de muren trillen, zo hard staat zijn muziek.

Maar ik ben zo'n watje en durf er niks van te zeggen.

Het is immers ook overdag, dus het mag gewoon. Maar ook al heb ik de tv of muziek aan, ik hoor de hele tijd hard gedreun, zo irritant.

Wat zouden jullie doen?
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Overlast Empty Re: Overlast

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 3:33

Als mijn wanden zouden trillen van de muziek van de buren? Seriously? Ik zou amok gaan lopen!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 3:35

Ik zou even aanbellen en zeggen dat je er last van hebt.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 3:38

_Liv schreef:Ik zou even aanbellen en zeggen dat je er last van hebt.

Ook geen gek idee! Exclamation

Gast
Gast

Bericht  Sushi zo 23 okt 2011 - 3:49

Ik ga kijken of ik moed durf te verzamelen... Embarassed

Zal je natuurlijk net zien dat ie dan net de muziek uitzet... :S
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 3:57

Suuske schreef:

Zal je natuurlijk net zien dat ie dan net de muziek uitzet... :S

Dat verandert toch niks aan de geluidsoverlast? Als je aanbelt en je geeft aan of hij voortaan de muziek wat zachter zou kunnen zetten omdat het nogal gehorig is en je er last van hebt.

Gast
Gast

Bericht  Sushi zo 23 okt 2011 - 4:31

Het is nu stil... misschien is sowieso langsgaan (bij overbuurman én bij bovenbuurman) wel nog handig om te doen inderdaad.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:11

Ik zou ook langs gaan. Misschien heeft hij er geen idee vn dat het zo door dreunt bij jou?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:25

_Liv schreef:Ik zou even aanbellen en zeggen dat je er last van hebt.

Bij onze vorige twee huizen ook gedaan. Hier horen we ook wel eens muziek maar niet zo hard dat we de tekst kunnen verstaan, en nooit lang, vroeg of laat op de dag.

Gast
Gast

Bericht  Sushi zo 23 okt 2011 - 5:33

Theedoosje schreef:Ik zou ook langs gaan. Misschien heeft hij er geen idee vn dat het zo door dreunt bij jou?

Dat lijkt me haast onmogelijk. Het staat zó hard, hij zou zelf ook moeten weten dat je dit in de aangrenzende woningen kunt horen. Of hij is gewoon heel onnozel :P
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rebecca zo 23 okt 2011 - 6:17

Erg herkenbaar, wij hebben sinds kort nieuwe buren waar we erg veel last van hebben. Allereerst hebben ze 2 honden die erg veel/lang/hard blaffen. Eerst zaten ze daar erg bovenop, maar de laatste tijd laten ze het veel begaan. Ook hebben ze een kind van een jaar of 3 die thuis erg de baas is en op belachelijk late tijdstippen nog bonkend door de kamer sjeest.
Laatst zat ik in de middag te studeren toen ik ineens zo'n beetje mijn huiskamer uitgeknald werd door 'Dora'. Moeder was aan het stofzuigen dus kind zet de tv keihard, ik kon het heel goed letterlijk verstaan. Hoewel ik net als jij eigenlijk niet zo goed durf ben ik na een kwartier toch omgelopen, ik vond het niet nodig dat ik niet aan mijn studie kon doordat hun kind tv wilde kijken.

Dus advies aan jou, zeker een keer wat van gaan zeggen!
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Sushi di 25 okt 2011 - 6:17

Nou ik ben net naar de bovenbuurman gelopen want hij had weer harde muziek aan. Ik heb al mijn moed verzameld en toen ik aanbelde deed hij niet open. Nu ga ik twijfelen; is hij het wel? Of kan het ook de onderbuurman zijn? Maar het klinkt als doordreunend geluid vanaf boven. Ik snap er niks van! Sad
Durf ik er eindelijk eens iets van te zeggen, is ie er niet/doet ie niet open.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sushi di 25 okt 2011 - 6:19

Nou jaaaa, hij is er wel hoor. Ik hoor hem rondlopen boven me en ik hoor dat hij dingen schuift/neerzet. Heeeeel raar.

Edit: en daar is hij ook niet echt stilletjes mee.

Is het overdreven om de woningbouw eens op te bellen?

Laatst aangepast door Suuske op di 25 okt 2011 - 6:21; in totaal 1 keer bewerkt
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 6:20

Suuske schreef:Nou jaaaa, hij is er wel hoor. Ik hoor hem rondlopen boven me en ik hoor dat hij dingen schuift/neerzet. Heeeeel raar.

Misschien hoorde die het niet? laughcry

Gast
Gast

Bericht  Sushi di 25 okt 2011 - 6:21

Pippa schreef:
Suuske schreef:Nou jaaaa, hij is er wel hoor. Ik hoor hem rondlopen boven me en ik hoor dat hij dingen schuift/neerzet. Heeeeel raar.

Haha dat zou best kunnen. Of hij durfde niet open te doen omdat hij wel wist waarom iemand langs zou komen Wink
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  PluDan di 25 okt 2011 - 6:24

Pippa schreef:

Idd, de muziek stond waarschijnlijk zo hard, dat hij de bel niet eens hoorde?
Doet hij het vaker dan?
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 6:28

Oh suus ik zou zeker de woningbouw bellen hoor, als je zelf niet durft, of geen contact met 'm kan krijgen!

Wij hebben ook van die krankzinnige buren hieronder (keiharde muziek, k*nker dit k*nker dat enz) en van de week bedreigde ze me omdat ik op de grond stamp als ze herrie maken. Ik heb gelijk de politie en vve gebeld, ben ze spuugzat die lui!

Nog 4 maandjes en dan ein-de-lijk verhuizen!

Gast
Gast

Bericht  Sushi di 25 okt 2011 - 6:28

PluDan schreef:
Pippa schreef:

Idd, de muziek stond waarschijnlijk zo hard, dat hij de bel niet eens hoorde?
Doet hij het vaker dan?

Toch zeker zo'n drie keer in de week heb ik last van hem. Rondlopen en normale woongeluiden vind ik echt niet erg. Ik hoor het als hij de deur bij het balkon dichtschuift, maar dat hoort mijn onderbuurman ook weer van mij denk ik en dat hoort erbij. Maar hard gedreun van muziek en 's avonds laat nog gaan klussen (vooral timmeren), dat vind ik echt storend.

En dan heb ik wel eens momenten dat ik denk: "Hé, lekker stil daarboven!" En dan begint het natuurlijk net op dat moment, zal je altijd zien Wink
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sushi di 25 okt 2011 - 6:30

HeartBeat schreef:Oh suus ik zou zeker de woningbouw bellen hoor, als je zelf niet durft, of geen contact met 'm kan krijgen!

Wij hebben ook van die krankzinnige buren hieronder (keiharde muziek, k*nker dit k*nker dat enz) en van de week bedreigde ze me omdat ik op de grond stamp als ze herrie maken. Ik heb gelijk de politie en vve gebeld, ben ze spuugzat die lui!

Ik zal ze morgen eens bellen. Maar ik wil niet dat ze straks bij hem langsgaan/hem bellen en dan zeggen dat de klacht van mij afkomt. Zullen ze wel niet doen, toch?
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 6:42

Suuske schreef:
HeartBeat schreef:Oh suus ik zou zeker de woningbouw bellen hoor, als je zelf niet durft, of geen contact met 'm kan krijgen!

Ik zal ze morgen eens bellen. Maar ik wil niet dat ze straks bij hem langsgaan/hem bellen en dan zeggen dat de klacht van mij afkomt. Zullen ze wel niet doen, toch?

Als jij aangeeft dat je er buiten gelaten wilt worden, zeggen ze gewoon dat ze van "omwonende" een klacht hebben gekregen betreft geluidsoverlast smile

Gast
Gast

Bericht  Sushi di 25 okt 2011 - 6:47

Nou, ik zal ze morgen eens bellen dan, ben erg benieuwd!
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  Dolphinne wo 26 okt 2011 - 22:41

Ik heb helaas ook al tijden last van mijn buren. Ik heb een duplex-beneden woning en heb dus boven en naast mij buren.
Vooral van de buren boven mij heb ik veel overlast. Het is ook enorm gehorig, maar daar lijken ze absoluut geen rekening mee te houden.
Ze hadden een tijd bijna dagelijks ruzie waar ik dus letterlijk van mee kon genieten. Heb 1 keer de politie gebeld omdat ik dacht dat de buurvrouw mishandeld werd (hoorde een berg gebonk en haar daarna huilen). Kan verder niet verstaan wat ze zeggen (is turks/marrokaans).
Gelukkig is dat wel minder sinds deze zomer.

Nu hoor ik vooral vaak de tv. Hun standaard geluid is zodat ik het bijna letterlijk kan horen. Maar ik kan het zelfs horen als ze zich omdraaien in bed. (het bed kraakt nogal).

Vind het ook erg moeilijk om er iets van te zeggen (ik woon er als vrouw alleen en wil niet dat die buurman mij iets aandoet). Heb nu wel 2 keer aangebeld.
1 keer omdat ze steeds al het water en vuil vanaf hun balkon bij mij in de tuin vegen. Ze ging zelfs een keer een kleed met bleekwater wassen op het balkon en gooide alles zo mijn tuin in.
En vorige week omdat ik wilde studeren, maar de tv snoeihard stond en ik dus vroeg of hij zachter kon.

Antwoord van de eerste keer: sorry ik moet schoonmaken. Bel de woningbouw maar zodat ze een afvoer maken
Antwoord tweede keer: Mijn zoontje is thuis. Vervolgens ging de tv voor 3 minuten zachter waarna hij weer gewoon hard ging :S.

Ik denk dat ik ook gewoon de woningbouw een keer moet bellen. Misschien dat de vloer erg slecht geïsoleerd is/ er een verkeerde vloer ligt en daar iets aan gedaan kan worden.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PluDan do 27 okt 2011 - 3:09

Suuske schreef:Nou, ik zal ze morgen eens bellen dan, ben erg benieuwd!

Hoe is het gegaan?
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 3:15

Dolphinne schreef:
Ik denk dat ik ook gewoon de woningbouw een keer moet bellen. Misschien dat de vloer erg slecht geïsoleerd is/ er een verkeerde vloer ligt en daar iets aan gedaan kan worden.

Ja dat kan ook enorm schelen. In ons eerste flatje hadden wij een superaso bovenbuurvrouw, die maakte sowieso veel herrie, maar die had er ook nog eens geen vloer liggen, gewoon helemaal niks. Gestoord werden wij ervan.

Gast
Gast

Bericht  girli vr 28 okt 2011 - 8:16

We hebben hier ook meerdere keren aangebeld (soms ook geen reactie) en toen maar de woningbouw gebeld. Inmiddels is het al maanden rustig. Ik weet niet wat de woningbouw heeft gezegd, maar gewerkt heeft het wel!

Misschien lukt het je een keer aan te bellen als er geluidsoverlast is en dat hij open doet en nodig hem dan bij jou uit om eens te komen luisteren hoe het voor jou is. Sommige mensen hebben zelf namelijk niet in de gaten hoeveel overlast ze veroorzaken.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud