vruchtwater wordt minder
+4
bolus26
Balloon
Manderijn
Slakje
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
vruchtwater wordt minder
Sinds vorige week dinsdag lig ik met een hoge bloeddruk in het ziekenhuis. Op het moment van opname was de hoeveelheid vruchtwater meeer dan genoeg. Afgelopen donderdag heb ik nogmaals een meting gehad die ook goed was. Vandaag heb ik weer een nieuwe meting gehad waaruit blijkt dat mijn vruchtwater verminderd is. Het ligt nog net binnen de marges van genoeg vruchtwater.
Ik word nu nog beter in de gaten gehouden in verband met een hoge bloeddruk en waarschijnlijke verminderde werking van de placenta.
Morgen krijg ik meer informatie, maar ik word ondertussen een beetje gek van het wachten en de onzekerheid.
Wie heeft dit ook gehad? Wat hebben ze toen gedaan? En hoe kan het dat het vruchtwater opeens minder wordt? Ik vraag me af waar het blijft .
pfff, ik maak me ontzettend veel zorgen om ons kleine meisje
Ik word nu nog beter in de gaten gehouden in verband met een hoge bloeddruk en waarschijnlijke verminderde werking van de placenta.
Morgen krijg ik meer informatie, maar ik word ondertussen een beetje gek van het wachten en de onzekerheid.
Wie heeft dit ook gehad? Wat hebben ze toen gedaan? En hoe kan het dat het vruchtwater opeens minder wordt? Ik vraag me af waar het blijft .
pfff, ik maak me ontzettend veel zorgen om ons kleine meisje
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Re: vruchtwater wordt minder
Wat naar, meid. Je ligt dan nu ook in het ziekenhuis? Kan je het niet vragen aan de verpleging daar of ze er iets van weten?
Veel sterkte x
Veel sterkte x
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik had ook echt te weinig vruchtwater bij dezelfde termijn die jij nu hebt. Ook was mijn dochter klein (geschat) en lag ze in stuit. Ze is dus ook met 37.1 gehaald.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Geen ervaring maar wel even een Dikke knuffel!
Kun je niet vragen of ze je met 37 weken inleiden? Deze angst is ook niks....
Kun je niet vragen of ze je met 37 weken inleiden? Deze angst is ook niks....
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Ik had dat ook en ben met 37 weken ingeleid al was dat vooral vanwege m'n bloeddruk
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Manderijn schreef:Ik had ook echt te weinig vruchtwater bij dezelfde termijn die jij nu hebt. Ook was mijn dochter klein (geschat) en lag ze in stuit. Ze is dus ook met 37.1 gehaald.
Ons kindje is ook klein geschat (vorige week op 2200 gram). Ze ligt niet in stuit en is al helemaal ingedaald. Ik word zo onrustig van het feit dat ik niet weet wat er gaat gebeuren!
@slakje: ik lig inderdaad nog steeds in het ziekenhuis. Het was vorige week al duidelijk dat ik voor de bevalling niet meer thuis kom.
Ik krijg morgen wel meer uitleg van de gynaecoloog (ze had nu een spoed tussendoor). Op het moment dat ze het zeggen dringt het vaak nog niet tot me door, maar als ze dan weg zijn en ik na ga denken, voel ik me vreselijk!
Jade- Ratel
Ik snap dat je je zorgen maakt hoor! Maar jouw meisje is al zo goed als klaar om geboren te worden hoor! Ze houden jullie goed in de gaten en als het nodig is word ze gehaald. Van een verminderde werking van de placenta houden ze op zich niet zo veel over, alleen ze gaan minder goed groeien, alle energie word naar het hoofdje gestuurd (brains first) en pas daarna naar andere delen van het lijf. Daardoor blijven de belangrijke functies behouden. En jij bent al een heel eind in je zwangerschap en je hebt pas nu klachten, dat is ook gunstig. Hoe naar ook allemaal, de kans dat jouw kleine meisje er iets aan overhoud is niet zo heel groot hoor!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Je kunt de verpleging ook vragen om meer info hoor! Ze weten niet alle ins en outs op medisch gebied maar kunnen je vaak wel meer vertellen en geruststellen. Of als dat nodig is omdat jij je zorgen maakt als nog een arts sturen!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik weet dat ons meisje goed in de gaten gehouden wordt en dat ze in principe gewoon 'af' is. Maar juist daarom wil ik gewoon weten wat er gaat gebeuren, ik wil geen onnodige risico's. Ze doen hier alsof het allemaal de normaalste zaak van de wereld is, een hoge bloeddruk, kindje dat niet goed groeit en een verminderde werking van de placenta. Maar voor mij is dat allemaal niet zo gewoon.
Ik weet wel dat ik ingeleid ga worden, maar ik weet niet wanneer dat gaat gebeuren. Ik hoop dat ze me morgen meer duidelijkheid gaan geven.
Ik weet wel dat ik ingeleid ga worden, maar ik weet niet wanneer dat gaat gebeuren. Ik hoop dat ze me morgen meer duidelijkheid gaan geven.
Jade- Ratel
Onze dochter was uiteindelijk met 37 weken 2800 gram. Ze had niet de beste start, maar het ging wel prima hoor.
Het is uiteindelijk wel zo dat wanneer er geen gevaar is voor je dochter, ze er geen vaart achter zullen zetten. Zolang alles nog binnen de marges valt, zou ik me er geen grote zorgen om maken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Het is uiteindelijk wel zo dat wanneer er geen gevaar is voor je dochter, ze er geen vaart achter zullen zetten. Zolang alles nog binnen de marges valt, zou ik me er geen grote zorgen om maken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ze zullen wel ingrijpen als ze het niet meer vertrouwen maar ik snap echt heel goed dat je je zorgen maakt. Zeker omdat er meerdere dingen spelen
Balloon- Fluisteraar
Heb gisteren alles gelukkig nog wel even op een rijtje kunnen zetten en heb ook wel redelijk goed geslapen.
Vandaag hoor ik vast wel weer meer, en anders wachten we nog even af. Het gaat in ieder geval niet meer lang duren.
Bedankt voor alle reacties/geruststellingen!
Vandaag hoor ik vast wel weer meer, en anders wachten we nog even af. Het gaat in ieder geval niet meer lang duren.
Jade- Ratel
Ja, dat heb ik inderdaad ook gemerkt, dat ze het de normaalste zaak van de wereld vinden. Ik vond dat op zich wel een rustig gevoel, zo van: als het echt ernstig is merk ik het wel, (maar ze vergeten daardoor nog wel eens iets te vertellen). En dat was uiteindelijk ook zo hoor, op het moment dat ze vonden dan het risico niet meer opwoog tegen L. in mijn buik laten zitten zijn ze begonnen met me in te leiden en op het moment dat ze vonden dat ze beter niet konden afwachten tot ik nog zieker werd hebben ze ook besloten me de volgende ochtend ofwel te laten bevallen als mijn vliezen gebroken konden worden, ofwel een keizersnede te geven.
Wel fijn dat je redelijk geslapen hebt! Hopelijk krijg je vandaag een beetje duidelijkheid! Ik vond vooral het afwachten erg vervelend maar ze konden gewoon niet echt voorspellingen doen of garanties geven. Ik heb daarom geprobeerd te zorgen dat ik in ieder geval zo veel mogelijk duidelijkheid had over de verschillende mogelijkheden en stappen.
Wel fijn dat je redelijk geslapen hebt! Hopelijk krijg je vandaag een beetje duidelijkheid! Ik vond vooral het afwachten erg vervelend maar ze konden gewoon niet echt voorspellingen doen of garanties geven. Ik heb daarom geprobeerd te zorgen dat ik in ieder geval zo veel mogelijk duidelijkheid had over de verschillende mogelijkheden en stappen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
De kans is groot dat ze het gaan halen. Succes en sterkte vandaag.
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Heb intussen al wat meer info gekregen?
Balloon- Fluisteraar
Wat vervelend dat je er zo onzeker van wordt. Snap ik ook wel hoor. Ik zou ook willen weten waar ik aan toe ben.
Ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid hebt!
Ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid hebt!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Je hebt zelf wel inbreng over wat je wilt toch? Als je met 37 weken ingeleid wilt worden, dan kan je dat volgens mij gewoon aangeven en kunnen ze rekening houden met je wensen.Jade schreef:Heb gisteren alles gelukkig nog wel even op een rijtje kunnen zetten en heb ook wel redelijk goed geslapen.
Gast- Gast
Nog even een toevoeging.onze dochter werd ook klein geschat,woog uiteindelijk 2700 gram en had een prima start. Ik ben ook zodra ik 37 weken was ingeleid,ze zeiden dat t voor het kindje niet zoveel meer uit zou maken.
Als je je echt zorgen maak zou ik dat dus zeker aangeven!
Als je je echt zorgen maak zou ik dat dus zeker aangeven!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer wordt het teruggeven/spugen minder?
» Minder werken, dus minder inkomen.
» Teveel vruchtwater
» vruchtwater of niet?
» te weinig vruchtwater
» Minder werken, dus minder inkomen.
» Teveel vruchtwater
» vruchtwater of niet?
» te weinig vruchtwater
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: