Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ritalin gebruikers?

+5
Susan
Charles
Funk
Jilke
Weetjewel
9 plaatsers

Ga naar beneden

Ritalin gebruikers? Empty Ritalin gebruikers?

Bericht  Weetjewel wo 28 aug 2013 - 8:59

Wie van hier slikt het? Hoeveel per dag en welke tijden?

Gebruik je het elke dag?

Ik slik nu zelf 4 keer per dag 10mg en dan elke 3 uur. Als ik moet werken gebruik ik het niet want daar kan ik mijn energie echt in kwijt en juist mijn chaos in mijn hoofd werkt in mijn voordeel. Ik onthoud de dingen veel beter. 

Thuis vind het heerlijk, rust om 1 ding te doen en ik word niet meer boos om harde onverwachte geluiden. Ik kan ook normaal boodschappen doen zonder iets te vergeten.
Weetjewel
Weetjewel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 152
Registratiedatum : 25-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ritalin gebruikers? Empty Re: Ritalin gebruikers?

Bericht  Jilke wo 28 aug 2013 - 17:46

Jup! Smorgens bij ontbijt 1 concerta. Daarbij ook 1 methylfenidaat 1 mg. En die laatste ook nog eens om 14.00/15.00. Afhankelijk hoelaat de eerste.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ritalin gebruikers? Empty Re: Ritalin gebruikers?

Bericht  Weetjewel wo 28 aug 2013 - 19:32

Jilke schreef:Jup! Smorgens bij ontbijt 1 concerta. Daarbij ook 1 methylfenidaat 1 mg. En die laatste ook nog eens om 14.00/15.00. Afhankelijk hoelaat de eerste.
Jij moet je Concerta zelf betalen? Hoeveel slik je daarvan?
Weetjewel
Weetjewel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 152
Registratiedatum : 25-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ritalin gebruikers? Empty Re: Ritalin gebruikers?

Bericht  Funk wo 28 aug 2013 - 20:03

Ik niet maar mijn vriend wel sinds kort. 4 x p.d. 20 mg metylfenidaat. Wereld van verschil!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ritalin gebruikers? Empty Re: Ritalin gebruikers?

Bericht  Charles wo 28 aug 2013 - 20:31

Funk schreef:Ik niet maar mijn vriend wel sinds kort. 4 x p.d. 20 mg metylfenidaat. Wereld van verschil!
Wow da's een flinke dosis!
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ritalin gebruikers? Empty Re: Ritalin gebruikers?

Bericht  Weetjewel wo 28 aug 2013 - 20:33

Charles schreef:
Funk schreef:Ik niet maar mijn vriend wel sinds kort. 4 x p.d. 20 mg metylfenidaat. Wereld van verschil!
Wow da's een flinke dosis!
Dat vind ik idd ook!
Weetjewel
Weetjewel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 152
Registratiedatum : 25-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ritalin gebruikers? Empty Re: Ritalin gebruikers?

Bericht  Funk wo 28 aug 2013 - 20:42

Weetjewel schreef:
Charles schreef:
Funk schreef:Ik niet maar mijn vriend wel sinds kort. 4 x p.d. 20 mg metylfenidaat. Wereld van verschil!
Wow da's een flinke dosis!
Dat vind ik idd ook!
Klopt. De maximale in principe. S avonds kan ie nog wel eens overslaan als ie niet aan het werk is.
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ritalin gebruikers? Empty Re: Ritalin gebruikers?

Bericht  Susan wo 28 aug 2013 - 22:05

Ik heb het een tijdje gebruikt maar de dosis die mijn huisarts voorgeschreven had was gewoon te laag. Eerst 2 x 5 mg per dag, toen mocht ik naar 3 x 5 en uiteindelijk met veel gedoe 4 x 5, wat ik dan zelf mocht indelen, maar 5 mg per keer is gewoon heel erg aan de lage kant en ik mocht ook 10 mg per keer slikken maar dan moest ik weer heel erg puzzelen op welke dagdelen ik dan wel en geen Ritalin moest nemen, want dan kon ik het maar twee keer per dag nemen en dat was ook gewoon heel vervelend. Ik ben nu aan het twijfelen of ik het nou wel of niet wil gebruiken, want daar ben ik voor mezelf ook niet helemaal over uit, en áls ik het dan wil gebruiken dan wil ik het ook goed gebruiken, dus een dosis waar ik genoeg aan heb, onder begeleiding van een psychiater.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ritalin gebruikers? Empty Re: Ritalin gebruikers?

Bericht  SuzieQ do 29 aug 2013 - 2:23

Ik moet eigenlijk 4x10 mg per dag maar ik vergeet het echt altijd. Ik denk er alleen 's morgens aan dus ik neem er meestal maar 1. Daarom wil ik graag over op concerta maar heb vooralsnog geen geld daarvoor (zit nu al 7,5 weken zonder salaris, durf het dus niet aan voor ik een nieuwe baan heb). Vond het ook in het begin beter werken dus denk ook wel eens, dan sla ik maar over want zoveel heb ik er nou ook weer niet aan. Hoewel ik een veel beter mens ben als ik het gewoon wel neem.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ritalin gebruikers? Empty Re: Ritalin gebruikers?

Bericht  Jilke do 29 aug 2013 - 4:48

Bij mij wordt het vergoed, hoef dit dus niet te betalen. Het eigen risico natuurlijk wel.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ritalin gebruikers? Empty Re: Ritalin gebruikers?

Bericht  TukTuk do 29 aug 2013 - 4:54

Charles schreef:
Funk schreef:Ik niet maar mijn vriend wel sinds kort. 4 x p.d. 20 mg metylfenidaat. Wereld van verschil!
Wow da's een flinke dosis!
Ligt helemaal aan iemand zijn gewicht, het is de maximale dosis, en ze houden in principe 1mg per kg lichaamsgewicht.
Ik heb ook 4x 20mg geslikt, merkte er alleen totaal niks van. Nu slik ik Dexamfetamine en dat werkt perfect! Slik dan 3x 10mg.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ritalin gebruikers? Empty Re: Ritalin gebruikers?

Bericht  TukTuk do 29 aug 2013 - 4:55

SuzieQ schreef:Ik moet eigenlijk 4x10 mg per dag maar ik vergeet het echt altijd. Ik denk er alleen 's morgens aan dus ik neem er meestal maar 1. Daarom wil ik graag over op concerta maar heb vooralsnog geen geld daarvoor (zit nu al 7,5 weken zonder salaris, durf het dus niet aan voor ik een nieuwe baan heb). Vond het ook in het begin beter werken dus denk ook wel eens, dan sla ik maar over want zoveel heb ik er nou ook weer niet aan. Hoewel ik een veel beter mens ben als ik het gewoon wel neem.
Kan je geen herinneringen in je telefoon zetten? Ik deed dat in het begin ook, ging er iedere dag om 8, 12 en 16 uur een alarmpje af.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ritalin gebruikers? Empty Re: Ritalin gebruikers?

Bericht  TukTuk do 29 aug 2013 - 4:56

Susan schreef:Ik heb het een tijdje gebruikt maar de dosis die mijn huisarts voorgeschreven had was gewoon te laag. Eerst 2 x 5 mg per dag, toen mocht ik naar 3 x 5 en uiteindelijk met veel gedoe 4 x 5, wat ik dan zelf mocht indelen, maar 5 mg per keer is gewoon heel erg aan de lage kant en ik mocht ook 10 mg per keer slikken maar dan moest ik weer heel erg puzzelen op welke dagdelen ik dan wel en geen Ritalin moest nemen, want dan kon ik het maar twee keer per dag nemen en dat was ook gewoon heel vervelend. Ik ben nu aan het twijfelen of ik het nou wel of niet wil gebruiken, want daar ben ik voor mezelf ook niet helemaal over uit, en áls ik het dan wil gebruiken dan wil ik het ook goed gebruiken, dus een dosis waar ik genoeg aan heb, onder begeleiding van een psychiater.
Heel herkenbaar! Mijn huisarts begon ook zo. Toen ik bij de psychiater kwam heeft ze dat gelijk opgehoogd. Snap niet waarom huisartsen dingen voorschrijven als ze er geen verstand van hebben.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ritalin gebruikers? Empty Re: Ritalin gebruikers?

Bericht  Susan do 29 aug 2013 - 5:06

In eerste instantie was ik juist heel blij dat mijn huisarts het wilde voorschrijven, want dan hoefde ik niet weer op zoek naar een psychiater en naar afspraken enzo. Niet dat ik er iets op tegen heb om onder behandeling van een psychiater te zijn, helemaal niet, maar er is al zoveel hulpverlening rondom Ezra, al zoveel gesprekken en afspraken en dan zou dat er ook weer bijkomen. Maar ja, dit is ook niet handig, dus als ik toch besluit om weer Ritalin te gaan gebruiken, ga ik ook op zoek naar iemand die het goed kan begeleiden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ritalin gebruikers? Empty Re: Ritalin gebruikers?

Bericht  Verde do 29 aug 2013 - 5:16

Mijn vriend gebruikt het, ik niet. Hij slikt in principe 2x10 en 2x20 mg per dag. Mag hij naar eigen inzicht en behoefte verdelen. Meestal neemt hij die dubbele de 2e en 3e keer. Hij heeft trouwens er ook z'n wekker van z'n telefoon voor staan. Al komt het regelmatig voor dat hij ergens mee bezig is en de pillen niet binnen handbereik liggen, dan vergeet hij ze alsnog. Al merk ik dat meestal wel snel, we grappen er dan ook over dat hij z'n pilletje is vergeten, haha.
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ritalin gebruikers? Empty Re: Ritalin gebruikers?

Bericht  TukTuk do 29 aug 2013 - 5:20

@Susan

Ja via de HA is het idd ook veel handiger, en zeker in jullie situatie, mits het goed wordt voorgeschreven. Maar waar ik onder behandeling ben, ben ik 2jaar volgens mij onder behandeling van de psychiater geweest (1x gesprek voor de diagnose, en daarna alleen om medicatie in te stellen, en vervolgens 1x in de paar maanden controle op gewicht en bloeddruk en kijken of de medicatie nog voldoende helpt). Stond dus altijd binnen 10 minuten weer buiten.
Nu wordt het overgedragen naar mijn HA omdat alles telkens in orde was, dus hoef voor herhaalrecepten dan niet meer naar de psych toe.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ritalin gebruikers? Empty Re: Ritalin gebruikers?

Bericht  Funk do 29 aug 2013 - 7:43

Verde schreef:Mijn vriend gebruikt het, ik niet. Hij slikt in principe 2x10 en 2x20 mg per dag. Mag hij naar eigen inzicht en behoefte verdelen. Meestal neemt hij die dubbele de 2e en 3e keer. Hij heeft trouwens er ook z'n wekker van z'n telefoon voor staan. Al komt het regelmatig voor dat hij ergens mee bezig is en de pillen niet binnen handbereik liggen, dan vergeet hij ze alsnog. Al merk ik dat meestal wel snel, we grappen er dan ook over dat hij z'n pilletje is vergeten, haha.
Haha van dat vergeten en merken dat hij ze niet heeft genomen is heel herkenbaar.  smile
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ritalin gebruikers? Empty Re: Ritalin gebruikers?

Bericht  Juliette do 29 aug 2013 - 16:29

Hoi meiden, even een vraagje, zijn jullie/jullie vriend ook getest op ADHD? En waar hebben jullie dit laten doen? Kan dit gewoon bij de huisarts?
Juliette
Juliette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 133
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ritalin gebruikers? Empty Re: Ritalin gebruikers?

Bericht  Jilke do 29 aug 2013 - 17:03

Ja ik ben getest in het erasmus mc in rotterdam. Kwam adhd en gilles de la tourette uit.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ritalin gebruikers? Empty Re: Ritalin gebruikers?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum