Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

+9
Sanne
smooch
Liadan
maiadebij
moepie
Annemie
Supertalentje
Lonely Goatherd
Jezzie
13 plaatsers

Ga naar beneden

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? Empty Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

Bericht  Jezzie vr 15 feb 2013 - 3:31

Vanaf wanneer bood jij je kindje ander drinken aan dan fv/bv?
En wat gaf je dan? Vond je kindje het meteen lekker of moest het er even aan wennen?
En waaruit gaf je het? Flesje/tuitbeker/rietjesbeker?

L is nu 5,5 maand en krijgt 4 flessen van 180+6.
Ik vroeg me af of ik haar al ander drinken aan kan/mag bieden.
Heb haar net een klein flesje roosvicé laxo aangeboden, omdat ze al een paar dagen heel veel moeite heeft met haar ontlasting. En ze dronk zo 40 cc op! Daarna duwde ze de fles weg en was het ook klaar.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? Empty Re: Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

Bericht  Lonely Goatherd vr 15 feb 2013 - 3:36

We zijn rond de 9 maanden af en toe wat water gaan aanbieden, gewoon uit een beker. Later ook kruidenthee.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? Empty Re: Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

Bericht  Supertalentje vr 15 feb 2013 - 3:39

Pas toen ik de flessen af ging bouwen, maand of 7? Eerst water uit de fles, maar dat dronk hij niet, hij drinkt alleen zn warme fv uit de fles. Dus een oefenbeker gekocht en hij drinkt zelf uit alle glazen, bekers en mokken. Lastige is soms dat ik hem niet geleerd heb uit een rietjesbeker te drinken, ik heb dus altijd een pakje drinken of fles met aangemaakte limo en zijn beker bij me.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? Empty Re: Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

Bericht  Annemie vr 15 feb 2013 - 3:41

Vanaf een maand of 10 water en daarna roosvicee aanmaaksiroop.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? Empty Re: Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 4:16

Ja hoor dat kan al prima.

Er zijn ouders die al vanaf vier maanden wat anders te drinken geven maar er zijn ook ouders die hun kind pas na 1 jaar iets anders te drinken geven, maar dat laatste is meestal alleen bij borstvoeding.

Mijn zoontje kreeg vanaf een maand of vijf ander drinken en mijn dochter vanaf een maand of zeven denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? Empty Re: Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 4:19

Ik geef hem elke dag een klein flesje water (of met paar druppels diksap).
Ook krijg hij elke dag een broodkorstje of lange vinger, het brood moet hij erg aan wennen maar de lange vinger ging gelijk op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? Empty Re: Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

Bericht  Jezzie vr 15 feb 2013 - 4:22

Bedankt voor de reacties.
Dan bied ik het haar gewoon af en toe wel even aan...als het zo eens uit komt.
Als ze op schoot zit terwijl ik drink wil ze trouwens ook altijd mijn beker of glas hebben en zet die aan haar mond Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? 561177
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? Empty Re: Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 4:31

Jezzie schreef:Bedankt voor de reacties.
Dan bied ik het haar gewoon af en toe wel even aan...als het zo eens uit komt.

Als ze op schoot zit terwijl ik drink wil ze trouwens ook altijd mijn beker of glas hebben en zet die aan haar mond Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? 561177
Heel herkenbaar haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? Empty Re: Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

Bericht  moepie vr 15 feb 2013 - 4:41

Wij zijn er een paar weken terug mee begonnen. De ene keer krijgt hij wat diksap en de andere keer water. De ene keer drinkt hij het een beter en de andere keer het ander. Hij drinkt het nu nog uit een flesje, als hij het beter en meer drinkt geef ik het hem in een tuitbeker.
Ik bied het hem aan na zijn fruithap. En zoals afgelopen week was hij ziek, dan bied ik het ook tussendoor aan. Hij dronk zijn flessen slechter dus al het vocht wat hij binnen kreeg was mooi meegenomen.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? Empty Re: Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

Bericht  maiadebij vr 15 feb 2013 - 4:51

Ik gaf bv dus was de intentie vanaf 1 jaar om mijn productie op peil te houden. Alleen gingen we 2 weken naar marokko toen ze 9 maanden was dus toen kreeg ze wel water. Ik kon niet overal voeden en het was zo warm!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? Empty Re: Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

Bericht  Liadan vr 15 feb 2013 - 5:44

Ik geef borstvoeding en mijn kinderen kregen vanaf 1 jaar ook ander drinken (zoon voor die tijd ook al wel af en toe een slokje water uit mijn glas).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? Empty Re: Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

Bericht  smooch vr 15 feb 2013 - 10:10

Mijn dochter krijgt bij haar fruit en groente wat water en heel soms nog tussendoor. De ene keer uit een beker en soms uit de fles. Ze drinkt niet echt veel paar slokjes. Uit een beker drinkt ze meer omdat ze dat interessanter vind. Ik geef max 125cc op een dag, maar meestal drinkt ze maar 50cc op een dag.

smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? Empty Re: Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

Bericht  Sanne vr 15 feb 2013 - 10:19

Wat is eigenlijk het verschil tussen diksap en roosvice? Is dat hetzelfde?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? Empty Re: Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

Bericht  Jezzie vr 15 feb 2013 - 10:29

Sanne schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen diksap en roosvice? Is dat hetzelfde?
Dat zat ik mij vanavond ook af te vragen! Ik heb geen idee.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? Empty Re: Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

Bericht  Papillio vr 15 feb 2013 - 19:52

Nee, dat is niet hetzelfde in mijn ogen.
In dixap zit een stofje waardoor kinderen aan de dunne kunnen raken, of veel scheetjes moeten laten. Mijn zoontje heeft daar last van, dus hij krijgt geen dixap meer.

Ik heb laatst op mijn werk een cursus gehad over voeding bij baby's. De trainster (kinderdiëtiste) zei dat er in dixap meer suiker zit dan in roosvicee of karvan cevitam.
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? Empty Re: Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

Bericht  Linda vr 15 feb 2013 - 20:14

Het is maar net hoe je het ziet... In diksap zit alleen fruit, dus ook alleen suiker uit fruit.
In roosvicee en karvan cevitam zitten wel toegevoegde suikers. Mijn voorkeur zou dus naar diksap uit gaan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? Empty Re: Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

Bericht  Linda vr 15 feb 2013 - 20:15

Ik ben trouwens vanaf een jaar extra drinken aan gaan bieden ivm de borstvoeding.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? Empty Re: Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

Bericht  Pink! vr 15 feb 2013 - 20:24

Vanaf 6 maanden krijgt ze wat water in een beker om te oefenen. En heel af en toe een beker diksap.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? Empty Re: Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

Bericht  liesje za 16 feb 2013 - 7:06

Linda schreef:Het is maar net hoe je het ziet... In diksap zit alleen fruit, dus ook alleen suiker uit fruit.
In roosvicee en karvan cevitam zitten wel toegevoegde suikers. Mijn voorkeur zou dus naar diksap uit gaan.

Karvan cevitam


VITAMINES
De siroop van de standaard Karvan Cévitam range is verrijkt met 5 vitaminen te weten: B3, B5, B6, C en E. Deze vitamines komen ook al van nature in sommige fruitsoorten voor.
Door de combinatie van deze 5 vitamines worden de meest relevante functies vervuld. Deze 5 vitamines hebben samen namelijk een gunstig effect op de energievoorziening en stofwisseling, de bloedsuikerregulatie, het zenuwstelsel, het afweersysteem, de groei, de aanmaak van rode bloedcellen, hormonen en cholesterol. Ze zorgen voor stevige cellen, een goede wondgenezing en voor een goede opname van ijzer uit voeding.
De anti-oxidantieve werking beschermt meervoudig onverzadigde vetten in het lichaam tegen oxidatie en kan vermoedelijk bescherming bieden tegen het ontstaan van kanker en hart- en vaatziekten.
Grote hoeveelheden van deze vitamines hebben geen schadelijke gevolgen waardoor de drank onbeperkt gedronken kan worden. De vitaminen B3, B5, B6, C en E hebben verder als voordeel dat ze maar een zeer gering effect hebben op kleur, geur en smaak van de drank.



Diksap: puur geconcentreerd vruchtensap
Diksap, ook wel geschreven als dixap, is geconcentreerd puur vruchtensap zonder toevoeging van suiker, conserveermiddelen, kleurstoffen of andere niet natuurlijke bestanddelen. H�t natuurlijke alternatief voor limonadesiroop Voor het maken van 1 liter diksap wordt maar liefst rond de tien kilo fruit verwerkt. Appels vormen de basis. Het te verwerken fruit wordt zorgvuldig gecontroleerd. Het fruit wordt vervolgens gewassen. Hard fruit wordt onder druk schoongeborsteld en aan een laatste handmatige controle onderworpen voordat het wordt verwerkt tot concentraat.
Het proces begint met een eerste persing van het fruit. Daarna wordt door middel van centrifugering het sap gescheiden van de troebele deeltjes. Het sap wordt vervolgens voorgeconcentreerd en gepasteuriseerd. Het wordt daarna teruggekoeld en gefilterd via het proc�d� van keramische ultrafiltratie tot een sap met een helderheid van 98% wordt verkregen. Daarna volgt het uiteindelijk concentreren tot diksap in een vijftraps vacuum-indamper bij maximaal 75�C. Vervolgens wordt het concentraat opnieuw gepasteuriseerd bij ca. 85�C en afgevuld. Nadat de flessen afgekoeld zijn in een koeltunnel, worden de flessen ge�tiketteerd. Het vruchtenaroma komt tijdens het concentreren vrij. Om verlies van dit aroma te voorkomen wordt het afzonderlijk opgevangen en aan het eind van het proces weer toegevoegd.
Gangbare vruchtensiropen bevatten naast vruchtensap (en water) ook aanzienlijke hoeveelheden suiker. Ook zijn vaak kunstmatige aroma's of kleurstoffen toegevoegd. Diksap is hier vrij van en is bovendien rijk aan mineralen, met name kalium. Met uitzondering van perendiksap zijn alle diksappen gecombineerd met appel.

heb het even opgezocht zodat je deze 2 kunt vergelijken
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? Empty Re: Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

Bericht  Linda za 16 feb 2013 - 8:12

Liesje, ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je mij quote.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer ander drinken aanbieden? Empty Re: Vanaf wanneer ander drinken aanbieden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum