Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verlof vragen.

5 plaatsers

Ga naar beneden

Verlof vragen. Empty Verlof vragen.

Bericht  Slakje wo 26 dec 2012 - 11:47

Ik had een hele tijd geleden verlof aangevraagd voor begin juni. Gezien de zwangerschap gaan we dan toch niet op buitenlandse reis, maar gewoon een weekje Centerparcs ofzo denk ik. Nu willen we wel nog graag enkele dagen weg gaan in Februari. Graag naar Londen. Mijn vriend wilt graag 3 nachten gaan dan.

Nu is op het werk al de uurrooster voor Februari gemaakt en heb ik nergens eens enkele dagen achter elkaar 'verlof' (ik werk 25upw). Ik had daarstraks aangegeven dat ik dus graag naar Londen zou gaan. Mijn verantwoordelijke zei dat ik kon gaan vanaf zaterdag 13u tot dinsdag 10u (dan moet ik weer op het werk staan). Dat zijn dus 2 nachten, of 3, maar dan heb ik ook niks meer aan die derde dag natuurlijk). Ze zei dat ze me niets meer kon geven omdat ze dan de andere verkoopster teveel in overuren moest laten gaan (even kort schetsen, onze winkel wordt hier in de stad gesloten, wij verhuizen allemaal naar een andere stad, maar de verantwoordelijke gaat half januari al naar de andere stad omdat daar iemand weggaat, dus in feite staan we maar met 2 in deze stad nog).

Mijn vriend zegt dat ik me niet zo moet laten afschepen. Zouden jullie alsnog aandringen op een extra dag verlof? (normaal moest ik maandag ook werken, maar die is nu gewisseld met woensdag). In maart (of later) is de klein extreem klein dat we kunnen gaan aangezien mijn vriend dan in de minimum bezetting zit op zijn werk. Ik heb afgelopen tijd al veel overuren gemaakt en dagen geweest waarvan op voorhand niet was aangegeven dat ik niet moest werken, maar dat ik dus toch gevraagd werd.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlof vragen. Empty Re: Verlof vragen.

Bericht  Reeza wo 26 dec 2012 - 12:00

Ik zou in maart gaan als dat lukt en anders misschien helemaal aan het einde van februari? Dan kan je leidinggevende misschien nog iets regelen.
Verder vind ik het raar dat je vriend zoveel maanden geen vrij kan nemen, hij kan toch ook ziek worden? Als hij het nu aangeeft voor april bijvoorbeeld moet er toch wel iets te regelen zijn?
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlof vragen. Empty Re: Verlof vragen.

Bericht  Slakje wo 26 dec 2012 - 12:06

Nee, die maanden zijn al volgeboekt met verlofdagen van anderen. Hij zou ook zo lang niet willen wachten tot in maart. Ik word er echt ambetant van. Hij vindt dat ik dat maar gewoon moet vragen/(eisen) tegenover al die keren dat ik al heb gesprongen voor hen.

(Het is veel duurder in maart zegt hij)
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlof vragen. Empty Re: Verlof vragen.

Bericht  Manderijn wo 26 dec 2012 - 21:28

Je zou op zijn minst nog even in gesprek kunnen gaan met je leidinggevende? Wie weet dat als je er nog een keer over begint dat er inderdaad wel wat te regelen valt? En ruilen onderling? Of kan dat bij jullie niet?
Dat doen wij dan nog wel eens, en dan heb je daar niet je leidinggevende voor nodig (bij ons dan)

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlof vragen. Empty Re: Verlof vragen.

Bericht  JustMeDaan do 27 dec 2012 - 1:28

Ruilen is niet mogelijk omdat de andere dan teveel overuren moet werken. Dan houd het gewoon op voor je lijkt me? Die andere verkoopster moet zich toch niet een slag in de rondte werken omdat jij nu bedenkt dat je weg wil in februari terwijl de uren al verdeeld zijn. Jammer maar dan kijk je voor een andere periode. Dat die duurder is, is vervelend maar dan had je eerder verlof moeten aanvragen.
En dat jij gaat werken telkens als hun het vragen is hoe vervelend ook jouw eigen schuld. Als je aan je contracturen zit mag en kan je gewoon nee zeggen. Dat is moeilijk om te doen, maar dat ze niemand hebben is hun probleem. En ik snap dat je niet altijd nee kan zeggen, maar je moet er niet van uit gaan dat als je altijd ja zegt je ook wat terug krijgt ervoor.

Ik zei ook altijd ja, tot ik het niet meer trok en eens nee zei, dat vonden ze heel vreemd maar is wel hun probleem. Ik zeg nu alleen nog maar ja als het me uitkomt, en ik me er goed bij voel. Nu heb ik sinds 2 en half jaar een andere werkplek waardoor ik minder gebeld word.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlof vragen. Empty Re: Verlof vragen.

Bericht  Winegum do 27 dec 2012 - 1:40

Geen idee hoe het in Belgie geregeld is, maar het lijkt mij raar dat je vriend helemaal nooit meer verlof kan opnemen tot aan de zomer.
Jouw rooster is al gemaakt voor februari, dat is dan pech gehad voor die maand lijkt mij. Misschien dat je toch iets met een collega kan regelen? Dat zij in een week extra veel uren maakt en dat jij een week erna extra uren maakt. Dan kun je toch een paar dagen achter elkaar vrij zijn.

Ik verwacht ook niet dat Londen in maart nou zoveel duurder is dan februari. Tenzij jullie nu gebruik kunnen maken van een super goede aanbieding.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlof vragen. Empty Re: Verlof vragen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum