Reizen OV chipkaart, weekend
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Reizen OV chipkaart, weekend
Dag dames,
Ik heb een studenten OV chipkaart, waarmee ik doordeweeks gratis kan reizen. Ik denk driekwartjaar geleden wilde ik met mijn OV kaart in het weekend inchecken bij de trein, maar toen kon dat blijkbaar niet?! Daar was die pas niet op gebouwd zeiden ze me toen, je kon er alleen mee in de bus/tram etc.
Nu wil ik aankomend weekend en het weekend erop met de trein reizen. Ik vind het handiger om gewoon met mijn pas in te checken, dan dat ik kaartjes ga kopen, scheelt toch weer tijd enzo. Maar weten jullie of dat inmiddels al kan? Anders zet ik voor niks zoveel geld op mijn pas, ik gebruik hem verder toch praktisch nooit in het weekend.
Ik heb een studenten OV chipkaart, waarmee ik doordeweeks gratis kan reizen. Ik denk driekwartjaar geleden wilde ik met mijn OV kaart in het weekend inchecken bij de trein, maar toen kon dat blijkbaar niet?! Daar was die pas niet op gebouwd zeiden ze me toen, je kon er alleen mee in de bus/tram etc.
Nu wil ik aankomend weekend en het weekend erop met de trein reizen. Ik vind het handiger om gewoon met mijn pas in te checken, dan dat ik kaartjes ga kopen, scheelt toch weer tijd enzo. Maar weten jullie of dat inmiddels al kan? Anders zet ik voor niks zoveel geld op mijn pas, ik gebruik hem verder toch praktisch nooit in het weekend.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Re: Reizen OV chipkaart, weekend
Nee dat kan niet.
En als het wel kan krijg je geen 40% korting.
En als het wel kan krijg je geen 40% korting.
Gast- Gast
Kan inderdaad niet. Een studenten OV werkt alleen in de bus/tram.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Hmm balen, dus dat is nog steeds zo.. Waarom is dat eigenlijk? Dat is toch helemaal niet handig?
Dan ga ik in ieder geval geen geld op mijn chip zetten, thnx.
Dan ga ik in ieder geval geen geld op mijn chip zetten, thnx.
Winegum- Prater
Waarom koop je niet nu vast de kaartjes zonder datum? Scheelt toch weer tijd.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Dat kan inderdaad ook nog! Goed idee
Winegum- Prater
Jullie hobbelen achter de feiten aan.
Bij de NS kun je wel degelijk op saldo reizen. Inchecken is niet verplicht bij vrij reizen. Buiten je periode van vrij reizen kun je met 40% korting inchecken. Zorg er wel voor dat de NS 10 euro van je kaart af kan halen als instapborg.
Bij de NS kun je wel degelijk op saldo reizen. Inchecken is niet verplicht bij vrij reizen. Buiten je periode van vrij reizen kun je met 40% korting inchecken. Zorg er wel voor dat de NS 10 euro van je kaart af kan halen als instapborg.
CaptainSpectacular- Fluisteraar
- Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10
CaptainSpectacular schreef:Jullie hobbelen achter de feiten aan.
Ik heb het gelezen, helemaal toppie
Winegum- Prater
Ik moest eerst op de site invullen dat ik 2de klas wilde reizen. Dit moest ik dan als het ware bestellen en bij de NS automaat 'ophalen'. Toen kon ik er mee reizen met de trein. Kijk dan dus ook nog even na voor je blij bent met een dode mus. Dat had ik nl ook de eerste keer. Zette ik er 30 euro op, moest ik alsnog een papieren kaartje kopen...
Gast- Gast
Pffff stom dat ze daar nu pas mee komen! Ik heb al die tijd papieren kaartjes moeten kopen als ik in het weekend wilde reizen, terwijl ik gewoon een persoonlijke (studenten)ov-chipkaart had. Slaat toch nergens op?
En het stomste vond ik dat ze bij de klantenservice - zowel bij de balie als bij de telefonische klantenservice - zeiden dat het wel zou moeten kunnen. Dus ik helemaal reizen op saldo aanvragen, activeren, saldo op mijn kaart zetten etc.
Kan ik vervolgens niks met dat saldo! Grrrrr.
En het stomste vond ik dat ze bij de klantenservice - zowel bij de balie als bij de telefonische klantenservice - zeiden dat het wel zou moeten kunnen. Dus ik helemaal reizen op saldo aanvragen, activeren, saldo op mijn kaart zetten etc.
Kan ik vervolgens niks met dat saldo! Grrrrr.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Moet je dit activeren voor de NS? Ik heb gister nog gechipt in de metro en daar hoeft het niet...
Gast- Gast
SunnyScience schreef:Moet je dit activeren voor de NS? Ik heb gister nog gechipt in de metro en daar hoeft het niet...
Zusje van Bert schreef:Ik moest eerst op de site invullen dat ik 2de klas wilde reizen. Dit moest ik dan als het ware bestellen en bij de NS automaat 'ophalen'. Toen kon ik er mee reizen met de trein. Kijk dan dus ook nog even na voor je blij bent met een dode mus. Dat had ik nl ook de eerste keer. Zette ik er 30 euro op, moest ik alsnog een papieren kaartje kopen...
Daarom bij de NS wel en bij de metro niet .
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: