Overstap Ritalin naar Concerta
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Overstap Ritalin naar Concerta
Heeft er iemand ervaring met beide medicijnen? Ik heb een jaar of 2 ritalin geslikt (4x 10 mg per dag), toen een tijdje gestopt omdat ik vond dat het niet veel meer deed. Sinds een paar weken ben ik er weer mee begonnen, ik zat mezelf weer te veel in de weg en had te veel stress die ik even niet zo goed kon handlen. Maar ik vergeet ze dus weer steeds, heb nu wel een medicijndoosje op mijn bureau staan, maar toch lukt het niet altijd ze alle vier te nemen (die van 16.30 vergeet ik sowieso 9 van de 10 keer). Daarbij heb ik een beetje last van rebounds, een opgejaagd gevoel als ik weer een tabletje nodig heb en hoofdpijn. Dus nu overweeg ik Concerta. Wat zijn jullie ervaringen ermee? Heb je dan ook rebounds (aan het eind van de dag) en hoe laat neem je ze in? Ik neem nu de eerste rond half 8/8 uur, maar als je bv in het weekend nog op een later tijdstip (bv 11 uur) Concerta neemt, kun je dan nog slapen 's nachts?
Met ritalin had ik in het begin veel last van het niet kunnen eten, misselijkheid en geen honger. Ik ben een kilo of 10 afgevallen toen. Dit zou zeker geen probleem zijn, alleen voor mijn gezondheid is het niet echt handig als ik weer een paar maanden niet goed kan eten.
Zijn er evt nog andere alternatieven? En wat betaal je voor concerta per maand? Ik gebruik nu dus 40 mg per dag, dus voor concerta zou ik beginnen met de 36 mg lijkt me.
Met ritalin had ik in het begin veel last van het niet kunnen eten, misselijkheid en geen honger. Ik ben een kilo of 10 afgevallen toen. Dit zou zeker geen probleem zijn, alleen voor mijn gezondheid is het niet echt handig als ik weer een paar maanden niet goed kan eten.
Zijn er evt nog andere alternatieven? En wat betaal je voor concerta per maand? Ik gebruik nu dus 40 mg per dag, dus voor concerta zou ik beginnen met de 36 mg lijkt me.
SuzieQ- Prater
- Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12
Re: Overstap Ritalin naar Concerta
Ik heb zelf geen ervaring maar mijn broertje ging eigenlijk meer achteruit van ritalin dan vooruit. Nu heeft hij al jaren concerta en dat gaat wel goed, als hij laat opstaat neemt hij hem niet meer in, dat weet ik dan wel. Concerta hoef je ook maar 1x per dag te nemen, maar ik geloof wel dat het weer opgebouwd moet worden.
Heb je anders geen afspraak bij de psych zodat je de voors en tegens tegen elkaar af kan wegen?
Heb je anders geen afspraak bij de psych zodat je de voors en tegens tegen elkaar af kan wegen?
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Re: Overstap Ritalin naar Concerta
Ik voel me stukke beter sinds mijn overstap van ritalin naar concerta. Stiekem bleek ik nog veel last te hebben van rebounds bij ritalin.
Ik slik per dag 18mg+27mg samen (in 1 keer) en betaal hiervoor 68 euro per maand. MAAR dat krijg ik verzekerd.
Ik ben collectief verzekerd via stichting IMPULS (adhd stichting, kan iedereen lid van worden en is niet duur) en heb verzekering Avero Achmea Royaal. Die dekken alle kosten voor de medicatie. Je krijgt via dit collectief 10% korting op de zorgverzekering. Ik betaal geloof ik iets van 124 euro ofzo.
Ik slik per dag 18mg+27mg samen (in 1 keer) en betaal hiervoor 68 euro per maand. MAAR dat krijg ik verzekerd.
Ik ben collectief verzekerd via stichting IMPULS (adhd stichting, kan iedereen lid van worden en is niet duur) en heb verzekering Avero Achmea Royaal. Die dekken alle kosten voor de medicatie. Je krijgt via dit collectief 10% korting op de zorgverzekering. Ik betaal geloof ik iets van 124 euro ofzo.
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Soortgelijke onderwerpen
» Overstap flesvoeding van 1 naar 2
» overstap naar peuterbed / groot bed
» afbouwen vitamine k en D bij overstap naar flesvoeding
» Ritalin.
» Ritalin gebruikers?
» overstap naar peuterbed / groot bed
» afbouwen vitamine k en D bij overstap naar flesvoeding