Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Collectief verlof tijdens zwangerschapsverlof

4 plaatsers

Ga naar beneden

Collectief verlof tijdens zwangerschapsverlof Empty Collectief verlof tijdens zwangerschapsverlof

Bericht  Roos do 20 jun 2013 - 19:32

Vanaf begin januari t/m eind mei ben ik thuis geweest met zwangerschapsverlof.

Nu zijn er tijdens mijn verlof 2 collectieve sluitingsdagen (zoals de maandag voor koninginnedag) geweest.
En beide dagen moet ik inleveren van mijn vakantieuren. Naar mijn idee klopt dit niet...

Ben ik deze dagen kwijt? Hoe zit dit bij jullie?
CAO er al op nageslagen, maar daar kan ik niets hierover in vinden.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Collectief verlof tijdens zwangerschapsverlof Empty Re: Collectief verlof tijdens zwangerschapsverlof

Bericht  xxjojootjexx do 20 jun 2013 - 20:33

Vakantiedagen en zwangerschapsverlof en bevallingsverlof
U bouwt gewoon vakantiedagen op tijdens uw zwangerschapsverlof en bevallingsverlof. Uw werkgever mag u niet vragen om vakantiedagen op te nemen voor uw verlof.
Er is niet wettelijk vastgelegd wat moet gebeuren als uw verlof samenvalt met een collectieve vakantie, zoals de bouwvak of schoolvakanties. Informeer bij uw werkgever of hij hiervoor speciale regelingen heeft. Die kunnen ook in uw cao staan.

Bron http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verlof-en-vakantie/vraag-en-antwoord/wat-betekent-zwangerschapsverlof-en-bevallingsverlof-voor-mijn-salaris-en-vakantie.html

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Collectief verlof tijdens zwangerschapsverlof Empty Re: Collectief verlof tijdens zwangerschapsverlof

Bericht  ekjir@M vr 21 jun 2013 - 7:48

Mijn dagen van 'collectief' verlof bleven staan. Ik had de mazzel dat de bouwvak precies in mijn verlof viel. Toen ik terugkwam had ik 8 weken aan vakantiedagen staan...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Collectief verlof tijdens zwangerschapsverlof Empty Re: Collectief verlof tijdens zwangerschapsverlof

Bericht  Flower_L vr 21 jun 2013 - 18:30

Ze blijven staan, waardoor je twee dagen langer recht hebt op verlof.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Collectief verlof tijdens zwangerschapsverlof Empty Re: Collectief verlof tijdens zwangerschapsverlof

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum