Collectief verlof tijdens zwangerschapsverlof
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Collectief verlof tijdens zwangerschapsverlof
Vanaf begin januari t/m eind mei ben ik thuis geweest met zwangerschapsverlof.
Nu zijn er tijdens mijn verlof 2 collectieve sluitingsdagen (zoals de maandag voor koninginnedag) geweest.
En beide dagen moet ik inleveren van mijn vakantieuren. Naar mijn idee klopt dit niet...
Ben ik deze dagen kwijt? Hoe zit dit bij jullie?
CAO er al op nageslagen, maar daar kan ik niets hierover in vinden.
Nu zijn er tijdens mijn verlof 2 collectieve sluitingsdagen (zoals de maandag voor koninginnedag) geweest.
En beide dagen moet ik inleveren van mijn vakantieuren. Naar mijn idee klopt dit niet...
Ben ik deze dagen kwijt? Hoe zit dit bij jullie?
CAO er al op nageslagen, maar daar kan ik niets hierover in vinden.
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Collectief verlof tijdens zwangerschapsverlof
Vakantiedagen en zwangerschapsverlof en bevallingsverlof
U bouwt gewoon vakantiedagen op tijdens uw zwangerschapsverlof en bevallingsverlof. Uw werkgever mag u niet vragen om vakantiedagen op te nemen voor uw verlof.
Er is niet wettelijk vastgelegd wat moet gebeuren als uw verlof samenvalt met een collectieve vakantie, zoals de bouwvak of schoolvakanties. Informeer bij uw werkgever of hij hiervoor speciale regelingen heeft. Die kunnen ook in uw cao staan.
Bron http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verlof-en-vakantie/vraag-en-antwoord/wat-betekent-zwangerschapsverlof-en-bevallingsverlof-voor-mijn-salaris-en-vakantie.html
U bouwt gewoon vakantiedagen op tijdens uw zwangerschapsverlof en bevallingsverlof. Uw werkgever mag u niet vragen om vakantiedagen op te nemen voor uw verlof.
Er is niet wettelijk vastgelegd wat moet gebeuren als uw verlof samenvalt met een collectieve vakantie, zoals de bouwvak of schoolvakanties. Informeer bij uw werkgever of hij hiervoor speciale regelingen heeft. Die kunnen ook in uw cao staan.
Bron http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verlof-en-vakantie/vraag-en-antwoord/wat-betekent-zwangerschapsverlof-en-bevallingsverlof-voor-mijn-salaris-en-vakantie.html
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn dagen van 'collectief' verlof bleven staan. Ik had de mazzel dat de bouwvak precies in mijn verlof viel. Toen ik terugkwam had ik 8 weken aan vakantiedagen staan...
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Ze blijven staan, waardoor je twee dagen langer recht hebt op verlof.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Soortgelijke onderwerpen
» Snipperuren tijdens zwangerschapsverlof?
» Solliciteren tijdens verlof?
» Mag je tijdens je verlof alles?
» Koopgedrag tijdens verlof
» Tijdens verlof naar je werk?
» Solliciteren tijdens verlof?
» Mag je tijdens je verlof alles?
» Koopgedrag tijdens verlof
» Tijdens verlof naar je werk?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: