Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ritalin.

+4
TukTuk
Pompoen
silly-one
Marsy28
8 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Ritalin. Empty Ritalin.

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 7:41

Zijn hier meiden die Ritalin slikken of het geslikt hebben? Ik ga ook beginnen met dit medicijn vanwege mijn ADD.
Maar had een paar vraagjes.

- Hoe lang slikken jullie al Ritalin?
- Bevalt het middel? Zien jullie het als een verheldering?
- Heb je veel last van bijwerkingen? Zo ja welke?
- Hebben jullie veel last van een Rebound?
- Hebben jullie last van ontwenningsverschijnselen bij stoppen?

Ik hoor veel verschillende verhalen. Maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, weet ook dat het geen lachertje is dus ben ook wel een klein beetje huiverig.

Laatst aangepast door Cimic op di 13 dec 2011 - 5:33; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ritalin. Empty Re: Ritalin.

Bericht  Marsy28 di 13 dec 2011 - 0:48

Mijn zusje slikt het nu een half jaartje ofzo en vertelde haar ervaringen. Ze vindt het geweldig, kan eindelijk haar gedachten ordenen en is een stuk minder chaotisch. Aan de andere kant vindt ze het ook wat eng omdat ze nu niet meer helemaal haarzelf is. Ze vond het chaotische en impulsieve ook wel iets positiefs hebben en nu wil ze overal op tijd zijn, alles af hebben en raakt zelfs een beetje gestressed als het niet zo is. Dit is nieuw voor haar en dus heeft ze beetje identiteitscrisis. Ze merkt dus wel dat het super veel beter gaat. Ze heeft verder geen last van bijwerkingen.

Wat is in vredesnaam een Rebound (behalve een vent die je gebruikt om over je ex heen te komen)?

Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  silly-one di 13 dec 2011 - 0:52

Geen persoonlijke ervaringen, maar zie het wel in de klas. En daar zijn de verschillen wisselend. Sommige kinderen hebben er echt baat bij en bij andere kinderen denk ik het is beter van niet.

Een rebound is het moment dat het is uitgewerkt en je lichaam geen medicatie meer heeft. Het kan zijn ( en dat zie ik in de klas zeker) dat je dan weer drukker of chaotische wordt. Ik zie het bij kinderen heel erg dat ze echt rondom het tijdstip van medicatie, drukker worden sneller zijn afgeleid en echt niet weten wat ze soms met zichzelf aan moeten. Zodra ze dan weer hun ritalin ( of iets anders) hebben gehad, duurt het nog een 15 minuten tot een een half uur eer ze 'rustig' zijn.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pompoen di 13 dec 2011 - 21:44

Ik heb het geslikt, bij mij werkte het totaal niet. Ik merkte er niets van tot ik een overdosering te pakken had, daar werd ik een soort zombie van, mijn emoties werden heel erg afgevlakt en ik zakte langzaam weg in een depressie.

Ik heb er dus geen goede ervaring mee, maar ik ben wel blij dat ik het geprobeerd heb, had graag gehad dat het had geholpen! Zit er soms zelfs over te denken om het nog een keer te proberen! Maar waarschijnlijk heeft dat geen zin, ik reageer er gewoon niet goed op.

Mijn zusje slikt het wel en die heeft er echt veel baat bij en een vriendin van mij slikt het ook en die is er ook erg blij mee.
Ik zou het gewoon proberen en goed in de gaten houden hoe je jezelf erbij voelt. Ik had het zelf erg fijn gevonden als het had geholpen. Al herken ik dat van die identiteitscrisis wel een beetje. Ik ben heel creatief en was wel erg bang dat ik dat niet meer zou hebben met ritalin... Was ook zo, maar ik voelde dus sowieso nog maar nauwelijks wat, zat de hele dag voor me uit te staren.

Ik had wel erg last van slecht slapen als ik het te laat had ingenomen, maar dat kwam weer omdat ik geen rebound merkte en o.a. daardoor vaak mijn laatste portie vergat en veel te laat in nam.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  TukTuk di 13 dec 2011 - 21:48

Ik slik het ook al een tijdje, maar merk er totaal niks van helaas.. Ga nu zelfs een de diagnose ADHD twijfelen.. Maar als ik logisch nadenk weet ik ook dat ritalin niet bij iedereen werkt.

Ik slik nu 4x 10mg, als ik het tenminste niet vergeet.. Maar ik merk niks van rebound oid als ik het niet slik. Heb toevallig een half uurtje geleden de stap gezet om Psyq te bellen, en wordt maandag gebeld door de psychiater, voor eventueel andere medicijnen of een ophoging..

Ik merk wel wat van de bijverschijnselen, vooral mijn eetlust verdween de eerste tijd heel erg. En de eerste paar dagen dat ik 10mg slikte, vooral die smorgens, voelde ik me beetje licht in m'n hoofd.. Maar dat is binnen 3 dagen over gegaan.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Susan di 13 dec 2011 - 22:25

Ik heb het jaren geleden geslikt, ik vond op zich die rust wel fijn, maar ik had ook wel veel last van bijverschijnselen en ik ging ook piekeren over dingen waar ik anders niet bij stilstond. Dat je je niet jezelf voelt, dat had ik ook wel een beetje. Ik denk dat je door de jaren heen ook wel leert om bepaalde kanten van je ADHD juist positief te gebruiken en dat valt natuurlijk ook weg als je Ritalin slikt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  TukTuk di 13 dec 2011 - 22:29

Susan schreef:Ik heb het jaren geleden geslikt, ik vond op zich die rust wel fijn, maar ik had ook wel veel last van bijverschijnselen en ik ging ook piekeren over dingen waar ik anders niet bij stilstond. Dat je je niet jezelf voelt, dat had ik ook wel een beetje. Ik denk dat je door de jaren heen ook wel leert om bepaalde kanten van je ADHD juist positief te gebruiken en dat valt natuurlijk ook weg als je Ritalin slikt.

Typisch (positief bedoelt hoor!), dat laatste hoor ik ook bij de introductiegroep idd smile Zijn vooral de mensen die heel spontaan altijd zijn dankzij hun ADHD, altijd in voor een feestje, altijd heel sociaal etc, en nu opmerkingen krijgen van hun omgeving dat ze nu "saaier" geworden zijn. Maar onze therapeut maakte ook wel goede opmerking daar over: "zij zien alleen de spontane leuke meid die altijd in is voor een feestje, maar niet de persoon die je bent als je alleen bent, als je gek wordt van die drukte in je hoofd, de teleurstellingen waar je tegen aan loopt in je leven etc".
Er was 1 meisje op de groep die er echt heel erg last van had, die voelde zich met medicijnen zoveel beter, maar ze kreeg van haar omgeving te horen "wat is er met jou aan de hand? alles wel goed? Ben je ziek ofzo? je bent zo saai".
Lijkt me echt erg als je merkt dat ook de positieve dingen afnemen, terwijl het ook positieve effecten heeft.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Susan di 13 dec 2011 - 22:32

Ik had dat een keer toen ik een presentatie moest houden op de universiteit. Normaal ging me dat altijd heel goed af, dan kletste ik het allemaal wel aan elkaar, maar nu met Ritalin op was ik enorm onzeker en toen ik een klein foutje ontdekte sloeg ik helemaal dicht, toen ben ik echt huilend naar de wc gevlucht. Terwijl het normaal altijd vanzelf ging.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  TukTuk di 13 dec 2011 - 22:43

Susan schreef:Ik had dat een keer toen ik een presentatie moest houden op de universiteit. Normaal ging me dat altijd heel goed af, dan kletste ik het allemaal wel aan elkaar, maar nu met Ritalin op was ik enorm onzeker en toen ik een klein foutje ontdekte sloeg ik helemaal dicht, toen ben ik echt huilend naar de wc gevlucht. Terwijl het normaal altijd vanzelf ging.

Oh wat lijkt me dat erg! Cry Ik ben dus helemaal niet van de presentaties houden, verschrikkelijk, dus kan me wel voorstellen hoe je je voelde op dat moment.. het liefst ren ik er ook altijd van weg.. Maar lijkt me helemaal erg als het normaal geen probleem voor je was..

Ik merk zelf geen positieve dingen nog aan de ADHD, heb ook meer last van de concentratie problemen en altijd enthousiast aan dingen beginnen om vervolgens binnen no time helemaal om te slaan..
Ik ben juist niet spontaan en dergelijke, de hyperactiviteit uit zich bij mij vooral lichamelijk door altijd iets moeten doen, altijd iets in mijn handen moeten hebben, nooit rust kunnen vinden, ontspannen kan ik niet. Ik kan nooit eens rustig zitten of liggen, het gaat altijd maar door en door en door.
Het is altijd een chaos is mijn hoofd, ik kan dingen niet rustig op een rijtje krijgen..
En hoopte Ă©cht dat ritalin zou gaan werken, en zeker omdat iedereen op mijn groep er zo positief op reageert.. En ik slik het nu al een tijdje en merk gewoon niks.. Twijfel daarom aan de diagnose, maarja aan de andere kant schijnen mensen zonder ADHD juist drukker te worden van ritalin, en daar heb ik ook totaal geen last van.

Ik twijfel nu of ik andere medicijnen wil proberen.. Er is op de groep ook gesproken over Dextro-amfetamine. Maar lees op internet vooral dat het verslavend werkt.. Maarja het is het proberen waard misschien ook wel..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Rush di 13 dec 2011 - 22:47

Ik heb vroeger Ritalin geslikt maar dat was verschrikkelijk. Er was niets meer van mezelf over, m`n creativiteit was weg en ik ging als een zombie door het leven. Bij m`n broer is dit hetzelfde, maar in mindere mate, hij heeft dan ook een veel zwaardere vorm van ADHD dan ik.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Tyrael wo 14 dec 2011 - 2:32

Ik heb een jaar Ritalin de hele dag door geslikt, nu slik ik 's ochtends Concerta (38 mg) en vaak 's avonds (tegen een uur of 8/9) nog 1 Ritalin van 10 mg.
Ik heb er heel erg aan moeten wennen en in het begin ook flink wat bijwerkingen van gehad (voornamelijk hoofdpijn en duizelig zijn en de rebounds, vooral als ik niet consequent genoeg was met slikken). Toch vond ik de voordelen zwaarder wegen (rust in mijn hoofd, concentratie is vele malen beter, ik kan afmaken waar ik aan begin en ik kan mijn creativiteit nu juist kwijt omdat ik mezef er toe kan zetten om iets te gaan doen en zo zijn er nog een paar). Na een aantal weken, toen mijn lijf aan de stof gewend raakte, zijn de nare bijwerkingen verdwenen en ben ik blij dat ik doorgezet heb.
Ik heb verder nooit last gehad van andere dingen die mensen hier noemen: zombie, jezelf niet meer zijn, etc. Dat lijkt me ook vreselijk en zou voor mij ook een punt zijn geweest om eventueel er mee te stoppen als dat aan de orde zou zijn geweest.
Maar vooralsnog ben ik blij dat een dergelijk middel bestaat en heb er zelf ontzettend veel baat bij.
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 6:04

Heeft ADHD/ADD trouwens verschillende gradaties? Ik dacht altijd van je hebt het of je hebt het niet.

Suzan, hoe ben jij eigenlijk de positieve kant gaan zien? Misschien een rare vraag maar ik voorzie alleen maar hinder, teminste veel hinder op mijn werk. Ik ben namelijk zo druk in mijn hoofd dat ik soms echt gek van mezelf word Embarassed

Heb trouwens net mijn eerste halve pil ingenomen, weet helemaal niet wat ik kan verwachten. Hoop dat het werkt en ik hoop dat ik ook een beetje kan slapen aangezien ik ook al erg lang slecht slaap.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk wo 14 dec 2011 - 6:08

Cimic schreef:Heeft ADHD/ADD trouwens verschillende gradaties? Ik dacht altijd van je hebt het of je hebt het niet.

Suzan, hoe ben jij eigenlijk de positieve kant gaan zien? Misschien een rare vraag maar ik voorzie alleen maar hinder, teminste veel hinder op mijn werk. Ik ben namelijk zo druk in mijn hoofd dat ik soms echt gek van mezelf word Embarassed

Heb trouwens net mijn eerste halve pil ingenomen, weet helemaal niet wat ik kan verwachten. Hoop dat het werkt en ik hoop dat ik ook een beetje kan slapen aangezien ik ook al erg lang slecht slaap.

Wat een raar tijdstip om je eerste pil in te nemen? Meestal heeft ritalin namelijk ook als bijwerking dat je er niet van kan slapen.. Sommigen nemen wel een halve in voor het slapen zodat ze rust in hun hoofd hebben, maar ik kan er echt niet door slapen.. Ik slik daarom 's avonds Melatonine (op doktersrecept, dus niet die van een drogist)
Op welke tijdstippen moet je het innemen en hoeveel/hoevaak?

Overigs weet ik niet zeker of de gradaties in zijn.. Ik denk dat sommigen gewoon meer last hebben van bepaalde symptomen dan anderen?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 6:35

Cimic schreef:Zijn hier meiden die Ritalin slikken of het geslikt hebben? Ik ga ook beginnen met dit medicijn vanwege mijn ADD.
Maar had een paar vraagjes.

- Hoe lang slikken jullie al Ritalin?
Ik ben er ongeveer 2 jaar geleden mee begonnen en sinds een jaar slik ik het nauwelijks nog.
- Bevalt het middel? Zien jullie het als een verheldering?
In het begin werkte het, kon ik ineens mijn gedachten ergens bij houden, het viel me op toen ik mijn hele huis in een keer had gepoetst zonder tussendoor te stoppen en andere dingen te gaan doen en te vergeten wat ik ook alweer aan het doen was. Ik kon ook beter langere tijd bezig zijn met mijn werk, me langer concentreren op iets. Dat alles was helaas maar van korte duur.
- Heb je veel last van bijwerkingen? Zo ja welke?
Ik had in het begin last van hoofdpijn, elke keer als ik een pil moest nemen en ik had totaal geen eetlust meer, ben in 3 mnd 8 kilo afgevallen (wat er ook zo weer aan zat toen de eetlust weer terugkwam).
- Hebben jullie veel last van een Rebound?
In het begin dus de hoofdpijn. Nu merk ik dat ik een gejaagd gevoel krijg als de pil is uitgewerkt. Misschien ook wel omdat ik het nog maar nauwelijks gebruik. 's Morgens op werkdagen neem ik er 2, en dan gedurende de dag meestal nog 1. Maar niet na 17.00 uur, want dan kan ik niet meer slapen.
- Hebben jullie last van ontwenningsverschijnselen bij stoppen?
Nee.

Ik hoor veel verschillende verhalen. Maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, weet ook dat het geen lachertje is dus ben ook wel een klein beetje huiverig.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 6:49

AngelNyn schreef:
Cimic schreef:Heeft ADHD/ADD trouwens verschillende gradaties? Ik dacht altijd van je hebt het of je hebt het niet.

Wat een raar tijdstip om je eerste pil in te nemen? Meestal heeft ritalin namelijk ook als bijwerking dat je er niet van kan slapen.. Sommigen nemen wel een halve in voor het slapen zodat ze rust in hun hoofd hebben, maar ik kan er echt niet door slapen.. Ik slik daarom 's avonds Melatonine (op doktersrecept, dus niet die van een drogist)

Overigs weet ik niet zeker of de gradaties in zijn.. Ik denk dat sommigen gewoon meer last hebben van bepaalde symptomen dan anderen?

Klopt ik weet dat het raar is, ik twijfelde ook erg maar ik ben nu thuis en wil even weten hoe ik me ga voelen, dit doe ik liever in een vertrouwde omgeving dan op het werk of in de auto. Normaal moet ik de laatste pil ook om 4 uur nemen ipv van half 6 vandaar! Heb trouwens wel last van mijn maag nu, wel netjes na het eten ingenomen.

Ik ga een week 5 mg slikken 3 keer per dag. Volgende week 10 mg.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk wo 14 dec 2011 - 7:11

Cimic schreef:
AngelNyn schreef:

Klopt ik weet dat het raar is, ik twijfelde ook erg maar ik ben nu thuis en wil even weten hoe ik me ga voelen, dit doe ik liever in een vertrouwde omgeving dan op het werk of in de auto. Normaal moet ik de laatste pil ook om 4 uur nemen ipv van half 6 vandaar! Heb trouwens wel last van mijn maag nu, wel netjes na het eten ingenomen.

Ik ga een week 5 mg slikken 3 keer per dag. Volgende week 10 mg.

Ahh ok, ja ik snap wel dat je het liever in een bekende omgeving doet smile Hopelijk kan je er van slapen! 3x per dag is wel weinig of niet? Want het is na 2,5 tot 3 uur uitgewerkt geloof ik. Even goed opletten dus dat je geen last van rebound krijgt als er te lang tussen zit smile

Mijn huisarts had namelijk ook ritalin voorgeschreven al omdat ik zo lang moest wachten op het onderzoek.. 2x 5, smorgens om 8 uur en smiddags om 4 uur.. Gelukkig geen last van rebounds, maar het eerste wat de psych deed toen ze dat hoorde was het opschroeven naar 4x. Schijnbaar zijn er ook mensen die het 6 tot 8x per dag moeten slikken :shock:
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 7:24

Weinig? Ow ik heb wel te horen gekregen dat ik langzaam moet opbouwen, vandaar ook de 5 mg. Hoeveel mg slik jij dan? Moet zeggen dat ik nu op zich rustig voel in mijn hoofd, maar ik ben dan ook nu heel druk en chaotisch, dus dat vind ik een beetje raar. Question OF ik beeld me wat in. Merkte jij gelijk verschil?

Morgenvroeg om 0700u zou ik de volgende pil moeten slikken, om 0515u sta ik op, dus ben eens benieuwd.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk wo 14 dec 2011 - 7:52

Cimic schreef:Weinig? Ow ik heb wel te horen gekregen dat ik langzaam moet opbouwen, vandaar ook de 5 mg. Hoeveel mg slik jij dan? Moet zeggen dat ik nu op zich rustig voel in mijn hoofd, maar ik ben dan ook nu heel druk en chaotisch, dus dat vind ik een beetje raar. Question OF ik beeld me wat in. Merkte jij gelijk verschil?

Morgenvroeg om 0700u zou ik de volgende pil moeten slikken, om 0515u sta ik op, dus ben eens benieuwd.

Ik merk helemaal niks van de ritalin helaas..
Ben ook begonnen met 5mg, 2x per dag, maarja dat was foutje van de HA.. toen naa 2x 10MG, en bij de psych gelijk opgeschroeft naar 4x 10mg. Om 8 uur, 11 uur, 2 uur en 5 uur. De maximale dosis voor volwassenen is 80MG.

Maar je moet ook ongeveer 2 weken wennen aan ritalin geloof ik. Ik was ook heel bang dak meer een placebo idee er van zou hebben zeg maar, maarja ik merk dus helemaal niks laughcry Alleen was mijn eetlust totaal verdwenen.. Toen ik begon met die 4x 10, kon ik gerust de hele dag niet eten, tot het avond eten.

Wat jij zegt over rustig in je hoofd maar toch chaotisch zijn herken ik dus niet.. Denk dat je lichaam er gewoon aan moet wennen smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 1:39

Ik up even dit topic.

Kan iemand mij vertellen of dit normaal is of dat ik gek aan het worden ben. Slik nu inmiddels al 15 mg ritalin ben nu ongveer een week bezig met de medicatie, maar ik merk een hoop onrust, drukker, chaotisch en vergeetachtig etc. Om 12 uur 15 mg ingenomen en op zich ben ik redelijk helder maar ik merk dat het geluid van de radio flink gaat irriteren. Voor de medicatie was ik altijd rustig en erg moe. Nu lijkt het wel alsof ik een hyper onrustig chaotisch vergeetachtig mens ben.

Volgens de psych heb ik last van een rebound wat ik op zich wel verwachte maar is het nu zo hoe meer je slikt hoe erger alles wordt of juist dat het minder wordt? Ik moet dit nu een weekje aanzien en dan misschien zelf 20 mg slikken. 10 jan heb ik weer een afspraak.

Klinkt het gek als ik zeg dat ik zo graag wil dat het middel werkt. Ik wil in de toekomst zo graag studeren maar ik weet gewoon dat het zonder medicatie niet gaat lukken. Embarassed En dan spreek ik hieruit uit ervaring. Het gevoel van boksen met mezelf ben ik zo moe. Mijn concentratie is echt 0,0 en daardoor ben ik echt bang straks niet mee te kunnen komen en alsnog moet stoppen Sad

Sorry ik weet het gewoon even niet meer. Misschien stelde ik me iets heel anders voor.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 22 dec 2011 - 1:54

Op welke tijden neem je die 15mg in? Hoeveel zit je totaal op een dag? Het kan zijn dat je moet wennen er aan... En rebound is als het uitwerkt dus zou je sowieso een half uur na inname er geen last van moeten hebben als het rebound is..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 2:02

Om 7 uur, 12 uur en 16 uur. Nu 15 mg per dag. Maar omdat ik vakantie heb neem ik s'ochtends de medicatie en uurtje later. Zal het misschien daar aan liggen?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 2:16

Cimic, slik je al extra zink? Zink is een essentieel mineraal in je hersenen dat helpt prikkels reguleren en er zijn steeds meer onderzoeken met als resultaat dat mensen met adhd daar baat bij hebben. Uit je voedsel kan je dat tegenwoordig niet meer genoeg halen.

http://www.psycholoog.net/category/ADHD/page/8

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 2:22

Nee slik geen zink. Ow je verteld iets nieuws want dat wist ik niet. Op zicht krijg ik genoeg binnen denk ik. Ik wil best zink slikken maar zou ik dat niet eerst moeten overleggen of misschien nog even afwachten.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 22 dec 2011 - 2:31

Cimic schreef:Om 7 uur, 12 uur en 16 uur. Nu 15 mg per dag. Maar omdat ik vakantie heb neem ik s'ochtends de medicatie en uurtje later. Zal het misschien daar aan liggen?

Nee het ligt er aan denk ik dan dat je er teveel tijd tussen hebt zitten.. Het werkt 2,5 tot 3 uur.. Dus dan kom je altijd een uur te kort. Waarom slik je niet 4x 10mg? Ik slik dan om 8,11,14 en 17 uur. En zelfs dan hebben mensen soms al last van rebound omdat ze die 3 uur net niet halen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 2:36

Je kunt het overleggen, maar dat hoeft niet perse lijkt me? Ik slik het al een tijdje sinds ik de diagnose (ADD) heb en ik merk echt wel resultaat. Zit veel beter in mijn vel, ben veel rustiger en alles komt niet meer zo hard binnen. Concentratie is ook veel beter. Ook wel logisch, want het helpt je hersens verwerken. Merk het ook als ik een tijdje ben gestopt (wat ik wel eens heb gedaan). Kreeg de tip van een arts , dat ik daar eens naar moest kijken. Toen ik las dat ze daar onderzoeken mee aan het doen waren met positief resultaat, ben ik er meteen mee begonnen. Ik ben zelf nooit aan Ritalin begonnen, omdat ik dat een te heftig middel vond en eerst wilde kijken of er geen alternatieven waren.

Verder heb ik mezelf heel wat trucjes aangeleerd om met ADD om te leren gaan en dat lukt me nu aardig moet ik zeggen. Ik had ook moeite met studeren, maar omdat ik het nu op mijn eigen manier kan en mag doen gaat het wel goed.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: